Jump to content
mrozik1295

Fiat uno rzucil palenie

Recommended Posts

Witam. Wczoraj drogą kupna nabyłem uniaka z silnikiem 1.0 na gazniku z LPG. Problemem jest to ze na zimnym silniku nie ma szans go odpalić. Dopiero załapał podczas holowania i po tym pojechał juz o wlasnych siłach. Po wysgygnieciu silnika problem powrocil. Na chwile obecna zmienilem akumulator doprowadzilem dodatkowa mase do cewki oraz Posprawdzalem polaczenia przewodow jednak bez skutku. Jakies sugestie ? Z góry dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasisz na benzynie? Odpalasza na benzynie?

Pompa paliwa dobrze działa?

Ssanie działa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekaźnik pompy paliwa nie zawiesza się? Iskra przy odpalaniu jest?

Na pych da się go uruchomić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Majkiel napisał:

Przekaźnik pompy paliwa nie zawiesza się? Iskra przy odpalaniu jest?

Na pych da się go uruchomić?

Pompka jest mechaniczna Z tego co wiedzę (jak w maluchu) iskry jeszcze nie sprawdzałem z tego względu ze wczoraj juz bylo późno. Ciagniety na holu złapał i dojechał już o wlasnych silach

Edited by mrozik1295

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że rozrusznik kręci ;)

Jak pojechał o własnych siłach, to na benzynie czy lpg?

Poczekaj, moze @pawel_78 albo @fenix8 coś podpowiedzą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak rozrusznik kreci. Bez problemu jechał i na LPG i na pb. Iskra jest. Nie mam już pomysłu. Nawet na plaku nie wystartował :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie za milion. Kolo kola pasowego oprócz czujnika oleju tak mniemam bo jest koło filtra 😅 nie ma nic innego do czego miały by przychodzić przewody. Zapłon ze tak powiem klasyczny cewka >rozdzielacz>świece. Jak to jest sterowane ? Jak podłączyłem świece bezpośrednio pod cewke to iskra przeskakiwala czyli coś ten sygnał musi przerywać.. Prościej będzie chyba wydrzeć ten silnik i wstawić inny 😅😅

Edited by mrozik1295

Share this post


Link to post
Share on other sites

w aparacie jest czujnik halla... to jest cały moduł zapłonowy...

sprawdź UFO na nim.... to na początek (to tak na szybko myśl)... bdw, który rocznik auta?

i skąd jesteś? bo taki trochę mamy wróżenie z fusów...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, mrozik1295 napisał:

Witam. Wczoraj drogą kupna nabyłem uniaka z silnikiem 1.0 na gazniku z LPG. Problemem jest to ze na zimnym silniku nie ma szans go odpalić. Dopiero załapał podczas holowania i po tym pojechał juz o wlasnych siłach. Po wysgygnieciu silnika problem powrocil. Na chwile obecna zmienilem akumulator doprowadzilem dodatkowa mase do cewki oraz Posprawdzalem polaczenia przewodow jednak bez skutku. Jakies sugestie ? Z góry dzieki za pomoc

jak jeździsz tylko na benzynie to ten problem też  występuje?

Jeśli tak to czy zamyka sie klapka nad gardzielą i nieco otwiera sie przepustnica po włączeniu tzw ssania?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabyłem go 2 dni temu. W dnku zakupu wrocil na holu ale zaraz po wyjezdzie z posesji złapał i pojechał sam. Na chwile obecna stoi w miejscu i nie pali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze inaczej. Przyjmijmy ze auto normalnie jezdzilo a z czasem zaczął coraz to gorzej odpalac na zimnym aż w koncu przestał

Share this post


Link to post
Share on other sites

sygnał dla iskry generowany jest przez czujnik Halla/impulsator umieszczony wewnątrz aparatu zapłonowego, a wygląda tak, jak na zdjęciu. 

z niego sygnał idzie do modułu zapłonowego (ten mały komputerek na wierzchu dokręcony do aparatu zapłonowego) i stąd dopiero do cewki zapłonowej, z której iskra przekazywana jest na rozdzielacz.

 

Sprawdź iskrę nie z samej cewki, a już za rozdzielaczem z kabli WN. Może być, że sam rozdzielacz (palec albo kopułka) ma już na tyle styki wypalone, że nie daje iskry na cylindry.

 

A jeśli iakrę masz na kablach WN to może jest za słaba lub za rzadko, więc na początek możesz też wymontować ten czujnik, przyczepić do niego dobry magnes (np. z głośnika) i tak przez noc przetrzymać, a następnego dnia złożyć wszystko spowrotem i sprawdzić czy działa.

8.4980m-fa.jpg

Edited by stolarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jak uda mi się wrócić z pracy o normalnej godzinie to sprawdze. Chyba ze znowu mnie zasypie :D

 

Rozumiem ze ten czujnik rowniez znajduje sie w aparacie zaplonowym? Jedyne 2 przewody jakie pamiętam ze wychodzily z okolicy to z kostki z radiatorem wiec zakładam ze mówimy wlasnie o tym komputerku ?

Edited by mrozik1295

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z zaobserwowanych dzisiaj rzeczy zauważyłem ze iskra jest jakoś tak na moje oko slaba. Taka cieniutka mało wyrazna. Niezależnie czy to prosto z cewki czy z poszczególnych kabli. Iskra jest na wszystkich kablach. Jest sens inwestowac 90 zł w nowa cewka czy to może być wina czegos innego ? Masa do cewki jest doprowadzona dodatkowa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli to cos pomoze to wlasnie sprawdziłem kompresję. Wskazowka mi prawie chciala oko wy nic wiec to odpada. Już rece opadaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś zmagałem się z tym, że uniak gasł po przejechaniu kilku km i zagrzaniu się, a potem nie dawał się odpalić póki nie ostygł (wcześniej sporadycznie gubił iskrę).

 

Winny był przede wszystkim impulsator, którego zdjęcie jest wyżej - podejrzewam, że z racji wieku już się rozmagnesował, a gdy temp. silnika wzrosła, to rósł też opór elektryczny i przestawało to funkcjonować...

 

W sumie wtedy wymieniłem UFO, impulsator, cewkę (jej wymiana w moim przypadku nie pomogła i okazała się zbędna) i moduł zapłonowy (poprzedni sam uszkodziłem, bo miał uszkodzoną tą masę uszczelniającą, a gdy próbowałem ją usunąć, żeby na nowo uszczelnić, to coś w środku urwałem) ;]

 

Możesz obejrzeć, czy u Ciebie moduł jest szczelny, a jakbyś się decydował na wymianę cewki, to mogę Ci wysłać moje (oryginalną i zamiennik) za jakiś grosik - taniej niż zakup nowej ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jest tam czujnik temperatury ? on jak nie da odpowiedniego sygnału to ssanie lub silniczek krokowy daje za małą dawkę do odpalenia-ja tak w 1.4 miałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.