Skocz do zawartości
mrozik1295

Fiat uno rzucil palenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj drogą kupna nabyłem uniaka z silnikiem 1.0 na gazniku z LPG. Problemem jest to ze na zimnym silniku nie ma szans go odpalić. Dopiero załapał podczas holowania i po tym pojechał juz o wlasnych siłach. Po wysgygnieciu silnika problem powrocil. Na chwile obecna zmienilem akumulator doprowadzilem dodatkowa mase do cewki oraz Posprawdzalem polaczenia przewodow jednak bez skutku. Jakies sugestie ? Z góry dzieki za pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Gasisz na benzynie? Odpalasza na benzynie?

Pompa paliwa dobrze działa?

Ssanie działa?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik pompy paliwa nie zawiesza się? Iskra przy odpalaniu jest?

Na pych da się go uruchomić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Majkiel napisał:

Przekaźnik pompy paliwa nie zawiesza się? Iskra przy odpalaniu jest?

Na pych da się go uruchomić?

Pompka jest mechaniczna Z tego co wiedzę (jak w maluchu) iskry jeszcze nie sprawdzałem z tego względu ze wczoraj juz bylo późno. Ciagniety na holu złapał i dojechał już o wlasnych silach

Edytowane przez mrozik1295

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że rozrusznik kręci ;)

Jak pojechał o własnych siłach, to na benzynie czy lpg?

Poczekaj, moze @pawel_78 albo @fenix8 coś podpowiedzą. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak rozrusznik kreci. Bez problemu jechał i na LPG i na pb. Iskra jest. Nie mam już pomysłu. Nawet na plaku nie wystartował :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pytanie za milion. Kolo kola pasowego oprócz czujnika oleju tak mniemam bo jest koło filtra 😅 nie ma nic innego do czego miały by przychodzić przewody. Zapłon ze tak powiem klasyczny cewka >rozdzielacz>świece. Jak to jest sterowane ? Jak podłączyłem świece bezpośrednio pod cewke to iskra przeskakiwala czyli coś ten sygnał musi przerywać.. Prościej będzie chyba wydrzeć ten silnik i wstawić inny 😅😅

Edytowane przez mrozik1295

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

w aparacie jest czujnik halla... to jest cały moduł zapłonowy...

sprawdź UFO na nim.... to na początek (to tak na szybko myśl)... bdw, który rocznik auta?

i skąd jesteś? bo taki trochę mamy wróżenie z fusów...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, mrozik1295 napisał:

Witam. Wczoraj drogą kupna nabyłem uniaka z silnikiem 1.0 na gazniku z LPG. Problemem jest to ze na zimnym silniku nie ma szans go odpalić. Dopiero załapał podczas holowania i po tym pojechał juz o wlasnych siłach. Po wysgygnieciu silnika problem powrocil. Na chwile obecna zmienilem akumulator doprowadzilem dodatkowa mase do cewki oraz Posprawdzalem polaczenia przewodow jednak bez skutku. Jakies sugestie ? Z góry dzieki za pomoc

jak jeździsz tylko na benzynie to ten problem też  występuje?

Jeśli tak to czy zamyka sie klapka nad gardzielą i nieco otwiera sie przepustnica po włączeniu tzw ssania?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nabyłem go 2 dni temu. W dnku zakupu wrocil na holu ale zaraz po wyjezdzie z posesji złapał i pojechał sam. Na chwile obecna stoi w miejscu i nie pali

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Moze inaczej. Przyjmijmy ze auto normalnie jezdzilo a z czasem zaczął coraz to gorzej odpalac na zimnym aż w koncu przestał

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

sygnał dla iskry generowany jest przez czujnik Halla/impulsator umieszczony wewnątrz aparatu zapłonowego, a wygląda tak, jak na zdjęciu. 

z niego sygnał idzie do modułu zapłonowego (ten mały komputerek na wierzchu dokręcony do aparatu zapłonowego) i stąd dopiero do cewki zapłonowej, z której iskra przekazywana jest na rozdzielacz.

 

Sprawdź iskrę nie z samej cewki, a już za rozdzielaczem z kabli WN. Może być, że sam rozdzielacz (palec albo kopułka) ma już na tyle styki wypalone, że nie daje iskry na cylindry.

 

A jeśli iakrę masz na kablach WN to może jest za słaba lub za rzadko, więc na początek możesz też wymontować ten czujnik, przyczepić do niego dobry magnes (np. z głośnika) i tak przez noc przetrzymać, a następnego dnia złożyć wszystko spowrotem i sprawdzić czy działa.

8.4980m-fa.jpg

Edytowane przez stolarz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ok jak uda mi się wrócić z pracy o normalnej godzinie to sprawdze. Chyba ze znowu mnie zasypie :D

 

Rozumiem ze ten czujnik rowniez znajduje sie w aparacie zaplonowym? Jedyne 2 przewody jakie pamiętam ze wychodzily z okolicy to z kostki z radiatorem wiec zakładam ze mówimy wlasnie o tym komputerku ?

Edytowane przez mrozik1295

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z zaobserwowanych dzisiaj rzeczy zauważyłem ze iskra jest jakoś tak na moje oko slaba. Taka cieniutka mało wyrazna. Niezależnie czy to prosto z cewki czy z poszczególnych kabli. Iskra jest na wszystkich kablach. Jest sens inwestowac 90 zł w nowa cewka czy to może być wina czegos innego ? Masa do cewki jest doprowadzona dodatkowa. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to cos pomoze to wlasnie sprawdziłem kompresję. Wskazowka mi prawie chciala oko wy nic wiec to odpada. Już rece opadaja

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zmagałem się z tym, że uniak gasł po przejechaniu kilku km i zagrzaniu się, a potem nie dawał się odpalić póki nie ostygł (wcześniej sporadycznie gubił iskrę).

 

Winny był przede wszystkim impulsator, którego zdjęcie jest wyżej - podejrzewam, że z racji wieku już się rozmagnesował, a gdy temp. silnika wzrosła, to rósł też opór elektryczny i przestawało to funkcjonować...

 

W sumie wtedy wymieniłem UFO, impulsator, cewkę (jej wymiana w moim przypadku nie pomogła i okazała się zbędna) i moduł zapłonowy (poprzedni sam uszkodziłem, bo miał uszkodzoną tą masę uszczelniającą, a gdy próbowałem ją usunąć, żeby na nowo uszczelnić, to coś w środku urwałem) ;]

 

Możesz obejrzeć, czy u Ciebie moduł jest szczelny, a jakbyś się decydował na wymianę cewki, to mogę Ci wysłać moje (oryginalną i zamiennik) za jakiś grosik - taniej niż zakup nowej ;]

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a jest tam czujnik temperatury ? on jak nie da odpowiedniego sygnału to ssanie lub silniczek krokowy daje za małą dawkę do odpalenia-ja tak w 1.4 miałem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.