Astyn Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 WitamSpotkałem się ostatnio z kompem 1.2 8v z 2 mapami i przełącznikiem miedzy nimi... ściema czy możliwe?Miał ktoś z tym do czynienia? Robił takie coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Mozliwe, kiedys ktos cos takiego zrobil i pokazywal na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 huba coś takiego swego czasu zmajstrował z tego co pamiętam, ale bodaj ma z nim kto kontakt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renegat23 Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 A podpinając się pod temat, bo trochę podobna sprawa.Procedura startu jest możliwa jedynie po zastosowaniu ecu master-a? Czy ktoś wymyślił coś na to?Pytam, bo jestem słaby w tym temacie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Tak, z tego co pamiętam to zrobił huba dwa gniazdka w kompie na dwie kości plus pstryczek. Nie wiem tylko czy działało to też w biegu. Da się też zmodzić program, żeby reagował zmianą mapy na guzik od klimy (albo też niektóre 18F mają dodatkowy pin wejściowy który można tak samo wykorzystać). Miałem tak zrobione dwie mapy boostu w swoim turbolocie. Sent from my SM-A500FU using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 w biegu to nie dzialalo, auto gaslo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Kumpel w rajdowym sc 1.2 8v miał dwie mapy i podczas jazdy normalnie zmieniał i auto zasuwało, na jednej kręcił się bez odcinki a na drugiej łapał odcinkę przy 6800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Kumpel w rajdowym sc 1.2 8v miał dwie mapy i podczas jazdy normalnie zmieniał i auto zasuwało, na jednej kręcił się bez odcinki a na drugiej łapał odcinkę przy 6800 no fajnie, ale skąd miał ten wynalazek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Jakieś foto znalezione w necie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 @@DEV, dokładnie nie wiem bo raz to było w 2013 a dwa kupił już gotowca i poprzedni właściciel dał mu kilka map na podmiankę z czego dwie mógł zmieniać podczas jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 huba coś takiego swego czasu zmajstrował z tego co pamiętam, ale bodaj ma z nim kto kontakt? Mam, rozmawiałem z nim ostatnio na prośbę Yanka odnośnie przysżłości Yankowego cienkiego 1,6T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Mam, rozmawiałem z nim ostatnio na prośbę Yanka odnośnie przysżłości Yankowego cienkiego 1,6T. Ło, podziel się refleksjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 to te 1.6T Yanka nadal istnieje :| Ostatnie zdjęcie które pamiętam to było pokazane, że silnik jest w bagażniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Istnieje, Huba ma je pod opieką. Chociaż słowo istnieje jest mocno na wyrost. Dogorywa byłoby bardziej odpowiednie. W końcu 20 lat minęło od czasu jego budowy, a co do dla cc oznacza nie trzeba chyba tłumaczyć. Na razie udało się skontaktować Yanka z Hubą, bo kontakt parę lt temu im się urwał po wyjeździe Yanka na Jersey, i teraz mają ustalić co się da jeszcze uratować i co dalej z tym robić. Cienki jest w dalszym ciągu właśnością Yanka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Phi tan, u mnie w cienkim tez jest silnik w bagazniku :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Phi tan, u mnie w cienkim tez jest silnik w bagazniku :-D ale twoj silnik mozna odpalic a tamtego nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Ło, podziel się refleksjami Pamiętam jak wkładaliśmy u Yanka to 1.6 (Mcken,Buli,Tommi chyba i jeszcze paru , miałem gdzieś zdjęcia z całej tej operacji tylko gdzieś posiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 Jakieś foto znalezione w necie: Dorzucę swoje 3 grosze. Widzimy tu przykład klasycznego rozwiązania na sprzętowe przełączanie pamięci. Działa to tak, że obie pamięci EPROM (lub EEPROM względnie flash kompatybilny nóżkowo w nowszych odsłonach) są podpięte równolegle zarówno na liniach danych jak i adresu i linii output enable (/OE). Linię chip enable (/CE) przełącza się - wybrana pamięć jest sterowana z procka a "uśpiona" ma tę linię podciągniętą do góry (do +5V). W ten sposób można wybrać z której pamięci korzysta procek i to nie tylko między dwoma ale wieloma kośćmi pamięci. Sposób jest prosty i do zastosowania w większości ECU z pamięcią równoległą. Jest i wada - ponieważ w jednej pamięci przechowywane są zarówno dane (np. mapy) jak i program dla procka trudno przewidzieć w jakim momencie przełączymy pamięci i jeżeli różnią się programy, to procek może się pogubić i w konsekwencji zresetować. Nawet jeżeli programy się nie różnią a różne są jedynie mapy to może być problem z za długim czasem przełączania, przełączeniem w trakcie operacji odczytu lub zakłóceniami na linii /CE szczególnie jeżeli będzie ona sterowana bezpośrednio z przełącznika bez dodatkowych obwodów filtrujących. Rozbudowując nieco układ dałoby się temu częściowo zaradzić. Inną odmianą tego pomysłu jest zastosowanie kości pamięci o dwa razy większej pojemności (jeżeli taka występuje). Wtedy możemy mieć ją wsadzoną w oryginalne gniazdo i jedynie sterować jedną dodatkową linią adresu. Jest to najwyższy bit adresu przez co wystarczy pamięć zaprogramować w taki sposób, że od adresu 0 zaczyna się program1 a od adresu odpowiadającego połowie pojemności pamięci program 2. Procek dalej adresuje pamięć tak samo a użytkownik jedynie przesuwa tę adresację przełącznikiem dużo dalej do połowy zakresu adresów lub pozostawia bez zmian tak jak w oryginale. Wada jest taka sama jak w pierwszym przypadku. Aby bez problemu przełączać mapy w locie możliwe są jeszcze inne dwie drogi. Albo modyfikujemy program i programowo przełączamy adresy wybranych map korzystając z dodatkowego pinu procka jak wspominał Woj76 albo pomiędzy pamięć i procka wsadzamy układ FPGA, który na bieżąco modyfikuje adresy i pobiera dane dla wybranej mapy skąd indziej niż życzy sobie procek. Ale to już naprawdę skomplikowany sposób Niemniej widuje się różne emulatory do ECU na FPGA, w których program/dane mogą być przechowywane nie w pamięci stałej (jak EPROM itp.) a w RAMie i dzięki temu można w trakcie pracy ECU podmieniać co dusza zapragnie na żywo np. z laptopa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.