Skocz do zawartości

LPG w X16XEL


wojto79

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do uzytkownikow tego co w temacie.

Jak zachowuje sie ten silnik na gazie?

Ile pali?

Jaka butle mozna wrzucic w kolo?

I inne Wasze sugestie co do instalacji, niestety bede chyba zmuszony zalozyc do swojej Asterki:(

Za wszytskie odpowiedzi z gory dzieki

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja załozyłem instalkę Landi drugiej generacji i działa świetnie. Konieczne wszystkie częsci oryginalne i komp tez landi a nie polski. Spala 10 l/100km. - a podobno teraz 9l......bo już nie mam tej asterki ale pytam co i jak - nowego właściciela. Te 10l. to oczywiście przy jeździe do końca zakresu obrotów. Myślę że się opłaca założyć - szczególnie ze względów ekonomicznych. Ale nie warto oszczędzać na instalacji. Ja zapłaciłem 2 tyś PLZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie do uzytkownikow tego co w temacie.

> Jak zachowuje sie ten silnik na gazie?

Bardzo dobrze. O ile gazownik nie jest pupa.gif

> Ile pali?

Ok. 15-20% więcej niż benzyny. Inne wartości świadczą o złym ustawieniu instalki. Moja ciągnie ok 12 litrów przy zmnianie biegów 3.5-4 tyś obr i częstej jeździe w korkach czyli łapie się do normy bo benzyny brała 10 l.

> Jaka butle mozna wrzucic w kolo?

Mam 41 litrów ale słyszałem że można większe.

> I inne Wasze sugestie co do instalacji, niestety bede chyba zmuszony

> zalozyc do swojej Asterki:(

Podstawa to dobry gazownik. Proponuję BRC Just, lub kompletowanie zestawu z klocków. Ja mam Autronic AL-700 i parownik Lovato. Z centralek dobrą opinię ma też Bingo-S. Nie polecam Lecho miniL ani też Staga2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG Lovato

Butla w koło 42L ale 47L też wchodzi ale podłogę masz o 5cm wyżej!

Spalanie:

miasto: 12L

trasa prędkość 80-90km/h: 8L

trasa prędkość 100-110km/h: 10

trasa prędkość 130-140km/h: 12L

trasa pedał gazu w podłodze to sobie policz sam bo po przejechaniu 210km mi się 39litrowa butla kończy.

Wyniki z ostatnich 60kkm.

W zimie w brew pozorów nie ma większych różnic bo silnik i tak rozgrzewa się na PB.

Przy montażu możesz wybrać większy lub mniejszy mikser. Na większym nie zaobserwujesz spadku osiągów ale spalanie takie jak u mnie. Mikser mniejszy i spalanie o 2L/100km mniejsze jednak przy wypszedzaniu czasami czuć że słabszy niż na PB. Ja zrobiłem taki patent że takim zaworem przymykam przewód pomiędzy reduktorem a mikserem i spalanie mniejsze ale i osiągo skromniejsze. Dopiero to testuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ma zbiornik 39l. Taki założył gazman .

Ogólnie jestem bardzo zadowolony. jak nie szaleje to w trasie potrafi wziąść 8.2l. Ale raczej jeżdżę koło 120 - 140 i pali 9.2 . A jak raz ją przeciągnąłęm pożądnie to 50/50 miasto trasa wzięła 10.5

Oby tak dalej. Komputer gazowy to STAG 50 oczywiście wyregulowany na laptopie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

ja mam II gen wrzuconą Tomasetto i jest rewelka, autko chodzi jak na benzynie, na dodatek ma automatyczną skrzynię biegów cool.gif i musze przyznac że manual w tym aucie to jakaś pomyłka !!!!! Spalanie ok 11ltr /100km ale nie żałuje mu.. reduktor ustawiony na pełny power !! Zbiornik 43l, a wchodzi 36,7l, starcza na ok 330km. Cena to 2tys. PLN. POLECAM !!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG Lovato

1.8 8V: Elpigas; 1.6 16V: BRC Just

> Butla w koło 42L ale 47L też wchodzi ale podłogę masz o 5cm wyżej!

Fakt, w kombi mam 47 i wchodzi do środeczka nieco ponad 37 litrów gazu. W nowszym 41 i da się zatankować 32 litry

> Spalanie:

> miasto: 12L

> trasa prędkość 80-90km/h: 8L

> trasa prędkość 100-110km/h: 10

> trasa prędkość 130-140km/h: 12L

> trasa pedał gazu w podłodze to sobie policz sam bo po przejechaniu

No to u mnie w 1.6 o 2 l/100 km mniej

> W zimie w brew pozorów nie ma większych różnic bo silnik i tak

> rozgrzewa się na PB.

> Przy montażu możesz wybrać większy lub mniejszy mikser. Na większym

> nie zaobserwujesz spadku osiągów ale spalanie takie jak u mnie.

Mam duży mikser smile.gif

> patent że takim zaworem przymykam przewód pomiędzy reduktorem a

> mikserem i spalanie mniejsze

Hym.. Ja tym zaworkiem regulowałem obroty biegu jałowego, znaczy się minimalną dawkę gazu do silnika, ale może i efekt jest również na co, co piszesz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja załozyłem instalkę Landi drugiej generacji i działa świetnie.

> Konieczne wszystkie częsci oryginalne i komp tez landi a nie

> polski. Spala 10 l/100km. - a podobno teraz 9l......bo już nie

> mam tej asterki ale pytam co i jak - nowego właściciela. Te 10l.

> to oczywiście przy jeździe do końca zakresu obrotów. Myślę że

> się opłaca założyć - szczególnie ze względów ekonomicznych. Ale

> nie warto oszczędzać na instalacji. Ja zapłaciłem 2 tyś PLZ.

Też mam Landi Renzo, butla w kole, po W-wie spala mi 12l (no ale są duże korki) a w trasie to 8,5 do 9,3 l w zależności od prędkości. Ja praktycznie nie odczułem różnicy benzyna/gaz, osłabienie dopiero czuć jak się klimę zapoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za wszeklie informacje. Jeszcze jedno pytanie mi przyszlo do

> glowy: Ile trzeba zaplacic za przeglad z wbiciem instalki do

> dowodu no i ile pozniejsze bo slyszalem ze sa drozsze.

> Pozdrawiam.

Przy wbiciu do dowodu nic nie płacisz, dopiero jak skończy się ci przegląd to nowy kosztuje około 190 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu gazu jeździc ciągle na PB.

Jeżeli Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w sprawie silnika Z16SE to też proszę (bo to inna generacja).

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik

> chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy

> mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu

> gazu jeździc ciągle na PB.

> Jeżeli Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w sprawie silnika Z16SE

> to też proszę (bo to inna generacja).

> pozdr.

Latem pewnie podjedziesz kawałek na LPG zimą pewnie już nie, dlatego ja nie mam czujnika termincznego i sam decyduję kiedy przełączam na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik

> chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy

> mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu

> gazu jeździc ciągle na PB.

Witam

To zależy od użytkownika, są tacy co odpalają na gazie albo po zapaleniu zaraz przełączają.

Ja przałączam w zimie jak wejdzie wskazówka na niebieskie pole. Latem to jak wyjade z garażu, za brame i już gazik.

Jak masz 8km i autko stoi na zew. to przy mrozach dużo na gazie nie pojeździsz. Ja przeważnie tak ze 3-5km zrobie zanim się przełączy zimą.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik

> chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy

> mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu

> gazu jeździc ciągle na PB.

> Jeżeli Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w sprawie silnika Z16SE

> to też proszę (bo to inna generacja).

> pozdr.

ja mam ustawiona temp. przelacvzania na gaz 10*C na parowniku...czyli latem,wiosna..praktycznie po odpaleniu ruszam i zanim wlacze 2 bieg mam juz przelaczone na gaz.

zima mysle ze zanim przelacze na gaz to bedzie 1-2km

podobno niektorzy nawet odpalaja na gazie zima...ale szkoda parownika..wydaje mi sie ze 10*C na parowniku to optymalna temperatura!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> glowy: Ile trzeba zaplacic za przeglad z wbiciem instalki do

> dowodu

Insatlke wbijają ci w wydziale komunikacji, a przegląd dopiero robisz w terminie badania technicznego. Cena około 170 zl i tak juz zostaje co roku.

oj chyba mam nieaktualne dane odnośnie ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik

> chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy

> mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu

> gazu jeździc ciągle na PB.

> Jeżeli Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w sprawie silnika Z16SE

> to też proszę (bo to inna generacja).

> pozdr.

Najlepiej samemu decydować kiedy ma się przełączyć. Ja czujnik temp. wywaliłem, odpalam na benzynie, przelączam na LPG i pozwalam silnikowi chwilkę pochodzić na wolnych obrotach. W tym czasie można np odszronić szyby, przetrzeć światła. Reduktor przy wolnych obrotach nie zamrozi się a płyn zacznie go rozgrzewać. To zdaje egzamin tak do -10`C Jesli temp. jest niższa to pierwsze 1-2 km jadę na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, z tego co piszecie wynika, że parownik powinien pobierać ciepło z małego obiegu chłodzenia (będzie szybko), czy trzeba tego w czasie instalacji dopilnować tuk.gif, czy jest to tak oczywiste, że żaden gazownik się nie pomyli palacz.gif?

pozdr.

ps. w opisach instalek na www jakoś o tym nie piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze, z tego co piszecie wynika, że parownik powinien pobierać

> ciepło z małego obiegu chłodzenia (będzie szybko), czy trzeba

> tego w czasie instalacji dopilnować , czy jest to tak oczywiste,

> że żaden gazownik się nie pomyli ?

> pozdr.

> ps. w opisach instalek na www jakoś o tym nie piszą

To sprawa tak oczywista że błąd tego kalibru jest nie do pomyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze, z tego co piszecie wynika, że parownik powinien pobierać

> ciepło z małego obiegu chłodzenia (będzie szybko), czy trzeba

> tego w czasie instalacji dopilnować , czy jest to tak oczywiste,

> że żaden gazownik się nie pomyli ?

> pozdr.

> ps. w opisach instalek na www jakoś o tym nie piszą

Tak się instaluje i każdy gazmen powienien to wiedzieć, ale historia zna różne przypadki. Dlatego trzeba pojechać do sprawdzonego i dobrego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam ustawiona temp. przelacvzania na gaz 10*C na parowniku...czyli

> latem,wiosna..praktycznie po odpaleniu ruszam i zanim wlacze 2

> bieg mam juz przelaczone na gaz.

> zima mysle ze zanim przelacze na gaz to bedzie 1-2km

> podobno niektorzy nawet odpalaja na gazie zima...ale szkoda

> parownika..wydaje mi sie ze 10*C na parowniku to optymalna

> temperatura!

Tu chodzi o rozgrzanie oleju w reduktora. Gdy jest zimny to jest gęsty smile.gif i membrany pracują bardzo ciężko. Teoretycznie optymalną temperaturą jest od 40 *C w górę. Wtedy olej jest już wystarczająco rozrzedzony. Zresztą można to sprawdzić nawet na patelni po smażeniu czegokolwiek smile.gif

Osobiście stosuję taką taktykę: gdy ciepło (powyżej 20 stopni) to na dobrą sprawę nie przejmuję się i po odpaleniu na PB dodaję gazu przechodząc na PB. Gdy jest zimno poniżej 10 stopni, to trochę potrzymam na PB a w zimie czekam, aż powietrze ogrzewające kabinę jest lekko ciepłe, co oznacza, że płyn chłodzący jest już wystarczająco ciepły. Ok. 50 tys km bezawaryjnej pracy instalacji gazowej (wymiany jedynie filtra) potwierdzają taktykę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

witam,jestem tu nowy i mam zapytanie.

co mozecie powiedziec o takich elementach:

"Najlepsza obecna na rynku elektronika sterująca STAG, zapewnia prawidłowe parametry pracy w pełnym zakresie obrotów i obciążeń. Reduktory SCORPION utrzymują stałe ciśnienie, dzięki czemu nie ma ryzyka zubożenia mieszanki lub uszkodzenia wtryskiwaczy. Wtryskiwacze Magic-Jet charakteryzują się bardzo wysoką trwałością i precyzją pracy, co przekłada się na długie, bezobsługowe użytkowanie. Pozostałe komponenty, jak zbiornik, zawory, przewody są równie renomowanych producentów."

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,jestem tu nowy i mam zapytanie.

> co mozecie powiedziec o takich elementach:

> "Najlepsza obecna na rynku elektronika sterująca STAG, zapewnia prawidłowe parametry pracy w pełnym

> zakresie obrotów i obciążeń. Reduktory SCORPION utrzymują stałe ciśnienie, dzięki czemu nie ma

> ryzyka zubożenia mieszanki lub uszkodzenia wtryskiwaczy. Wtryskiwacze Magic-Jet charakteryzują

> się bardzo wysoką trwałością i precyzją pracy, co przekłada się na długie, bezobsługowe

> użytkowanie. Pozostałe komponenty, jak zbiornik, zawory, przewody są równie renomowanych

> producentów."

> z gory dzieki

zmienil bym tylko wtryski z magicow (ktore do najlepszych nie naleza) na iplus albo hana2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakresie obrotów i obciążeń. Reduktory SCORPION utrzymują stałe ciśnienie

kumpel ma i w jego aucie nie utrzymuje cisnienia

może w nowych modelach poprawili- nie wiem

wrzuć zavoli zeta n- on jest do 150 KM, w X16XEL bdb się sprawi

wtryski daj nowe valteki34 albo jak Beast pisze -Hana2000 - to jest odpowiednik keihinów-pytanie czy w X16XEL jest sens w to inwestowac

u mnie lata z16xe na czerwonych valdemarach i jest ok

nawet jak padną po 40 tys km to koszt nowych to 120 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej niż na częściach skupił bym się na solidnej osobie, która to zamontuje wink.gif

Bo wszechobecna zła opinia o LPG jest wg mnie głównie spowodowana kiepską jakością montażu i regulacji.

Oczywiście nie generalizuję, każdy ma swojego Boga i sobie go chwali grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie do uzytkownikow tego co w temacie.

> Jak zachowuje sie ten silnik na gazie?

bardzo dobrze

> Ile pali?

trasa ok 7l (jazda zgodnie z przepisami lub lekko minimalnie szybciej) cykl mieszany z korkami ok 10l

> Jaka butle mozna wrzucic w kolo?

ja mam 38l

> I inne Wasze sugestie co do instalacji, niestety bede chyba zmuszony zalozyc do swojej Asterki:(

ja mam sekwencje brc sequent 24 na wtryskach brc polecam.

> Za wszytskie odpowiedzi z gory dzieki

Proszę bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik chodzi na PB zanim się przełączy

> na gaz.

latem przełączał mi się na gaz po wyjechaniu z garażu i wyjechaniu za bramę jakieś 200-300m w zimę czasami i 4-5km przejadę zanim się przełączy, ale muszę wymienić termostat bo chyba mam zwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopiero sie rozgladam w temacie a cena instalacji o ktorej

> wspomnialem jest bardzo przystepna

To zaczynasz od du.. strony. Znajdź najlepszego gazownika w okolicy i tam złóż to na czym on pracuje i na czym sie zna.

różnica 200-300 zł jest nie istotna jeśli tą przystępną instalacje będziesz pare razy poprawiał.

btw

Tak właśnie zrobiłem ze swoim x16xel 8 lat temu i do tej pory wiernie mi służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.