Skocz do zawartości

Focus Active, STLine, Titanium 1.5 benzyna manual


62545tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

czołem
Czy ktoś tu posiada Focusa mk4 w wersji active, stline czy titanium z silnikiem 1.5 150, 182 konie  w manualu?

Zastanawiam się mocno nad którąś z wersji...
Active pasuje mi, że podniesiony o kilka cm, STline podoba mi się wnętrze, spłaszczona kierownica, ogólnie z zewnątrz...titanium nastawiony na komfort..., ale wszystkie 3 w środku chyba identycznie wykonane..., ma ktoś jakieś doświadczenia z tym silnikiem? Na ile można dłubnąć takie 150 koni? Z oferty Active wyleciał 182 konie w manualu, został tylko automat o tej mocy, a automatu nie chcę...

Czy STline rzeczywiście jest bardzo twardy i obniżone zawieszenie nie pozwala wjechać pod krawężniki na mieści?
W czym Titanium będzie lepszy od Active? Chodzi mi o jakość wykończenia, widzę Ford skasował wykończenia słupków materiałem w Titanium i środek tych 3 aut wygląda można powiedzieć identycznie...
Co za kretyn wymyślił roletę bagażnika kombi bez prowadnicy?

Może jest tu jakiś pracownik salonu Forda i ma info może o jakimś lifcie w krótkim czasie;)?

Ma ktoś doświadczenia z lampami led adaptacyjnymi? Jest sens dopłacać?

Widzę dwie opcje, statyczne i adaptacyjne, obejrzałem filmy na youtubie i przemawia do mnie wersja adaptacyjna, ktoś z Was jeździł z tymi reflektorami od Fiorda?

 

 

Czy ma ktoś info, kiedy wejdzie do sprzedaży nowy leon 2020?

Oglądałem wczoraj octavię 4 i w środku ok, ale buda... jakoś chyba jeszcze nie jestem tak stary by kupować octavię... i pasuje mi stylistyka Focusa...oraz ze zdjęć nowy Leon...

Octavia 4 wygląda z boku jak fabia 1;) w kombi hehe.

IMG_7287.jpg

Edytowane przez 62545tomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem, że silnik 1,5 150KM często ma gifta w postaci kilkunastu dodatkowych koni, a wersja 182KM potrafi na hamowni pokazać mniej... Więc nie opłaca się dopłacać.

Podobno czasem się można w samym Fordzie dogadać, żeby wgrali oprogramowanie z wersji mocniejszej.

 

Jeśli chodzi o różnicę w środku między Active i Titanium to w Titanium jest miękka nakładka na konsole centralną w okolicy kolana i ledowe podświetlenie wnętrza crystal blue.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może oglądałeś wersję z 2020 i już zabrali ten dodatek.... Tak jak drugie światełko z bagażnika i podwójną podłogę (w wersji 5D) w 2019.

Pasażerów z tyłu olali całkowicie - ani nawiewu, ani portów USB. Dobrze, że chociaż jest gniazdo 12V. No i w Titanium dostaną podłokietnik.

 

Edytowane przez rallyrychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

octavia 4 ma nawiew dla pasażerów w podłokietniku...tylko skoda nie ma fotela AGR...jakby miała temat byłby prosty;) octavia albo nowy leon...leon pewnie też nie będzie miał agrów... więc zostaje focus bo astra po lifcie nie ma silnika...
oglądałem model z dwoma światełkami w bagażniku titanium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 62545tomasz napisał:

octavia 4 ma nawiew dla pasażerów w podłokietniku...tylko skoda nie ma fotela AGR...jakby miała temat byłby prosty;) octavia albo nowy leon...leon pewnie też nie będzie miał agrów... więc zostaje focus bo astra po lifcie nie ma silnika...
oglądałem model z dwoma światełkami w bagażniku titanium

Nie ma AGR,  ale są całkiem wygodne, leon może mieć, golf ma.

 

Led nie wiem jak to działa w fordzie,  mam Matrixy by VAG warto.

 

W O4 działa to tak od 7:45

 

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5T zrobisz prawie na 200KM ale ma inne turbo niz 1.5T w Fiescie i spuchnie wczesniej zeby silnika nie uszkodzic. Kasuja tez liczbe wgran w ECU  takze gwarancji nie tracisz. Zdejma ograniczenia Nm z dolu i bedzie ciagnal jak wsciekly :phi: 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

1.5T zrobisz prawie na 200KM ale ma inne turbo niz 1.5T w Fiescie i spuchnie wczesniej zeby silnika nie uszkodzic. Kasuja tez liczbe wgran w ECU  takze gwarancji nie tracisz. Zdejma ograniczenia Nm z dolu i bedzie ciagnal jak wsciekly :phi: 

Który tuner takie cuda robi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, johny napisał:

Który tuner takie cuda robi? 

Wszyscy :phi: Montune robi za pomoca bluetooth i sam sobie telefonem wgrywasz. Dla tradycjonalistow to GCS i np tuneforce. Robio i automaty i manuale. Przy 200KM to juz ladnie jezdzi. 

 

 

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/d70a583fdd119a26

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rallyrychu napisał:

Gdzieś czytałem, że silnik 1,5 150KM często ma gifta w postaci kilkunastu dodatkowych koni, a wersja 182KM potrafi na hamowni pokazać mniej... Więc nie opłaca się dopłacać.

Podobno czasem się można w samym Fordzie dogadać, żeby wgrali oprogramowanie z wersji mocniejszej.

 

Jeśli chodzi o różnicę w środku między Active i Titanium to w Titanium jest miękka nakładka na konsole centralną w okolicy kolana i ledowe podświetlenie wnętrza crystal blue.

Nie da sie nikt sie w to nie bawi. Mozna samemu w dieselach Forscanem zmienic. W benzynie to bardziej skomplikowane lepiej tunning zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, rallyrychu napisał:

Gdzieś czytałem, że silnik 1,5 150KM często ma gifta w postaci kilkunastu dodatkowych koni, a wersja 182KM potrafi na hamowni pokazać mniej... Więc nie opłaca się dopłacać.

 

 

Taka sytuacja była w czterocylindrowym 1.5 w MK3. W MK4 wersja 182 pokazuje zawsze więcej na hamowni od 150. Mechanicznie obie wersje są  indentyczne oprócz przełożenia glownego, ktore w 182 jest nieco krótsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, 62545tomasz napisał:

czytam, że active podobno kiepsko wyciszony...

ma ktoś jakieś doświadczenia?

Sprawdź forum fordklubpolska - tam będzie napewno więcej użytkowników. Kiedyś tam zajrzałem i kilka osób narzekało na wkurzające buczenie przy jakichś obrotach w tych 1.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujek napisał:

1.5T zrobisz prawie na 200KM ale ma inne turbo niz 1.5T w Fiescie i spuchnie wczesniej zeby silnika nie uszkodzic. Kasuja tez liczbe wgran w ECU  takze gwarancji nie tracisz. Zdejma ograniczenia Nm z dolu i bedzie ciagnal jak wsciekly :phi: 

 ASO takie durne i nie pozna, że ktoś grzebał i wgrywał inne parametry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, 62545tomasz napisał:

własnie też czytałem o tej miękkiej nakładce..., a dzisiaj oglądałem titanium i nic takiego nie zauważyłem, w szoku też jestem, że auto nie ma nawiewów dla tylnych pasażerów...

Moment zatrzymajmy się.

Czy na pewno piszesz o 1.5 z Focusa IV? Bo to co innego niż Focus III. Choćby ma 3 gary nie 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sherif napisał:

 ASO takie durne i nie pozna, że ktoś grzebał i wgrywał inne parametry ?

Przecież to jest pamięć wystarczy się znać i nic nie znajdą. W VAG 2.0 tsi tez już ogarnęli jak zerowac. Ja mam chip plus z zewnątrz widać że inny down Pipe i na gwarancji wszystko robią. Tylko na ak straszą jak to wszystko znajdą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujek napisał:

Przecież to jest pamięć wystarczy się znać i nic nie znajdą. W VAG 2.0 tsi tez już ogarnęli jak zerowac. Ja mam chip plus z zewnątrz widać że inny down Pipe i na gwarancji wszystko robią. Tylko na ak straszą jak to wszystko znajdą. 

Mam kolegę co ma chip tuning w 3.0TDI. Już dwa razy najpierw musiał jechać do firmy od tuningu przywracać wszystko do wersji fabrycznej aby potem dokonać naprawy w ASO, w tym jeden raz laweta do zakładu, a potem laweta do ASO. Upierdliwe to. Jak tuning na gwarancji to tylko fabryczny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, sherif napisał:

Mam kolegę co ma chip tuning w 3.0TDI. Już dwa razy najpierw musiał jechać do firmy od tuningu przywracać wszystko do wersji fabrycznej aby potem dokonać naprawy w ASO, w tym jeden raz laweta do zakładu, a potem laweta do ASO. Upierdliwe to. Jak tuning na gwarancji to tylko fabryczny.

Tak to jest dosc upierdliwe. Choc np w Fordzie do naprawy gwarancyjnej podlaczaja kompa to jak nie ma akcji na wgrywanie nowego oprogramowania to nic z tym nie robia. Podlaczaja tylko po to zeby udowodnic, ze samochod byl na wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wujek napisał:

Tak to jest dosc upierdliwe. Choc np w Fordzie do naprawy gwarancyjnej podlaczaja kompa to jak nie ma akcji na wgrywanie nowego oprogramowania to nic z tym nie robia. Podlaczaja tylko po to zeby udowodnic, ze samochod byl na wymianie.

To zależy, trafisz na takiego co będzie chciał sprawdzić/udowodnić swoją wyższość i tyle. W Fiacie wmawiali mi, że jeżeli nie zalewałem ich cudownej Seleni to odbiorą mi gwarancję :facepalm:.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ztj napisał:

Zawsze można zastosować boxa, jeśli nie chce się człowiek stresować wizytami w ASO. W nowym 1.5 Forda box sprawuje się bardzo dobrze. 

Jestes pewny? Nie slyszalem o boxach z uwagi na typ ECU, ktore tam siedzi. Boxa sie latwo wykrywa. Tunery opanowali blokowanie licznika odpaleń przy programowaniu OBD. Tak więc nadal po programowaniu stan sie nie zmienia. Podjezdzasz do ASO i oni widza, ze sterownik nieruszany. Poza tym nikt nie bedzie zgrywal softu i go porownywal chyba, ze silnik wybuchnie :phi: No ale no risk no fun. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w tym konkretnym silniku doświadczenie osobiste zarówno z boxem, jak i programem. Polecam boxa, bo polscy tunerzy (przynajmniej ten z którym ja miałem do czynienia, wymieniony przez Ciebie w tym wątku nomen omen) radzą sobie z tymi sterownikami jak dzieci we mgle.

 

Potwierdzam przy okazji, że po przywróceniu do ustawień fabrycznych program jest w ASO niewykrywany. 

Edytowane przez ztj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus jest fajny ale.. notoryczne błędy esc, active collision czy jak to się nazywa i kilka innych, powodują, że mimo, że auto urosło sporo względem poprzedniej gen i fajnie się prowadzi to bym go nie kupił. 
Mam 11kkm 1.5 tdci 120. Jeszcze ani razu w serwisie. Kolega ma ok 30kkm i 7 razy laweta, 4 razy sam dojechał do ASO.

Jako służbowe miałem FF2, 3, 3Fl i teraz 4 i nigdy nie było takich niedociągnięć. O a hitem jest szyba przednia kierowcy. Z pilota tylko ona głupieje i się nie domyka :) aczkolwiek powinienem się cieszyć bo kolega ma bramkach musiał wychodzić -

u niego w ogole nie opadała.

Android auto z samsungiem S8... prędzej doczekam się zniesienia ZUSu. Natomiast z iPhone działa jak powinno. Audio B&O to chyba tylko znaczek, a seryjne mapy navi sprzed kilku lat, polecam prowiant przy używaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.