Skocz do zawartości

Auto nie za milion ale gruba reklamacja


Harp

Rekomendowane odpowiedzi

To jest jakaś masakra i zniechęca do współczesnych aut. Jak tak będzie dalej to sami przesiądziemy się do elektryków, albo prostych Toyot o ile jeszcze takie są. 

 

U mnie jak na razie check się jeszcze nie pali ale w apce widzę błąd 26f500 - niewystarczające oczyszczanie NOx. 

W poniedziałek filtr cząstek w trasie ładnie się wypalił ale regeneracja nie zamknęła się i status pozostał aktywny i teraz przy każdej jeździe próbuje go rozgrzać. 

 

Witki opadają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2023 o 09:15, Harp napisał(a):

 

U mnie jak na razie check się jeszcze nie pali ale w apce widzę błąd 26f500 - niewystarczające oczyszczanie NOx. 

W poniedziałek filtr cząstek w trasie ładnie się wypalił ale regeneracja nie zamknęła się i status pozostał aktywny i teraz przy każdej jeździe próbuje go rozgrzać. 

 

Jak już się w to bawisz to kup sobie na allegro kabel Enet i ogarnij Istę na laptopa.

 

Będziesz mógł sprawdzić czy błąd jest sporadyczny czy występuje podczas każdej jazdy, w jakich warunkach był zapisany. No i od razu można zrobić testy poszczególnych elementów

 

26F500 to generalnie zbyt mała różnica pomiędzy poziomem NOx przed i po katalizatorze. 

 

Kiedy dolewałeś Adblue?

 

Zobacz czy czujnik temperatury spalin nie wariuje podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Piotrus napisał(a):

 

Jak już się w to bawisz to kup sobie na allegro kabel Enet i ogarnij Istę na laptopa.

 

Będziesz mógł sprawdzić czy błąd jest sporadyczny czy występuje podczas każdej jazdy, w jakich warunkach był zapisany. No i od razu można zrobić testy poszczególnych elementów

 

26F500 to generalnie zbyt mała różnica pomiędzy poziomem NOx przed i po katalizatorze. 

 

Kiedy dolewałeś Adblue?

 

Zobacz czy czujnik temperatury spalin nie wariuje podczas jazdy.

Mam jeszcze trochę ponad rok gwarancji i nie chcę podłączać już niczego więcej bo teraz ponoć utrwalają gwarancję za podłączenie się do systemu, nie mówiąc o ingerencji. 

 

Adblue nie miałem okazji jeszcze dolewać. Jest połowa zbiornika. Możliwe że przy naprawach dolewali. Może też być tak że jest już stary. 

 

Temperaturze przyjrzę się. 

Ten brak zamknięcia procesu wypalania DPF jest zastanawiający. Po wypaleniu sadzy do 0, temperatury spalin spadły do normalnych 3xx *C, jechałem w trasie dalej kilkadziesiąt kilometrów i oznaczenie procesu było dalej aktywne. 

W następne dni jeżdżąc po mieście inicjalizował wypalanie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Harp napisał(a):

Mam jeszcze trochę ponad rok gwarancji i nie chcę podłączać już niczego więcej bo teraz ponoć utrwalają gwarancję za podłączenie się do systemu, nie mówiąc o ingerencji. 

Ista to oryginalny soft z którego korzysta Aso, prędzej mogą się przyczepić o to co teraz korzystasz.

 

Ogólnie warto by było zobaczyć ile razy ten błąd się zapisał, bo może to było tak dawno że diagnoza będzie "jeździć, obserwować" ;)

 

6 godzin temu, Harp napisał(a):

Adblue nie miałem okazji jeszcze dolewać. Jest połowa zbiornika. Możliwe że przy naprawach dolewali. Może też być tak że jest już stary. 

 

Ja bym dolał kilka litrów świeżego, niestety traci swoje właściwości z upływem czasu. Gdzieś wyczytałem że lepiej jest np mieć mniejszy syan i dolewać małe porcje świeżego niż zalać pod szyje i jeździć 2 lata. Chodzi o wymianę płynu pomiędzy zbiornikiem pasywnym i aktywnym.

6 godzin temu, Harp napisał(a):

Ten brak zamknięcia procesu wypalania DPF jest zastanawiający. Po wypaleniu sadzy do 0, temperatury spalin spadły do normalnych 3xx *C, jechałem w trasie dalej kilkadziesiąt kilometrów i oznaczenie procesu było dalej aktywne. 

W następne dni jeżdżąc po mieście inicjalizował wypalanie...

 

Może to że jesteś cały czas podpięty przez OBD go zablokowało? Wypnij interface, daj mu się wypalić i dopiero odczytaj status.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2023 o 11:56, Harp napisał(a):

Mam jeszcze trochę ponad rok gwarancji i nie chcę podłączać już niczego więcej bo teraz ponoć utrwalają gwarancję za podłączenie się do systemu, nie mówiąc o ingerencji. 

 

Adblue nie miałem okazji jeszcze dolewać. Jest połowa zbiornika. Możliwe że przy naprawach dolewali. Może też być tak że jest już stary. 

 

Temperaturze przyjrzę się. 

Ten brak zamknięcia procesu wypalania DPF jest zastanawiający. Po wypaleniu sadzy do 0, temperatury spalin spadły do normalnych 3xx *C, jechałem w trasie dalej kilkadziesiąt kilometrów i oznaczenie procesu było dalej aktywne. 

W następne dni jeżdżąc po mieście inicjalizował wypalanie...

Ile masz lat już to auto ?

Nigdy adblue nie dolewales? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Marcin79 napisał(a):

Ile masz lat już to auto ?

Nigdy adblue nie dolewales? 

 

 

W końcu maja będą 3 lata. 

Nigdy nie odkręciłem nawet tego niebieskiego korka. 

 

Kalkulator mi podpowiada że zużywam jakieś 0,028l/100km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2023 o 18:33, Piotrus napisał(a):

Ista to oryginalny soft z którego korzysta Aso, prędzej mogą się przyczepić o to co teraz korzystasz.

 

Ogólnie warto by było zobaczyć ile razy ten błąd się zapisał, bo może to było tak dawno że diagnoza będzie "jeździć, obserwować" ;)

 

 

Ja bym dolał kilka litrów świeżego, niestety traci swoje właściwości z upływem czasu. Gdzieś wyczytałem że lepiej jest np mieć mniejszy syan i dolewać małe porcje świeżego niż zalać pod szyje i jeździć 2 lata. Chodzi o wymianę płynu pomiędzy zbiornikiem pasywnym i aktywnym.

 

Może to że jesteś cały czas podpięty przez OBD go zablokowało? Wypnij interface, daj mu się wypalić i dopiero odczytaj status.

Proces wypalania zamknął się jakoś w tamtych dniach bez jakiejś akcji. 

 

Dalej jest ten 26f500 bez checka. 

 

BtToola kupiłem po tych wszystkich akcjach by monitorować co się dzieje. Nie korzystam z funkcji serwisowych ale fakt, powód do przyczepienia się jest. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Harp napisał(a):

W końcu maja będą 3 lata. 

Nigdy nie odkręciłem nawet tego niebieskiego korka. 

 

Kalkulator mi podpowiada że zużywam jakieś 0,028l/100km.

 

To może coś tutaj jest zepsute. 

Do mojego x5 już kilka razy dolewałem a we wrześniu będzie miało też 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Marcin79 napisał(a):

To może coś tutaj jest zepsute. 

Do mojego x5 już kilka razy dolewałem a we wrześniu będzie miało też 3 lata.

Ja mam 520 d xdrive z 2020. Po 3 latach od zakupu przy przebiegu 46000 komp zgłosił niski stan adblue. Dolałem 10 litrów i na razie mam spokój.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Marcin79 napisał(a):

To może coś tutaj jest zepsute. 

Do mojego x5 już kilka razy dolewałem a we wrześniu będzie miało też 3 lata.

Zgłaszałem że tego adblue to zużywa homeopatyczne ilości. 

Procedury naprawy obejmowały kalibracje systemu i za każdym razem jeździli po kilkadziesiąt kilometrów w tym celu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marol3f napisał(a):

Ja mam 520 d xdrive z 2020. Po 3 latach od zakupu przy przebiegu 46000 komp zgłosił niski stan adblue. Dolałem 10 litrów i na razie mam spokój.

 

 

A zbiornik ile masz litrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Harp napisał(a):

Zgłaszałem że tego adblue to zużywa homeopatyczne ilości. 

Procedury naprawy obejmowały kalibracje systemu i za każdym razem jeździli po kilkadziesiąt kilometrów w tym celu. 

Ja bym prześledził gdzie adblue jest dodawany . Może poprostu za mała dawka jest podawana aby proces wypalania był poprawny .

 

Rok temu to z autostrady w DE musiałem zjechać tak mi adblue ubywało . Wtedy prawie do zera zbiornik wypaliłem.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, nie mam pojęcia. Może znajdę instrukcję to sprawdzę. 

Pamiętam, że komp zgłaszał niski stan który miał starczyć na następne 900 km.

To, co było w zbiorniku, wlane przez fabrykę albo dilera przy wydaniu auta, starczyło na 46 tyś. km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Marcin79 napisał(a):

Ja bym prześledził gdzie adblue jest dodawany . Może poprostu za mała dawka jest podawana aby proces wypalania był poprawny .

 

Rok temu to z autostrady w DE musiałem zjechać tak mi adblue ubywało . Wtedy prawie do zera zbiornik wypaliłem.  

DPF i katalizator SCR, czyli ten co używa adblue to osobne i niezależne układy, ale zamontowane w szeregu w przewodzie wydechowym. 

 

Nie mam pojęcia od czego uzależniona jest ilość zużywanego adblue w autach. Co ciekawe to wiem więcej jak to wygląda na statkach. Ale tam nie ma recyrkulacji spalin, które redukują nadmiar tlenu w mieszance paliwowo powietrznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marol3f napisał(a):

Kurczę, nie mam pojęcia. Może znajdę instrukcję to sprawdzę. 

Pamiętam, że komp zgłaszał niski stan który miał starczyć na następne 900 km.

To, co było w zbiorniku, wlane przez fabrykę albo dilera przy wydaniu auta, starczyło na 46 tyś. km.

 

Gdzieś czytam, że u Ciebie jest mniejszy i do 15 litrów. 

Więc zużycie też masz małe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Harp napisał(a):

Dalej jest ten 26f500 bez checka. 

 

Ale aktywny?

 

Jeśli go nie skasujesz to zostanie na liście nawet jeśli będzie historyczny, auto liczy sobie tzw "auroheal" i pokazuje ile razy było odpalone i błąd nie wystąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał(a):

To może coś tutaj jest zepsute. 

Do mojego x5 już kilka razy dolewałem a we wrześniu będzie miało też 3 lata.

 

Nie ma co porównywać różnych aut w zużyciu adblue.

 

Miałem 318d i nie było wogóle adblue, w tym samym czasie 518d z tym samym motorem miało już adblue ale zużycie na mega niskim poziomie (typu 40kkm na full zbiorniku). 320d miała już adblue ale zasięg na 20kkm max.

 

Tu chodzi o kombinację mocy, wielkości budy i emisji - im mocniejsze auto lub większe tym większe zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marol3f napisał(a):

Kurczę, nie mam pojęcia. Może znajdę instrukcję to sprawdzę. 

Pamiętam, że komp zgłaszał niski stan który miał starczyć na następne 900 km.

To, co było w zbiorniku, wlane przez fabrykę albo dilera przy wydaniu auta, starczyło na 46 tyś. km.

 

 

Jesteś pewien że dolewali Ci adblue na przeglądIe w ramach jakieś usługi service inclusive?

 

Mam takie samo auto tyle że z końca '18 i mi pokazuje max przebieg do 18 tys przy pełnym zbiorniku, aktualnie chce dolewki 2L i pokazuje 11500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał(a):

Ja bym prześledził gdzie adblue jest dodawany . Może poprostu za mała dawka jest podawana aby proces wypalania był poprawny .

 

To jest jeden z etapów dla procedury testowania auta przy błędach które pierwotnie opisywał @Harp

 

Jeśli serwis tego nie zrobił to są debilami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał(a):

 

Ale aktywny?

 

Jeśli go nie skasujesz to zostanie na liście nawet jeśli będzie historyczny, auto liczy sobie tzw "auroheal" i pokazuje ile razy było odpalone i błąd nie wystąpił.

Nie wiem. Wygląda tak:

 

A kasować nie chcę, bo to byłaby już jakaś ingerencja i niech na serwisie widzą co się działo. 

 

IMG-20230216-WA0008.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotrus napisał(a):

 

Nie ma co porównywać różnych aut w zużyciu adblue.

 

Miałem 318d i nie było wogóle adblue, w tym samym czasie 518d z tym samym motorem miało już adblue ale zużycie na mega niskim poziomie (typu 40kkm na full zbiorniku). 320d miała już adblue ale zasięg na 20kkm max.

 

Tu chodzi o kombinację mocy, wielkości budy i emisji - im mocniejsze auto lub większe tym większe zużycie.

Mam x5 z silnikiem 2.0

A tutaj mamy x3 tez 2.0 więc auta podobne . Tylko ja już 2 zbornik wyrabiam .

Auto zaraz będzie miało też 3 lata a ma przejechane 81 tys .

 

Nie wiem nie znam się na tym , tylko widzę , że jednak różne ilości tego adblue są zużywane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotrus napisał(a):

 

To jest jeden z etapów dla procedury testowania auta przy błędach które pierwotnie opisywał @Harp

 

Jeśli serwis tego nie zrobił to są debilami ;)

Obstawiam raczej to 2 .

Jak mechanik ma głowę to sam otwiera zakład . W aso raczej nie ma co liczyć na zaangażowanie mechanika do naprawy naszego auta .

 

Podłączają pod kompa i lecą z procedurą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin79 napisał(a):

Mam x5 z silnikiem 2.0

A tutaj mamy x3 tez 2.0 więc auta podobne . Tylko ja już 2 zbornik wyrabiam .

Auto zaraz będzie miało też 3 lata a ma przejechane 81 tys .

 

Nie wiem nie znam się na tym , tylko widzę , że jednak różne ilości tego adblue są zużywane. 

 

Ale Ty masz inny silnik niż @Harp, także jak najbardziej mogą być zużywane inne ilości AB. Do tego jednak X5 jest minimalnie większym klocem, pewnie masz większe koła i to znowu usprawiedliwia większe zużycie.

 

Nawet styl jazdy ma znaczenie - im więcej NOX jest produkowanych bo silnik pracuje ubogo pod częściowym obciążeniem, tym więcej mocznika idzie w wydech aby to rozłożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin79 napisał(a):

Obstawiam raczej to 2 .

Jak mechanik ma głowę to sam otwiera zakład . W aso raczej nie ma co liczyć na zaangażowanie mechanika do naprawy naszego auta .

 

Podłączają pod kompa i lecą z procedurą. 

 

No i właśnie tak wygląda procedura w tym przypadku. Mechanik wciska magiczne "calculate test plan" i program wypluwa mu testy do przeprowadzenia w których jednym z nich jest właśnie pomiar odmierzanej ilości AdBlue przez system.

 

Jak mi się znowu wysra to nagran filmik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Marcin79 napisał(a):

Mam x5 z silnikiem 2.0

A tutaj mamy x3 tez 2.0 więc auta podobne . Tylko ja już 2 zbornik wyrabiam .

Auto zaraz będzie miało też 3 lata a ma przejechane 81 tys .

 

Nie wiem nie znam się na tym , tylko widzę , że jednak różne ilości tego adblue są zużywane. 

w porownaniu z Passatem to i tak niskie zuzycie :)

zbiornik mam na jakies kilkanascie litrow, a starcza na ok 12kkm, moze niewiele wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, komandos80 napisał(a):

w porownaniu z Passatem to i tak niskie zuzycie :)

zbiornik mam na jakies kilkanascie litrow, a starcza na ok 12kkm, moze niewiele wiecej.

 

A masz już poprawiony soft czy ten magiczny który wykrywał kiedy auto jest testowane pod kątem spalin?

 

Największym smokiem na adblue z jakim się spotkałem był Mercedes V250 - na 3 tys km trzeba było dolać 5L adblue. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Fili_P napisał(a):

duzo tez zalezy od norm
np sa roznice 6d-temp a 6d
i to ile noxow ma powstawac i z automatu dawkowanie

u mnie okolo litra na 1000-1200km ( 6dtemp poj.1,5L-130KM)

 

U mnie jest 6d Temp.

 

Zauważyłem że zużycie AdBlue zależy od stylu jazdy. Spokojna jazda na tempomacie 130kmh to mniej więcej 1l/1000km, jak da się w palnik na autostradzie to zużycie rośnie x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.