Skocz do zawartości
Cinek

Realne/nierealne, da rady/do kitu.

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba mierzyć siły na zamiary więc wolę spytać nim sie obkupię w klamoty i myśl na panewce spali (czasem mi sie zdarza).

 

Pomysł - swap silnika Matiza (3 cylindry, 50 KM mocy) do... Jawy 350.

 

Nie będę czarował zainspirował mnie film z silnikiem Łady 1300 w ramie CZ 175. Wyglądało to jak qpa ale robiło robotę.

 

Najbardziej intrygujące mnie pytanie, jak on zgrywają samochodowe silniki z motocyklowymi skrzyniami biegów??? :nie_wiem:

 

Ten pomysł w ogóle ma rację bytu? Jak sądzicie.

 

Aha - pomysłu tym razem nie dźwigałbym samodzielnie, powiedzmy że do realizacji jest nas dwóch. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Cinek napisał:

 

Zauwaz ze na tym filmie z lada nie ma ani jednej zmiany biegow ;]

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A nie zwróciłem uwagi... :hmm: Galopkasta musi być. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Cinek napisał:

A nie zwróciłem uwagi... :hmm: Galopkasta musi być. ;)

Skrzynka z tylnonapedowca pod motorem, ewentualnie za, montowana poprzecznie powinna wlezc jakos, trzeba by tylko jakies sprzeglo wymyslic ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Żadna skrzynia z RWD... wystarczy to, co jest, tylko "obrócić" o 90* względem tego, jak to jest umieszczone w matizie i gotowe :phi: jedna półoś na tył, druga na przód, jakieś przekładnie kątowe i jazda :hehe:

Edytowane przez romano11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, romano11 napisał:

Żadna skrzynia z RWD... wystarczy to, co jest, tylko "obrócić" o 90* względem tego, jak to jest umieszczone w matizie i gotowe :phi: jedna półoś na tył, druga na przód, jakieś przekładnie kątowe i jazda :hehe:

Troche sie to wtedy szerokie zrobi ale po zablokowaniu dyfra albo przyspawaniu poloski do ramy ma prawo ruszyc z miejsca ;]

 

Myslalem na rozwiazaniem podobnym do saaba 900, skrzynia pod silnikiem, wtedy mialo by to prawo jakos wygladac i sie miescic

Edytowane przez meenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja się zawsze zastawałem w druga stronę: czemu do aut nie wkłada się silników z motocykli, szczególnie ze "ścigaczy" - małe to to, ma kopyto i kręci się do wariackich obrotów :hmm:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Wojtas_BB napisał:

Ja się zawsze zastawałem w druga stronę: czemu do aut nie wkłada się silników z motocykli, szczególnie ze "ścigaczy" - małe to to, ma kopyto i kręci się do wariackich obrotów :hmm:

 

 

Też mnie to kupe lat zastanawiało! :)

Ale zauważ że powolutku granice między silnikami jednośladów a samochodów zacierają się, coraz wyższy współczynnik kW/litra, coraz mniejsze pojemności.

 

W druga stronę działało to dlatego, że motocykle pojazdów bloku komunistycznego miało bardzo kiepskie osiągi, więc montaż ciekawego silnika od auta (zaporożec - V4, NSU Prinz - r4, 1000 cm3 w Munchu, choć to nie komuch ale produkowano coś takiego, Garbus w rosyjskich boxerach) dawało nie tylko poprawę osiągów ale też niepowtarzalność wydumki, oraz elektryczny rozrusznik w pakiecie. :oki:

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Wojtas_BB napisał:

Ja się zawsze zastawałem w druga stronę: czemu do aut nie wkłada się silników z motocykli, szczególnie ze "ścigaczy" - małe to to, ma kopyto i kręci się do wariackich obrotów :hmm:

Jezdzi jedna terenowka z hayabusa bodajze, ale chyba maja zmieniac na samochodowy bo ruszanie z 8krpm jest ponoc malo fajne dla sprzegla a ponizej nie ruszy ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.02.2017 o 18:22, Wojtas_BB napisał:

Ja się zawsze zastawałem w druga stronę: czemu do aut nie wkłada się silników z motocykli, szczególnie ze "ścigaczy" - małe to to, ma kopyto i kręci się do wariackich obrotów :hmm:

 

O ile pamiętam do malucha wkładało się silnik z Hondy 800 czy 850 ... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przeciez sa skrzynie motocyklowe jako osobny twor. Po co az tak rzezbic?.
Chyba ze dla sztuki...i chyba ze nie ma kasy na projekt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Dnia 6.02.2017 o 18:22, Wojtas_BB napisał:

Ja się zawsze zastawałem w druga stronę: czemu do aut nie wkłada się silników z motocykli, szczególnie ze "ścigaczy" - małe to to, ma kopyto i kręci się do wariackich obrotów :hmm:

Jak się nie wkłada jak się wkłada :D

http://www.zanga106.it/

 

Edytowane przez 106

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ja się zawsze zastawałem w druga stronę: czemu do aut nie wkłada się silników z motocykli, szczególnie ze "ścigaczy" - małe to to, ma kopyto i kręci się do wariackich obrotów :hmm:

Jeżeli chodzi o fabryczne rozwiązania to po prostu są to krotkodystansowe silniki. Ale np taki Matiz z 883 od HD byłby ciekawy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Silniki z motorem mają sporo mocy ale moment to już taki sobie. Niemniej do małego auta duży silnik moto... Się robi tak...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.