wojto79 Napisano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2005 Mam pytanie do uzytkownikow tego co w temacie. Jak zachowuje sie ten silnik na gazie? Ile pali? Jaka butle mozna wrzucic w kolo? I inne Wasze sugestie co do instalacji, niestety bede chyba zmuszony zalozyc do swojej Asterki:( Za wszytskie odpowiedzi z gory dzieki Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wacopel Napisano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2005 Ja załozyłem instalkę Landi drugiej generacji i działa świetnie. Konieczne wszystkie częsci oryginalne i komp tez landi a nie polski. Spala 10 l/100km. - a podobno teraz 9l......bo już nie mam tej asterki ale pytam co i jak - nowego właściciela. Te 10l. to oczywiście przy jeździe do końca zakresu obrotów. Myślę że się opłaca założyć - szczególnie ze względów ekonomicznych. Ale nie warto oszczędzać na instalacji. Ja zapłaciłem 2 tyś PLZ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojto79 Napisano 16 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2005 Dzieki bardzo za odpowiedz. Moze ktos jeszcze? A co do butli to ile mozna wlozc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2005 > Mam pytanie do uzytkownikow tego co w temacie. > Jak zachowuje sie ten silnik na gazie? Bardzo dobrze. O ile gazownik nie jest > Ile pali? Ok. 15-20% więcej niż benzyny. Inne wartości świadczą o złym ustawieniu instalki. Moja ciągnie ok 12 litrów przy zmnianie biegów 3.5-4 tyś obr i częstej jeździe w korkach czyli łapie się do normy bo benzyny brała 10 l. > Jaka butle mozna wrzucic w kolo? Mam 41 litrów ale słyszałem że można większe. > I inne Wasze sugestie co do instalacji, niestety bede chyba zmuszony > zalozyc do swojej Asterki:( Podstawa to dobry gazownik. Proponuję BRC Just, lub kompletowanie zestawu z klocków. Ja mam Autronic AL-700 i parownik Lovato. Z centralek dobrą opinię ma też Bingo-S. Nie polecam Lecho miniL ani też Staga2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2005 LPG Lovato Butla w koło 42L ale 47L też wchodzi ale podłogę masz o 5cm wyżej! Spalanie: miasto: 12L trasa prędkość 80-90km/h: 8L trasa prędkość 100-110km/h: 10 trasa prędkość 130-140km/h: 12L trasa pedał gazu w podłodze to sobie policz sam bo po przejechaniu 210km mi się 39litrowa butla kończy. Wyniki z ostatnich 60kkm. W zimie w brew pozorów nie ma większych różnic bo silnik i tak rozgrzewa się na PB. Przy montażu możesz wybrać większy lub mniejszy mikser. Na większym nie zaobserwujesz spadku osiągów ale spalanie takie jak u mnie. Mikser mniejszy i spalanie o 2L/100km mniejsze jednak przy wypszedzaniu czasami czuć że słabszy niż na PB. Ja zrobiłem taki patent że takim zaworem przymykam przewód pomiędzy reduktorem a mikserem i spalanie mniejsze ale i osiągo skromniejsze. Dopiero to testuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamscooter Napisano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2005 Moja ma zbiornik 39l. Taki założył gazman . Ogólnie jestem bardzo zadowolony. jak nie szaleje to w trasie potrafi wziąść 8.2l. Ale raczej jeżdżę koło 120 - 140 i pali 9.2 . A jak raz ją przeciągnąłęm pożądnie to 50/50 miasto trasa wzięła 10.5 Oby tak dalej. Komputer gazowy to STAG 50 oczywiście wyregulowany na laptopie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommyk Napisano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2005 Witam ! ja mam II gen wrzuconą Tomasetto i jest rewelka, autko chodzi jak na benzynie, na dodatek ma automatyczną skrzynię biegów i musze przyznac że manual w tym aucie to jakaś pomyłka !!!!! Spalanie ok 11ltr /100km ale nie żałuje mu.. reduktor ustawiony na pełny power !! Zbiornik 43l, a wchodzi 36,7l, starcza na ok 330km. Cena to 2tys. PLN. POLECAM !!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prozor Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > LPG Lovato 1.8 8V: Elpigas; 1.6 16V: BRC Just > Butla w koło 42L ale 47L też wchodzi ale podłogę masz o 5cm wyżej! Fakt, w kombi mam 47 i wchodzi do środeczka nieco ponad 37 litrów gazu. W nowszym 41 i da się zatankować 32 litry > Spalanie: > miasto: 12L > trasa prędkość 80-90km/h: 8L > trasa prędkość 100-110km/h: 10 > trasa prędkość 130-140km/h: 12L > trasa pedał gazu w podłodze to sobie policz sam bo po przejechaniu No to u mnie w 1.6 o 2 l/100 km mniej > W zimie w brew pozorów nie ma większych różnic bo silnik i tak > rozgrzewa się na PB. > Przy montażu możesz wybrać większy lub mniejszy mikser. Na większym > nie zaobserwujesz spadku osiągów ale spalanie takie jak u mnie. Mam duży mikser > patent że takim zaworem przymykam przewód pomiędzy reduktorem a > mikserem i spalanie mniejsze Hym.. Ja tym zaworkiem regulowałem obroty biegu jałowego, znaczy się minimalną dawkę gazu do silnika, ale może i efekt jest również na co, co piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j_jasiu Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > Ja załozyłem instalkę Landi drugiej generacji i działa świetnie. > Konieczne wszystkie częsci oryginalne i komp tez landi a nie > polski. Spala 10 l/100km. - a podobno teraz 9l......bo już nie > mam tej asterki ale pytam co i jak - nowego właściciela. Te 10l. > to oczywiście przy jeździe do końca zakresu obrotów. Myślę że > się opłaca założyć - szczególnie ze względów ekonomicznych. Ale > nie warto oszczędzać na instalacji. Ja zapłaciłem 2 tyś PLZ. Też mam Landi Renzo, butla w kole, po W-wie spala mi 12l (no ale są duże korki) a w trasie to 8,5 do 9,3 l w zależności od prędkości. Ja praktycznie nie odczułem różnicy benzyna/gaz, osłabienie dopiero czuć jak się klimę zapoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojto79 Napisano 17 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 Dzieki za wszeklie informacje. Jeszcze jedno pytanie mi przyszlo do glowy: Ile trzeba zaplacic za przeglad z wbiciem instalki do dowodu no i ile pozniejsze bo slyszalem ze sa drozsze. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j_jasiu Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > Dzieki za wszeklie informacje. Jeszcze jedno pytanie mi przyszlo do > glowy: Ile trzeba zaplacic za przeglad z wbiciem instalki do > dowodu no i ile pozniejsze bo slyszalem ze sa drozsze. > Pozdrawiam. Przy wbiciu do dowodu nic nie płacisz, dopiero jak skończy się ci przegląd to nowy kosztuje około 190 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > przegląd to nowy kosztuje około 190 PLN Te ceny to rosną szybciej niż brzuch ciężarnej. W marcu płaciłem 175 zł i to była na ten czas najwyższa cena. Coś mi się wydaje że za następny przegląd zapłacę ponad 200 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pszb Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu gazu jeździc ciągle na PB. Jeżeli Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w sprawie silnika Z16SE to też proszę (bo to inna generacja). pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j_jasiu Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik > chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy > mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu > gazu jeździc ciągle na PB. > Jeżeli Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w sprawie silnika Z16SE > to też proszę (bo to inna generacja). > pozdr. Latem pewnie podjedziesz kawałek na LPG zimą pewnie już nie, dlatego ja nie mam czujnika termincznego i sam decyduję kiedy przełączam na gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik > chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy > mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu > gazu jeździc ciągle na PB. Witam To zależy od użytkownika, są tacy co odpalają na gazie albo po zapaleniu zaraz przełączają. Ja przałączam w zimie jak wejdzie wskazówka na niebieskie pole. Latem to jak wyjade z garażu, za brame i już gazik. Jak masz 8km i autko stoi na zew. to przy mrozach dużo na gazie nie pojeździsz. Ja przeważnie tak ze 3-5km zrobie zanim się przełączy zimą. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
urbaniak Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik > chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy > mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu > gazu jeździc ciągle na PB. > Jeżeli Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w sprawie silnika Z16SE > to też proszę (bo to inna generacja). > pozdr. ja mam ustawiona temp. przelacvzania na gaz 10*C na parowniku...czyli latem,wiosna..praktycznie po odpaleniu ruszam i zanim wlacze 2 bieg mam juz przelaczone na gaz. zima mysle ze zanim przelacze na gaz to bedzie 1-2km podobno niektorzy nawet odpalaja na gazie zima...ale szkoda parownika..wydaje mi sie ze 10*C na parowniku to optymalna temperatura! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamscooter Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > glowy: Ile trzeba zaplacic za przeglad z wbiciem instalki do > dowodu Insatlke wbijają ci w wydziale komunikacji, a przegląd dopiero robisz w terminie badania technicznego. Cena około 170 zl i tak juz zostaje co roku. oj chyba mam nieaktualne dane odnośnie ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik > chodzi na PB zanim się przełączy na gaz. Pytam, bo ja do pracy > mam 8km i jadę 15-20 min, no i głupio by było po zainstalowaniu > gazu jeździc ciągle na PB. > Jeżeli Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w sprawie silnika Z16SE > to też proszę (bo to inna generacja). > pozdr. Najlepiej samemu decydować kiedy ma się przełączyć. Ja czujnik temp. wywaliłem, odpalam na benzynie, przelączam na LPG i pozwalam silnikowi chwilkę pochodzić na wolnych obrotach. W tym czasie można np odszronić szyby, przetrzeć światła. Reduktor przy wolnych obrotach nie zamrozi się a płyn zacznie go rozgrzewać. To zdaje egzamin tak do -10`C Jesli temp. jest niższa to pierwsze 1-2 km jadę na benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojto79 Napisano 17 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 Super juz cos tam wiem. Dzieki zainfo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pszb Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 No dobrze, z tego co piszecie wynika, że parownik powinien pobierać ciepło z małego obiegu chłodzenia (będzie szybko), czy trzeba tego w czasie instalacji dopilnować , czy jest to tak oczywiste, że żaden gazownik się nie pomyli ? pozdr. ps. w opisach instalek na www jakoś o tym nie piszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > No dobrze, z tego co piszecie wynika, że parownik powinien pobierać > ciepło z małego obiegu chłodzenia (będzie szybko), czy trzeba > tego w czasie instalacji dopilnować , czy jest to tak oczywiste, > że żaden gazownik się nie pomyli ? > pozdr. > ps. w opisach instalek na www jakoś o tym nie piszą To sprawa tak oczywista że błąd tego kalibru jest nie do pomyślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j_jasiu Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > No dobrze, z tego co piszecie wynika, że parownik powinien pobierać > ciepło z małego obiegu chłodzenia (będzie szybko), czy trzeba > tego w czasie instalacji dopilnować , czy jest to tak oczywiste, > że żaden gazownik się nie pomyli ? > pozdr. > ps. w opisach instalek na www jakoś o tym nie piszą Tak się instaluje i każdy gazmen powienien to wiedzieć, ale historia zna różne przypadki. Dlatego trzeba pojechać do sprawdzonego i dobrego warsztatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prozor Napisano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2005 > ja mam ustawiona temp. przelacvzania na gaz 10*C na parowniku...czyli > latem,wiosna..praktycznie po odpaleniu ruszam i zanim wlacze 2 > bieg mam juz przelaczone na gaz. > zima mysle ze zanim przelacze na gaz to bedzie 1-2km > podobno niektorzy nawet odpalaja na gazie zima...ale szkoda > parownika..wydaje mi sie ze 10*C na parowniku to optymalna > temperatura! Tu chodzi o rozgrzanie oleju w reduktora. Gdy jest zimny to jest gęsty i membrany pracują bardzo ciężko. Teoretycznie optymalną temperaturą jest od 40 *C w górę. Wtedy olej jest już wystarczająco rozrzedzony. Zresztą można to sprawdzić nawet na patelni po smażeniu czegokolwiek Osobiście stosuję taką taktykę: gdy ciepło (powyżej 20 stopni) to na dobrą sprawę nie przejmuję się i po odpaleniu na PB dodaję gazu przechodząc na PB. Gdy jest zimno poniżej 10 stopni, to trochę potrzymam na PB a w zimie czekam, aż powietrze ogrzewające kabinę jest lekko ciepłe, co oznacza, że płyn chłodzący jest już wystarczająco ciepły. Ok. 50 tys km bezawaryjnej pracy instalacji gazowej (wymiany jedynie filtra) potwierdzają taktykę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody0384 Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 witam,jestem tu nowy i mam zapytanie. co mozecie powiedziec o takich elementach: "Najlepsza obecna na rynku elektronika sterująca STAG, zapewnia prawidłowe parametry pracy w pełnym zakresie obrotów i obciążeń. Reduktory SCORPION utrzymują stałe ciśnienie, dzięki czemu nie ma ryzyka zubożenia mieszanki lub uszkodzenia wtryskiwaczy. Wtryskiwacze Magic-Jet charakteryzują się bardzo wysoką trwałością i precyzją pracy, co przekłada się na długie, bezobsługowe użytkowanie. Pozostałe komponenty, jak zbiornik, zawory, przewody są równie renomowanych producentów." z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > witam,jestem tu nowy i mam zapytanie. > co mozecie powiedziec o takich elementach: > "Najlepsza obecna na rynku elektronika sterująca STAG, zapewnia prawidłowe parametry pracy w pełnym > zakresie obrotów i obciążeń. Reduktory SCORPION utrzymują stałe ciśnienie, dzięki czemu nie ma > ryzyka zubożenia mieszanki lub uszkodzenia wtryskiwaczy. Wtryskiwacze Magic-Jet charakteryzują > się bardzo wysoką trwałością i precyzją pracy, co przekłada się na długie, bezobsługowe > użytkowanie. Pozostałe komponenty, jak zbiornik, zawory, przewody są równie renomowanych > producentów." > z gory dzieki zmienil bym tylko wtryski z magicow (ktore do najlepszych nie naleza) na iplus albo hana2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 > zakresie obrotów i obciążeń. Reduktory SCORPION utrzymują stałe ciśnienie kumpel ma i w jego aucie nie utrzymuje cisnienia może w nowych modelach poprawili- nie wiem wrzuć zavoli zeta n- on jest do 150 KM, w X16XEL bdb się sprawi wtryski daj nowe valteki34 albo jak Beast pisze -Hana2000 - to jest odpowiednik keihinów-pytanie czy w X16XEL jest sens w to inwestowac u mnie lata z16xe na czerwonych valdemarach i jest ok nawet jak padną po 40 tys km to koszt nowych to 120 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody0384 Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 > zmienil bym tylko wtryski z magicow (ktore do najlepszych nie naleza) na iplus albo hana2000 czyli poza wtryskami oceniacie pozytywnie ten zestawik???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Bardziej niż na częściach skupił bym się na solidnej osobie, która to zamontuje Bo wszechobecna zła opinia o LPG jest wg mnie głównie spowodowana kiepską jakością montażu i regulacji. Oczywiście nie generalizuję, każdy ma swojego Boga i sobie go chwali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 > Mam pytanie do uzytkownikow tego co w temacie. > Jak zachowuje sie ten silnik na gazie? bardzo dobrze > Ile pali? trasa ok 7l (jazda zgodnie z przepisami lub lekko minimalnie szybciej) cykl mieszany z korkami ok 10l > Jaka butle mozna wrzucic w kolo? ja mam 38l > I inne Wasze sugestie co do instalacji, niestety bede chyba zmuszony zalozyc do swojej Asterki:( ja mam sekwencje brc sequent 24 na wtryskach brc polecam. > Za wszytskie odpowiedzi z gory dzieki Proszę bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 > A powiedzcie jeszcze ile czasu po uruchomieniu latem i zimą silnik chodzi na PB zanim się przełączy > na gaz. latem przełączał mi się na gaz po wyjechaniu z garażu i wyjechaniu za bramę jakieś 200-300m w zimę czasami i 4-5km przejadę zanim się przełączy, ale muszę wymienić termostat bo chyba mam zwalony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody0384 Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 każdy ma swojego Boga i sobie go chwali mnie nie chodzi o zadnego Boga bo dopiero sie rozgladam w temacie a cena instalacji o ktorej wspomnialem jest bardzo przystepna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > dopiero sie rozgladam w temacie a cena instalacji o ktorej > wspomnialem jest bardzo przystepna To zaczynasz od du.. strony. Znajdź najlepszego gazownika w okolicy i tam złóż to na czym on pracuje i na czym sie zna. różnica 200-300 zł jest nie istotna jeśli tą przystępną instalacje będziesz pare razy poprawiał. btw Tak właśnie zrobiłem ze swoim x16xel 8 lat temu i do tej pory wiernie mi służy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.