Skocz do zawartości

Zgoszenie napraw gwarancyjnych


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

No to skoro moja Wanda jest jeszcze na gwarancji postanowiłem zgłosić na piśmie do GM następujące usterki - chyba nie będa mnie tam lubili:

1.Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i umycie silnika z oleju (pocene się silnika)

2.Sprawdzenie hamulca zasadniczego, głębokie wpadanie pedału, niska skuteczność w stosunku do wcześniejszej eksplatacji

3.Wyregulowanie hamulca ręcznego, konieczność wysokiego i silnego pdciągania dźwigni, mała skuteczność

4.Wymiana uszkodzonego zestawu wskaźników (częsty brak wyświetlania ilości przejechanych kilometrów)

5.Komputerowe sprawdzenie silnika podczas jazdy i włączenia na luz (np. dojazd do skrzyżowania) dość często obroty silnika spadają bardzo nisko około 400 - 500 obr./min, silnik prawie gaśnie, po chwili zostają szybko podniesione do normalnej prędkości biegu jałowego.

6.Nieprawidłowe działanie przetarcia szyby wycieraczkami (lekkie uniesienie dźwigni wycieraczek) działa tylko raz kolejne unoszenie nie przynosi efektu, aż do wyłączenia zapłonu i ponownego jego załączenia

ciekawe co zrobią, a co spiepszą w moim mieście jest jedna - moja Wanda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to skoro moja Wanda jest jeszcze na gwarancji postanowiłem zgłosić

> na piśmie do GM następujące usterki - chyba nie będa mnie tam

> lubili:

> 1.Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i umycie silnika z oleju

> (pocene się silnika)

> 2.Sprawdzenie hamulca zasadniczego, głębokie wpadanie pedału, niska

> skuteczność w stosunku do wcześniejszej eksplatacji

> 3.Wyregulowanie hamulca ręcznego, konieczność wysokiego i silnego

> pdciągania dźwigni, mała skuteczność

> 4.Wymiana uszkodzonego zestawu wskaźników (częsty brak wyświetlania

> ilości przejechanych kilometrów)

> 5.Komputerowe sprawdzenie silnika podczas jazdy i włączenia na luz

> (np. dojazd do skrzyżowania) dość często obroty silnika spadają

> bardzo nisko około 400 - 500 obr./min, silnik prawie gaśnie, po

> chwili zostają szybko podniesione do normalnej prędkości biegu

> jałowego.

> 6.Nieprawidłowe działanie przetarcia szyby wycieraczkami (lekkie

> uniesienie dźwigni wycieraczek) działa tylko raz kolejne

> unoszenie nie przynosi efektu, aż do wyłączenia zapłonu i

> ponownego jego załączenia

> ciekawe co zrobią, a co spiepszą w moim mieście jest jedna - moja

> Wanda

1. Wymiana uszczelki - GWARANCJA

2. Kontrola hamulców, ew. wym. klocków - odpłatnie

3. Regulacja hamulca ręcznego - odpłatnie

4. Uzupełnienie oświetlenia (wym. żarówek) - odpłatnie

5. Podłączenie SCANa - GWARANCJA

6. Wymiana piór wycieraczek - odpłatnie

Tak więc jak widzisz...nie napalaj się na wielkie naprawy gwarancyjne bo i tak za większość będziesz musiał zapłacić jeśli będziesz chciał mieć cokolwiek zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ztym spadaniem obrotów -to czy masz instalacje gazowa i czy te

> obroty spadaja na gazie?

nie dołujcie kolegi bo wyjdzie że sam za wszystko zapłaci biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Wymiana uszczelki - GWARANCJA

> 2. Kontrola hamulców, - bezpłatna a jak to jest pompa - ew. wym. klocków - odpłatnie

> 3. Regulacja hamulca ręcznego - odpłatnie confused.gif

> 4. Uzupełnienie oświetlenia - nie działa licznik a nie żarówki, byc może zimne luty - (wym. żarówek) - odpłatnie

> 5. Podłączenie SCANa - GWARANCJA

> 6. Wymiana piór wycieraczek - odpłatnie yikes.gif a gdzie napisane że to wycieraczki nie działają? " 6.Nieprawidłowe działanie przetarcia szyby wycieraczkami ( lekkie uniesienie dźwigni wycieraczek ) działa tylko raz kolejne unoszenie nie przynosi efektu, aż do wyłączenia zapłonu i ponownego jego załączenia"

powinno być dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy wszystko sprawdzone i zrobione i nic nie płaciłem smile.gif

Uszczelka - wymieniona i nawet umyli silnik i zapytali czy umyć całe auto, było czyste wiec się nie zgodziłem

zestaw wskaźników wymieniono - stan km 0 w Evandzie nie ma możliwości cofnięcia licznika, km zapisuje komp silnika i dodatkowo zestaw wskaźników Pan wybrał na skanerze opcje zmiany licznka i wpisał książce gwar. przy jakim przebiegu to sie stało więc zaczynam od nowa smile.gif

hamulce - są nawet bardziej niż ok

ręczny wyrególowany

skaner kompa nic nie pokazuje, spadania obrotów nie stwierdzono - szkoda, ale dla pewności przeczyszczono krokowca

wycieraczki - tak ma być (czujnik deszczu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ewentualnie moze być jeszcze niedomykający się EGR

> przejedź sie czasem autem na wyższych obrotach

no wlasnie wracalem z wakacji (auto ma 6 kkm, gaz od 5 kkm) i dokladnie dzieje sie tak jak kolega opisuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jejku a czy to takie wazne pociagnij go po 6 tys obr. pojedzij

> troszke dynamiczniej. Niech sie rura wyprostuje.

WAZNE

znaczy sie jak normalnie zmieniam biegi miedzy 4-5 to go zmulam? (no moze z wyjatkiem tych nizszych 1-ka,2-ka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WAZNE

> znaczy sie jak normalnie zmieniam biegi miedzy 4-5 to go zmulam? (no

> moze z wyjatkiem tych nizszych 1-ka,2-ka)

4-5 to nie jest źle ok.gif

ale niektórzy jeżdżą nie przekraczając 3000, a często przyspieszają zaczynając dużo poniżej 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WAZNE

> znaczy sie jak normalnie zmieniam biegi miedzy 4-5 to go zmulam? (no

> moze z wyjatkiem tych nizszych 1-ka,2-ka)

4-5 jest ok. Ale niektorzy zmieniaja biegi przy 3rpm grinser006.gif Od czasu do czasu warto przeciagnac, az do momentu odciecia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> 3500 bo wtedy owtwiera się coś w kolektorze dolotowym

W Aveo tego nie mam bo 8v, ale w lanosie po 4.500 obr/min otwiera sie drugi kanal przy kolektorze dolotowym i tylko juz nie wiem czy na obieg krotki czy wlasnie na dlugi i powietrze zanim wpadnie do silnika to sobie wiruje w tych rurkach. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to coś pomoże na niedomykający sie EGR?

wtedy EGR bardziej się otwiera - w wiekszym zakresie peracuje, a to moze spowodować jego odwieszenie się i domykanie

podobnie z zaworami wydechowymi, na zawieszanie się pomaga jazda na wyskokich obrotach

wiec czasem warto depnąć mocniej w pedał gazu i pociągnąć w okolice 5000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wtedy EGR bardziej się otwiera - w wiekszym zakresie peracuje, a to

> moze spowodować jego odwieszenie się i domykanie

> podobnie z zaworami wydechowymi, na zawieszanie się pomaga jazda na

> wyskokich obrotach

> wiec czasem warto depnąć mocniej w pedał gazu i pociągnąć w okolice

> 5000 obr.

ale ja mame EGR elektryczny one też się zawieszają?, jeśli tak to jak to sprawdzić bo do 5000 obrotów to często dochodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja mame EGR elektryczny one też się zawieszają?, jeśli tak to jak

> to sprawdzić bo do 5000 obrotów to często dochodzi

też się zawieszają

sprawdzić można podłączając do kompa diagnostycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też się zawieszają

> sprawdzić można podłączając do kompa diagnostycznego

a jak to sprawdzić wiesz może dokładnie bo w moim GM t nie mają pojęcia tz. mają sprzęt ale nie potrafią go użyć, bo jak mówią od niedawna mają z tym doczynienia tongue.gif

a czy da się go odłączyć czy odrazu wyczuje to 2 lambda i zapali ukochaną lampkę - zasrane OBD II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak to sprawdzić wiesz może dokładnie bo w moim GM t nie mają

> pojęcia tz. mają sprzęt ale nie potrafią go użyć, bo jak mówią

> od niedawna mają z tym doczynienia

Na biegu jałowym powinni umieć odczytać w opcjach, że EGR jest w pozycji zamkniętej - tak przynajmniej dawało się w Astrze II.

> a czy da się go odłączyć czy odrazu wyczuje to 2 lambda i zapali

> ukochaną lampkę - zasrane OBD II

Raczej komp wyczuje, że coś jest nie tak, bo będzie miał problemy z mieszanką.

Zresztą samo odłączenie kabla komp wyczuje i da błąd.

Z tego co pamiętam, to w Astrze II zaślepiałem EGRa i nie dawał błedów, ale inni mówili, że świeciła się lampka błedu. No i w Astrze zaślepianie nie do końca pomagało na szarpanie, coś jeszcze wredziło ... smirk.gif Na spadanie obrotów pomogło.

U Ciebie jak nie EGR, to moze coś z przepustnicą ... w Astzre II miałem niedrozny jeden kanalik obejściowy przepustnicy

http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/przepustnica.html

http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/egrp.html

Ale na gwarancji sam nic nie rób - co najwyzej zmień serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.