00Tom00 Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Witam, pacjent megane iii z silnikiem 1.6 110 koni beznyna + LPG. Przebieg 210kkm z czego na LPG od 60kkm. Od tygodnia rano słychać było że ciężej zapalała, tzn tak jakby nie mogła uzyskać odpowiedniej ilości paliwa... ale póxniej "chodziła ok". Po tygodniu gdy ją zgasiłem kolejnego dnia już nie zapaliła. Wymusiłem odpalenie w trybie awaryjnym LPG - odpala za kazdym razem bezpośrednio z gazu i pracuje ok. Wykręciłem świece - suchutkie. Wstrzyknąłem benzyny do cylindrów - zapaliła i chwilę popracowała. Więc problem ewidentnie w zasilaniu benzynką. Szukam dalej - podejrzenie padło na pompę paliwa. Napięcie na stykach jest, pompa pracuje, zdjąłem z niej przewód paliwowy i spróbowałm odpalić - paliwo było pompowane ale bez jakiegoś ciśnienia, po prostu wylatywało... Czy nie powinno być tak, że jak się zdejmie wężyk z pompy to w układzie panuje zauważalne ciśnienie? Dobrze kombinuję, ze to za słabe ciśnienie na pompie paliwa? Ewnetualnie co jeszcze proponujecie sprawdzić? Myślałem o wtryskach, ale to chyba nie możliwe żeby wszystkie na raz padły. Orientuje się ktoś może jeszcze gdzie w Megane iii 1.6 znajduje się filtr paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Co do filtra to możliwe, że nie istnieje jako oddzielny wymienny element, a jest zintegrowany z pompą. Znam 3 podobne akcje i przy każdej była to pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Zakręć wielozawór przy butli lpg i wypal lpg z przewodów, i spróbuj tak odpalać na PB. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Próba z zakręceniem LPG ok. Nastepnie sprawdzenie ciśnienia paliwa,jeżeli niskie to pompa lub regulator ciśnienia Jeżeli masz jedno przewodowy układ zasilania to regulator jest w koszu pompy paliwa,przeważnie winny jest o ring za 20 gr. Paliwo wtedy ucieka bokiem,kilkukrotnie przerabiane w praktyce u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 13 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 37 minut temu, rbgarb1 napisał: Próba z zakręceniem LPG ok. Nastepnie sprawdzenie ciśnienia paliwa,jeżeli niskie to pompa lub regulator ciśnienia Jeżeli masz jedno przewodowy układ zasilania to regulator jest w koszu pompy paliwa,przeważnie winny jest o ring za 20 gr. Paliwo wtedy ucieka bokiem,kilkukrotnie przerabiane w praktyce u mnie Chyba strzał w dziesiątkę. Wykręciłem pompę (tego kto wymyślił plastikową nakretke mocującą to bym ***), rozkręciłem i oring pękł w palcach... także pewnie to jest przyczyną. Zobaczymy czy jutro uda sie dokupić sam oring - dam znać. A tymczasem dziękuję Wszystkim za wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 7 minut temu, 00Tom00 napisał: rozkręciłem i oring pękł Wymień obydwa oringi na regulatorze, tylko musisz je idealnie dobrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 14 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2021 20 godzin temu, rbgarb1 napisał: Wymień obydwa oringi na regulatorze, tylko musisz je idealnie dobrać Wymieniłem oringi, ciśnienie wróciło, ale autko nie chce odpalić. Podejrzewam, że ukłąd się zapowietrzył - wielokrotnie próbowałem odpalić i nic. Czy jest jakiś sposób na odpowietrzenie układu? Czy to nie możliwe żeby się zapowietrzył i przyczyny mam szukać gdzieś indziej dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2021 3 godziny temu, 00Tom00 napisał: Wymieniłem oringi, ciśnienie wróciło, ale autko nie chce odpalić. Podejrzewam, że ukłąd się zapowietrzył - wielokrotnie próbowałem odpalić i nic. Czy jest jakiś sposób na odpowietrzenie układu? Czy to nie możliwe żeby się zapowietrzył i przyczyny mam szukać gdzieś indziej dalej? W benzynie z reguły nie ma większych kombinacji, z reguły wystarczyło przekrecić parę razy zapłon i po pierwszym odpaleniu problem się rozwiązywał. Instalację lpg wykluczyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 14 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2021 19 minut temu, steyr napisał: W benzynie z reguły nie ma większych kombinacji, z reguły wystarczyło przekrecić parę razy zapłon i po pierwszym odpaleniu problem się rozwiązywał. Instalację lpg wykluczyłeś? tak, na LPG odpala awaryjnie bez problemu i działa bez zarzutu. Na benzynie z zakręconym zaworem przy butli również nie odpala. Po wymianie oring w pompie, na kilkanaście prób raz odpaliła, na wolnych obrotach silnik chodził jak "traktor"... nie dało się dodać gazu bo silnik się dławił i gasł. Zamówiłem całą drugą pompę - jutro ma być, podmienię zobaczymy... mam nadzieję że ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2021 5 minut temu, 00Tom00 napisał: tak, na LPG odpala awaryjnie bez problemu i działa bez zarzutu. Na benzynie z zakręconym zaworem przy butli również nie odpala. Po wymianie oring w pompie, na kilkanaście prób raz odpaliła, na wolnych obrotach silnik chodził jak "traktor"... nie dało się dodać gazu bo silnik się dławił i gasł. Zamówiłem całą drugą pompę - jutro ma być, podmienię zobaczymy... mam nadzieję że ruszy. A lpg było wypalone z przewodów? Najlepiej dla pewności zdejmij przewód z filtra fazy lotnej i spuść lpg z przewodów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hevimental Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 U mnie auto ciężko odpalało (długo trzeba było kręcić) i winny był reduktor. Po wymianie problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 7 minut temu, hevimental napisał: U mnie auto ciężko odpalało (długo trzeba było kręcić) i winny był reduktor. Po wymianie problem zniknął. Bo puszczał reduktor. Natomiast jak wyłączy gaz to tego typu problem nie powinien występować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 7 minut temu, marcindzieg napisał: Bo puszczał reduktor. Natomiast jak wyłączy gaz to tego typu problem nie powinien występować. Zakreca sie zawór na butli na pracującym silniku zasilanym lpg,zadziwiająco dlugo silnik jeszcze pracuje na gazie który jest w ukladzie,niektorzy myslą że jak już zakrecili zawór to już niema gazu w ukladzie i błednie wtedy diagnozują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 Teraz, Waldek40 napisał: Zakreca sie zawór na butli na pracującym silniku zasilanym lpg,zadziwiająco dlugo silnik jeszcze pracuje na gazie który jest w ukladzie,niektorzy myslą że jak już zakrecili zawór to już niema gazu w ukladzie i błednie wtedy diagnozują Mi wystarczyło przed końcem jazdy przełączyć na benzynę i zgasić na niej. Też miałem problem z reduktorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 18 godzin temu, 00Tom00 napisał: Wymieniłem oringi, ciśnienie wróciło Mierzyłeś ciśnienie fizycznie manometrem? ,czy po prostu było większe niż poprzednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hevimental Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 50 minut temu, marcindzieg napisał: Mi wystarczyło przed końcem jazdy przełączyć na benzynę i zgasić na niej. Też miałem problem z reduktorem. u mnie przełączenie na benzyne nie rozwiązywało problemu, dopiero zakręcenie zaworu na butli 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 15 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 Wracam z dobrymi wiadomościami, ale jeszcze nie w 100% Nowa pompa podłączona - odpala bez problemu, silnik równo pracuje - jest ok. Problem polega na migającym wskaźniku poziomu paliwa hmmm - spotkał się ktoś Was z tym? Wskaźnik pokazuje połowę baku, ale cały czas miga... jakieś pomysły? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 Spróbuj odłączyć klemę, ew. tester diagnostyczny i wykasować wszystkie błędy, nawet gdy żadnych nie ma. Może pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 19 godzin temu, 00Tom00 napisał: Wskaźnik pokazuje połowę baku, ale cały czas miga... jakieś pomysły? Moze coś przy wymianie pompy się uszkodziło/odłączyło/zwarło, bo chyba w tym koszu z pompą jest też czujnik poziomu paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 23 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 (edytowane) Jak pech to pech nowa pompa też padła po 2 tygodniach pracy pomimo pełnego baku paliwa. Oddałem, kasę zwrócili, ale na wymianę nie mieli nowej... Tak się zastanawiam - oryginalnie siedziała pompa o numerach 0580200026 oraz 2gi numer 172020029r Taką samą pompę znalazłem lokalnie i zakupiłem. Teraz już mam problem ze znalezieniem takiej samej - jak myślicie czy pompa o numerach 0580200025 ; 172020029r będzie kompatybilna - różni się tylko jedną cyferką, ale niestety nie mogę znaleźć informacji na co to wpływa. W sklepie gdzie kupiłem tamtą poprzednią twierdzili że będzie ok bo "wygląda tak samo", ale jak się spytałem czy jeślinie będzie ok to czy przyjmą zwrot oznajmili że nie, bo zwroty przyjmują tylko w przypadku uszkodzeń... Pompa dokładnie jak pod linkiem: https://superparts.pl/pompa-paliwa-bosch-0580200025-172020029r-renault/561333 Edytowane 23 Czerwca 2021 przez 00Tom00 aktualizacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 Próbowałeś w necie krosować te numery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 23 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 (edytowane) 11 minut temu, ZUBERTO napisał: Próbowałeś w necie krosować te numery? Próbowałem, ale się nie udało pozytywnie potwierdzić Chyba że robiłem to nieumiejętnie - tylko poprzez wyszukiwarke googlea EDIT: https://salko.pl/zespol-zasilajacy/69651-zespol-zasilania-paliwa-renault-megane-iii-scenic-iii-16v-oryginal-bosch.html Wyglada na to ze chyba bedzie pasować :) Edytowane 23 Czerwca 2021 przez 00Tom00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 7 minut temu, 00Tom00 napisał: Próbowałem, ale się nie udało pozytywnie potwierdzić Chyba że robiłem to nieumiejętnie - tylko poprzez wyszukiwarke googlea EDIT: https://salko.pl/zespol-zasilajacy/69651-zespol-zasilania-paliwa-renault-megane-iii-scenic-iii-16v-oryginal-bosch.html Wyglada na to ze chyba bedzie pasować :) zobacz na 7zap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.