voytec Napisano 22 Września 2007 Udostępnij Napisano 22 Września 2007 Znajomy ma problem z Astrą G 2.0 DTL. W pewnej chwili zapalił się check i silnik zgasł teraz jak przekręci kluczyk CE się zapala i po chwili gaśnie (czyli normalnie) ale jak tylko zakręci rozrusznikiem CE zapala się ponownie i silnik nie daje sie uruchomić. Co to może być? Może ktoś miał podobny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 22 Września 2007 Udostępnij Napisano 22 Września 2007 > Znajomy ma problem z Astrą G 2.0 DTL. W pewnej chwili zapalił się > check i silnik zgasł teraz jak przekręci kluczyk CE się zapala i > po chwili gaśnie (czyli normalnie) ale jak tylko zakręci > rozrusznikiem CE zapala się ponownie i silnik nie daje sie > uruchomić. > Co to może być? Może ktoś miał podobny problem? Mój kumpel miał to samo w dokładnie takim samym modelu, skończyło się regeneracją pompy wtryskowej, z tego co wiem zapłacił chyba 1700zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Września 2007 Udostępnij Napisano 22 Września 2007 Mi to wygląda na czujnik położenia wału korbowego, albo wałka pompy wtryskowej. Bez techa ani rusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracex Napisano 22 Września 2007 Udostępnij Napisano 22 Września 2007 > Znajomy ma problem z Astrą G 2.0 DTL. W pewnej chwili zapalił się > check i silnik zgasł teraz jak przekręci kluczyk CE się zapala i > po chwili gaśnie (czyli normalnie) ale jak tylko zakręci > rozrusznikiem CE zapala się ponownie i silnik nie daje sie > uruchomić. > Co to może być? Może ktoś miał podobny problem? Witaj mialem podobnie wygladajacy problem , a po wizycie w warsztacie okazalo sie, ze zablokowala sie klapa do gaszenia silnika sterowana pneumatycznie. nie rzucilo mi sie to w oczy po otwarciu klapy, a juz po "recznym" otwarciu klapy oraz po wydrapaniu ziarek piasku i zapoodaniu wd-40. wszystko jest ok pozdrawiam p.s. A jaka chmurka poszla po przegazowaniu , blad skasowali mi "for free" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2007 A w którym miejscu jest ta klapa? Błąd skasuje Opel Scannerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracex Napisano 23 Września 2007 Udostępnij Napisano 23 Września 2007 > A w którym miejscu jest ta klapa? > Błąd skasuje Opel Scannerem centralnie zaraz przy chlodnicy, odepnij silownik podcisnieniowy i srawdz czy ona luzno, bardzo luzno sie porusza, jak tak to znaczy, ze jest wszystko ok, jesli haczy to nasmarowac - moze to to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 23 Września 2007 Udostępnij Napisano 23 Września 2007 Podłącz opelScanner i zobacz co tam za błąd jest, czy jak kręci rozruszikiem pojawia się sygnał prędkości obrotowej silnika itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 23 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2007 > Podłącz opelScanner i zobacz co tam za błąd jest, czy jak kręci > rozruszikiem pojawia się sygnał prędkości obrotowej silnika itp. Obrotomierz przy kręceniu się rusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 23 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2007 > centralnie zaraz przy chlodnicy, odepnij silownik podcisnieniowy i > srawdz czy ona luzno, bardzo luzno sie porusza, jak tak to > znaczy, ze jest wszystko ok, jesli haczy to nasmarowac - moze > to to Czy możesz mi wyjaśnić funkcje tej klapy. Czy wiesz jak to się fachowo nazywa np w EPC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artek_70 Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 Witam wszystkich. Tak naprawdę to jest moja Astra, a ja jestem całkiem świeży na kąciku. Ona zgasła w czasie jazdy, próby odpalenia nic nie dają. Klapka w kolektorze dolotowym działa lekko, Pompa pompuje paliwo ze zbiornika, z odkręconego przewodu pomiędzy pompą a wtryskiem wytryskuje ON, a silnik zamurowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > Witam wszystkich. Tak naprawdę to jest moja Astra, a ja jestem > całkiem świeży na kąciku. > Ona zgasła w czasie jazdy, próby odpalenia nic nie dają. Klapka w > kolektorze dolotowym działa lekko, Pompa pompuje paliwo ze > zbiornika, z odkręconego przewodu pomiędzy pompą a wtryskiem > wytryskuje ON, a silnik zamurowany. A kompresja jest? nie chodzi mi o pomiar dokladny, tylko o efekty akustyczne pracy rozrusznika.. Jezeli jest komprejsa, jest paliwo, jest powietrze (klapka otwarta) to jezeli nie chce zapalic moze oznaczac ze wtrysk jest nie w tym momencie co trzeba.. Czyli np przeskoczony pasek zembaty, sciety klin na kole od rozrzadu. Lub oczywiscie usterka elektroniczna... A czy diagnostyka (opelscanner) nie pokazuje zadnego bledu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > Czyli np przeskoczony pasek zembaty, > sciety klin na kole od rozrzadu. W 2.0 nie ma paska tam jest łańcuch czyli to mozna wykluczyć >Lub oczywiscie usterka > elektroniczna... I to by było najbardziej prawdopodobne > A czy diagnostyka (opelscanner) nie pokazuje zadnego bledu ? No właśnie tylko komp prawdę nam powie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artek_70 Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 Kompa podłączę dopiero w czwartek, samochód mam 100 km poza Krakowem, a niestety pracuję i nie mam drugiego jeżdzidełka aby się dostać. A jeżeli chodzi o kompresje to rozrusznik kręci tak jak dawniej, czyli raczej jest. A poza tym to chyba nie zniknie wciągu ułamków sekundy w czasie jazdy, tym bardziej, że wczesniej nie miałem problemów z rozruchem itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > Kompa podłączę dopiero w czwartek, samochód mam 100 km poza Krakowem, > a niestety pracuję i nie mam drugiego jeżdzidełka aby się > dostać. > A jeżeli chodzi o kompresje to rozrusznik kręci tak jak dawniej, > czyli raczej jest. A poza tym to chyba nie zniknie wciągu > ułamków sekundy w czasie jazdy, tym bardziej, że wczesniej nie > miałem problemów z rozruchem itd. Aha, to już coś więcej wiadomo. Pytanie o kompresje jest zasadne, bo wyklucza raczej poważną usterkę mechaniczną typu przestawiony rozrząd lub wogóle brak napędu rozrządu. Ale to fałszywy trop, zapomniałem że istnieją w przyrodzie silniki z napędem rozrządu łańcuchem który raczej nie powoduje takich problemów jakie są całkiem prawdopodobne w przypadku paska... Cóż, pozostaje tylko diagnostyka elektroniczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTAS2000 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Witam wszystkich. Tak naprawdę to jest moja Astra, a ja jestem > całkiem świeży na kąciku. > Ona zgasła w czasie jazdy, próby odpalenia nic nie dają. Klapka w > kolektorze dolotowym działa lekko, Pompa pompuje paliwo ze > zbiornika, z odkręconego przewodu pomiędzy pompą a wtryskiem > wytryskuje ON, a silnik zamurowany. Przykro mi to pisasć ale takie same obiawy miałem u siebie i skonczyło sie naprawa sterownika pompy wtryskowej. Koszt około 1 tyś pln! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Znajomy ma problem z Astrą G 2.0 DTL. W pewnej chwili zapalił się > check i silnik zgasł teraz jak przekręci kluczyk CE się zapala i > po chwili gaśnie (czyli normalnie) ale jak tylko zakręci > rozrusznikiem CE zapala się ponownie i silnik nie daje sie > uruchomić. > Co to może być? Może ktoś miał podobny problem? obstawiam niestety na pompę wtryskową, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artek_70 Napisano 1 Października 2007 Udostępnij Napisano 1 Października 2007 Po podłączeniu kompa ze scanerem pokazał błąd komunikacji z pompą wtryskową. Dalsze rozbieranie pozwoliło przyczynę. Padł tranzystor mocy sterujący zaworem wysokiego ciśnienia i stąd brak wtrysku. Czy ktoś z kącikowiczów wie coś na temat wymiany samego sterownika pompy i jakichś problemów z doprogramowywaniem sterownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 1 Października 2007 Udostępnij Napisano 1 Października 2007 > Po podłączeniu kompa ze scanerem pokazał błąd komunikacji z pompą > wtryskową. Dalsze rozbieranie pozwoliło przyczynę. Padł > tranzystor mocy sterujący zaworem wysokiego ciśnienia i stąd > brak wtrysku. > Czy ktoś z kącikowiczów wie coś na temat wymiany samego sterownika > pompy i jakichś problemów z doprogramowywaniem sterownika. Tego akurat nie wiem, ale na forum "usterki samochody" na elektroda.pl był przerabiany temat wymiany tranzystora mocy w sterowniku pompy wtryskowej. Nie wiem czy tej pompy, ale może warto sprawdzić. Pytanie oczywiście jak czuje się reszta sterownika - czy on wogóle rokuje na napawe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artek_70 Napisano 2 Października 2007 Udostępnij Napisano 2 Października 2007 W rozmowie z gościem , który ajmuje się sterownikami i pompami otrzymałem informacje iż winą obarcza się pompę. Wynika to stąd, że pompa się zużywa a sterownik próbuje nadrobić straty generując dłuższe czasy otwarcia zaworu co powoduje przegrzanie tranzystora i jego pad. Z tego wynika, że nowy sterownik też popracuje niewiadomo jak długo. Czyli podsumowując tak czy inaczej POMPA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTAS2000 Napisano 2 Października 2007 Udostępnij Napisano 2 Października 2007 > W rozmowie z gościem , który ajmuje się sterownikami i pompami > otrzymałem informacje iż winą obarcza się pompę. Wynika to stąd, > że pompa się zużywa a sterownik próbuje nadrobić straty > generując dłuższe czasy otwarcia zaworu co powoduje przegrzanie > tranzystora i jego pad. Z tego wynika, że nowy sterownik też > popracuje niewiadomo jak długo. Czyli podsumowując tak czy > inaczej POMPA. Koleś co naprawiał sterownik (PSG 5 S 3) powiedział że przyczyna to uszkodzenie tranzystora zaworu wykonawczego regulacji dawki i powiedział że wsadził teraz element wykonawczy 4x mocniejszy więc teraz to może paść tylko pompa hydraulicznie-zatrze się (zcierające się opiłki z pompy przywierają do cewki i zwiększają prąd potrzebny do zadziałania cewki).Objaw jak u ciebie silnik gaśnie nagle i nie można go odpalić i świeci się kontrolka awarii silnika!. .Podobno zaczyna się od zacierającego przestawiecza kąta wtrysku (koduje się) w mnie nic takiego nie było ,tylko nagle zgasł. (Pompa podaje paliwo na wtryskiwacze---zbyt niskie ciśnienie żeby otworzyć wtryskiwacz).Mam pytanie : jak chcesz zamontować nowy (czysty) sterownik to z kąt wgrasz dane do pompy i jak? Jak wiem to programowanie odbywa się na stole probierczym . Apropo ja po reanimacji śmigam już 5 tkm i jest OK.Ile za naprawę? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artek_70 Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Kupię regenerowaną pompę, założę i będzie hulać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracex Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 > Kupię regenerowaną pompę, założę i będzie hulać. to kasiasty jestes i jaka masz pewnaosc jak dlugo podziala regenerowana- moze rok, poltorej roku lepiej wydac na sterownik pare groszy, a potem jak juz calkowice pompa padnie, wymienic pompe kiedys tam kolega (bodajze darek_mat) od Vectry wymienial u siebie sterownik, bo tez mu bajki opowiadali, ze to pompe trzeba nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artek_70 Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Wymieniłem pompę na regenerowaną. Silnik zagadał i jeździ tak jak przed awarią. Za pomoc wszystkim dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > kiedys tam kolega (bodajze darek_mat) od Vectry wymienial u siebie > sterownik, bo tez mu bajki opowiadali, ze to pompę trzeba nowa To nie ja........u mnie był walnięty czujnik położenia wału a durny fachman z Serwisu Boscha stwierdził że to walnięta pompa. Wymieniłem czujnik za 160 zeta i Viki lata do dzisiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > Wymieniłem pompę na regenerowaną. Silnik zagadał i jeździ tak jak > przed awarią. Za pomoc wszystkim dziękuję. Można wiedzieć ile dałeś i gdzie załatwiłeś pompę po regeneracji??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artek_70 Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > Można wiedzieć ile dałeś i gdzie załatwiłeś pompę po regeneracji??? Za pompę dałem 2000 zł, a kupiłem ją w serwisie koło Lublina ( www.wolinski.com.pl ) . Jestem zadowolony zobaczę co będzie później. Jest roczna gwarancja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommek1 Napisano 13 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 > Za pompę dałem 2000 zł, a kupiłem ją w serwisie koło Lublina ( > www.wolinski.com.pl ) . Jestem zadowolony zobaczę co będzie > później. Jest roczna gwarancja. No i jak kolego fura jezdzi dalej?? Bo mnie pech z tym sterownikiem przesladuje dalej, jade do rzeszowa na naprawe w ramach gwarancji bo znowu skur... gasnie. Oczywiscie mowa o sterowniku wtrysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artek_70 Napisano 13 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 "Fura" jeździ dalej, śmiga i nie ma problemu z zapalaniem nawet gdy było już zimno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.