d007 Napisano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Czołem Nadejszła zima i mój stilon ciężko się rozgrzewa. Po ruszeniu temperatura rośnie ale wskazówka zatrzymuje się na na 1/3 skali i nawet po kilkudziesięciu minutach jazdy nie dochodzi do połowy skali. Przy ostrzejszej jeździe zbliży się do właściwej temperatury ale przy spokojniejszej jeździe znowu spada do 1/3. Czyżby termostat ? Jeżeli tak to jakiej awarii uległ on ? Wiadomo będzie do wymiany ale nie chcę z tym za długo jeździć, żeby nie zaszkodzić silnikowi. Z pozdrowieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Termostat zacięty w pozycji otwartej. Tzn. Zamiast otwierać się na obieg duży podczas temp roboczej ok 90st. Masz go cały czas nie domkniętego i płyn wędruje na 2 obiegi.dlatego w zimie nie stoi ci w pionie wskazówka na 90st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Dokładnie jak wyżej. Termostat do wymiany, masz 3 opcje: 1. Tani patent, wkład za 25zł wciskany w wąż za termostatem - paru ludzi ma to od co najmniej roku i poleca, tanio i działa... ale to tak zwane druciarstwo 2. Tani termostat (~120zł), czyli najpopularniejszy z firmy Vernet, 90% samochodów to ma jako zamiennik i jeździ.... ja miałem dwa, jeden fabrycznie uszkodzony na otwartymaa drugi zaciął się na zamkniętym tydzień po montażu gotując silnik zdecydowanie NIE POLECAM VERNET'a 3. Oryginał - czyli z firmy BEHR - najdroższy (~170zł) - mam osobiście od paru sezonów, żadnego problemu, nigdy nigdzie nie znalazłem żeby ktoś miał z nim jakikolwiek problem. Pozdrawiam ps. nie jeździj tak zbyt długo, niedogrzanie szkodzi silnikowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d007 Napisano 11 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Podziękował za odpowiedzi. Trzeba będzie stilonkowi dogodzić i wymienić ten termostat na nowy Z pozdrowieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Podziękował za odpowiedzi. Trzeba będzie stilonkowi dogodzić i wymienić ten termostat na nowy Z pozdrowieniem WitamJa zastosowałem druciarstwo i już ponad 100 kkm działa bezbłędnie. Oryginał wytrzymał krócej. Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d007 Napisano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Chyba wymienie na Behr-a. Podobno dużo roboty przy wymianie tego i lepiej to zrobić raz a dobrze, żeby na długo starczyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d007 Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Wymieniłem termostat na nowego Behr-a. Silnik nagrzewa się ładnie do odpowiedniej temperatury i ją trzyma w trakcie jazdy ale..... ... no właśnie na postoju jak chodzi na luzie to po ok minucie temperatura zaczyna spadać. Teraz już zgłupiałem. Czy to normalne w 1,9 JTD ? Nadmieniam, że włączone jest ogrzewanie kabiny ale w normalnym trybie (czyli w samochodzie jest już ciepło i ogrzewanie nie idzie na 100 %), auto stoi w garażu w temperaturze ok +10 stopni i pomimo to temperatura silnika spada. Jak wasze 1,9 się zachowują w tej kwestii ? Chciałbym to jakoś porównać czy to jest normalne zjawisko czy nadal mam coś zepsute. Zawsze mi się wydawało, że jak silnik osiągnie właściwą temperaturę to ją powinien utrzymywać podczas pracy na stałym poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 U mnie lekko spada na postoju , dodam że mam 16v 1.9 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 U mnie też opada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Wymieniłem termostat na nowego Behr-a. Silnik nagrzewa się ładnie do odpowiedniej temperatury i ją trzyma w trakcie jazdy ale..... ... no właśnie na postoju jak chodzi na luzie to po ok minucie temperatura zaczyna spadać. Teraz już zgłupiałem. Czy to normalne w 1,9 JTD ? Nadmieniam, że włączone jest ogrzewanie kabiny ale w normalnym trybie (czyli w samochodzie jest już ciepło i ogrzewanie nie idzie na 100 %), auto stoi w garażu w temperaturze ok +10 stopni i pomimo to temperatura silnika spada. Jak wasze 1,9 się zachowują w tej kwestii ? Chciałbym to jakoś porównać czy to jest normalne zjawisko czy nadal mam coś zepsute. Zawsze mi się wydawało, że jak silnik osiągnie właściwą temperaturę to ją powinien utrzymywać podczas pracy na stałym poziomie.Potwierdzam w moim przypadku też tak jest. Nawet pamiętam jak kiedyś stałem w korku przy dużym mrozie to nawet odczuwalnie ogrzewanie straciło skuteczność. Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 silnik 1.9 150 temperatura na postoju spada. Poprzednio miałem 1.9 JTD 115 i było identycznie. Ten typ widocznie tak ma i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 bo to diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 bo to diesel W sumie to oznacza dużą sprawność silnika. Nie zamienia ropy na temp. zbytecznie.Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saszkaw Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Spadanie temperatury na postoju - norma Jeżdżę już 11 rok swoim Multiwagonem, jestem po wymianie dwukrotnej termostatu i tak mam od początku, a po rozmowach z innymi użytkownikami Stilonów tak ma być Zresztą, czy to Stilo czy też inny Diesel = tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d007 Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Podziękował za odpowiedzi. Jestem spokojny. Ten model tak widocznie ma. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 jeśli na postoju temperatura spada to wiedz, że układ chłodzenia masz sprawny. Tylko teraz pytanie spada z ilu na ile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Podłączyć się MES'em i zlogować temperaturę podczas rozgrzewania silnika. Ja tak u siebie zrobiłem. Silnik rozgrzewa się do 81 stopni po czym następuje otwarcie termostatu na duży obieg. Ponoć oznacza to, że jest to termos przedzmianowy. Te pozamianowe mają temp. otwarcia 90 stopni. Tak wyczytałem na formu alfaholików. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.