Skocz do zawartości

Regulacja mieszanki podczas jazdy


pawel_luk1

Rekomendowane odpowiedzi

No i podłączyłem dzisiaj ten tester, co go sobie niedawno zmajstrowałem, do sondy lambda. Okazało się, że mieszanka na postoju jest OK na niskich i wysokich obrotach.

Postanowiłem trochę pojeździć i okazało się, że podczas jazdy przy obrotach 2000-3000 mieszanka jest stale bogata (0,7-0,8V). Przykręciłem więc trochę (o niecałe 1/4 obrotu) śrubę pomiędzy attuatorem a mikserem i podczas jazdy sygnał z sondy lambda zaczął oscylować w zakresie 0,1-0,8V. Na postoju nadal jest dobrze - sygnał oscyluje na zielonym polu. Ale podczas jazdy, powyżej 3000 obrotów mieszanka jest nadal bogata (0,7-0,8V).

Czy mam jeszcze przykręcić tę śrubę, tak aby w każdych warunkach mieszanka była prawidłowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy mam jeszcze przykręcić tę śrubę, tak aby w każdych warunkach

> mieszanka była prawidłowa?

Przykręć tą śrubę na przewodzie do miksera i sprawdz w całym zakresie obrotów, dobrze też sprawdzić otwarcie attuatora, może podpiąć zwykły miernik, z gniazda DIN5 napięcie bedzie od 0 do ok. 5V, ja ustawiam tak, zeby bylo ok. 2-3V w calym zakresie, ale czasami ciezeko to uzyskac, np. u mnie pomiedzy 1500-2200rpm mam uboga mieszanke, ale powyzej jest juz dobrze, dlatego na niskich obrotach slabo sie zbiera, nie tak jak na benzynie.

PS. chyba sam nie jezdzisz podczas testow, bo mozna sie zagapic i nieszczescie gotowe nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i podłączyłem dzisiaj ten tester, co go sobie niedawno

> zmajstrowałem, do sondy lambda. Okazało się, że mieszanka na

> postoju jest OK na niskich i wysokich obrotach.

> Postanowiłem trochę pojeździć i okazało się, że podczas jazdy przy

> obrotach 2000-3000 mieszanka jest stale bogata (0,7-0,8V).

> Przykręciłem więc trochę (o niecałe 1/4 obrotu) śrubę pomiędzy

> attuatorem a mikserem i podczas jazdy sygnał z sondy lambda

> zaczął oscylować w zakresie 0,1-0,8V. Na postoju nadal jest

> dobrze - sygnał oscyluje na zielonym polu. Ale podczas jazdy,

> powyżej 3000 obrotów mieszanka jest nadal bogata (0,7-0,8V).

> Czy mam jeszcze przykręcić tę śrubę, tak aby w każdych warunkach

> mieszanka była prawidłowa?

Tak sprobuj jeszcze przykrecac (za kazdym razem po troszke, malymi krokami) mozesz jeszce probowac regulowac srubka na inbus na reduktorze. Ale chyba nie da sie idealnie ustawic tak, zeby w KAZDYCH warunkach mieszanka byla dobra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> reduktorze. Ale chyba nie da sie idealnie ustawic tak, zeby w

> KAZDYCH warunkach mieszanka byla dobra...

... cieżko jest tak ustawić, trzeba się trochę "pobawić". U mnie jest prawie w całym zakresie dobra, otwarcie attuatora gdzie w okolicy 50% oprócz zakresu obrotów 1500 - 2200 gdzie jest stale uboga, odkrecenie srubki z kolei powoduje ze na wysokich obrotach jest za bogata. Regulowalem tez srubka na imbus na reduktorze, ale ciezko tak dobrac charakterystyke, zeby byla liniowa w calym zakresie obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... cieżko jest tak ustawić, trzeba się trochę "pobawić". U mnie jest

> prawie w całym zakresie dobra, otwarcie attuatora gdzie w

> okolicy 50% oprócz zakresu obrotów 1500 - 2200 gdzie jest stale

> uboga, odkrecenie srubki z kolei powoduje ze na wysokich

> obrotach jest za bogata. Regulowalem tez srubka na imbus na

> reduktorze, ale ciezko tak dobrac charakterystyke, zeby byla

> liniowa w calym zakresie obrotow.

Dokladnie tak! Jak sie uda ustawic na "koncach" to w srodku jest uboga... Ja ustawilem tak zeby na wolnych obrotach byla lekko bogata, w srodku w zakresie regulacji a na wysokich obrotach bogata (w koncu jak depne to moze miec lepszy ciag wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed chwilka sobie jeszcze podregulowalem podczas jazdy gaz, ale niestety na benzynie nie jest dobrze, mieszanka stale uboga, wolne obroty nieregularne, chyba zle byla ustawiona emulacja i po 12 tys. km na gazie wyszło. No coż, trzeba bedzie pojezdzic troszke na benzynie, bo tania. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak miałem że na przedziale 1500-2500 mieszanka była uboga i nie miał siły iść a przy ok 2800 jak by turbo się załączało. Al700 przestawiłem na tryb sportowy i ten dołek się skończył.

Cały zakres mieszanka bogata.

Tylko zamiast 10 jak wcześniej pali 14

Czy bogata mieszanka nie jest szkodliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też tak miałem że na przedziale 1500-2500 mieszanka była uboga i

> nie miał siły iść a przy ok 2800 jak by turbo się załączało.

> Al700 przestawiłem na tryb sportowy i ten dołek się skończył.

> Cały zakres mieszanka bogata.

> Tylko zamiast 10 jak wcześniej pali 14

> Czy bogata mieszanka nie jest szkodliwa?

Szkodliwa jest uboga, więc się nie martw, że masz bogatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i podłączyłem dzisiaj ten tester, co go sobie niedawno

> zmajstrowałem, do sondy lambda. Okazało się, że mieszanka na

> postoju jest OK na niskich i wysokich obrotach.

> Postanowiłem trochę pojeździć i okazało się, że podczas jazdy przy

> obrotach 2000-3000 mieszanka jest stale bogata (0,7-0,8V).

> Przykręciłem więc trochę (o niecałe 1/4 obrotu) śrubę pomiędzy

> attuatorem a mikserem i podczas jazdy sygnał z sondy lambda

> zaczął oscylować w zakresie 0,1-0,8V. Na postoju nadal jest

> dobrze - sygnał oscyluje na zielonym polu. Ale podczas jazdy,

> powyżej 3000 obrotów mieszanka jest nadal bogata (0,7-0,8V).

> Czy mam jeszcze przykręcić tę śrubę, tak aby w każdych warunkach

> mieszanka była prawidłowa?

najpierw wyreguluj instalke na wysokich obrotach np 3000rpm, jak bedzie ok to pozniej zacznij ustawiac wolne broty a bedzie ok. dla pewnosci jeszcze raz sprawdz wysokie np 3000RPM ap oznije znowu niskie. ja mam jakos ustawione dobrze w calym zakresie a sam reguluje.

kolega napisze co to za tester ma dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie Pawel udalo wyregulowac Blitza tak, ze mam w calym zakresie dobra mieszanke, ale co sie nameczylem, chyba ze 2 godzinki mi zajelo. :-)

Ja regulowalem ta srubka na imbus na reduktorze, ta wystajaca od minimum mam zakrecona. Regulowalem malymi kroczkami, troszke przykrecilem na reduktorze to odkrecilem na registrze, jazda probna, potem znowu postoj, i znowu regulacja, ale samemu ciezko obserwowac droge i wskazanie miernika. :-)

Teraz mam Ok na gazie, ale po przeaczeniu na benzyne mam uboga mieszanke, emulacja szwankuje, dlatego wlalem do pelna paliwka i jezdze na razie na benzynie, bo od 13 tys. km tylko na gazie smigalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi sie Pawel udalo wyregulowac Blitza tak, ze mam w calym zakresie

> dobra mieszanke, ale co sie nameczylem, chyba ze 2 godzinki mi

> zajelo. :-)

> Ja regulowalem ta srubka na imbus na reduktorze, ta wystajaca od

> minimum mam zakrecona. Regulowalem malymi kroczkami, troszke

> przykrecilem na reduktorze to odkrecilem na registrze, jazda

> probna, potem znowu postoj, i znowu regulacja, ale samemu ciezko

> obserwowac droge i wskazanie miernika. :-)

> Teraz mam Ok na gazie, ale po przeaczeniu na benzyne mam uboga

> mieszanke, emulacja szwankuje, dlatego wlalem do pelna paliwka i

> jezdze na razie na benzynie, bo od 13 tys. km tylko na gazie

> smigalem.

Tak powinno być by w całym zakresie rpm była mieszanka stechiometryczna, a przy wbiciu pedału w podłogę mieszanka bogata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi sie Pawel udalo wyregulowac Blitza tak, ze mam w calym zakresie

> dobra mieszanke, ale co sie nameczylem, chyba ze 2 godzinki mi

> zajelo. :-)

> Ja regulowalem ta srubka na imbus na reduktorze, ta wystajaca od

> minimum mam zakrecona. Regulowalem malymi kroczkami, troszke

> przykrecilem na reduktorze to odkrecilem na registrze, jazda

> probna, potem znowu postoj, i znowu regulacja, ale samemu ciezko

> obserwowac droge i wskazanie miernika. :-)

A Diagnostic Boxa bardzo dobrze sie obserwuje podczas jazdy, bo ma kolorowe diody. Ustawiam go na kolumnie kierownicy i jazda smile.gif

A na postoju też masz w całym zakresie prawidłową mieszankę?

Mi się udało wyregulować, tak ze podczas jazdy mam prawidłową mieszankę do 3500 obrotów, potem jest lekko bogata. Attuator otwiera się od 20 do 60%. Podczas płynnej jazdy attator jest na 50%, lambda ładnie "chodzi" od 0,1 do 0,8V.

Ale na postoju mieszankę mam stale ubogą do 2500, potem jest OK. Regulowałem tylko, tą wystajacą śrubą od minimum i nie udaje mi sie wyregulować. Kręciłem nią małymi kroczkami na biegu jałowym - przez chwilę jest dobrze, silnik trochę pochodzi, a potem wskakuje na stale ubogą albo bogatą. Piszesz, żeby regulowac tą śrubą na imbus od czułości membrany? To może pobróbuje.

Z tego co widzę, to chyba muszę jeszcze troszczkę przekręcić register (na obrotach powyżej 3500 z lekko bogatej zrobi się wtedy prawidłowa) i odkręcać śrubę na reduktorze (z ubogiej zrobi się prawidłowa). Chyba dobrze kombinuje? cool.gif

U mnie na na noPB lambda chodzi bardzo ładnie (na LPG mam przejechane ponad 10 tys. km), dlatego emulacji nawet nie dotykam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najpierw wyreguluj instalke na wysokich obrotach np 3000rpm, jak

> bedzie ok to pozniej zacznij ustawiac wolne broty a bedzie ok.

> dla pewnosci jeszcze raz sprawdz wysokie np 3000RPM ap oznije

> znowu niskie. ja mam jakos ustawione dobrze w calym zakresie a

> sam reguluje.

Taka kolejność regulacji jest jak najbardziej wskazana. Ostatnio zmniejszając wartość pozycji optymalnej krokowego musiałem zwiększyć dopływ gazu śrubą na reduktorze.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też tak miałem że na przedziale 1500-2500 mieszanka była uboga i

> nie miał siły iść a przy ok 2800 jak by turbo się załączało.

> Al700 przestawiłem na tryb sportowy i ten dołek się skończył.

> Cały zakres mieszanka bogata.

> Tylko zamiast 10 jak wcześniej pali 14

> Czy bogata mieszanka nie jest szkodliwa?

Spróbuj znaleźć ustawienia pośrednie, aby nie mieć dziury w dole obrotów, to spalanie spadnie.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Diagnostic Boxa bardzo dobrze sie obserwuje podczas jazdy, bo ma

> kolorowe diody. Ustawiam go na kolumnie kierownicy i jazda

> A na postoju też masz w całym zakresie prawidłową mieszankę?

Wiesz co, jak jade a pozniej staje i dam na luz to na poczatku jest bogata przez jakies kilka sekund, ale to normalne, bo mam dlugi przewod do miksera, jakies 60cm. Attuator wtedy schodzi do 0% otwarcia, ale jest troche gazu w przewodzi i musi sie chyba wypalic. Potem juz jest dobrze, ładnie oscyluje, wolniej niz na wysokich obrotach, tak mniej wiecej 1 wahniecie na 2 sekundy. Wraz ze zwiekszaniem obrotow szybciej waha sie napiecie sondy, a jak gwaltownie przyspieszam to mieszanka robi sie bogata, a attuator zamyka sie i ma 0% otwarcia, ale jak ustale obroty na jednym poziomie to jest tak mniej wiecej ok 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz co, jak jade a pozniej staje i dam na luz to na poczatku jest

> bogata przez jakies kilka sekund, ale to normalne, bo mam dlugi

> przewod do miksera, jakies 60cm. Attuator wtedy schodzi do 0%

> otwarcia, ale jest troche gazu w przewodzi i musi sie chyba

> wypalic. Potem juz jest dobrze, ładnie oscyluje, wolniej niz na

> wysokich obrotach, tak mniej wiecej 1 wahniecie na 2 sekundy.

> Wraz ze zwiekszaniem obrotow szybciej waha sie napiecie sondy, a

> jak gwaltownie przyspieszam to mieszanka robi sie bogata, a

> attuator zamyka sie i ma 0% otwarcia, ale jak ustale obroty na

> jednym poziomie to jest tak mniej wiecej ok 50%.

U mnie sonda i attuator zachowują się tak samo. Na biegu jałowym mam jednak inaczej. Jak się zatrzymam, to przez chwilkę wolno oscyluje, a potem mieszanka robi się uboga a attuator otwiera się na 100%. Musze jeszcze poregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobię, tak jak pisałeś. Tą wystającą śrubę od minimum całkiem

> wkręce, a będe regulował tą na imbus od czułości. Skoro u Ciebie

> chodzi, to u mnie też musi

No ja tak musiałem, bo przy małych obrotach rzędu 1800-2200 czułość była za mała i miałem stale ubogą mieszankę. Jak odkręcasz śrubkę czułości to trzeba przykręcić tą od wzbogacenia minimum, aż doszedłem do momentu, że śrubka całkiem była skręcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzac wasze zmagania ja tez probowalem cos podregulowac.

Mam instalke Elpigaz z Leonardo.

Uzyskalem na wolnych obrotach napiecie okolo 0,6V a podczas jazdy waha sie od 0,3 - 0,7V. Czy to dobrze ?

I jeszcze jedno pytanie. Jak puszczam noge z gazu podczas jazdy to mieszanka staje sie bogata (tak do 0,8 - 0,85V) i tak sie dzieje az do momentu dosdania gazu lub zatrzymania samochodu. Czy jest na to sposob? Czy dalej regulowac ? Czy moge miec wylaczona funkcje CUT-OFF ? (na beznzynie po puszczeniu gazu napiecie spada na 0V)

Pozdrawiam i licze na pomoc doświadconych kolegów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzac wasze zmagania ja tez probowalem cos podregulowac.

> Mam instalke Elpigaz z Leonardo.

> Uzyskalem na wolnych obrotach napiecie okolo 0,6V a podczas jazdy

> waha sie od 0,3 - 0,7V. Czy to dobrze ?

IMHO bardzo dobrze smile.gif

> I jeszcze jedno pytanie. Jak puszczam noge z gazu podczas jazdy to

> mieszanka staje sie bogata (tak do 0,8 - 0,85V) i tak sie dzieje

> az do momentu dosdania gazu lub zatrzymania samochodu. Czy jest

> na to sposob? Czy dalej regulowac ? Czy moge miec wylaczona

> funkcje CUT-OFF ? (na beznzynie po puszczeniu gazu napiecie

> spada na 0V)

> Pozdrawiam i licze na pomoc doświadconych kolegów

Powinno być 0V. Spróbuj włączyć CUT-OFF (jeśli masz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO bardzo dobrze

> Powinno być 0V. Spróbuj włączyć CUT-OFF (jeśli masz)

Dzieki. Niestety jeszcze nie dorwałem kabelka ani softu.

Moze ktoś z okolic Krakowa mnie poratuje ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO bardzo dobrze

> Powinno być 0V. Spróbuj włączyć CUT-OFF (jeśli masz)

Bez Cut-off też teoretycznie powinno być 0 bo przecież przepustnica jest zamknięta. BTW jaką wartość wg Was powinno mieć Cut-off i jaką zwłoke? (takie parametry są w AL-700+amon)

Domyślnie jest chyba przymknięcie o 20 kroków po 0.5 sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez Cut-off też teoretycznie powinno być 0 bo przecież przepustnica

> jest zamknięta. BTW jaką wartość wg Was powinno mieć Cut-off i

> jaką zwłoke? (takie parametry są w AL-700+amon)

> Domyślnie jest chyba przymknięcie o 20 kroków po 0.5 sekundy.

No właśnie też mi się tak wydawało. Niestety nie mam doświadczenia. Moze da się to doregulować na parowniku ?? Proszę o rady ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi sie Pawel udalo wyregulowac Blitza tak, ze mam w calym zakresie

> dobra mieszanke, ale co sie nameczylem, chyba ze 2 godzinki mi

> zajelo. :-)

> Ja regulowalem ta srubka na imbus na reduktorze, ta wystajaca od

> minimum mam zakrecona. Regulowalem malymi kroczkami, troszke

> przykrecilem na reduktorze to odkrecilem na registrze, jazda

> probna, potem znowu postoj, i znowu regulacja, ale samemu ciezko

> obserwowac droge i wskazanie miernika. :-)

Znalazłem wreszcie troche wolnego czasu i wyregulowałem w całym zakresie obrotów. Robiłem tak jak pisałeś i teraz jest git i na postoju i podczas jazdy w cały zakesie RPM cool.gif

Jak odkręciłem trochę tą srubę na imbus od czułosci membrany to wreszcie lambda zaczęła "chodzić" na biegu jałowym i na wyższych obrotach na postoju. Męczyłem się ponad 3 godziny, ale warto było.

Jednym słowem da się yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> No i podłączyłem dzisiaj ten tester, co go sobie niedawno

> zmajstrowałem, do sondy lambda. Okazało się, że mieszanka na

> postoju jest OK na niskich i wysokich obrotach.

> Postanowiłem trochę pojeździć i okazało się, że podczas jazdy przy

> obrotach 2000-3000 mieszanka jest stale bogata (0,7-0,8V).

> Przykręciłem więc trochę (o niecałe 1/4 obrotu) śrubę pomiędzy

> attuatorem a mikserem i podczas jazdy sygnał z sondy lambda

> zaczął oscylować w zakresie 0,1-0,8V. Na postoju nadal jest

> dobrze - sygnał oscyluje na zielonym polu. Ale podczas jazdy,

> powyżej 3000 obrotów mieszanka jest nadal bogata (0,7-0,8V).

> Czy mam jeszcze przykręcić tę śrubę, tak aby w każdych warunkach

> mieszanka była prawidłowa?

A moze by tak zebrac wszystkie informacje na temat testera (diagn. boxa) i sposobu regulacji Blitza i zrobic z tego jakis dokumencik - instrukcje regulacji ? smile.gif

Co koledzy blitzowcy na to smile.gif

Mogę podjąć się złożenia wszystkiego do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze by tak zebrac wszystkie informacje na temat testera (diagn.

> boxa) i sposobu regulacji Blitza i zrobic z tego jakis

> dokumencik - instrukcje regulacji ?

> Co koledzy blitzowcy na to

> Mogę podjąć się złożenia wszystkiego do kupy.

No to dawaj smile.gif

Dużo informacji jest w tym wątku. Jest tam schemat Diagnostic Boxa i zakresy napięć sprawdzone przez Sztywnego13. Ja mam jeszcze instrukcję regulacji Czakramu, którą uważam za lepszą od instrukcji Eko-Almy. Mogę podesłać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze by tak zebrac wszystkie informacje na temat testera (diagn.

> boxa) i sposobu regulacji Blitza i zrobic z tego jakis

> dokumencik - instrukcje regulacji ?

> Co koledzy blitzowcy na to

> Mogę podjąć się złożenia wszystkiego do kupy.

A tu klik masz opis śrubek reduktora BRC i co się nimi robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze by tak zebrac wszystkie informacje na temat testera (diagn.

> boxa) i sposobu regulacji Blitza i zrobic z tego jakis

> dokumencik - instrukcje regulacji ?

> Co koledzy blitzowcy na to

> Mogę podjąć się złożenia wszystkiego do kupy.

Kiedys zaczalem robic cos takiego i... blush.gif

kolega poda jakiegos e-mail na priv to podesle

smile.gif ok 1,3 MB - pdf, moze cos z tego sie przyda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmajstrowałem sobie ostatnio DB, zabrałem sie do regulacji i:

1. Lambda na wysokich obrotach chodzi chyba dobrze w zakresie od 0(1) do 6(7) diodek ale attuator chyba za mało sie otwiera, najczesniej 1-4 diodki, rzadko dochodzi do 6

2. Lambda na wolych obrotach chodzi podobnie i jest podobna sprawa z attuatorem. Jedna sprawa mnie irytuje, silnik baaardzo nierowno chodzi w rytm zmian lambdy.

3. Lambda na bezynie zmienia sie w zakresie 0-4 diodki, wg mnie to chyba nie jest za dobrze - uboga mieszanka??.

Macie jakies pomysly, czy to są normalne objawy i jestem nadwrazliwy czy moze cos jest nie tak?

Dodam, ze DB jest dobrze wyskalowany i to raczej nie on przeklamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmajstrowałem sobie ostatnio DB, zabrałem sie do regulacji i:

> 1. Lambda na wysokich obrotach chodzi chyba dobrze w zakresie od 0(1)

> do 6(7) diodek ale attuator chyba za mało sie otwiera,

> najczesniej 1-4 diodki, rzadko dochodzi do 6

No to zakrec troche srubke na registrze tak zeby attuator byl mniej wiecej na polowie.

> 2. Lambda na wolych obrotach chodzi podobnie i jest podobna sprawa z

> attuatorem. Jedna sprawa mnie irytuje, silnik baaardzo nierowno

> chodzi w rytm zmian lambdy.

Tutaj zakrec srubke na reduktorze, jak okaze sie, ze zakreciles ta od wzbogacenia minimum do konca wtedy trzeba pobawic sie ta na imbus od czulosci.

> 3. Lambda na bezynie zmienia sie w zakresie 0-4 diodki, wg mnie to

> chyba nie jest za dobrze - uboga mieszanka??.

Za uboga mieszanka po przejsciu z lpg na benzyne, trzeba wyregulowac emulacje sondy lambda, w Twoim przypadku musisz delikatnie pokrecic potencjometrem od emulacji w prawo tak, zeby po przelaczeniu z lpg na benzyne mieszanka przez chwilke byla bogata a za kilka sekun juz prawidlowa. To jest dokladnie opisane w serwisowce na stronie ekolamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na gazie czy na benzynie?

Na benzynie chyba tez sa ale praktycznie nieodczuwalne, minimalnie widac na obrotomierzu jak lekko faluja obroty. Na gazie samochod drzy i obroty mocno faluja, widac to dobrze na obrotomierzu (gdzies o ok. 50 moze nawet do 100 obr.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na gazie czy na benzynie?

Wyregulowałem, wydaje sie być dobrze w całym zakresie obrotów.

Pozostał cały czas problem z falującymi obrotami na wolnych obrotach, moze ktos ma pomysł co to moze być. Za cholere nie moge tego ustawić. Jest dobrze tylko w jednym przypadku, jak mieszanka jest lekko bogata ale attuator otwarty na 0-2 diodki.

Druga sprawa wyszła wczoraj, na wolnych obrotach przy duzym obciażeniu prądowym (światła, max dmuchawa i ogrzewanie szyby) mieszanka wpada mi w ubogą. Troche to wczoraj podregulowalem ale nie mialem czasu spojrzec jak wplynelo to na mieszanke w czasie jazdy, wg mnie nie powinno bo czulosci parownika nie zmienialem, tylko regulowalem sruba od wolnych obrotów.

Z góry dzięki za pomoc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyregulowałem, wydaje sie być dobrze w całym zakresie obrotów.

> Pozostał cały czas problem z falującymi obrotami na wolnych obrotach,

> moze ktos ma pomysł co to moze być. Za cholere nie moge tego

> ustawić. Jest dobrze tylko w jednym przypadku, jak mieszanka

> jest lekko bogata ale attuator otwarty na 0-2 diodki.

> Druga sprawa wyszła wczoraj, na wolnych obrotach przy duzym

> obciażeniu prądowym (światła, max dmuchawa i ogrzewanie szyby)

> mieszanka wpada mi w ubogą. Troche to wczoraj podregulowalem ale

> nie mialem czasu spojrzec jak wplynelo to na mieszanke w czasie

> jazdy, wg mnie nie powinno bo czulosci parownika nie zmienialem,

> tylko regulowalem sruba od wolnych obrotów.

> Z góry dzięki za pomoc

U mnie też falują na LPG na biegu jałowym. Dzieje się to w rytm zmiany mieszanki bogata-uboga. Na noPB jest tak samo tyle, że z większą częstotliwością. Ale autem nie rzuca.

Nie wiem jak w Oplu ale w Skodzie z moim silnikem TTTM smile.gif

Różnica pomiedzy noPB a LPG w częstotliwości zmian mieszanki bogata-uboga wynika moim zdaniem z innych stałych czasowych układu: sonda lambda - silnik - wtryski (attuator).

Wg mnie nic nie zrobisz, szybkość regulacji na LPG jest mniejsza i już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.