Skocz do zawartości

Niska temperatura silnika w trakcie jazdy, jaka przyczyna?


telson

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu wskaznik temperatury zatrzymuje sie grubo przed 90. Dzieje sie to podczas normalnej pracy silnika. Auto nagrzewa sie szybko ale nei osiaga normalnej temperatury. Moze byc cos z samym czujnikiem? Gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzieki za odpowiedz

telson

HEPI NIU JER

smile.gif:)boozing.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegos czasu wskaznik temperatury zatrzymuje sie grubo przed 90.

> Dzieje sie to podczas normalnej pracy silnika. Auto nagrzewa sie

> szybko ale nei osiaga normalnej temperatury. Moze byc cos z

> samym czujnikiem? Gdzie szukać przyczyny?

> Z góry dzieki za odpowiedz

> telson

> HEPI NIU JER

> smile.gif

Czujnik - 1%

Stabilizator napięcia - 0,0001%

Wskaźnik - 0.00001%

Termostat - 98,99989%

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałeś dodać: 100 - 150 zł robota o ile u mechaniora...

Tak wlasnie tyle plus dodatkowo nowy rozrząd z pompą (250-300) ewentualnie sam pasek jak niedawno robiłeś.

Mam to samo a wymieniany był 7 tys km temu wraz z rozrządem. Narazie zainwestowałem 0 zl - w tekturke zeby zasłonic chłodnicę i temperaturka jest blisko 90 st. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie pytanko, czy jak w trakcie jazdy pozamiejskiej, wskaznik nie opuszcza niebieskiego pola, czy jest wszytsko ok z temperatura?? W czasie postoju, czy tez w korku wskaznik podnosi sie norlamnie do 90, nawet wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam takie pytanko, czy jak w trakcie jazdy pozamiejskiej, wskaznik

> nie opuszcza niebieskiego pola, czy jest wszytsko ok z

> temperatura??

Napewno nie jest w porządku i pewnie tez masz walniety termostat. Proponuje wsadzic tekturke. grinser006.gif

W czasie postoju, czy tez w korku wskaznik podnosi

> sie norlamnie do 90, nawet wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z rana zasłoniłem 2/3 chłodnicy tektórka. Silnik szybciej sie nagrzał. W czasie jazdy pozamiejskiej miał ok90st, natomisat w czasie jazdy po miescie (korki,swiatla itp) temperatura wzrosła do ok96 i wtedy włączył sie wentylator. mam nadzieje ze teraz jest ok, bo wczesniej jak juz pisałem wskaznik temp w czasie jazdy nie opuszczał niebieskiego pola,czyli pewnie silnik byl niedogrzany i palił przez to wiecej. W sumie to dziwne, bo obroty biegu jałowego były normalne, wiec do konca nie wiem teraz czy to zle czy dobrze z ta temperatura smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wlasnie tyle plus dodatkowo nowy rozrząd z pompą (250-300)

> ewentualnie sam pasek jak niedawno robiłeś.

> Mam to samo a wymieniany był 7 tys km temu wraz z rozrządem. Narazie

> zainwestowałem 0 zl - w tekturke zeby zasłonic chłodnicę i

> temperaturka jest blisko 90 st.

odrazu mówię, że nie jestem pewien, ale wydaje mi się, ze ktoś kiedyś pisał na forum, że wcale nie trzeba ściągać rozrządu, żeby się dobrać do termostatu, wystarczy troche gimnastyki i yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> że wcale nie trzeba ściągać rozrządu, żeby się

> dobrać do termostatu

U ciebie nie trzeba wink.gif

A co do tej gimnastyki i wyjecia termostatu spod rozrzadu bez robierania togoż... To tak samo jak wyjąć żółtko z jajka nie rozbijając skorupki. Nie wierz w cuda... wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem bo nie wiem czy termostat działa i czy to jest jego wina. Ostatnio silnik dziwnie sie zachowywał (wysokie obroty). Czyszczenie nic nie pomogło, kupiłem nowy. Obroty troche spadły ale są nadal wysokie.

Czy przyczyną wysokich obrotów może być uszkodzony termostat. I jak go wymienić nie ściągając rozrządu.

Pozdro smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyszczenie nic nie pomogło, kupiłem nowy. Obroty troche >spadły ale są nadal wysokie.

Czyściłeś termostat, czy silniczek krokowy cfaniaczek.gif Bo ja zrozumiałem, że termostatgrinser006.gif Pomaga jeszcze wyczyszczenie przepustnicy.

>I jak go wymienić nie ściągając rozrządu.

Sie nie sa sie wink.gif

Pzdr,

PezeT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem krokowy ale był tak zapieczony że musiałem kupić nowy. Bolec powinien sie ruszać do przodu i do tyłu.

Co do przepustnicy to są jakieś srodki do czyszczenia go czy musze cały rozbierać (kompletnie sie na tym nie znam).

Jeśli chodzi o termostat to jeszcze go nie dotykałem.

Szkoda że siedzi no tak głęboko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się

Poruszanie ręczne niechybnie prowadzi do uszkodzenia go. Jeżeli da się go ruszać ręka to znaczy, że już jest zepsuty. Trzpień porusza się pod działaniem silniczka: trzeba wyjąc krokowego, podpiąć wtyczkę włączać i wyłączać stacyjkę. Podobno (nie sprawdzałem) podobny efekt zamiast stacyjki da zwarcie gniazda diagnostycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go kupiłem reczej był sprawny. Ciężko chodził jeśli chciało się go poruszć. Mechanik ustawił go na pewną odległość żeby nie miał takich dużych obrotów

Gdyby się nie ruszał po przekęceniu kluczyka w czym tkwił by błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby się nie ruszał po przekęceniu kluczyka w czym tkwił by błąd.

Uszkodzony: zepsuty silniczek, połamana przekładnia etc. Wtedy ECU nie może sterować pracą silnika na wolnych obrotach, ale wtedy wywaliłby chyba błąd. Może mechanik na siłę pociągnął, połamał przekładnię a potem ściemniał, że ustawił na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko chodził jeśli chciało się

> go poruszć.

Ciężko bo zamieniałeś ruch posuwisty bolca na obrotowy silniczka. Cud że to przeżył. A moze właśnie nie przeżył...?

> Mechanik ustawił go na pewną odległość żeby nie miał

> takich dużych obrotów

Mechanik mógł sobie ustawiać... Komputer i tak po właczeniu zapłonu ustawił go sobie po swojemu. Pierwszy raz słyszę aby ktoś wpadł na pomysł ustawienia obrotów za pomocą wstepnego ustawienia trzpienia silnika krokowego wink.gif Zmień może mechanika... wink.gif

Pozdroofka

> Gdyby się nie ruszał po przekęceniu kluczyka w czym tkwił by błąd.

Spalony silniczek albo (jeżeli słychać, że się obraca) przez manualne operacje na nim, ślimak się uszkodził, ślizga się i nie wysuwa się trzpień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze wszystkie podpowiedzi. Wątpie zeby mechanik go uszkodził. W sobote będe sie bawił. Sprawdze czy po przekręceniu kluczyka będzie się poruszał. Wprowadze samochód w tryb serwisowy. Ciekawe co za błędy pokaże.

Dzięki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.