mickee Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. Wczoraj zabrałem się za wymianę cylinderków hamulcowych oraz korektorów siły hamowania - mowa oczywiście o tyle. Podczas badania technicznego wyszła mi duża różnica w sile hamowania pomiędzy prawym a lewym tylnym kołem (ok 50%), stąd moja praca. Cylinderki zaczęły popuszczać trochę płynu hamulcowego, pod gumami było go pełno dlatego wymieniłem je przy jednym grzebaniu. Po skończonej pracy pojechałem na badanie i oto wyniki: przód - 1,95 i 1,96 [kN]; tył - 1,12 i 0,93 [kN]. Różnice pomiędzy lewą a prawą stroną maja wartości dopuszczalne (max może być 30%, u mnie jest sporo mniej). Chodzi mi tylko o stosunek siły hamowania między przodem i tyłem, jaki procent wartości przedniej powinny mieć hamulce z tyłu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iqsebcio Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. Wczoraj zabrałem się za > wymianę cylinderków hamulcowych oraz korektorów siły hamowania - > mowa oczywiście o tyle. Podczas badania technicznego wyszła mi > duża różnica w sile hamowania pomiędzy prawym a lewym tylnym > kołem (ok 50%), stąd moja praca. Cylinderki zaczęły popuszczać > trochę płynu hamulcowego, pod gumami było go pełno dlatego > wymieniłem je przy jednym grzebaniu. Po skończonej pracy > pojechałem na badanie i oto wyniki: przód - 1,95 i 1,96 [kN]; > tył - 1,12 i 0,93 [kN]. Różnice pomiędzy lewą a prawą stroną > maja wartości dopuszczalne (max może być 30%, u mnie jest sporo > mniej). Chodzi mi tylko o stosunek siły hamowania między > przodem i tyłem, jaki procent wartości przedniej powinny mieć > hamulce z tyłu ? Zależy od obciążenia tylnej osi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 Pomiar był robiony tylko z kierowcą na pokładzie, tył pusty. Może jakiś komentarz do wyników...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Pomiar był robiony tylko z kierowcą na pokładzie, tył pusty. Może > jakiś komentarz do wyników...? no a co powiedzial diagnosta? slupki wykresow byly zielone, zolte czy czewone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 Po skończonej pracy > pojechałem na badanie i oto wyniki: przód - 1,95 i 1,96 [kN]; > tył - 1,12 i 0,93 [kN]. Ja miałem z przodu coś kole: 2.5 kN i 1.96kN, a z tyłu różnice 50% w sile pomiędzy prawą, a lewą i czepił sie tylko tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > no a co powiedzial diagnosta? slupki wykresow byly zielone, zolte czy > czewone? Słupków nie mam żadnych, tylko wartości liczbowe. Wszystko jest lepsze od wartości dopuszczalnych. Ciekawi mnie tylko jakie macie siły hamowania u siebie. Gdzieś zanalazłem informację że tył powinien mieć ok. 50-60 % przodu tylko nie wiem czy prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmcold Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Po skończonej pracy > Ja miałem z przodu coś kole: 2.5 kN i 1.96kN, a z tyłu różnice 50% w > sile i czepił sie tylko tyłu Ja miałem z przodu: lewa 2,21 prawa 1,96 roznica 12% z tyłu: lewa 2,04 prawa 2,07 roznica 2% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Ja miałem z przodu: lewa 2,21 prawa 1,96 roznica 12% > z tyłu: lewa 2,04 prawa 2,07 roznica 2% masz padnięte korektory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. Wczoraj zabrałem się za > wymianę cylinderków hamulcowych oraz korektorów siły hamowania - > mowa oczywiście o tyle. Podczas badania technicznego wyszła mi > duża różnica w sile hamowania pomiędzy prawym a lewym tylnym > kołem (ok 50%), stąd moja praca. Cylinderki zaczęły popuszczać > trochę płynu hamulcowego, pod gumami było go pełno dlatego > wymieniłem je przy jednym grzebaniu. Po skończonej pracy > pojechałem na badanie i oto wyniki: przód - 1,95 i 1,96 [kN]; > tył - 1,12 i 0,93 [kN]. Różnice pomiędzy lewą a prawą stroną > maja wartości dopuszczalne (max może być 30%, u mnie jest sporo > mniej). Chodzi mi tylko o stosunek siły hamowania między > przodem i tyłem, jaki procent wartości przedniej powinny mieć > hamulce z tyłu ? ok.50 - 60 % wartości przodu co wynika z parametrów korektorów hamulcowych. Twoje wartości są prawie idealne albo idealne . I nie ma tu żadnego związku z obciążeniem auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Ja miałem z przodu: lewa 2,21 prawa 1,96 roznica 12% > z tyłu: lewa 2,04 prawa 2,07 roznica 2% tył ma wartości fatalne , oba korektory do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > ok.50 - 60 % wartości przodu co wynika z parametrów korektorów > hamulcowych. Twoje wartości są prawie idealne albo idealne . I > nie ma tu żadnego związku z obciążeniem auta Też mi się wydawało że teraz mam dobrze ale wolałem się upewnić. A swoją drogą to złośliwość natury, miesiąc temu sprawdzałem hamulce i było wszystko dobrze a na badaniu technicznym tydzień temu wyszło że padnięte korektory. Ale może dobrze się stało bo przynajmniej zajrzałem do bębnów i wymieniłem przy okazji tłoczki - gdyby w przyszłości wylały to musiałbym jeszcze szczęki kupować. A tak zostało na nie liczę że robocizna odpadła bo robota prosta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert_01 Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Też mi się wydawało że teraz mam dobrze ale wolałem się upewnić. > A swoją drogą to złośliwość natury, miesiąc temu sprawdzałem hamulce > i było wszystko dobrze a na badaniu technicznym tydzień temu > wyszło że padnięte korektory. Ale może dobrze się stało bo > przynajmniej zajrzałem do bębnów i wymieniłem przy okazji > tłoczki - gdyby w przyszłości wylały to musiałbym jeszcze > szczęki kupować. A tak zostało na nie liczę że robocizna > odpadła bo robota prosta Jaki koszt cylinderków ( rozumiem że to tak zwany zestwa naprawczy razem z uszczelkami)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Jaki koszt cylinderków ( rozumiem że to tak zwany zestwa naprawczy > razem z uszczelkami)? Nie zestaw naprawczy tylko całe kompletne cylinderki czy tłoczki hamulcowe jakkolwiek się to nazywa. Koszt jednego to 23 zł (link przykładowy do tego co kupiłem w sklepie http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=193875482). Korektory siły hamowania 110zł za komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert_01 Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Nie zestaw naprawczy tylko całe kompletne cylinderki czy tłoczki > hamulcowe jakkolwiek się to nazywa. Koszt jednego to 23 zł (link > przykładowy do tego co kupiłem w sklepie > http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=193875482). Korektory > siły hamowania 110zł za komplet Jeśli chodzi ocylinderki to są jakieś lepsze i gorsze firmy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 Witam.A jaki jest najlepszy sposób żeby odkrecic ta rurke co wchodzi do cylinderka?mi też delikatnie puszcza jedna gumka ale nie moge sobie poradzić z odkreceniem tej rurki. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 no ale czy 30zl to az taki duzy koszt, zeby kupic nowy cylinderek? przeciez to hamulce. wiem, ze gumki pewnie kosztuja 10zl ale to hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Witam.A jaki jest najlepszy sposób żeby odkrecic ta rurke co wchodzi > do cylinderka?mi też delikatnie puszcza jedna gumka ale nie moge > sobie poradzić z odkreceniem tej rurki. > Pozdro Najpierw metoda delikatna: Weź klucz oczkowy i wytnij w nim przerwę tak aby przez tę przerwę przechodził przewód hamulcowy. Będziesz mógł wtedy założyć go na nakrętkę. Medoda dresiarska: Żaba hydrauliczna i naprzód... Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sj64 Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > Witam.A jaki jest najlepszy sposób żeby odkrecic ta rurke co wchodzi > do cylinderka?mi też delikatnie puszcza jedna gumka ale nie moge > sobie poradzić z odkreceniem tej rurki. > Pozdro Fachowa metoda to należy kupić specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych o odpowednim rozmirze. Firmowy kluczyk 1szt. kosztuje ponad 20zł. Jednak zabawa z obciętym zwykłym oczkowym lub podróbą za 3zł może się skończyć zerwaniem śróby -a potem to już tylko rozwiercanie i dłubanie albo i nowe częsci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > no ale czy 30zl to az taki duzy koszt, zeby kupic nowy cylinderek? > przeciez to hamulce. wiem, ze gumki pewnie kosztuja 10zl ale to > hamulce. ale żeby wymienić cylinderek na nowy, to rurke od starego musze przeciez jakoś odkrecić Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 > nie ma tu żadnego związku z obciążeniem auta Zależy od modelu Jak jest aktywny korektor, to ma związek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 11 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 > Witam.A jaki jest najlepszy sposób żeby odkrecic ta rurke co wchodzi > do cylinderka?mi też delikatnie puszcza jedna gumka ale nie moge > sobie poradzić z odkreceniem tej rurki. > Pozdro Żeby mieć lepszy dostęp do tej śrubki odkręć odpowietrznik, wtedy masz większe pole do manewru. Pamiętaj żeby zbiorniczek z płynem był zakręcony - wtedy płyn leci bardzo leniwie a nawet prawie wcale. Popsikaj WD-40 i poczekaj trochę. Najtrudniej ruszyć z miejsca potem idzie lekko. Żeby wyjąć stare cylinderki musiałem potraktować je młotkiem, tzn. odkręciłem odpowietrznik, rurkę i srrruuu młotkiem parę razy. Delikatne próby nie dały efektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.