dippaolo Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Zima zaraz odpuści, wiosna już tuż tuż a sejek jak tracił trakcje tak traci Dokładam kontrolę trakcji która można podłączyć pod EMU. Kontrola trakcji na podstawie odczytów z czujników ABS. Mój sejek nie miał abs i muszę zamontować czujniki. Dużo zabawy z wymianą piast a i moje są w 100% sprawne i szkoda ich zdejmować. Zastanawiam się czy jest jakiś inny patent na montaż czujników i jakiegoś koła z którego będą odczytywane impulsy. Ktoś może przerabiał ten temat, widział w innym aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Z tyłu jest pierścień elektromagnetyczny, pewnie dało by się go umieścić na seryjnej piaście po przetoczeniu tylko skąd weźmiesz sam pierścień. Nie ma problemu z czujnikiem. W tarczy kotwicznej wystarczy nawiercić otwory w miejscach jak od wersji z ABS. Pytanie czy uda Ci się to tak zgrać odległościowo pierścień od czujnika aby to grało. Z przodu nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Pierścień to jest raczej magnetyczny bo prundu w nim nie uświadczysz Piasty z tyłu wymienia się raczej łatwo, wystarczy odpowiednia siła do odkręcenia nakrętki osi i ewentualnie jakiś większy ściągacz do nabycia w Castoramie za myślę nie więcej niż 30 złotych. No może samo ściągnięcie bębna trochę zajmie. Nie wiem jak z tym wierceniem ale tez miałem swego czasu taki plan tylko okazało się, że ciężko upchnąć jednocześnie piastę z kołnierzem magnetycznym i adapter do zacisków pod tarcze ze względu na łebki śrub (ale nie mówię, że się w ogóle nie da, można podejść też odwrotnie i nagwintować otwory adaptera). W każdym razie dobrze byłoby zachować dokładność +/-0.5mm. Co do przodu to nie ma problemu jeżeli zdecydujesz się na zmianę całej zwrotnicy. Ale zdecydowanie zalecam najpierw sprawdzić, czy w używce działa czujnik bo różnie bywa a wyjęcie go jest cho...nie trudne. Nie kombinowałbym z jakimiś innymi pierścieniami czy koronkami bo to jednak jakoś tam wpłynąć może na bezpieczeństwo nawet jeżeli nie jest podpięte pod hamulce. A jak to wszystko zrobić możesz zobaczyć na moim kanale https://www.youtube.com/channel/UC7iIn7ymyqtwxuOrkeFXYlQ W odcinku o zmianie hamulców z tyłu zobaczysz jak się ściąga i zakłada piasty z tyłu. Zmiana zwrotnicy na taką z ABS będzie w najbliższym odcinku jak tylko skończę składać i opublikuję. Samą zwrotnicę możesz sobie pooglądać w odcinkach o prędkościomierzach jak by Ci się nudziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Czyli z tyłu wymieniam piastę z łożyskiem lub samo łożysko wciskam w piastę? A czujnik przykręcony jest do tarczy kotwicznej? Z przodu natomiast czujnik jest wkręcony w zwrotnicę i tutaj trzeba wymienić zwrotnicę i piastę? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Z tyłu pierścień jest na końcu piasty czyli łożysko w sumie nie ma nic do rzeczy. Można kupić piastę nówkę bez problemu albo używkę i ewentualnie wymienić łożysko jeżeli będzie w kiepskim stanie. A czujnik tak jak piszesz trzeba już według własnej inwencji Może da się zmienić tarczę kotwiczą na taką z wersji z ABSem ale nie wiem czy łatwo ją znaleźć samą, wątpię żeby Mietki handlarze się w to bawili. Plus mnie by się szczerze trochę nie chciało rozbierać całego bębna "tylko" po to. Na dole tej części wahacza z otworami, do których jest przykręcona tarcza jest taki dodatkowy otwór. Być może ma coś wspólnego z czujnikiem ale tu już zgaduję. Z przodu ścieżka magnetyczna jest w łożysku, które można kupić osobno nowe też ale ciężko byłoby zamontować czujnik raczej. Czyli tak, najprościej kupić używaną zwrotnicę razem z piastą całą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 A mnie nurtuje jedno pytanie :DASR bedzie działał na zasadzie odciecia zapłonu czy blokowania kół przez pompe ABS?Bo jeżeli poprzez blokowanie kół to seryjna pompa ABS w seju nie da rady bo ma 4 tłoczki a w pompie z ASR są 4 i 2 dodatkowo oraz pompa potrafi nabić ciśnienie sama aby zblokować koła a ta w seju nie.... musiał być deptać po heblach robiąc ciśnienie i trzymać pedał gazu w podłodze jednocześnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Oczywiście chodziło mi o pierścień magnetyczny, a nie elektromagnetyczny Co do tarczy kotwicznej pod ABS - ciężko dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Z przodu czujnik jest wcisniety w piaste i sygnal czyta z lozyska nie z koronki na przegubie. Zalatw sobie cala zwrotnice z piasta,wymien lozysko i czujnik to bedziesz mial gotowy zestaw nie baw sie w uzywki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 A mnie nurtuje jedno pytanie :D ASR bedzie działał na zasadzie odciecia zapłonu.... Tak, będzie wycinał procentowo zapłon. Pompy ABS nie będzie w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Tak, będzie wycinał procentowo zapłon. Pompy ABS nie będzie w ogóle. hmy.... no spoko spoko patent ale rozumiem że opcja wyłączana i tylko do startu? Bo tak kminie że gdy złoży Cie bokiem w zakrecie to nie wyratujesz tego butem w podłodze bo bedzie odcinał gdy wyczuje uślizg kół i może być nerwowo A tak w ogóle to troche lipa gdy nie ma szpery w tym przypadku. Bo przyjmijmy że prawe koło uślizguje na starcie odcina zapłon procetowo ale ono nadal nie łapie przyczepnośći i może się tak ciągnąc jakiś kawałęk gdzie poprostu przyśpieszenie bedzie bardzo słabe... Co innego gdy jest pompa z ASR bo blokuje koło które uślizguje a na drugie koło przechodzi większy moment co daje efekt bo robi taką pseudo szpere Jestem ciekaw jak to bedzie hulać PS. Czujniki z Punto II też pasują jak coś tylko mają krótszy kabel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 mam czujniki na tyl boscha nowki plus po 3 spinki do montazu, nie pamietam z jakiego to auta, ale sa to nowki, jakby ktos byl zainteresowany priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 A mnie nurtuje jedno pytanie :D ASR bedzie działał na zasadzie odciecia zapłonu czy blokowania kół przez pompe ABS? Bo jeżeli poprzez blokowanie kół to seryjna pompa ABS w seju nie da rady bo ma 4 tłoczki a w pompie z ASR są 4 i 2 dodatkowo oraz pompa potrafi nabić ciśnienie sama aby zblokować koła a ta w seju nie.... musiał być deptać po heblach robiąc ciśnienie i trzymać pedał gazu w podłodze jednocześnie Trochę mylisz pojęcia. ASR pomaga przy ruszaniu i nie pozwala na to by koła buksowały. Działa to po prostu na zasadzie odejmowania gazu (rozwiązane jest to zazwyczaj przez przymykanie przepustnicy ale). Układ który ingeruje zarówno w hamulce i gaz to ESP czyli kontrola trakcji i w niej jest potrzebna dodatkowa pompa podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.