Skocz do zawartości

Pomóżcie w wyborze - Clip czy Fire ?


noras

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat w wyborze Uniaka - mam 2 ciekawe propozycje.

Oba autka są z 98 r. i pięciodrzwiowe.

Pierwsze to Clip, przebieg deklarowany 77 kkm - po oglądnięciu nie wygląda mi na więcej niż 100 kkm max.

Drugie to fire z przebiegiem 160 kkm, ale za to z LPG na pokładzie.

Różnica w cenie - fire o tysiąc zł droższe.

Autko ma być jeżdżone w mieście, głównym kryterium jest taniość eksploatacji.

Pomóżcie w wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dylemat w wyborze Uniaka - mam 2 ciekawe propozycje.

> Oba autka są z 98 r. i pięciodrzwiowe.

> Pierwsze to Clip, przebieg deklarowany 77 kkm - po oglądnięciu nie

> wygląda mi na więcej niż 100 kkm max.

> Drugie to fire z przebiegiem 160 kkm, ale za to z LPG na pokładzie.

> Różnica w cenie - fire o tysiąc zł droższe.

> Autko ma być jeżdżone w mieście, głównym kryterium jest taniość

> eksploatacji.

> Pomóżcie w wyborze.

ja bym proponował clipa,skoro tańsze tysiąc to dokładasz jakieś 400zł i masz nówkę instalację LPG i do tego w silniku z mniejszym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dylemat w wyborze Uniaka - mam 2 ciekawe propozycje.

> Oba autka są z 98 r. i pięciodrzwiowe.

> Pierwsze to Clip, przebieg deklarowany 77 kkm - po oglądnięciu nie

> wygląda mi na więcej niż 100 kkm max.

> Drugie to fire z przebiegiem 160 kkm, ale za to z LPG na pokładzie.

> Różnica w cenie - fire o tysiąc zł droższe.

> Autko ma być jeżdżone w mieście, głównym kryterium jest taniość

> eksploatacji.

> Pomóżcie w wyborze.

A ja FIRE zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dylemat w wyborze Uniaka - mam 2 ciekawe propozycje.

> Oba autka są z 98 r. i pięciodrzwiowe.

> Pierwsze to Clip, przebieg deklarowany 77 kkm - po oglądnięciu nie

> wygląda mi na więcej niż 100 kkm max.

> Drugie to fire z przebiegiem 160 kkm, ale za to z LPG na pokładzie.

> Różnica w cenie - fire o tysiąc zł droższe.

> Autko ma być jeżdżone w mieście, głównym kryterium jest taniość

> eksploatacji.

> Pomóżcie w wyborze.

Szczerze się przyznam, że wybrałbym CLIP-a. Nie dlatego, że sam takim jeżdżę, ale:

- mniejszy przebieg

- wcale nie ma tak dużego problemu z częściami

- lepsza dynamika jazdy (większa moc, jakby nie było)

no i zawsze można pochwalić się brazylijskim silnikiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy 160 kkm dla fire to dużo ? Czego się spodziewać przy tym

> przebiegu ??

> Co do blachy wiem, że cudów nie mogę się spodziewać ...

> Jakie są okresy wymiany rozrządu w Clipie i czy jest kolizyjny ??

Pasek rozrządu w CLIP-ie co 60 tys ... Jak uda Ci się kupić poza ASO, to szukaj paska o parametrach 131H8P170 (131 zębów, odstęp 8 mm, szerokość 17mm)... Ponoć pasuje od Palio ... ale którego nie wiem, nie dopytałem w ASO.

Silnik jest bezkolizyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomóżcie w wyborze.

Oczywiście fajer wink.gif Wszelkie argumenty można zamknąć w jednym "dostępność i cena części". Oczywiście może zdarzyć się i tak, że tym clipem pojeździsz 10 lat bez większej awarii, ale zignorowanie praw Murphy'ego wcześniej czy później wyjdzie bokiem.

Jeżeli boisz się przebiegu w tej fajerce, to poszukaj innej z mniejszym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli boisz się przebiegu w tej fajerce, to poszukaj innej z

> mniejszym przebiegiem.

W tym problem, że większość sprzedających fire chce sprzedawac, a nie sprzedać ...

Ceny rzędu 5,5-6 tys za niemal 10 letnie Uno przecież są z kosmosu ....

No i efekty są jak widać - od kilku miesięcy przeglądam te same ogłoszenia.

Przebiegu trochę się boję, bo mam już drugie auto o przebiegu pow. 140 kkm (i to lepsze niż uno - espero, leganza) i każde z nich w okolicach 140 kkm robi się dość kosztowne - zużywa się.

Pocieszające jest to, że części do uno są tanie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ceny rzędu 5,5-6 tys za niemal 10 letnie Uno przecież są z kosmosu

głupoty piszesz, jaki kosmos hmm.gif

za uno nie płaci się wg rocznika (to czwartorzędowa sprawa - rocznik) tylko wg stanu silnika(przebiegu), blacharki, ilości poprzednich użytkowników co za tym idzie historii auta.

Ja bym swojego absolutnie nie sprzedał za np. 6000 i to nie przez jakieś "widzi mi się" tylko z powodu tego że stan jest doskonały bo znam to auto od nowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> głupoty piszesz, jaki kosmos

> za uno nie płaci się wg rocznika (to czwartorzędowa sprawa - rocznik)

> tylko wg stanu silnika(przebiegu), blacharki, ilości poprzednich

> użytkowników co za tym idzie historii auta.

> Ja bym swojego absolutnie nie sprzedał za np. 6000 i to nie przez

> jakieś "widzi mi się" tylko z powodu tego że stan jest doskonały

> bo znam to auto od nowości

Z takich samych przyczyn mój szerszeń jest jeszcze mój cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FIRE!!!!!!!

Uczyłem się tym jeździć w 1999 roku smile.gif))))))))

Wielką zaletą Uno może nawet największa zaletą jest jego typowość wszystko jest dostępne i w w naprawde rozsądnych cenach, a Clip nie jest typowy. Czy tylko jeden jest Uniak z silnikiem FIRE rozejrzyj się może będzie coś z mniejszym przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym problem, że większość sprzedających fire chce sprzedawac, a nie

> sprzedać ...

> Ceny rzędu 5,5-6 tys za niemal 10 letnie Uno przecież są z kosmosu

> ....

> No i efekty są jak widać - od kilku miesięcy przeglądam te same

> ogłoszenia.

> Przebiegu trochę się boję, bo mam już drugie auto o przebiegu pow.

> 140 kkm (i to lepsze niż uno - espero, leganza) i każde z nich w

> okolicach 140 kkm robi się dość kosztowne - zużywa się.

> Pocieszające jest to, że części do uno są tanie ....

a ja swojego za 3000 nie moge sprzedac frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę swojego sprzedawał bo kupiłem innego fiata. Szczerze- gdyby nie blacha auto jest wspaniałe. W przypadku awarii naprawisz je właściwie wszędzie. Dużo rzeczy jest typowych )piszę o Fire) a ja w Krakowie mam znajomą hurtownię, gdzie kupuję części naprawdę tanio. Zrobiłem nim parę kilometrów i nie było problemów. Jak trzeba - wsiadam i jadę. Byłem nim w Niemczech, kilka razy nad morzem, we Wrocławiu kilka razy. Za każdym razem przygotowanie do wyjazdu polega na sprawdzeniu poziomu oleju, płynu w spryskiwaczu i w chłodnicy i zapakowaniu auta. Jeżeli były kiedykolwiek jakieś problemu to tylko z powodów ludzkich (mechanik zawalił albo żona nie zauważyła słupka za autem wink.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja będę swojego sprzedawał bo kupiłem innego fiata. Szczerze- gdyby

> nie blacha auto jest wspaniałe.

Który rok i za ile ??

Pytanie także do kol. rafantek - który roki i jaki przebieg ...

Bez jaj że to nie kosmos - blacha w 95% zależy od rocznika, owszem zdarzają się wyjątki na + i -, ale większość jest b. podobna.

Przebieg też w większości zależy od rocznika, bo rzadko kto ma auto, po to żeby nim nie jeździć - i takie egzemplarze zwykle rozchodzą się po rodzinie.

Za 6 tys. kupi się np. lanosa - auto trwalsze (blacha ocynk), jeszcze produkowane, będące w zasadzie innym opakowaniem astry F.

Chyba się zdecyduje na clipa, fire po bliższym kontakcie okazuje się, ze blacha w b.złym stanie. Myślę, że 3500 to chyba dobra cena za 98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Który rok i za ile ??

> Pytanie także do kol. rafantek - który roki i jaki przebieg ...

> Bez jaj że to nie kosmos - blacha w 95% zależy od rocznika, owszem

> zdarzają się wyjątki na + i -, ale większość jest b. podobna.

> Przebieg też w większości zależy od rocznika, bo rzadko kto ma auto,

> po to żeby nim nie jeździć - i takie egzemplarze zwykle

> rozchodzą się po rodzinie.

> Za 6 tys. kupi się np. lanosa - auto trwalsze (blacha ocynk), jeszcze

> produkowane, będące w zasadzie innym opakowaniem astry F.

> Chyba się zdecyduje na clipa, fire po bliższym kontakcie okazuje się,

> ze blacha w b.złym stanie. Myślę, że 3500 to chyba dobra cena za

> 98

Ja swojego Uniaka 99r fire sprzedałem na początku roku za prawie 6000pln-ów. Więc można powiedzieć że ta cena jest dobra tylko czy samochód jest dobry biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fire lepszy od Clipa - wiem, bo mam takiego. Clip ma dźwignię biegów

> na linkach i pełno jakichś wężyków pod maską, natomiast Fire

> wężyków mamało No i do silnika Clipa podobno trudniej o części

> zamienne.

właśnie że wajcha ode biegów ma jeden drążek, a z częściami hmmmm

taki 127 / trend "po tuningu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Który rok i za ile ??

> Pytanie także do kol. rafantek - który roki i jaki przebieg ...

> Bez jaj że to nie kosmos -

Jak pisałem - rocznik 97 silnik stan b. dobry, blacha - jak widać frown.gif . Cena 3500 - do uzgodnienia. Reszta na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Hmm...teraz moja kolej na wypowiedz cool.gif Wiec tak...jesli chcesz porownac Clipa do FIRE to ja stawiam na FIRE i to glownie z powodu jego popularnosci w europie, poniewaz ognia w nim nie ma, a w pelni zautomatyzowana linia produkcyjna skladala te silnki jak popadnie, Natomiast jesli mialbym wybierac pomiedzy 2 autami o ktorych piszesz to bralbym Clipa- dodatkowy plus dla niego to brak gazu i n iski przebieg. Fire odpada dl mnie z takim przebiegiem i zagazowany... Moze warto poszukac czegos od starszej osoby, cierpliwosc wynagradza grinser006.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego gaz dyskwalifikuje? Tańsza jazda i to prawie o połowę (wiadomo ustawienia, przegląd itp ale i tak taniej). Silnik się zużywa? Fajerka jest nieśmiertelna, ja mam 93rok podłoga była trochę spawana rok temu bo już świtało miejscami ale teraz jest jak fabryka, w silniku jedyne co to wymieniona uszczelka pod głowicą. Teraz ma 125 tyś km. Jakoś bym się zastanowił i to głęboko nad clipem, nie lubię niestandardowych rzeczy, same problemy potem. A fire to w garażu z podręcznym zestawem kluczy naprawisz. 160 tys to nie tak dużo, zależy też ile lat a LPG (sprawdź legalizację butli, do kiedy ważna), a z rocznikami to różnie, mój prawie wcale nie rdzewieje, a widziałem dużo egzemplarzy z lat 96 i wyżej to aż się włosy jeżą. A ze szmatką wkoło auta nie chodzę to ma jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ktorych piszesz to bralbym Clipa- dodatkowy plus dla niego to

> brak gazu i n iski przebieg. Fire odpada dl mnie z takim

> przebiegiem i zagazowany... Moze warto poszukac czegos od

> starszej osoby, cierpliwosc wynagradza

> Pozdrawiam

Nie wiem dlaczego ludzie boją się gazu, ale pewnie są jakieś powody.

Swojego (FIRE '88) kupilem z przebiegiem ok 130tys, przy ok. 170tyś założyłem gaz, sprzedałem przy około 230tyś - teraz juz u innego właściciela dobija 300tyś, ale zaczął podobno żłopać olej i więcej palic, więc raczej do delikatnego remontu. Generalnie bezproblemowo (raczej o niego dbałem - niektórzy mówili że zbyt mocno), chociaż pewnie różnie to bywa...

Pozdrawiam

G.P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem dlaczego ludzie boją się gazu, ale pewnie są jakieś powody.

Gazu jako takiego się nie boję (poprzednie i obecne auto mam zagassowane), ale widzę taką prawidłowość, że często ludzie którzy mają auto zagassowane idą w oszczędność do przesady. Efekt jest taki, że auto jest zaniedbane maxymalnie. Mnie trochę to dziwi, bo jak mam gaz, to oszczędzam na paliwie, więc mogę o auto zadbać i go naprawiać, a nie wiązać drutem.

No i racjonalne jest to, że zagassowane auto ma zwykle większy przebieg, bo częściej gazuje auto ktoś kto dużo jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór masz niełatwy.

moje doświadczenie: w lipcu mija 5 lat jazdy CLIPem, nie zepsuła sie nawet polowa rzeczy, który straszyli mnie w Carserwisie.

LPG - rzeczywiście jest z nim trochę kłopotu przy CLIPIE, ale to zalezy od montażu. Przy FIRE - podobno mniej.

Poza tym rdza, rdza i rdza i niska wartość rynkowa. Dlatego mi się nie chciało naprawiać róznych obić itd i teraz za niego nie moge 3000 dostać. Ale miałem rację.

Poza tym uno the best: ciche, miękkie,wygodne auto. Stworzone do miasta - bardzo zwrotne mimo braku wspomagania, poza miastem też dobrze.

Wielu mechaników się boi i straszy, bo najlepiej gdyby same polonezy i maluchy jeździły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clip wieksza moc niż w fire mniej awaryjny ,niema wycieków oleju z pod pokrywy zaworów ja jeżdziłem oby dwoma Fire miałem, a moja sąsiadka ma Clipa i ja jej go naprawiam, silnik ma do dzis 137 tyś i nigdy nic niebyło w nim robione oleju nie ubywa pracuje równo i cicho mocy nieubyło z racji tego że to kobieta auto jest niezadbane a silniczek spisuje się świetnie w fire problemy z elektryka leci olej z pod pokrywy silnik mało trwały i kapryśny i moc zdecydowanie mniejsza niż Clip-ie

- co do cześci to silnik Clipa to zmodernizowana stara jednostka ale naprawde nie sprawie problemów każdy pisze ze części drogie i że mało są to rzeczy wysane z palca np:

termostat Clip pasuje od poloneza i kosztuje ok 18zł (fire ok. 35) filtry są w podobnej cenie co do Fire przewody zapłonowe droższe troche do Clipa (ok.60zł fire 40zl) świece w podobnej cenie pasek rozrządu clip 60zł fire 25zł nic innego raczej potrzebne niebędzie nawet jeśli by coś wyskoczyło niepraktycznego moze podpasowac z innych fiatów ja bym brał Clipa byle w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Clip wieksza moc niż w fire mniej awaryjny ,niema wycieków oleju z

> pod pokrywy zaworów ja jeżdziłem oby dwoma Fire miałem, a moja

> sąsiadka ma Clipa i ja jej go naprawiam, silnik ma do dzis 137

> tyś i nigdy nic niebyło w nim robione oleju nie ubywa pracuje

> równo i cicho mocy nieubyło z racji tego że to kobieta auto jest

> niezadbane a silniczek spisuje się świetnie w fire problemy z

> elektryka leci olej z pod pokrywy silnik mało trwały i kapryśny

> i moc zdecydowanie mniejsza niż Clip-ie

> - co do cześci to silnik Clipa to zmodernizowana stara jednostka ale

> naprawde nie sprawie problemów każdy pisze ze części drogie i że

> mało są to rzeczy wysane z palca np:

> termostat Clip pasuje od poloneza i kosztuje ok 18zł (fire ok. 35)

> filtry są w podobnej cenie co do Fire przewody zapłonowe droższe

> troche do Clipa (ok.60zł fire 40zl) świece w podobnej cenie

> pasek rozrządu clip 60zł fire 25zł nic innego raczej potrzebne

> niebędzie nawet jeśli by coś wyskoczyło niepraktycznego moze

> podpasowac z innych fiatów ja bym brał Clipa byle w dobrym

> stanie

Potwierdzam co do słowa. Nawet nie wiedziałem, że się to na tyle pokrywa.

Kolega Kylo, który pozbyl sie auta, zrobil CLIPEM LPG ok 200 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś uno i dalej jest w rodzinie i polecam FIRE. Kolega miał Clipa i fakt było szybsze ale paliło więcej i narzekał że części mniej dostępne i wszystko prawie 2x droższe, a tak na marginesie uważam UNO za bardzo dobre autko(tylko ta rdza:( ) troche nim polatałem i nic sie specjalnego się nie działo.Robiłem Boschowską! czerwona.gif pompe paliwa,UPG, jeden wahacz i sprzęgło.Części w bardzo dobrych cenach i wszystko od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem dlaczego ludzie boją się gazu, ale pewnie są jakieś powody.

Witam ponownie :coNalezy wziac pod uwage iz gaz propan-butan jest alternatywnym zrodlem zasilania silnika benzynowego , dlatego stala jazda na LPG zawsze ma wplyw na silnik( wieksza temperatuta-wieksze naprezenia, gorsze wlasnosci smarujace gazu, czasem wyplukanie nagarow w starym silniku). Jak wspomnial jeden z kolegow oszczedni "gazowiacy" oszczedzaja takze na aucia a jezdza najjczesciej duzo- przykladem jest moj brat ktory oczekiwal od swojej favoritki niezawodnej jazdy przy minimum wkladow. Nalezy wspomniec iz instalacja gazowa najczesciej po ok 3 latach zaczyna sie "sypac" (chyba ze naprawde dobrze ja zalozono-rzadkosc lub jest to instalacja w ukladzie gaznikowym). Podsumowujac jesli chodzi o gaz LPG to jestem ZA, alewolalbym znalezc auto niezagazowane,ocenic jego stan i mozliwosci a nastepnie podjac decyzje o montazu lub nie instalacji.

Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gazu jako takiego się nie boję (poprzednie i obecne auto mam

> zagassowane), ale widzę taką prawidłowość, że często ludzie

> którzy mają auto zagassowane idą w oszczędność do przesady.

> Efekt jest taki, że auto jest zaniedbane maxymalnie. Mnie trochę

> to dziwi, bo jak mam gaz, to oszczędzam na paliwie, więc mogę o

> auto zadbać i go naprawiać, a nie wiązać drutem.

I tak trzymać! ok.gif Jak widzisz takie zachowanie (oszczędzanie_na_czym_sie_da) nie jest zależne od gazu tylko od właściciela smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Clip wieksza moc niż w fire mniej awaryjny ,niema wycieków oleju z

> pod pokrywy zaworów ja jeżdziłem oby dwoma Fire miałem, a moja

> sąsiadka ma Clipa i ja jej go naprawiam, silnik ma do dzis 137

> tyś i nigdy nic niebyło w nim robione oleju nie ubywa pracuje

> równo i cicho mocy nieubyło z racji tego że to kobieta auto jest

> niezadbane a silniczek spisuje się świetnie w fire problemy z

> elektryka leci olej z pod pokrywy silnik mało trwały i kapryśny

> i moc zdecydowanie mniejsza niż Clip-ie

> - co do cześci to silnik Clipa to zmodernizowana stara jednostka ale

> naprawde nie sprawie problemów każdy pisze ze części drogie i że

> mało są to rzeczy wysane z palca np:

> termostat Clip pasuje od poloneza i kosztuje ok 18zł (fire ok. 35)

> filtry są w podobnej cenie co do Fire przewody zapłonowe droższe

> troche do Clipa (ok.60zł fire 40zl) świece w podobnej cenie

> pasek rozrządu clip 60zł fire 25zł nic innego raczej potrzebne

> niebędzie nawet jeśli by coś wyskoczyło niepraktycznego moze

> podpasowac z innych fiatów ja bym brał Clipa byle w dobrym

> stanie

claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowujac jesli chodzi o gaz LPG to jestem ZA, alewolalbym

> znalezc auto niezagazowane,ocenic jego stan i mozliwosci a

> nastepnie podjac decyzje o montazu lub nie instalacji.

> Pozdrawiam

Znaczy się mam rozumieć że jak sam zainstalujesz instalacje to jest "cacy" - a jak ktoś to jest "be" bo na pewno zrobił to najniższym kosztem a poza tym to silnik jest zjechany przez LPG? Jeśli jesteś w stanie ocenić stan auta (a w szczególności silnika) to chyba nie ma znaczenia czy jest gaz czy nie. ok.gif

Nie popadajmy w skrajności - co mają zrobić posiadacze aut fabrycznie wyposażonych w instalacje LPG? zlosnik.gif

Pozdrawiam

G.P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam co do słowa. Nawet nie wiedziałem, że się to na tyle

> pokrywa.

> Kolega Kylo, który pozbyl sie auta, zrobil CLIPEM LPG ok 200 tys.

Potwierdzam i ja, jestem właśnie właścicielem CLIPA od Kyla. Silnik nie do zdarcia. Blisko 220 kkm z gazem, oleju nie bierze i pali 6,5 na trasie. Dokładnie nie pamiętam bo się nie znam, ale silnik nie przechodził poważnego remontu. Robione było chyba coś przy cylindrach? Dostałem CLIPA z przebiegiem 200 kkm i nie narzekam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy się mam rozumieć że jak sam zainstalujesz instalacje to jest

> "cacy" - a jak ktoś to jest "be" bo na pewno zrobił to

> najniższym kosztem a poza tym to silnik jest zjechany przez LPG?

> Jeśli jesteś w stanie ocenić stan auta (a w szczególności

> silnika) to chyba nie ma znaczenia czy jest gaz czy nie.

> Nie popadajmy w skrajności - co mają zrobić posiadacze aut fabrycznie

> wyposażonych w instalacje LPG?

> Pozdrawiam

> G.P.

Nalezy to rozumiec tak : Nie kazdy samochod z okreslonym przebiegiem nadaje sie do montazu instalacji... To nie LPG niszczy silnik tylko wysoka temperatura wytwarzana podczas spalania tego paliwa i powietrza. Nigdy nie mozesz byc pewien czy nie powstaly w glowicy czy tez na kadlubie silnika mikropekniecia wywolane naprezeniami. Ogolnie to sa sporadyczne wypadki i zaleza od wielu czynnikow.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nalezy to rozumiec tak : Nie kazdy samochod z okreslonym przebiegiem

> nadaje sie do montazu instalacji... To nie LPG niszczy silnik

> tylko wysoka temperatura wytwarzana podczas spalania tego paliwa

Litości, nie próbuj mi wyjaśniać co to jest LPG iz czym to się je crazy.gif

Przy poprawnie działającej instalacji temperatura jest akceptowalna i nie ma większego wpływu na silnik (przynajmniej tak twierdzą producenci, ale pewnie Ty wiesz lepiej zlosnik.gif).

> i powietrza. Nigdy nie mozesz byc pewien czy nie powstaly w

> glowicy czy tez na kadlubie silnika mikropekniecia wywolane

> naprezeniami. Ogolnie to sa sporadyczne wypadki i zaleza od

> wielu czynnikow.

Tak samo jak nigdy niczego nie możesz być pewien w przypadku silnika zasilanego tylko benzyną.

Dla mnie kryterium wyboru samochodu oparte na przebiegu lub tym czy było tam wcześniej zainstalowane zasilanie LPG czy nie jest nie do przyjęcia. Liczy się tylko i wyłącznie stan auta. Oczywiście możliwość dokonania trafnej diagnozy to już zupełnie inna bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pasek rozrządu w CLIP-ie co 60 tys ... Jak uda Ci się kupić poza ASO,

> to szukaj paska o parametrach 131H8P170 (131 zębów, odstęp 8 mm,

> szerokość 17mm)... Ponoć pasuje od Palio ... ale którego nie

> wiem, nie dopytałem w ASO.

> Silnik jest bezkolizyjny.

silnik jest bardzokolizyjny zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Dawno się nie odzywałem - końcem października nabyłem Uno Clip.

Ponieważ poprzedni właściciel zastosował metodę zasłonięcia chłodnicy, chciałbym pozbyć się tego druciarstwa i wymienić termostat na polonezowski. Czy mógłby mi ktoś zaznaczyć na zdjęciu silnika clipa gdzie jest termostat (bo nie chce mi się w zimnie i po ciemku szukać) i czy podchodzi od każdego poloneza czy od konkretnego (gdzieś czytałem, że 1.4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dawno się nie odzywałem - końcem października nabyłem Uno Clip. chaja.gif

> Ponieważ poprzedni właściciel zastosował metodę zasłonięcia

> chłodnicy, chciałbym pozbyć się tego druciarstwa i wymienić

> termostat na polonezowski. Czy mógłby mi ktoś zaznaczyć na

> zdjęciu silnika clipa gdzie jest termostat (bo nie chce mi się w

> zimnie i po ciemku szukać) i czy podchodzi od każdego poloneza

> czy od konkretnego (gdzieś czytałem, że 1.4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dylemat w wyborze Uniaka - mam 2 ciekawe propozycje.

> Oba autka są z 98 r. i pięciodrzwiowe.

> Pierwsze to Clip, przebieg deklarowany 77 kkm - po oglądnięciu nie

> wygląda mi na więcej niż 100 kkm max.

> Drugie to fire z przebiegiem 160 kkm, ale za to z LPG na pokładzie.

> Różnica w cenie - fire o tysiąc zł droższe.

> Autko ma być jeżdżone w mieście, głównym kryterium jest taniość

> eksploatacji.

> Pomóżcie w wyborze.

FIRE DROŻSZE BO LEPSZE zeby.GIF

bierz FIRE i to bez gadania no chyba że chcesz mieć problem. Bo chyba nikt nie zaprzeczy że kupując np. pasek to do fire jedzie sie do sklepu z kasą i kupuje a do clipa trza wcześniej zabrać swój stary bo do końca nie wiadomo co sie ma wsadzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dawno się nie odzywałem - końcem października nabyłem Uno Clip.

> Ponieważ poprzedni właściciel zastosował metodę zasłonięcia

> chłodnicy, chciałbym pozbyć się tego druciarstwa i wymienić

> termostat na polonezowski. Czy mógłby mi ktoś zaznaczyć na

> zdjęciu silnika clipa gdzie jest termostat (bo nie chce mi się w

> zimnie i po ciemku szukać) i czy podchodzi od każdego poloneza

> czy od konkretnego (gdzieś czytałem, że 1.4).

a skąd wiesz że będzie pasował hehe.gif do clipa nie pasuje to samo co do innego Clipa hahaha.gif czysta loteria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie się zdecydowałem na Clipa, nie czytając wcześniej tego forum. No i nie wiem czy dobrze zrobiłem. Z tego co jednak wyczytałem z postów:

-części jest mniej na rynku

-części są droższe

-Clip ma mocniejszy silnik

-nikt nie pisał chyba że Clip się częściej psuje, a kilka osób powiedziało że rzadziej

Co jest prawdą niepodważalna a co prawdą subiektywną, zależną od losu?

Z Fiatem ogólnie jest tak że trzeba dobrze trafić, niezależnie od wersji.

Jakie są jeszcze różnice techniczne między Clipem a Fire?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak miałem Fire 1.1 teraz mam Clipa i teraz wiem ze jakby mi go dawli za darmo to bym go nie wzioł to jest najgorszy silnik jaki fat móg produkować takie jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie się zdecydowałem na Clipa, nie czytając wcześniej tego forum.

> No i nie wiem czy dobrze zrobiłem. Z tego co jednak wyczytałem z

> postów:

> -części jest mniej na rynku

To zdecydowanie.

> -części są droższe

A to już niekoniecznie.

> -Clip ma mocniejszy silnik

No, ten 1KM różnicy faktycznie powala! wink.gif

> -nikt nie pisał chyba że Clip się częściej psuje, a kilka osób

> powiedziało że rzadziej

Bo jednym psuje się częściej, innym rzadziej wink.gif

> Co jest prawdą niepodważalna a co prawdą subiektywną, zależną od

> losu?

> Z Fiatem ogólnie jest tak że trzeba dobrze trafić, niezależnie od

> wersji.

To jest prawda uniwersalna i niezależna od marki, czy to Fiat, szpachelwagen, czy japoniec 270751858-jezyk.gif

> Jakie są jeszcze różnice techniczne między Clipem a Fire?

Oprócz silnika? Chyba żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą zapomniałem sie przywitać i przedstawić jak kaze zwyczaj.. wink.gif

-> Fishman

> -Clip ma mocniejszy silnik

No, ten 1KM różnicy faktycznie powala!

Z tego co słyszałem i czytałem od ostatniego czasu, silnik ma mniejsze przyśpieszenie, ale np lepsze osiągi przy obciążonym wozie i o to mi raczej chodziło.

Jeśli chodzi o o to który model jest lepszy nie wyczułem w żadnych postach i innych źródłach zdecydowanej różnicy oprócz dostępności części, a opinie typu "jest gorszy" itp nie przekonuje mnie po prostu brakiem konkretów. No cóż, najwyżej będe narzekał i opisywał swe narzekania na niniejszym forum ku Waszej uciesze.. zlosnik.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.. Kupiłem

Gadałem później z gościem a propos problematyki dostępności części. Mówi że nie miał nigdy problemów (brał przede wszystkim z Inter Cars'a), a części cenowo podobne jak do innych Uniaków.

Wcześniej jeździłem dwoma uniakami fire, ale okazjonalnie. Próbując porównać tego Clipa z tamtymi, stwierdziłem że jest najlepszy z całej trójki. Cichy silnik, niezbyt zrywny, to fakt, ale 130 na gazie bezproblemowo.

Po jakmiś czasie spróbuję w tym poście coś jeszcze bardziej konstruktywnego umieścić.

Dzięki za pomoc w wyborze.

Hough!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra.. Kupiłem

> Gadałem później z gościem a propos problematyki dostępności części.

> Mówi że nie miał nigdy problemów (brał przede wszystkim z Inter

> Cars'a), a części cenowo podobne jak do innych Uniaków.

> Wcześniej jeździłem dwoma uniakami fire, ale okazjonalnie. Próbując

> porównać tego Clipa z tamtymi, stwierdziłem że jest najlepszy z

> całej trójki. Cichy silnik, niezbyt zrywny, to fakt, ale 130 na

> gazie bezproblemowo.

> Po jakmiś czasie spróbuję w tym poście coś jeszcze bardziej

> konstruktywnego umieścić.

> Dzięki za pomoc w wyborze.

> Hough!

Kupiłeś Clipa ??

Powodzenia 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.