Skocz do zawartości

Zgasła i nie chce się uruchomić


voytec

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomy ma problem z Astrą G 2.0 DTL. W pewnej chwili zapalił się check i silnik zgasł teraz jak przekręci kluczyk CE się zapala i po chwili gaśnie (czyli normalnie) ale jak tylko zakręci rozrusznikiem CE zapala się ponownie i silnik nie daje sie uruchomić.

Co to może być? Może ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy ma problem z Astrą G 2.0 DTL. W pewnej chwili zapalił się

> check i silnik zgasł teraz jak przekręci kluczyk CE się zapala i

> po chwili gaśnie (czyli normalnie) ale jak tylko zakręci

> rozrusznikiem CE zapala się ponownie i silnik nie daje sie

> uruchomić.

> Co to może być? Może ktoś miał podobny problem?

Mój kumpel miał to samo w dokładnie takim samym modelu, skończyło się regeneracją pompy wtryskowej, z tego co wiem zapłacił chyba 1700zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy ma problem z Astrą G 2.0 DTL. W pewnej chwili zapalił się

> check i silnik zgasł teraz jak przekręci kluczyk CE się zapala i

> po chwili gaśnie (czyli normalnie) ale jak tylko zakręci

> rozrusznikiem CE zapala się ponownie i silnik nie daje sie

> uruchomić.

> Co to może być? Może ktoś miał podobny problem?

Witaj

mialem podobnie wygladajacy problem wink.gif, a po wizycie w warsztacie okazalo sie, ze zablokowala sie klapa do gaszenia silnika sterowana pneumatycznie. nie rzucilo mi sie to w oczy po otwarciu klapy, a juz po "recznym" otwarciu klapy oraz po wydrapaniu ziarek piasku i zapoodaniu wd-40. wszystko jest ok

pozdrawiam

p.s. A jaka chmurka poszla po przegazowaniu zeby.GIF, blad skasowali mi "for free"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w którym miejscu jest ta klapa?

> Błąd skasuje Opel Scannerem

centralnie zaraz przy chlodnicy, odepnij silownik podcisnieniowy i srawdz czy ona luzno, bardzo luzno sie porusza, jak tak to znaczy, ze jest wszystko ok, jesli haczy to nasmarowac wink.gif - moze to to wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> centralnie zaraz przy chlodnicy, odepnij silownik podcisnieniowy i

> srawdz czy ona luzno, bardzo luzno sie porusza, jak tak to

> znaczy, ze jest wszystko ok, jesli haczy to nasmarowac - moze

> to to

Czy możesz mi wyjaśnić funkcje tej klapy. Czy wiesz jak to się fachowo nazywa np w EPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Tak naprawdę to jest moja Astra, a ja jestem całkiem świeży na kąciku.

Ona zgasła w czasie jazdy, próby odpalenia nic nie dają. Klapka w kolektorze dolotowym działa lekko, Pompa pompuje paliwo ze zbiornika, z odkręconego przewodu pomiędzy pompą a wtryskiem wytryskuje ON, a silnik zamurowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich. Tak naprawdę to jest moja Astra, a ja jestem

> całkiem świeży na kąciku.

> Ona zgasła w czasie jazdy, próby odpalenia nic nie dają. Klapka w

> kolektorze dolotowym działa lekko, Pompa pompuje paliwo ze

> zbiornika, z odkręconego przewodu pomiędzy pompą a wtryskiem

> wytryskuje ON, a silnik zamurowany.

A kompresja jest? nie chodzi mi o pomiar dokladny, tylko o efekty akustyczne pracy rozrusznika..

Jezeli jest komprejsa, jest paliwo, jest powietrze (klapka otwarta) to jezeli nie chce zapalic moze oznaczac ze wtrysk jest nie w tym momencie co trzeba.. Czyli np przeskoczony pasek zembaty, sciety klin na kole od rozrzadu. Lub oczywiscie usterka elektroniczna...

A czy diagnostyka (opelscanner) nie pokazuje zadnego bledu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli np przeskoczony pasek zembaty,

> sciety klin na kole od rozrzadu.

W 2.0 nie ma paska tam jest łańcuch czyli to mozna wykluczyć

>Lub oczywiscie usterka

> elektroniczna...

I to by było najbardziej prawdopodobne

> A czy diagnostyka (opelscanner) nie pokazuje zadnego bledu ?

No właśnie tylko komp prawdę nam powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompa podłączę dopiero w czwartek, samochód mam 100 km poza Krakowem, a niestety pracuję i nie mam drugiego jeżdzidełka aby się dostać.

A jeżeli chodzi o kompresje to rozrusznik kręci tak jak dawniej, czyli raczej jest. A poza tym to chyba nie zniknie wciągu ułamków sekundy w czasie jazdy, tym bardziej, że wczesniej nie miałem problemów z rozruchem itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kompa podłączę dopiero w czwartek, samochód mam 100 km poza Krakowem,

> a niestety pracuję i nie mam drugiego jeżdzidełka aby się

> dostać.

> A jeżeli chodzi o kompresje to rozrusznik kręci tak jak dawniej,

> czyli raczej jest. A poza tym to chyba nie zniknie wciągu

> ułamków sekundy w czasie jazdy, tym bardziej, że wczesniej nie

> miałem problemów z rozruchem itd.

Aha, to już coś więcej wiadomo. Pytanie o kompresje jest zasadne, bo wyklucza raczej poważną usterkę mechaniczną typu przestawiony rozrząd lub wogóle brak napędu rozrządu.

Ale to fałszywy trop, zapomniałem że istnieją w przyrodzie silniki z napędem rozrządu łańcuchem który raczej nie powoduje takich problemów jakie są całkiem prawdopodobne w przypadku paska...

Cóż, pozostaje tylko diagnostyka elektroniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich. Tak naprawdę to jest moja Astra, a ja jestem

> całkiem świeży na kąciku.

> Ona zgasła w czasie jazdy, próby odpalenia nic nie dają. Klapka w

> kolektorze dolotowym działa lekko, Pompa pompuje paliwo ze

> zbiornika, z odkręconego przewodu pomiędzy pompą a wtryskiem

> wytryskuje ON, a silnik zamurowany.

Przykro mi to pisasć ale takie same obiawy miałem u siebie i skonczyło sie naprawa sterownika pompy wtryskowej. Koszt około 1 tyś pln!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy ma problem z Astrą G 2.0 DTL. W pewnej chwili zapalił się

> check i silnik zgasł teraz jak przekręci kluczyk CE się zapala i

> po chwili gaśnie (czyli normalnie) ale jak tylko zakręci

> rozrusznikiem CE zapala się ponownie i silnik nie daje sie

> uruchomić.

> Co to może być? Może ktoś miał podobny problem?

obstawiam niestety na pompę wtryskową,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu kompa ze scanerem pokazał błąd komunikacji z pompą wtryskową. Dalsze rozbieranie pozwoliło przyczynę. Padł tranzystor mocy sterujący zaworem wysokiego ciśnienia i stąd brak wtrysku.

Czy ktoś z kącikowiczów wie coś na temat wymiany samego sterownika pompy i jakichś problemów z doprogramowywaniem sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po podłączeniu kompa ze scanerem pokazał błąd komunikacji z pompą

> wtryskową. Dalsze rozbieranie pozwoliło przyczynę. Padł

> tranzystor mocy sterujący zaworem wysokiego ciśnienia i stąd

> brak wtrysku.

> Czy ktoś z kącikowiczów wie coś na temat wymiany samego sterownika

> pompy i jakichś problemów z doprogramowywaniem sterownika.

Tego akurat nie wiem, ale na forum "usterki samochody" na elektroda.pl był przerabiany temat wymiany tranzystora mocy w sterowniku pompy wtryskowej. Nie wiem czy tej pompy, ale może warto sprawdzić. Pytanie oczywiście jak czuje się reszta sterownika - czy on wogóle rokuje na napawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

frown.gifW rozmowie z gościem , który ajmuje się sterownikami i pompami otrzymałem informacje iż winą obarcza się pompę. Wynika to stąd, że pompa się zużywa a sterownik próbuje nadrobić straty generując dłuższe czasy otwarcia zaworu co powoduje przegrzanie tranzystora i jego pad. Z tego wynika, że nowy sterownik też popracuje niewiadomo jak długo. Czyli podsumowując tak czy inaczej POMPA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W rozmowie z gościem , który ajmuje się sterownikami i pompami

> otrzymałem informacje iż winą obarcza się pompę. Wynika to stąd,

> że pompa się zużywa a sterownik próbuje nadrobić straty

> generując dłuższe czasy otwarcia zaworu co powoduje przegrzanie

> tranzystora i jego pad. Z tego wynika, że nowy sterownik też

> popracuje niewiadomo jak długo. Czyli podsumowując tak czy

> inaczej POMPA.

Koleś co naprawiał sterownik (PSG 5 S 3) powiedział że przyczyna to uszkodzenie tranzystora zaworu wykonawczego regulacji dawki i powiedział że wsadził teraz element wykonawczy 4x mocniejszy więc teraz to może paść tylko pompa hydraulicznie-zatrze się (zcierające się opiłki z pompy przywierają do cewki i zwiększają prąd potrzebny do zadziałania cewki).Objaw jak u ciebie silnik gaśnie nagle i nie można go odpalić i świeci się kontrolka awarii silnika!. .Podobno zaczyna się od zacierającego przestawiecza kąta wtrysku (koduje się) w mnie nic takiego nie było ,tylko nagle zgasł. (Pompa podaje paliwo na wtryskiwacze---zbyt niskie ciśnienie żeby otworzyć wtryskiwacz).Mam pytanie : jak chcesz zamontować nowy (czysty) sterownik to z kąt wgrasz dane do pompy i jak? Jak wiem to programowanie odbywa się na stole probierczym . Apropo ja po reanimacji śmigam już 5 tkm i jest OK.Ile za naprawę? Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupię regenerowaną pompę, założę i będzie hulać.

to kasiasty jestes wink.gif i jaka masz pewnaosc jak dlugo podziala regenerowana- moze rok, poltorej roku

lepiej wydac na sterownik pare groszy, a potem jak juz calkowice pompa padnie, wymienic pompe wink.gif

kiedys tam kolega (bodajze darek_mat) od Vectry wymienial u siebie sterownik, bo tez mu bajki opowiadali, ze to pompe trzeba nowa screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedys tam kolega (bodajze darek_mat) od Vectry wymienial u siebie

> sterownik, bo tez mu bajki opowiadali, ze to pompę trzeba nowa

To nie ja........u mnie był walnięty czujnik położenia wału a durny fachman z Serwisu Boscha stwierdził że to walnięta pompa. Wymieniłem czujnik za 160 zeta i Viki lata do dzisiaj ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Za pompę dałem 2000 zł, a kupiłem ją w serwisie koło Lublina (

> www.wolinski.com.pl ) . Jestem zadowolony zobaczę co będzie

> później. Jest roczna gwarancja.

No i jak kolego fura jezdzi dalej??

Bo mnie pech z tym sterownikiem przesladuje dalej, jade do rzeszowa na naprawe w ramach gwarancji bo znowu skur... gasnie.

Oczywiscie mowa o sterowniku wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.