artur-wiater Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 No to skoro moja Wanda jest jeszcze na gwarancji postanowiłem zgłosić na piśmie do GM następujące usterki - chyba nie będa mnie tam lubili: 1.Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i umycie silnika z oleju (pocene się silnika) 2.Sprawdzenie hamulca zasadniczego, głębokie wpadanie pedału, niska skuteczność w stosunku do wcześniejszej eksplatacji 3.Wyregulowanie hamulca ręcznego, konieczność wysokiego i silnego pdciągania dźwigni, mała skuteczność 4.Wymiana uszkodzonego zestawu wskaźników (częsty brak wyświetlania ilości przejechanych kilometrów) 5.Komputerowe sprawdzenie silnika podczas jazdy i włączenia na luz (np. dojazd do skrzyżowania) dość często obroty silnika spadają bardzo nisko około 400 - 500 obr./min, silnik prawie gaśnie, po chwili zostają szybko podniesione do normalnej prędkości biegu jałowego. 6.Nieprawidłowe działanie przetarcia szyby wycieraczkami (lekkie uniesienie dźwigni wycieraczek) działa tylko raz kolejne unoszenie nie przynosi efektu, aż do wyłączenia zapłonu i ponownego jego załączenia ciekawe co zrobią, a co spiepszą w moim mieście jest jedna - moja Wanda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mekl Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 > No to skoro moja Wanda jest jeszcze na gwarancji postanowiłem zgłosić > na piśmie do GM następujące usterki - chyba nie będa mnie tam > lubili: > 1.Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i umycie silnika z oleju > (pocene się silnika) > 2.Sprawdzenie hamulca zasadniczego, głębokie wpadanie pedału, niska > skuteczność w stosunku do wcześniejszej eksplatacji > 3.Wyregulowanie hamulca ręcznego, konieczność wysokiego i silnego > pdciągania dźwigni, mała skuteczność > 4.Wymiana uszkodzonego zestawu wskaźników (częsty brak wyświetlania > ilości przejechanych kilometrów) > 5.Komputerowe sprawdzenie silnika podczas jazdy i włączenia na luz > (np. dojazd do skrzyżowania) dość często obroty silnika spadają > bardzo nisko około 400 - 500 obr./min, silnik prawie gaśnie, po > chwili zostają szybko podniesione do normalnej prędkości biegu > jałowego. > 6.Nieprawidłowe działanie przetarcia szyby wycieraczkami (lekkie > uniesienie dźwigni wycieraczek) działa tylko raz kolejne > unoszenie nie przynosi efektu, aż do wyłączenia zapłonu i > ponownego jego załączenia > ciekawe co zrobią, a co spiepszą w moim mieście jest jedna - moja > Wanda 1. Wymiana uszczelki - GWARANCJA 2. Kontrola hamulców, ew. wym. klocków - odpłatnie 3. Regulacja hamulca ręcznego - odpłatnie 4. Uzupełnienie oświetlenia (wym. żarówek) - odpłatnie 5. Podłączenie SCANa - GWARANCJA 6. Wymiana piór wycieraczek - odpłatnie Tak więc jak widzisz...nie napalaj się na wielkie naprawy gwarancyjne bo i tak za większość będziesz musiał zapłacić jeśli będziesz chciał mieć cokolwiek zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafik11 Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 a ztym spadaniem obrotów -to czy masz instalacje gazowa i czy te obroty spadaja na gazie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 22 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 > a ztym spadaniem obrotów -to czy masz instalacje gazowa i czy te > obroty spadaja na gazie? nie dołujcie kolegi bo wyjdzie że sam za wszystko zapłaci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 22 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 > 1. Wymiana uszczelki - GWARANCJA > 2. Kontrola hamulców, - bezpłatna a jak to jest pompa - ew. wym. klocków - odpłatnie > 3. Regulacja hamulca ręcznego - odpłatnie > 4. Uzupełnienie oświetlenia - nie działa licznik a nie żarówki, byc może zimne luty - (wym. żarówek) - odpłatnie > 5. Podłączenie SCANa - GWARANCJA > 6. Wymiana piór wycieraczek - odpłatnie a gdzie napisane że to wycieraczki nie działają? " 6.Nieprawidłowe działanie przetarcia szyby wycieraczkami ( lekkie uniesienie dźwigni wycieraczek ) działa tylko raz kolejne unoszenie nie przynosi efektu, aż do wyłączenia zapłonu i ponownego jego załączenia" powinno być dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 23 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 No koledzy wszystko sprawdzone i zrobione i nic nie płaciłem Uszczelka - wymieniona i nawet umyli silnik i zapytali czy umyć całe auto, było czyste wiec się nie zgodziłem zestaw wskaźników wymieniono - stan km 0 w Evandzie nie ma możliwości cofnięcia licznika, km zapisuje komp silnika i dodatkowo zestaw wskaźników Pan wybrał na skanerze opcje zmiany licznka i wpisał książce gwar. przy jakim przebiegu to sie stało więc zaczynam od nowa hamulce - są nawet bardziej niż ok ręczny wyrególowany skaner kompa nic nie pokazuje, spadania obrotów nie stwierdzono - szkoda, ale dla pewności przeczyszczono krokowca wycieraczki - tak ma być (czujnik deszczu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 23 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 > a ztym spadaniem obrotów -to czy masz instalacje gazowa i czy te > obroty spadaja na gazie? Nie mam gazu - gaz to zło (miałem w 3 autach) a tak poważnie to założe po gwarancji bo w GM chcą 5500 za IV generację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2007 > szkoda, ale dla pewności przeczyszczono krokowca ewentualnie moze być jeszcze niedomykający się EGR przejedź sie czasem autem na wyższych obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2007 > ewentualnie moze być jeszcze niedomykający się EGR > przejedź sie czasem autem na wyższych obrotach no wlasnie wracalem z wakacji (auto ma 6 kkm, gaz od 5 kkm) i dokladnie dzieje sie tak jak kolega opisuje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2007 wymienieniona uszczelka pod pokrywą nadal cieknie jutro poprawka i do skutku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 > no wlasnie wracalem z wakacji (auto ma 6 kkm, gaz od 5 kkm) i > dokladnie dzieje sie tak jak kolega opisuje) swoja droga z ciekawosc i co dla was znaczy "wyzszych"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 11 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 > swoja droga z ciekawosc i co dla was znaczy "wyzszych"? tz: daj mu w dupę, wygoń pająki z silnika, nie mocz nogi w rumianku, zdejmij kapelusz, wskazówka obrotomierza prawiena czerwonym polu itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 > tz: daj mu w dupę, wygoń pająki z silnika, nie mocz nogi w rumianku, > zdejmij kapelusz, wskazówka obrotomierza prawiena czerwonym polu > itd... czyli konkretnie...? (wartosc w rpm/min) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2007 > czyli konkretnie...? (wartosc w rpm/min) Jejku a czy to takie wazne pociagnij go po 6 tys obr. pojedzij troszke dynamiczniej. Niech sie rura wyprostuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2007 > swoja droga z ciekawosc i co dla was znaczy "wyzszych"? raz na jakiś czas pociągnij na kolejnych biegach do 5 000, a nawet wiecej obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2007 > Jejku a czy to takie wazne pociagnij go po 6 tys obr. pojedzij > troszke dynamiczniej. Niech sie rura wyprostuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 Niech sie rura wyprostuje. dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 > Jejku a czy to takie wazne pociagnij go po 6 tys obr. pojedzij > troszke dynamiczniej. Niech sie rura wyprostuje. WAZNE znaczy sie jak normalnie zmieniam biegi miedzy 4-5 to go zmulam? (no moze z wyjatkiem tych nizszych 1-ka,2-ka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2007 > WAZNE > znaczy sie jak normalnie zmieniam biegi miedzy 4-5 to go zmulam? (no > moze z wyjatkiem tych nizszych 1-ka,2-ka) 4-5 to nie jest źle ale niektórzy jeżdżą nie przekraczając 3000, a często przyspieszają zaczynając dużo poniżej 2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2007 > WAZNE > znaczy sie jak normalnie zmieniam biegi miedzy 4-5 to go zmulam? (no > moze z wyjatkiem tych nizszych 1-ka,2-ka) 4-5 jest ok. Ale niektorzy zmieniaja biegi przy 3rpm Od czasu do czasu warto przeciagnac, az do momentu odciecia paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2007 > 4-5 jest ok. Ale niektorzy zmieniaja biegi przy 3rpm Od czasu do > czasu warto przeciagnac, az do momentu odciecia paliwa. ten samochod lubi wysokie obroty, sam widze jak dostaje szaleju powyzej 3500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > KLIK 1 > ten samochod lubi wysokie obroty, sam widze jak dostaje szaleju > powyzej 3500 > KLIK 2 3500 bo wtedy owtwiera się coś w kolektorze dolotowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > KLIK 1 > ten samochod lubi wysokie obroty, sam widze jak dostaje szaleju > powyzej 3500 > KLIK 2 Jakbym siebie widział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > KLIK 1 > ten samochod lubi wysokie obroty, sam widze jak dostaje szaleju > powyzej 3500 > KLIK 2 Oj lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > 3500 bo wtedy owtwiera się coś w kolektorze dolotowym W Aveo tego nie mam bo 8v, ale w lanosie po 4.500 obr/min otwiera sie drugi kanal przy kolektorze dolotowym i tylko juz nie wiem czy na obieg krotki czy wlasnie na dlugi i powietrze zanim wpadnie do silnika to sobie wiruje w tych rurkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > ewentualnie moze być jeszcze niedomykający się EGR > przejedź sie czasem autem na wyższych obrotach a to coś pomoże na niedomykający sie EGR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > a to coś pomoże na niedomykający sie EGR? wtedy EGR bardziej się otwiera - w wiekszym zakresie peracuje, a to moze spowodować jego odwieszenie się i domykanie podobnie z zaworami wydechowymi, na zawieszanie się pomaga jazda na wyskokich obrotach wiec czasem warto depnąć mocniej w pedał gazu i pociągnąć w okolice 5000 obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 > wtedy EGR bardziej się otwiera - w wiekszym zakresie peracuje, a to > moze spowodować jego odwieszenie się i domykanie > podobnie z zaworami wydechowymi, na zawieszanie się pomaga jazda na > wyskokich obrotach > wiec czasem warto depnąć mocniej w pedał gazu i pociągnąć w okolice > 5000 obr. ale ja mame EGR elektryczny one też się zawieszają?, jeśli tak to jak to sprawdzić bo do 5000 obrotów to często dochodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > ale ja mame EGR elektryczny one też się zawieszają?, jeśli tak to jak > to sprawdzić bo do 5000 obrotów to często dochodzi też się zawieszają sprawdzić można podłączając do kompa diagnostycznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > KLIK 1 > ten samochod lubi wysokie obroty, sam widze jak dostaje szaleju > powyzej 3500 > KLIK 2 Tez macie takie fajne podswietlenie zegarow jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > też się zawieszają > sprawdzić można podłączając do kompa diagnostycznego a jak to sprawdzić wiesz może dokładnie bo w moim GM t nie mają pojęcia tz. mają sprzęt ale nie potrafią go użyć, bo jak mówią od niedawna mają z tym doczynienia a czy da się go odłączyć czy odrazu wyczuje to 2 lambda i zapali ukochaną lampkę - zasrane OBD II Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > Tez macie takie fajne podswietlenie zegarow jak tutaj podobna zielonkawa obwódka jak w starej syrence Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Września 2007 Udostępnij Napisano 1 Września 2007 > a jak to sprawdzić wiesz może dokładnie bo w moim GM t nie mają > pojęcia tz. mają sprzęt ale nie potrafią go użyć, bo jak mówią > od niedawna mają z tym doczynienia Na biegu jałowym powinni umieć odczytać w opcjach, że EGR jest w pozycji zamkniętej - tak przynajmniej dawało się w Astrze II. > a czy da się go odłączyć czy odrazu wyczuje to 2 lambda i zapali > ukochaną lampkę - zasrane OBD II Raczej komp wyczuje, że coś jest nie tak, bo będzie miał problemy z mieszanką. Zresztą samo odłączenie kabla komp wyczuje i da błąd. Z tego co pamiętam, to w Astrze II zaślepiałem EGRa i nie dawał błedów, ale inni mówili, że świeciła się lampka błedu. No i w Astrze zaślepianie nie do końca pomagało na szarpanie, coś jeszcze wredziło ... Na spadanie obrotów pomogło. U Ciebie jak nie EGR, to moze coś z przepustnicą ... w Astzre II miałem niedrozny jeden kanalik obejściowy przepustnicy http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/przepustnica.html http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/egrp.html Ale na gwarancji sam nic nie rób - co najwyzej zmień serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.