Harp Napisano 10 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2023 To jest jakaś masakra i zniechęca do współczesnych aut. Jak tak będzie dalej to sami przesiądziemy się do elektryków, albo prostych Toyot o ile jeszcze takie są. U mnie jak na razie check się jeszcze nie pali ale w apce widzę błąd 26f500 - niewystarczające oczyszczanie NOx. W poniedziałek filtr cząstek w trasie ładnie się wypalił ale regeneracja nie zamknęła się i status pozostał aktywny i teraz przy każdej jeździe próbuje go rozgrzać. Witki opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 W dniu 10.02.2023 o 09:15, Harp napisał(a): U mnie jak na razie check się jeszcze nie pali ale w apce widzę błąd 26f500 - niewystarczające oczyszczanie NOx. W poniedziałek filtr cząstek w trasie ładnie się wypalił ale regeneracja nie zamknęła się i status pozostał aktywny i teraz przy każdej jeździe próbuje go rozgrzać. Jak już się w to bawisz to kup sobie na allegro kabel Enet i ogarnij Istę na laptopa. Będziesz mógł sprawdzić czy błąd jest sporadyczny czy występuje podczas każdej jazdy, w jakich warunkach był zapisany. No i od razu można zrobić testy poszczególnych elementów 26F500 to generalnie zbyt mała różnica pomiędzy poziomem NOx przed i po katalizatorze. Kiedy dolewałeś Adblue? Zobacz czy czujnik temperatury spalin nie wariuje podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 11 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 3 minuty temu, Piotrus napisał(a): Jak już się w to bawisz to kup sobie na allegro kabel Enet i ogarnij Istę na laptopa. Będziesz mógł sprawdzić czy błąd jest sporadyczny czy występuje podczas każdej jazdy, w jakich warunkach był zapisany. No i od razu można zrobić testy poszczególnych elementów 26F500 to generalnie zbyt mała różnica pomiędzy poziomem NOx przed i po katalizatorze. Kiedy dolewałeś Adblue? Zobacz czy czujnik temperatury spalin nie wariuje podczas jazdy. Mam jeszcze trochę ponad rok gwarancji i nie chcę podłączać już niczego więcej bo teraz ponoć utrwalają gwarancję za podłączenie się do systemu, nie mówiąc o ingerencji. Adblue nie miałem okazji jeszcze dolewać. Jest połowa zbiornika. Możliwe że przy naprawach dolewali. Może też być tak że jest już stary. Temperaturze przyjrzę się. Ten brak zamknięcia procesu wypalania DPF jest zastanawiający. Po wypaleniu sadzy do 0, temperatury spalin spadły do normalnych 3xx *C, jechałem w trasie dalej kilkadziesiąt kilometrów i oznaczenie procesu było dalej aktywne. W następne dni jeżdżąc po mieście inicjalizował wypalanie... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 6 godzin temu, Harp napisał(a): Mam jeszcze trochę ponad rok gwarancji i nie chcę podłączać już niczego więcej bo teraz ponoć utrwalają gwarancję za podłączenie się do systemu, nie mówiąc o ingerencji. Ista to oryginalny soft z którego korzysta Aso, prędzej mogą się przyczepić o to co teraz korzystasz. Ogólnie warto by było zobaczyć ile razy ten błąd się zapisał, bo może to było tak dawno że diagnoza będzie "jeździć, obserwować" 6 godzin temu, Harp napisał(a): Adblue nie miałem okazji jeszcze dolewać. Jest połowa zbiornika. Możliwe że przy naprawach dolewali. Może też być tak że jest już stary. Ja bym dolał kilka litrów świeżego, niestety traci swoje właściwości z upływem czasu. Gdzieś wyczytałem że lepiej jest np mieć mniejszy syan i dolewać małe porcje świeżego niż zalać pod szyje i jeździć 2 lata. Chodzi o wymianę płynu pomiędzy zbiornikiem pasywnym i aktywnym. 6 godzin temu, Harp napisał(a): Ten brak zamknięcia procesu wypalania DPF jest zastanawiający. Po wypaleniu sadzy do 0, temperatury spalin spadły do normalnych 3xx *C, jechałem w trasie dalej kilkadziesiąt kilometrów i oznaczenie procesu było dalej aktywne. W następne dni jeżdżąc po mieście inicjalizował wypalanie... Może to że jesteś cały czas podpięty przez OBD go zablokowało? Wypnij interface, daj mu się wypalić i dopiero odczytaj status. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 W dniu 11.02.2023 o 11:56, Harp napisał(a): Mam jeszcze trochę ponad rok gwarancji i nie chcę podłączać już niczego więcej bo teraz ponoć utrwalają gwarancję za podłączenie się do systemu, nie mówiąc o ingerencji. Adblue nie miałem okazji jeszcze dolewać. Jest połowa zbiornika. Możliwe że przy naprawach dolewali. Może też być tak że jest już stary. Temperaturze przyjrzę się. Ten brak zamknięcia procesu wypalania DPF jest zastanawiający. Po wypaleniu sadzy do 0, temperatury spalin spadły do normalnych 3xx *C, jechałem w trasie dalej kilkadziesiąt kilometrów i oznaczenie procesu było dalej aktywne. W następne dni jeżdżąc po mieście inicjalizował wypalanie... Ile masz lat już to auto ? Nigdy adblue nie dolewales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 52 minuty temu, Marcin79 napisał(a): Ile masz lat już to auto ? Nigdy adblue nie dolewales? W końcu maja będą 3 lata. Nigdy nie odkręciłem nawet tego niebieskiego korka. Kalkulator mi podpowiada że zużywam jakieś 0,028l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 W dniu 11.02.2023 o 18:33, Piotrus napisał(a): Ista to oryginalny soft z którego korzysta Aso, prędzej mogą się przyczepić o to co teraz korzystasz. Ogólnie warto by było zobaczyć ile razy ten błąd się zapisał, bo może to było tak dawno że diagnoza będzie "jeździć, obserwować" Ja bym dolał kilka litrów świeżego, niestety traci swoje właściwości z upływem czasu. Gdzieś wyczytałem że lepiej jest np mieć mniejszy syan i dolewać małe porcje świeżego niż zalać pod szyje i jeździć 2 lata. Chodzi o wymianę płynu pomiędzy zbiornikiem pasywnym i aktywnym. Może to że jesteś cały czas podpięty przez OBD go zablokowało? Wypnij interface, daj mu się wypalić i dopiero odczytaj status. Proces wypalania zamknął się jakoś w tamtych dniach bez jakiejś akcji. Dalej jest ten 26f500 bez checka. BtToola kupiłem po tych wszystkich akcjach by monitorować co się dzieje. Nie korzystam z funkcji serwisowych ale fakt, powód do przyczepienia się jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 32 minuty temu, Harp napisał(a): W końcu maja będą 3 lata. Nigdy nie odkręciłem nawet tego niebieskiego korka. Kalkulator mi podpowiada że zużywam jakieś 0,028l/100km. To może coś tutaj jest zepsute. Do mojego x5 już kilka razy dolewałem a we wrześniu będzie miało też 3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marol3f Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 4 minuty temu, Marcin79 napisał(a): To może coś tutaj jest zepsute. Do mojego x5 już kilka razy dolewałem a we wrześniu będzie miało też 3 lata. Ja mam 520 d xdrive z 2020. Po 3 latach od zakupu przy przebiegu 46000 komp zgłosił niski stan adblue. Dolałem 10 litrów i na razie mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 8 minut temu, Marcin79 napisał(a): To może coś tutaj jest zepsute. Do mojego x5 już kilka razy dolewałem a we wrześniu będzie miało też 3 lata. Zgłaszałem że tego adblue to zużywa homeopatyczne ilości. Procedury naprawy obejmowały kalibracje systemu i za każdym razem jeździli po kilkadziesiąt kilometrów w tym celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 2 minuty temu, marol3f napisał(a): Ja mam 520 d xdrive z 2020. Po 3 latach od zakupu przy przebiegu 46000 komp zgłosił niski stan adblue. Dolałem 10 litrów i na razie mam spokój. A zbiornik ile masz litrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 2 minuty temu, Harp napisał(a): Zgłaszałem że tego adblue to zużywa homeopatyczne ilości. Procedury naprawy obejmowały kalibracje systemu i za każdym razem jeździli po kilkadziesiąt kilometrów w tym celu. Ja bym prześledził gdzie adblue jest dodawany . Może poprostu za mała dawka jest podawana aby proces wypalania był poprawny . Rok temu to z autostrady w DE musiałem zjechać tak mi adblue ubywało . Wtedy prawie do zera zbiornik wypaliłem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marol3f Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Kurczę, nie mam pojęcia. Może znajdę instrukcję to sprawdzę. Pamiętam, że komp zgłaszał niski stan który miał starczyć na następne 900 km. To, co było w zbiorniku, wlane przez fabrykę albo dilera przy wydaniu auta, starczyło na 46 tyś. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 46 minut temu, Marcin79 napisał(a): Ja bym prześledził gdzie adblue jest dodawany . Może poprostu za mała dawka jest podawana aby proces wypalania był poprawny . Rok temu to z autostrady w DE musiałem zjechać tak mi adblue ubywało . Wtedy prawie do zera zbiornik wypaliłem. DPF i katalizator SCR, czyli ten co używa adblue to osobne i niezależne układy, ale zamontowane w szeregu w przewodzie wydechowym. Nie mam pojęcia od czego uzależniona jest ilość zużywanego adblue w autach. Co ciekawe to wiem więcej jak to wygląda na statkach. Ale tam nie ma recyrkulacji spalin, które redukują nadmiar tlenu w mieszance paliwowo powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Godzinę temu, marol3f napisał(a): Kurczę, nie mam pojęcia. Może znajdę instrukcję to sprawdzę. Pamiętam, że komp zgłaszał niski stan który miał starczyć na następne 900 km. To, co było w zbiorniku, wlane przez fabrykę albo dilera przy wydaniu auta, starczyło na 46 tyś. km. Gdzieś czytam, że u Ciebie jest mniejszy i do 15 litrów. Więc zużycie też masz małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 2 godziny temu, Harp napisał(a): Dalej jest ten 26f500 bez checka. Ale aktywny? Jeśli go nie skasujesz to zostanie na liście nawet jeśli będzie historyczny, auto liczy sobie tzw "auroheal" i pokazuje ile razy było odpalone i błąd nie wystąpił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 2 godziny temu, Marcin79 napisał(a): To może coś tutaj jest zepsute. Do mojego x5 już kilka razy dolewałem a we wrześniu będzie miało też 3 lata. Nie ma co porównywać różnych aut w zużyciu adblue. Miałem 318d i nie było wogóle adblue, w tym samym czasie 518d z tym samym motorem miało już adblue ale zużycie na mega niskim poziomie (typu 40kkm na full zbiorniku). 320d miała już adblue ale zasięg na 20kkm max. Tu chodzi o kombinację mocy, wielkości budy i emisji - im mocniejsze auto lub większe tym większe zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 1 godzinę temu, marol3f napisał(a): Kurczę, nie mam pojęcia. Może znajdę instrukcję to sprawdzę. Pamiętam, że komp zgłaszał niski stan który miał starczyć na następne 900 km. To, co było w zbiorniku, wlane przez fabrykę albo dilera przy wydaniu auta, starczyło na 46 tyś. km. Jesteś pewien że dolewali Ci adblue na przeglądIe w ramach jakieś usługi service inclusive? Mam takie samo auto tyle że z końca '18 i mi pokazuje max przebieg do 18 tys przy pełnym zbiorniku, aktualnie chce dolewki 2L i pokazuje 11500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 ktora masz norme Euro...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 2 godziny temu, Marcin79 napisał(a): Ja bym prześledził gdzie adblue jest dodawany . Może poprostu za mała dawka jest podawana aby proces wypalania był poprawny . To jest jeden z etapów dla procedury testowania auta przy błędach które pierwotnie opisywał @Harp Jeśli serwis tego nie zrobił to są debilami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Godzinę temu, Piotrus napisał(a): Ale aktywny? Jeśli go nie skasujesz to zostanie na liście nawet jeśli będzie historyczny, auto liczy sobie tzw "auroheal" i pokazuje ile razy było odpalone i błąd nie wystąpił. Nie wiem. Wygląda tak: A kasować nie chcę, bo to byłaby już jakaś ingerencja i niech na serwisie widzą co się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 9 godzin temu, Piotrus napisał(a): Nie ma co porównywać różnych aut w zużyciu adblue. Miałem 318d i nie było wogóle adblue, w tym samym czasie 518d z tym samym motorem miało już adblue ale zużycie na mega niskim poziomie (typu 40kkm na full zbiorniku). 320d miała już adblue ale zasięg na 20kkm max. Tu chodzi o kombinację mocy, wielkości budy i emisji - im mocniejsze auto lub większe tym większe zużycie. Mam x5 z silnikiem 2.0 A tutaj mamy x3 tez 2.0 więc auta podobne . Tylko ja już 2 zbornik wyrabiam . Auto zaraz będzie miało też 3 lata a ma przejechane 81 tys . Nie wiem nie znam się na tym , tylko widzę , że jednak różne ilości tego adblue są zużywane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 9 godzin temu, Piotrus napisał(a): To jest jeden z etapów dla procedury testowania auta przy błędach które pierwotnie opisywał @Harp Jeśli serwis tego nie zrobił to są debilami Obstawiam raczej to 2 . Jak mechanik ma głowę to sam otwiera zakład . W aso raczej nie ma co liczyć na zaangażowanie mechanika do naprawy naszego auta . Podłączają pod kompa i lecą z procedurą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 Godzinę temu, Marcin79 napisał(a): Mam x5 z silnikiem 2.0 A tutaj mamy x3 tez 2.0 więc auta podobne . Tylko ja już 2 zbornik wyrabiam . Auto zaraz będzie miało też 3 lata a ma przejechane 81 tys . Nie wiem nie znam się na tym , tylko widzę , że jednak różne ilości tego adblue są zużywane. Ale Ty masz inny silnik niż @Harp, także jak najbardziej mogą być zużywane inne ilości AB. Do tego jednak X5 jest minimalnie większym klocem, pewnie masz większe koła i to znowu usprawiedliwia większe zużycie. Nawet styl jazdy ma znaczenie - im więcej NOX jest produkowanych bo silnik pracuje ubogo pod częściowym obciążeniem, tym więcej mocznika idzie w wydech aby to rozłożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 Godzinę temu, Marcin79 napisał(a): Obstawiam raczej to 2 . Jak mechanik ma głowę to sam otwiera zakład . W aso raczej nie ma co liczyć na zaangażowanie mechanika do naprawy naszego auta . Podłączają pod kompa i lecą z procedurą. No i właśnie tak wygląda procedura w tym przypadku. Mechanik wciska magiczne "calculate test plan" i program wypluwa mu testy do przeprowadzenia w których jednym z nich jest właśnie pomiar odmierzanej ilości AdBlue przez system. Jak mi się znowu wysra to nagran filmik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 7 godzin temu, Marcin79 napisał(a): Mam x5 z silnikiem 2.0 A tutaj mamy x3 tez 2.0 więc auta podobne . Tylko ja już 2 zbornik wyrabiam . Auto zaraz będzie miało też 3 lata a ma przejechane 81 tys . Nie wiem nie znam się na tym , tylko widzę , że jednak różne ilości tego adblue są zużywane. w porownaniu z Passatem to i tak niskie zuzycie zbiornik mam na jakies kilkanascie litrow, a starcza na ok 12kkm, moze niewiele wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 31 minut temu, komandos80 napisał(a): w porownaniu z Passatem to i tak niskie zuzycie zbiornik mam na jakies kilkanascie litrow, a starcza na ok 12kkm, moze niewiele wiecej. 20 litrów. Hah prawie taka pojemność zbiornika na paliwo mają auta hybrydowe 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 7 godzin temu, komandos80 napisał(a): w porownaniu z Passatem to i tak niskie zuzycie zbiornik mam na jakies kilkanascie litrow, a starcza na ok 12kkm, moze niewiele wiecej. A masz już poprawiony soft czy ten magiczny który wykrywał kiedy auto jest testowane pod kątem spalin? Największym smokiem na adblue z jakim się spotkałem był Mercedes V250 - na 3 tys km trzeba było dolać 5L adblue. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 duzo tez zalezy od norm np sa roznice 6d-temp a 6di to ile noxow ma powstawac i z automatu dawkowanieu mnie okolo litra na 1000-1200km ( 6dtemp poj.1,5L-130KM) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 18 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2023 18 godzin temu, Fili_P napisał(a): duzo tez zalezy od norm np sa roznice 6d-temp a 6d i to ile noxow ma powstawac i z automatu dawkowanie u mnie okolo litra na 1000-1200km ( 6dtemp poj.1,5L-130KM) U mnie jest 6d Temp. Zauważyłem że zużycie AdBlue zależy od stylu jazdy. Spokojna jazda na tempomacie 130kmh to mniej więcej 1l/1000km, jak da się w palnik na autostradzie to zużycie rośnie x2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.