Skocz do zawartości

98/95


pandapower

Rekomendowane odpowiedzi

> nie tak do końca w Gliwicach paliwo potrafi byc do 50 gr drozsze

potrafi, ale te miejsca trzeba omija,

jest taka stacja BP gdzie zaswsze jest duzo drozej, zawsze jest masa ludzi i paliwo jest do pupa.gif mimo ze to BP.

Ale nie ma dziwne - pierwsza porzadna stacja paliw na trasie Wroclaw Gliwice....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jezdziliscie juz moze na odbywu rodzajach paliw??

> mozecie napisac jakie sa roznice w spalaniu i dynamice

> bede wdzieczny

> z gory bdzeki

Polecam v-power95 choc drogie bo w Bydzi 4.09 zl/l to moj silnik uwielbia to paliwo-spokojniejsza praca,troche nizsze spalanie i nieco lepsze osiagi w porownaniu do innych benzyn 95 i 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jezdziliscie juz moze na odbywu rodzajach paliw??

> mozecie napisac jakie sa roznice w spalaniu i dynamice

> bede wdzieczny

> z gory bdzeki

ja jeździłem, różnic nie zauważyłem bo jazda na benzynie u mnie to raptem 2-5% całej mojej jazdy smile.gif, ale mimo to jeżdżę na 98 już od jakiegoś czasu (mam nadzieję że mniej go "uszlachetniają" niż 95), a po lekturze artykułu ze styczniowego AŚ (na myjce mieli smile.gif ) zamierzam się przerzucić na bezsiarkowe 95 ze statoil waytogo.gif

twierdzą tam, że różnice są ledwo zauważalne, ale na dłuższą metę lepsze paliwa mogą oszczędzać silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> roznice sa rowne zero!!!!

> czy to zwykla 95 czy 98 czy v powerki czy 99+ czy ultimaty

> zero roznicy

> jedyne co to na 99+ vpowerku kulturalniej pracuje na wysokich biegach

> przy niskich obrotach

> ale na dynamice czy spalaniu nie ma roznic

Nie zgodze sie - swojego czasu przetestowalem 100 oktanowego Vpowera - na stacjach np w Niemczech. Na wysokich obrotach chodzi wyraznie ciszej i spalanie spada prawie o litr na setke przy jezdzie na autostradzie.Sprawdzilem 2 razy w trasie w poprzek Europy. Stala predkosc i te same warunki.

Polecam bo kosztuje w Niemczech niewiele wiecej i naprawde sie oplaca przy dluzszych trasach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgodze sie - swojego czasu przetestowalem 100 oktanowego Vpowera

> - na stacjach np w Niemczech. Na wysokich obrotach chodzi

> wyraznie ciszej i spalanie spada prawie o litr na setke przy

> jezdzie na autostradzie.Sprawdzilem 2 razy w trasie w poprzek

> Europy. Stala predkosc i te same warunki.

> Polecam bo kosztuje w Niemczech niewiele wiecej i naprawde sie oplaca

> przy dluzszych trasach.

> Pozdrawiam

Uwieze ze silnik chodzi ciszej, bo wieksza ilosc oktanow oznacza wieksza plynnosc spalania, ale jak narazie to ufam wielu fachowym testom ktore udowodnily, ze to nic nie pomaga lub wrecz pogarsza osiagi, jesli auto jest przystosowane do innej benzyny niz ta ktora sie leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgodze sie - swojego czasu przetestowalem 100 oktanowego Vpowera

> - na stacjach np w Niemczech. Na wysokich obrotach chodzi

> wyraznie ciszej i spalanie spada prawie o litr na setke przy

> jezdzie na autostradzie.Sprawdzilem 2 razy w trasie w poprzek

> Europy. Stala predkosc i te same warunki.

> Polecam bo kosztuje w Niemczech niewiele wiecej i naprawde sie oplaca

> przy dluzszych trasach.

> Pozdrawiam

POczekamy jak zaczniesz ciągle jezdzic na polskim paliwie...

bo z racji twojego miesjac przebywania i miejsca gdzie tankujesz Miska jestem mało miarodajny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy kolega wie z czego ten nagar powstaje??

dzizas... alez sie czepiles nagaru

chodzi o to ze porownywanie takie samo w sobie jest z gory skazane na blad bo nie ma identycznych silnikow o identycznych parametrach oraz identycznym spalaniu... czy to tak ciezko pojac? jest to po prostu niemozlwe do osiagniecia w warunkach masowej produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo, 1.2 montowane w Pandzie zostało zmienione, bo 1.1 nie ma na

> 100%.

1.2 w Pandzie podobnie jak 1.1 w SC MPI (bo to ten sam silnik w Pandzie) _ma_czujnik_ spalanie stukowego zlosnik.gif jak Ci bardzo zalezy, aby go zobaczyc, to prosze uprzejmie, tak wygladal w moim Punto II 1.2 8V klik, czyli de facto ten sam silnik co w Pandzie. BTW kto Ci powiedzial, ze Panda tego czujnika nie ma??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzizas... alez sie czepiles nagaru

> chodzi o to ze porownywanie takie samo w sobie jest z gory skazane na

> blad bo nie ma identycznych silnikow o identycznych parametrach

> oraz identycznym spalaniu... czy to tak ciezko pojac? jest to po

> prostu niemozlwe do osiagniecia w warunkach masowej produkcji

Ale bzdura hehe.gif Te same silniki w tych samych samochodach roznia sie minimalnie. A to co piszesz to cos w styly porownywania mojego silnika w agencie z twoim silnikiem w Pandzie, no przecierz one niesa identyczne i sa produkowane masowo screwy.gif Czy kolega jest z innej planety?? alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Jakims tam stopniu moze sie to adaptuje do paliwa, z tego co wiem to wiele aut ktore ma gaz musi potem jezdzic na benzynie 98 bo komputer jest przyzywyczajony do wyzszej liczby oktanowej i potem 95 to juz jest dla niego za malo. Nie zmienia to faktu ze jezdzic na benzynie 98 nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Jakims tam stopniu moze sie to adaptuje do paliwa, z tego co wiem

> to wiele aut ktore ma gaz musi potem jezdzic na benzynie 98 bo

> komputer jest przyzywyczajony do wyzszej liczby oktanowej i

> potem 95 to juz jest dla niego za malo. Nie zmienia to faktu ze

> jezdzic na benzynie 98 nie warto.

Potwierdzam, tez to zauwazylem. Jezdzac glownie na gazie teraz leje Ultimate 98. Na 95 chodzi gorzej, zauwazalnie. Pewnie 2 tygodnie ciaglej jazdy i na 95 i wszystko wrociloby do normy.

Ale biorac pod uwage ze spalam z 5 litrow benzyny na miesiac to moge i lac Ultimate 98 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to mnie zaskoczyleś! Hmmm, widze, że się myliłem.

ok.gif nie ma ludz, ktorzy wiedza wszystko, ja sie myle notorycznie biglaugh.gif

> Dzięki za dokładne info Ale czy komp jest w stanie przestawić

> parametry wg odczytów z czujnika czy w tym silniku ten czujnik

> to tylko "sztuka dla sztuki"?

generalnie to jest glowna mapa, a czujnik sluzy do korekcji niewlasciwego momentu zaplonu, czyli de facto jak wykryje nienormalne spalanie, to opoznia zaplon, choc sama procedura jest nieco bardziej skomplikowana, jest jakis tam prog powyzej, ktorego spalanie jest uznawane za stukowe. Tez prog przesuwa sie w ramach adaptacji, no i oczywiscie podczas ostrego przyspieszania, ale mysle, ze dopoki nie znamy dokladnej implementacji tego co siedzi w sterowniku, mozemy co najwyzej gdybac, czy silnik sie dopasuje do wyzszej liczny oktanowej. Podejrzewam, ze w wiekszosci przypadkow tak nie bedzie, bo to jednak nie sa strasznie zaawansowane sterowniki (w sumie dosc prosty silnik). Choc oczywiscie moge sie mylic biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bylbym taki pewien

Chodzi Tobie o jazdę czy zapłon.

Wiadomo że różnice w osiągach są rzędu do 0,5% ale akustycznie jest różnica. A zapłon nie może opierać w 100% się na danych z czujników bo zaraz znalazłby się tuningowiec z Chipem do zmian danych z czujników na skrajne wartości . Jest pewna mapa charakterystyki zapłonu tylko "korygowana" przez czujniki.

Więcej będziemy wiedzieć pod koniec roku Wydawnictwo Komunikacji i Łączności wyda książkę obsługi Pandzi (dostałem od Nich maila) takie jak są do CC i SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi Tobie o jazdę czy zapłon.

chodzi mi o adaptacje kata wyprzedzenia zaplony do optimum dla wyzszej liczby oktanowej

> Wiadomo że różnice w osiągach są rzędu do 0,5% ale akustycznie jest

> różnica.

nie wiem o jakich roznicach piszesz, ale akustycznie roznica jest wlasnie spowodowana, ta glowna mapa ulozona pod 95 oktanow, po prostu maksimum narastania cisnienia w cylindrze w takim wypadku dla benzyny 98 oktanowej wypadnie dalej poza GMP

> A zapłon nie może opierać w 100% się na danych z

> czujników bo zaraz znalazłby się tuningowiec z Chipem do zmian

> danych z czujników na skrajne wartości . Jest pewna mapa

> charakterystyki zapłonu tylko "korygowana" przez czujniki.

troche zamaciles wink.gif glowna mapa, to macierz, czy tablica jak woleliby informatycy, z ktorej odczytywane sa dane. Wlasnie dane z czujnikow, predkosci obrotowej GMP, czujnika cisnienia bezwzglednego, czujnika polozenia przepustnicy i innych, odpowiadaja za podstawowe wyliczenie czasu wtrysku i momentu zaplonu. Faktem natomiast jest, ze czujnik spalania stukowego pelni bardziej role zabezpieczajaca ok.gif

> Więcej będziemy wiedzieć pod koniec roku Wydawnictwo Komunikacji i

> Łączności wyda książkę obsługi Pandzi (dostałem od Nich maila)

> takie jak są do CC i SC

no to sie nic nie dowiesz, jak bedzie tak jak do SC i CC to jeszcze od biedy, ale jak tak, jak do Punto II, to nie licz na kopalnie wiedzy zlosnik.gif. Niestety WKiŁ ostatnio bardzo chetnie przedrukowuje francuskie wydawnictwa, ale byc moze w wypadku auta produkowanego u nas, zajmie sie tym jakis Polak. Choc ksiazki do Daewoo Lanosa i Nubiry sa raczej kiepskie. Lepiej sie zainteresowac serwisowka, na ktorej opieraja sie ASO, to sie teraz nazywa E-Lern i tam powinno byc zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi mi o adaptacje kata wyprzedzenia zaplony do optimum dla

> wyzszej liczby oktanowej

> nie wiem o jakich roznicach piszesz, ale akustycznie roznica jest

> wlasnie spowodowana, ta glowna mapa ulozona pod 95 oktanow, po

> prostu maksimum narastania cisnienia w cylindrze w takim wypadku

> dla benzyny 98 oktanowej wypadnie dalej poza GMP

> troche zamaciles glowna mapa, to macierz, czy tablica jak woleliby

> informatycy, z ktorej odczytywane sa dane. Wlasnie dane z

> czujnikow, predkosci obrotowej GMP, czujnika cisnienia

> bezwzglednego, czujnika polozenia przepustnicy i innych,

> odpowiadaja za podstawowe wyliczenie czasu wtrysku i momentu

> zaplonu. Faktem natomiast jest, ze czujnik spalania stukowego

> pelni bardziej role zabezpieczajaca

> no to sie nic nie dowiesz, jak bedzie tak jak do SC i CC to jeszcze

> od biedy, ale jak tak, jak do Punto II, to nie licz na kopalnie

> wiedzy . Niestety WKiŁ ostatnio bardzo chetnie przedrukowuje

> francuskie wydawnictwa, ale byc moze w wypadku auta

> produkowanego u nas, zajmie sie tym jakis Polak. Choc ksiazki do

> Daewoo Lanosa i Nubiry sa raczej kiepskie. Lepiej sie

> zainteresowac serwisowka, na ktorej opieraja sie ASO, to sie

> teraz nazywa E-Lern i tam powinno byc zdecydowanie lepiej.

Widzę, że mam przyjemność konwersować z osobą posiadającą dużą wiedzę na temat zasady działania silnika spalinowego - bardzo mi przyjemnie. Mam pytanie czy gdzieś można nabyć

E-Lern ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że mam przyjemność konwersować z osobą posiadającą dużą wiedzę

> na temat zasady działania silnika spalinowego - bardzo mi

> przyjemnie.

jestem pozorantem zlosnik.gif

> Mam pytanie czy gdzieś można nabyć

> E-Lern ?

teoretycznie powinni w ASO miec, ale szczerze mowiac nie wiem, czy juz jest do Pandy (choc ASO sie na czyms opierac musi zlosnik.gif). Pomonitoruj tez emule, tam czasem mozna cos znalezc wink.gif jest np. poprzednia wersja E-Lerna, czyli DTE do Punto II, w sumie opis silnika 1.2 powinien byc identyczny i dla Pandy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że mam przyjemność konwersować z osobą posiadającą dużą wiedzę

> na temat zasady działania silnika spalinowego - bardzo mi

> przyjemnie. Mam pytanie czy gdzieś można nabyć

> E-Lern ?

W ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jezdziliscie juz moze na odbywu rodzajach paliw??

> mozecie napisac jakie sa roznice w spalaniu i dynamice

> bede wdzieczny

> z gory bdzeki

Wczoraj wlałem nie wiem dlaczego 98 na Esso i jestem niezadowolony

bo auto w porównaniu do jazdy na V-power95 stało sie bardziej mułowate więc 98 juz nie naleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jezdziliscie juz moze na odbywu rodzajach paliw??

> mozecie napisac jakie sa roznice w spalaniu i dynamice

> bede wdzieczny

> z gory bdzeki

nie ma co kombinować, silnik pandy jest przystosowany do noPb95, stosowanie innego paliwa tylko popsuje osiągi i zwiększy wydatki na paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Dla mnie różnica była w osiągach , lepiej przyspieszała i jak jeden

> ziomal stwierdził ciszej silnik pracuje. Spalanie nie widzę

> różnicy bo mam ciężkiega chapcia. A czy ktoś wie czy Panda ma

> oktanometr bądź czujnik spalania detonacyjnego bo wtedy komputer

> sam rozpoznaje paliwo i ustawia charakterystykę. Jak ja

> kupowałem auto to gościu w salonie mi mówił żebym jeździł na

> paliwie 98 czyli chyba ma takie cusik.

witam

W activie wiem,że komp sam sie przestawia w zalezności czy 95 czy 98.

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Ja dzisiaj wlalem to:

Wczoraj przejechałem 700 km... całość prawie na vervie...

NA NICZYM MÓJ MISIEK TAK NIE JEŹDZI!!

- od razu widać mniejsze spalanie,

- przyspieszenie o wiele lepsze nawet niż na Ultimate, na którym do tej pory jeździłem,

- Wciskasz gaz i to czujesz... shocked.gif

Reklama "poczuj moc nowych paliw" normalnie mówi prawdę!

I chyba będzie trzeba się przeprosić z Orlenem... shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj przejechałem 700 km... całość prawie na vervie...

> NA NICZYM MÓJ MISIEK TAK NIE JEŹDZI!!

> - od razu widać mniejsze spalanie,

> - przyspieszenie o wiele lepsze nawet niż na Ultimate, na którym do

> tej pory jeździłem,

> - Wciskasz gaz i to czujesz...

> Reklama "poczuj moc nowych paliw" normalnie mówi prawdę!

> I chyba będzie trzeba się przeprosić z Orlenem...

A cenowo? ile kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.