bielaPL Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 Witam Jak niektórzy pamiętają zastanawiam się nad kupnem Uno. Będzie to egzemplarz z 2000-2001 roku, z przebiegiem kolo 60kkm. Wpakuje mu gaz i mam zamiar nastukać przez 5 lat koło 100kkm. Aha silnik to będzie 0.9 lub 1.0 (BTW ile wam to pali średnio gazu? Bo kumpel mowi ze z 7,5 to max ). Czy Uniak da radę takiemu przebiegowi? Co ewentualnie moze paść poważnego w czasie takiego przebiegu i ile razy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Witam > Jak niektórzy pamiętają zastanawiam się nad kupnem Uno. Będzie to > egzemplarz z 2000-2001 roku, z przebiegiem kolo 60kkm. Wpakuje > mu gaz i mam zamiar nastukać przez 5 lat koło 100kkm. Aha silnik > to będzie 0.9 lub 1.0 (BTW ile wam to pali średnio gazu? Bo > kumpel mowi ze z 7,5 to max ). Czy Uniak da radę takiemu > przebiegowi? Co ewentualnie moze paść poważnego w czasie takiego > przebiegu i ile razy ? Hej, moje uno, ma już ponad 200kkm, z czego ponad 100kkm na lpg Co może paść wszystko Dużo zależy od exploatującego... Ze spalaniem to się nie wypowiem, bo mam Uniaka 1.4 i ciężką nogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek1977 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Witam > Jak niektórzy pamiętają zastanawiam się nad kupnem Uno. Będzie to > egzemplarz z 2000-2001 roku, z przebiegiem kolo 60kkm. Wpakuje > mu gaz i mam zamiar nastukać przez 5 lat koło 100kkm. Aha silnik > to będzie 0.9 lub 1.0 (BTW ile wam to pali średnio gazu? Bo > kumpel mowi ze z 7,5 to max ). Czy Uniak da radę takiemu > przebiegowi? Co ewentualnie moze paść poważnego w czasie takiego > przebiegu i ile razy ? Moj ma 130kkm i na gazie przejechałem juz okolo 35kkm jak narazie bez zadnych kłopotów. Spalanie wacha sie pomiedzy 8 a 9l Lpg/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > kumpel mowi ze z 7,5 to max kolega sciemnia 1.0 FIRE srednie spalanie to 8 l LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 Bywa z tym roznie - proponuje zajrzec na stare wiadomosci - wielokrotnie byl ten temat poruszany. Moj uno 1,0 pali np. srednio 9,5l gazu przy jezdzie na krotkich trasach plus ciut benzynki przy rozruchu. Mniej przy spokojnej jezdzie na dlugich trasach. Ale przy koszcie instalacji rzedu 1500 zl lub wiecej (wtrysk 1-punktowy z tzw. komputerem do sond lambda dla gazu) i sporej roznicy cen gazu i benzyny powinno sie oplacic. Wertuj stare strony - tam jest kupa informacji. Albo strony w wyszukiwarce typu LPG, auto gaz etc. > Witam > Jak niektórzy pamiętają zastanawiam się nad kupnem Uno. Będzie to > egzemplarz z 2000-2001 roku, z przebiegiem kolo 60kkm. Wpakuje > mu gaz i mam zamiar nastukać przez 5 lat koło 100kkm. Aha silnik > to będzie 0.9 lub 1.0 (BTW ile wam to pali średnio gazu? Bo > kumpel mowi ze z 7,5 to max ). Czy Uniak da radę takiemu > przebiegowi? Co ewentualnie moze paść poważnego w czasie takiego > przebiegu i ile razy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komar13 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 nic się nie zepsuję, autkospokojnie wytrzyma taki przebieg. 7,5 to raczej latem i przy średniej nodze. zimą to będzie krązyło coś koło 10l. ale jeżeli chodzi o trase to bardzo ekonomiczny: 6,5l Wszystkie dane dotycza silnika 1.0 fire Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Witam > Jak niektórzy pamiętają zastanawiam się nad kupnem Uno. Będzie to > egzemplarz z 2000-2001 roku, z przebiegiem kolo 60kkm. Wpakuje > mu gaz i mam zamiar nastukać przez 5 lat koło 100kkm. Aha silnik > to będzie 0.9 lub 1.0 (BTW ile wam to pali średnio gazu? Bo > kumpel mowi ze z 7,5 to max ). Czy Uniak da radę takiemu > przebiegowi? Co ewentualnie moze paść poważnego w czasie takiego > przebiegu i ile razy ? mój 1.0 spalał 10 litrów LPG ale ja miałem ciężką noge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > mój 1.0 spalał 10 litrów LPG ale ja miałem ciężką noge To i tak nie wiele przy ciężkim kopycie Ciekawe ile by Tobie mój obechlał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 czytając wszystkie posty można wywnioskować, że jazda na gazie LPG jest kompletnie nie szkodliwa... no cóż, każdy ma inne doświadczenia!! przy instalacji Lpg dużo zależy od ekploatującego (należy w miare możliwości jeźdźić jednak na benzynce troszke - szczególnie zaraz po rozruchu!!), no i od miejsc w którym będziesz tą instalacje montował!! w tej branży również nie brakuje "specjalistów"!! a jak już założysz instalke, to do obudowy filtru od gazu włóż sobie mały kawałeczek magnesu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > a jak już założysz instalke, to do obudowy > filtru od gazu włóż sobie mały kawałeczek magnesu... mozna wiedziec po co??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > mozna wiedziec po co??? Właśnie też jestem ciekawy Że niby magnetyzer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 w 2000 roku nie produkowali już fire only 900 ( jak się myle to mnie poprawcie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herjack Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 mam cos podobnego aczkolwiek starszego .. gaz montowalem przy ok 90 tys (dokladnie ne pomne) wiec ma przejechane na gazie ok 137 tys. spalanie: miasto 8; trasa 7 ... trzeba czesciej wymienias filtr powietrza, dbac o uklad zaplonowy a bedzie ok .. o ile czegos ktos przy montowaniu instalki nie spierniczy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > w 2000 roku nie produkowali już fire only 900 ( jak się myle to mnie > poprawcie) mylisz sie bo ja mam fajerke z 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Witam > Jak niektórzy pamiętają zastanawiam się nad kupnem Uno. Będzie to > egzemplarz z 2000-2001 roku, z przebiegiem kolo 60kkm. Wpakuje > mu gaz i mam zamiar nastukać przez 5 lat koło 100kkm. Aha silnik > to będzie 0.9 lub 1.0 (BTW ile wam to pali średnio gazu? Bo > kumpel mowi ze z 7,5 to max ). Czy Uniak da radę takiemu > przebiegowi? Co ewentualnie moze paść poważnego w czasie takiego > przebiegu i ile razy ? Ja na LPG jeżdżę od prawie roku. Za instalację zapłaciłem chyba 1400 zł (I generacja, bo mam gaźnik). Silnik 1,0 bardzo poprawnie pracuje na LPG, chociaż spadek osiągów w moim przypadku jest odczuwalny, 130 km/h jest trudno przekroczyć. Spalanie waha się od niecałych 6l przy delikatnej jeździe w trasie w lecie do 10 l w mieście zimą (tylko raz przekroczyłem 10 l/100 km przy ostrej jeździe po mieście), a jeżdże dość dynamicznie. Przez prawie cały rok odpalałem od razu na LPG, tylko w największe mrozy musiałem odpalać na benzynie. W lecie średnie spalanie na pewno nie przekroczy Ci 7,5 l/100km, no chyba, że nie wyjedziesz poza obręb miasta to wtedy troche więcej Przy średnim spalaniu 7,5 l/100km LPG w przeliczeniu na benzyne jest to niecałe 3,5 l/100 (prawie jak motorower) . Jak doliczysz koszty droższego przeglądu, to i tak oszczędność jest ogromna. Na regulacje instalacji nie jeżdże, bo zawsze coś sknocą (szarpie, gaśnie itp.), jak wyreguluje sam to jest P.S. Obliczyłem spalanie za okres od 16-06-2004 do 02-05-2005 i wyszło 7,77 l/100 km. + ok. 3 l benzyny (oczywiście benzyna za cały rok ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > mylisz sie bo ja mam fajerke z 2002 Mój sąsiad też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > czytając wszystkie posty można wywnioskować, że jazda na gazie LPG > jest kompletnie nie szkodliwa... no cóż, każdy ma inne > doświadczenia!! > przy instalacji Lpg dużo zależy od ekploatującego (należy w miare > możliwości jeźdźić jednak na benzynce troszke - szczególnie > zaraz po rozruchu!!) A umiesz wytłumaczyć czemu tak jeździsz ? Sądzisz, że silnikowi nie smakuje gaz zaraz po rozruchu ? A potem to już chleje co zapodasz... ? chyba to jednak nie to, z gazem to nie jest tak jak z vodką , no i od miejsc w którym będziesz tą > instalacje montował!! w tej branży również nie brakuje > "specjalistów"!! a jak już założysz instalke, to do obudowy > filtru od gazu włóż sobie mały kawałeczek magnesu... YYYyyy ? A może ametyst albo jakiś inny kamień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > A umiesz wytłumaczyć czemu tak jeździsz ? Sądzisz, że silnikowi nie > smakuje gaz zaraz po rozruchu ? A potem to już chleje co > zapodasz... ? > chyba to jednak nie to, z gazem to nie jest tak jak z vodką > , no i od miejsc w którym będziesz tą > YYYyyy ? A może ametyst albo jakiś inny kamień niechciałbym kupić auta po kimś kto jeździ non stop i zapala na LPG, zapytaj mechanik co powie na ten temat, jeśli odpalasz na LPG to masz szybsze zużycie reduktora (szczególnie w niskich temeperaturach), wtryskiwacze (gaźnik) muszą co jakiś czas popracować na benzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepej Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > kolega sciemnia 1.0 FIRE srednie spalanie to 8 l LPG mój 1,1 przy cieżkawej nodze potrafi i 10L LPG po miescie łyknąć, po trasie schodze do 8L ale ja mam tak wyregulowaną instalke że na gazie jeździ lepiej niz na bezynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 Nie wiem co Ci koledzy (koleżanki?) wcześniej odpowiedzieli (nie mam czasu przeczytać) ale ja przejechałem swoją 899-ką od nowości na gazie 104kkm. Non stop but w podłodze. Minimalne odnotowane spalanie - 5l LPG/100km Maxymalne 9,7 Średnio w 7-ce można się spokojnie zmieścić nawet na mieście, ale to już bez szaleństw. Pompa wody może paść, ale nie musi, zależy na jaką się trafi. Elektrowłącznik w rozruszniku (podobno od soli i wody). Dużo klaksonów - 5szt. w 2,5 roku. Uszczelka pod klawiaturą - 2 razy. Osłony półosi i przegubów. Osłona maglownicy. Linka od ręcznego (ale ja jej używam też do zawracania ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > mozna wiedziec po co??? żeby opiłki grafitu przyciągał, które są w tym super-lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > żeby opiłki grafitu przyciągał, które są w tym super-lpg Ja miałem taki magnesik w filtrze LPG ale mi znikł bez kitu - ostatnio jak zmieniałem filterek to już go tam nie było . Muszę następnym razem zapodać jakis, bo pamiętam że poprzednio ten magnesik był strasznie oklejony opiłkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 ja na gazie przejechałem jush ok 36 kkm i żadnych problemów nie miałem - problemy z gazem się pojawiają jak instalkę zakładają "wykwalfikowani mechanicy" u mnie średnie spalanie to tak wychodzi ok 9 l/100 km - czasami nawet i 10 l weźmioe ale to jak mu troszkę powstawiam a w trasie to tak ok 8 litrów mi spali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadzik Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > To i tak nie wiele przy ciężkim kopycie > Ciekawe ile by Tobie mój obechlał moj Uniaczek 1.0 na gazniku zalewanym LPG na trasie z 5 osobami i pełnym bagażnikiem spalił mi 7 litrów...a wcale go nie oszczedzalem...po trasie lecialem 110-115...pomijajac pagórki bo po drodze na Zamość od Krakowa kilka jest...a jedna taka ze na 3 ledwo wywloklem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sati26 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > u mnie średnie spalanie to tak wychodzi ok 9 l/100 km - czasami nawet > i 10 l weźmioe ale to jak mu troszkę powstawiam a w trasie to > tak ok 8 litrów mi spali Dokladnie takie spalanie mam w swoim uniaczku 1.0 fire 98r wtrysk. Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > moj Uniaczek 1.0 na gazniku zalewanym LPG na trasie z 5 osobami i > pełnym bagażnikiem spalił mi 7 litrów...a wcale go nie > oszczedzalem...po trasie lecialem 110-115...pomijajac pagórki bo > po drodze na Zamość od Krakowa kilka jest...a jedna taka ze na 3 > ledwo wywloklem... Ostatnio jechałem pod taką góre, że mi 2 brakło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Nie wiem co Ci koledzy (koleżanki?) wcześniej odpowiedzieli (nie mam > czasu przeczytać) ale ja przejechałem swoją 899-ką od nowości na > gazie 104kkm. > Non stop but w podłodze. > Minimalne odnotowane spalanie - 5l LPG/100km > Maxymalne 9,7 > Średnio w 7-ce można się spokojnie zmieścić nawet na mieście, ale to > już bez szaleństw. Tobie udało się zmieścić w mieście w 7l . Miałeś strategie jednego pit-stopu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 potwierdza w/g mnie to fakt, że w normalnych warunkach 1.4 i 1.0 tyle samo spalą. Dlatego jak ktoś pyta - mówię, że lepiej brać 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > mój 1,1 przy cieżkawej nodze potrafi i 10L LPG po miescie łyknąć, po > trasie schodze do 8L ale ja mam tak wyregulowaną instalke że na > gazie jeździ lepiej niz na bezynie Choćbym jak regulował, to lepiej jak na benzynie nie pójdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 jakieś legendy z tymi niskimi temp. i reduktorem... do mnie trafiają jedynie argumenty o gorszym smarowaniu na starcie przy schładzaniu do niższych temperatur elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > moj Uniaczek 1.0 na gazniku zalewanym LPG na trasie z 5 osobami i > pełnym bagażnikiem spalił mi 7 litrów...a wcale go nie > oszczedzalem...po trasie lecialem 110-115 ... Z taką prędkościa nieraz jadę na trzecim biegu, to już wiem czemu tyle mi pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Tobie udało się zmieścić w mieście w 7l . > Miałeś strategie jednego pit-stopu Moją 899-tką się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbigi01 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 od zatankowania do wyczerpania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > jakieś legendy z tymi niskimi temp. i reduktorem... > do mnie trafiają jedynie argumenty o gorszym smarowaniu na starcie > przy schładzaniu do niższych temperatur elementów. tak czy owak zdrowiej dla silnika jak zapala na Pb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > jakieś legendy z tymi niskimi temp. i reduktorem... > do mnie trafiają jedynie argumenty o gorszym smarowaniu na starcie > przy schładzaniu do niższych temperatur elementów. do nie są żadne legendy!! poczytaj troche o gazie...w jakiej temperaturze co się z nim dzieje...przy minusowej temperaturze odpalanie na gazie jest katastrofą!! nie spotkałem się z inna opinią!! osoby, które nawet na "chama" odpalały na zimnie potem tego okropnie żałowały!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 > Z taką prędkościa nieraz jadę na trzecim biegu, to już wiem czemu > tyle mi pali no ja tesh tak czasami mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 co do gazu to 7,5L jest dobrym wynikiem (aczkolwiek uniaki u nas palily nawet 18L) a co do tego planowanego przebiegu to jest to do zrealizowania bez większych przeszkód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 jakby tu Ci powiedzieć. Przeczytałem wszystkie dostępne mi teorie na ten temat /na gazie na ulicach bywam tak samo często/rzadko jak na FU/. Jeśli masz jakieś o których nie słyszałem to chętnie wysłucham. To jednak, że gdzieś przeczytam takie dywagacje wcale nie skłania mnie do ślepej w nie wiary - po prostu poddaję je pod rozwagę i dlatego powiedziałem to co powiedziałem - że trafiają do mnie jedynie argumenty o gorszym smarowaniu przy rozruchu /tu jednak wchodzi kontr-kwestia intensywniejszego zmywania filmu przez benzynę/ spowodowanym niższą temperaturą. Całe te teksty o membranach parownika - czy myślisz, że jak rozprężający się gaz miałby dajmy na to -70 a płyn chłodniczy -25 - to parownik nie starałby się go i tak ogrzać do tych -25 ??? a z drugiej strony - jeśli jedziesz na benzynie i jest mróz - uruchomiłeś silnik - to też taka temp. cieczy chłodzącej jest - dajmy na to -25 i co ... że się membrany nie poruszają? guzik prawda - poruszają się chocby na zakrętach. Inną sprawą jest zasyfiony jakimś olejem parownik - ale o ekstremalnych sytuacjach tu nie rozwodzę się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 > Moją 899-tką się da W to nie wątpie Chodziło mi raczej o prowadzącego pojazd, że on również w dziedzinie oszczędnej jazdy taki umiejętny jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.