Skocz do zawartości

Płyn chłodniczy -40 st C


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, mugen napisał:

Koncentrat Prestone wystarczy 70% do 30% wody i jest do -64 stopni.

To raczej bełkot marketingowy, bo taki parametr dla glikolu etylenowego jest nieosiągalny. Przy takim stężeniu z krzywej zamarzania wychodzi jakieś -50 parę stopni.

Takie wartości są osiągalne dla glikolu polipropylenowego ale tego w tym koncentracie zgodnie z kartą charakterystyki nie ma.

 

https://auto-land.pl/karty_charakterystyk/PARYS/Prestone/prestone_plyn_do_chlodnic_koncetrat_clp.pdf

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lucash napisał:

Co w Skandynawii leją do chłodnic? Mają teraz ok - 40 st Celsjusza. Ja widziałem tylko jakieś do -35. 

Zrobi się kasza i tyle, nie rozwali to chłodnicy ani bloku silnika więc problemu być nie powinno.

I temperatura to ma być faktyczna a nie odczuwalna (bo patrzę na mapy i nie widzę tych -40°C):hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, shapyr napisał:

To raczej bełkot marketingowy, bo taki parametr dla glikolu etylenowego jest nieosiągalny. Przy takim stężeniu z krzywej zamarzania wychodzi jakieś -50 parę stopni.

Takie wartości są osiągalne dla glikolu polipropylenowego ale tego w tym koncentracie zgodnie z kartą charakterystyki nie ma.

 

https://auto-land.pl/karty_charakterystyk/PARYS/Prestone/prestone_plyn_do_chlodnic_koncetrat_clp.pdf

To jest nic KFS 11 Luquimoly w proporcji 2:1 jest do -68 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lucash napisał:

Co w Skandynawii leją do chłodnic? Mają teraz ok - 40 st Celsjusza. Ja widziałem tylko jakieś do -35. 

u ruskich się po prostu nie wyłącza auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, volf6 napisał:

Zrobi się kasza i tyle, nie rozwali to chłodnicy ani bloku silnika więc problemu być nie powinno.

I temperatura to ma być faktyczna a nie odczuwalna (bo patrzę na mapy i nie widzę tych -40°C):hmm:

Czyli co, na początku z silnikiem nic nie będzie a potem siłą rzeczy po rozruchu temperatura płynu chłodniczego będzie się podnosić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lucash napisał:

Co w Skandynawii leją do chłodnic? Mają teraz ok - 40 st Celsjusza. Ja widziałem tylko jakieś do -35. 

większość koncentratów 1:1 daje -35* a 2:1 -50* także luzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam jestem ciekaw. W zeszłym roku na jesieni kupiłem auto ze Szwecji, w zbiorniczku był przezroczysty płyn. Myslalem, że handlus dolał wody. Sprawdziłem glikometrem i poza skalą pokazało, sporo powyżej - 50. Później wymieniałem rozrząd z pompą wody i wlałem płyn dostępny u nas w handlu. Tester pokazał troszkę ponad - 35 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.