Skocz do zawartości

Słaba temperatura silnika 1.9 JTD


d007

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

 

Nadejszła zima i mój stilon ciężko się rozgrzewa. Po ruszeniu temperatura rośnie ale wskazówka zatrzymuje się na na 1/3 skali i nawet po kilkudziesięciu minutach jazdy nie dochodzi do połowy skali. Przy ostrzejszej jeździe zbliży się do właściwej temperatury ale przy spokojniejszej jeździe znowu spada do 1/3.

 

Czyżby termostat ? 

 

Jeżeli tak to jakiej awarii uległ on ? 

 

Wiadomo będzie do wymiany ale nie chcę z tym za długo jeździć, żeby nie zaszkodzić silnikowi.

 

Z pozdrowieniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat zacięty w pozycji otwartej. Tzn. Zamiast otwierać się na obieg duży podczas temp roboczej ok 90st. Masz go cały czas nie domkniętego i płyn wędruje na 2 obiegi.dlatego w zimie nie stoi ci w pionie wskazówka na 90st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej.

 

Termostat do wymiany, masz 3 opcje:

 

1. Tani patent, wkład za 25zł wciskany w wąż za termostatem - paru ludzi ma to od co najmniej roku i poleca, tanio i działa... ale to tak zwane druciarstwo  ;]

 

2. Tani termostat (~120zł), czyli najpopularniejszy z firmy Vernet, 90% samochodów to ma jako zamiennik i jeździ.... ja miałem dwa, jeden fabrycznie uszkodzony na otwartymaa       :facepalm:    drugi zaciął się na zamkniętym tydzień po montażu gotując silnik    :ogien:    zdecydowanie NIE POLECAM VERNET'a    :old:

 

3. Oryginał - czyli z firmy BEHR - najdroższy  (~170zł) - mam osobiście od paru sezonów, żadnego problemu, nigdy nigdzie nie znalazłem żeby ktoś miał z nim jakikolwiek problem.

 

Pozdrawiam

ps. nie jeździj tak zbyt długo, niedogrzanie szkodzi silnikowi    :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękował za odpowiedzi. Trzeba będzie stilonkowi dogodzić i wymienić ten termostat na nowy

Z pozdrowieniem

Witam

Ja zastosowałem druciarstwo i już ponad 100 kkm działa bezbłędnie. Oryginał wytrzymał krócej. :)

Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Wymieniłem termostat na nowego Behr-a. Silnik nagrzewa się ładnie do odpowiedniej temperatury i ją trzyma w trakcie jazdy ale.....

... no właśnie na postoju jak chodzi na luzie to po ok minucie temperatura zaczyna spadać. Teraz już zgłupiałem. 

Czy to normalne w 1,9 JTD ? Nadmieniam, że włączone jest ogrzewanie kabiny ale w normalnym trybie (czyli w samochodzie jest już ciepło i ogrzewanie nie idzie na 100 %), auto stoi w garażu w temperaturze ok +10 stopni i pomimo to temperatura silnika spada. Jak wasze 1,9 się zachowują w tej kwestii ? Chciałbym to jakoś porównać czy to jest normalne zjawisko czy nadal mam coś zepsute. Zawsze mi się wydawało, że jak silnik osiągnie właściwą temperaturę to ją powinien utrzymywać podczas pracy na stałym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat na nowego Behr-a. Silnik nagrzewa się ładnie do odpowiedniej temperatury i ją trzyma w trakcie jazdy ale.....

... no właśnie na postoju jak chodzi na luzie to po ok minucie temperatura zaczyna spadać. Teraz już zgłupiałem. 

Czy to normalne w 1,9 JTD ? Nadmieniam, że włączone jest ogrzewanie kabiny ale w normalnym trybie (czyli w samochodzie jest już ciepło i ogrzewanie nie idzie na 100 %), auto stoi w garażu w temperaturze ok +10 stopni i pomimo to temperatura silnika spada. Jak wasze 1,9 się zachowują w tej kwestii ? Chciałbym to jakoś porównać czy to jest normalne zjawisko czy nadal mam coś zepsute. Zawsze mi się wydawało, że jak silnik osiągnie właściwą temperaturę to ją powinien utrzymywać podczas pracy na stałym poziomie.

Potwierdzam w moim przypadku też tak jest. Nawet pamiętam jak kiedyś stałem w korku przy dużym mrozie to nawet odczuwalnie ogrzewanie straciło skuteczność.

Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadanie temperatury na postoju - norma :) Jeżdżę już 11 rok swoim Multiwagonem, jestem po wymianie dwukrotnej termostatu i tak mam od początku, a po rozmowach z innymi użytkownikami Stilonów tak ma być :) Zresztą, czy to Stilo czy też inny Diesel = tak jest :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć się MES'em i zlogować temperaturę podczas rozgrzewania silnika. Ja tak u siebie zrobiłem. Silnik rozgrzewa się do 81 stopni po czym następuje otwarcie termostatu na duży obieg. Ponoć oznacza to, że jest to termos przedzmianowy. Te pozamianowe mają temp. otwarcia 90 stopni. Tak wyczytałem na formu alfaholików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.