format Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Siema, Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków? Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Jak już nabędziesz auto to kupujesz sobie na ścianę właściwą ładowarkę i masz wszystkich w nosie. Do tesli z USA stosujesz przejściówki, a ostatnio są przerabiane lokalnie. My mając europejsko wyspecyfikowanego nie możemy się naładować pod Macro, bo tam jest tylko ChaDeMo. Pod Lidlem za to jest Type-2, CCS i ChaDeMo... więc ładujesz co chcesz. A reguły generalnej nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Godzinę temu, ⠀ napisał: Siema, Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków? Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem? Samochody z CCS można ładować z type2. Żadnej przejściówki nie trzeba. Leafa też można ładować w type2, wystarczy odpowiedni kabel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 7 godzin temu, ⠀ napisał: Siema, Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków? Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem? Tu jeszcze za słabo omówione było? Czy za bardzo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Tu jeszcze za słabo omówione było? Czy za bardzo? A widzisz, umknęła mi informacja o tym że wszystkie auta i tak mają AC.tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 7 godzin temu, ⠀ napisał: Siema, Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć tą całą kabelkologię do ładowania elektryków? Jak rozumiem większość słupków w Polsce to Type2, natomiast większość samochodów na rynku wtórnym to nie-type2 (leaf ma CHAdeMO, ściągane z USA 500-tki czy golfy mają CCS). Jak takie auta ładować? Są jakieś kable z prostownikiem? W skrócie. Po prostu Leaf pierwszej generacji ma Type 1 zamiast Type 2, i wszystkie wozy z USA, bo tam standardem jest Type 1. Żeby taki wóz naładować na słupku gdzie masz tylko prąd AC czyli Type 2, potrzebujesz kabel (T2->T1) jeśli będzie gniazdo. Jeśli słupek jest z wtyczką i kablem, potrzebna lub przejściówka (T2-T1). CHAdeMO i CCS to osobna historia, bo to prąd DC. Zazwyczaj stacje są z CHAdeMO i CCS'em do wybory, choć zdarza się, że jest tylko CHAdeMO lub tylko CCS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.