Tommi Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 w związku z tym że istnieje opinia że tylko specialiści z NASA wiedzą jak budować kolektory to postanowiłem zrobić manuala dla potomności żeby tajemnica przestała być tajemnicą dodam że recepta jest powrzechnie znana i stosowana a jej działanie poparte jest wynikami z flow bench-a czyli takiej maszynki co mierzy rozkład ciśnień i przepływów powietrza działa i w n/a i w turbo. więc tak.... Co nam potrzeba... . potrzeba nam przepustnicy i potrzeba nam troche aluminium, dobrze jest zaopatrzyć się w gumowe łączniki albo specialną przekładkę między głowice a kolektor ssący tak żeby kolektor był zimny a nie gorący tak jak głowica. jak ma wyglądać kolektor ssący: puszka powinna miec w w naszym wypadku około 1-1.5 litra pojemności- ale jej pojemność zalezy od charakterystyki silnika Zwężac się powinna tak 100%-75%-50%-25%. Tak mniej więcej powinnien przebiegać rozkład puszki. Ważne, czego specialiści z NASA nie wiedzą zeby puszka się mocno rozszerzała po wejściu przepustnicy i wystwawała sporo za ostatni runner. bey ma to zrobione tak jak być powinno Długość i grubość runnerów to też zależy od charakterystyki. generalnie im grubsze tym większa moc maksymalna ale tym słabszy dół i response na otwarcie przepustnicy. z testów wynika że jedyna średnica słuszna to średnica kanałów w głowicy czyli ok 35mm po jednej stronie a po drugiej max 45mm ale tak jak pisze zalezy od charakterystyki jaką się chce uzyskać. jak połaczyć puszkę z kolektorem... do puszki nalezy dospawać krućce o interesującej nas średnicy do kolektora drugi kawałek i w zalezności od sposobu albo zespawać na sztywno albo połączyc łącznikami gumowymi w celu obnizenia temperatury. no i cała tajemna wiedza ujrzała śwatło dzienne dlaczego to pisze... bo wiele osób mnie o to pyta a że nie zamierzam robić 1P tylko 4P to macie wolną ręke na xero Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 kolektor zrobiony w ten sposob dziala bardzo dobrze. Mimo ze pare osob ktore go ogladaly twierdzilo ze nie maprawa dzialac i pewnie wybuchnie zaraz , nic takiego nie mialo miejsca. Autem ja zrobilem ~15.000 ( jazda mi jska i wsciekanie sie ) Z tego co mi wiadomo nowy wlascicel czikena dalej jezdzi na tym zestawie bezawaryjnie. Wiec w 100% moge polecic i potwierdzic to co Tommi opisal. Z doswiadczenia w budowie podpowiem ze lepiej laczyc flansze kolektora z puszka przy pomocy gumowych lacznikow. Zaoszczedza to klopotow przy spawaniu 2 roznych stopow alu oraz odizoluje puszke kolektora od glowicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karan Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 masz fotosy swojego kolektora z budowy/ eksploatacji ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucasso Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 e tam i tak lepciejszy efekt jest na 4P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 > masz fotosy swojego kolektora z budowy/ eksploatacji ??? z budowy gdzies jakies mam....z eksploatacji nie bo nie fotografowalem silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karan Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 > z budowy gdzies jakies mam.... a mógłbyś zapodać na forum? > z eksploatacji nie bo nie fotografowalem silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 > a mógłbyś zapodać na forum? [poszukam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 14, 2007 Author Share Posted November 14, 2007 > masz fotosy swojego kolektora z budowy/ eksploatacji ??? ja mam jak będe w domu to zapodam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 14, 2007 Author Share Posted November 14, 2007 > e tam i tak lepciejszy efekt jest na 4P ale roboty więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karan Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 > ja mam jak będe w domu to zapodam Super.. następny bardzo ciekawy i użyteczny wątek powstaje jeszcze gdyby powstała porządna fotorelacja z kompleksowego dłubania głowicy 8/16V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 14, 2007 Author Share Posted November 14, 2007 > Super.. > następny bardzo ciekawy i użyteczny wątek powstaje > jeszcze gdyby powstała porządna fotorelacja z kompleksowego dłubania > głowicy 8/16V mam fotki dobrze zdłubanej głowicy więc jak nadejdzie odpowiednia chwila to siem zrobi manuala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karan Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 > mam fotki dobrze zdłubanej głowicy więc jak nadejdzie odpowiednia > chwila to siem zrobi manuala pozostało czekać z niecierpliwością.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucasso Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 prawie że to samo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagór Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 > prawie że to samo chyba 4p wyjdzie drożej jak to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 14, 2007 Author Share Posted November 14, 2007 > prawie że to samo sam to spawałem i wiem że więcej zabawy jest przy 4P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 14, 2007 Author Share Posted November 14, 2007 > chyba 4p wyjdzie drożej jak to jak tanio kupisz 4P to wychodzi drozej o jakieś 200-300pln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magic18 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Pod turbo lepiej 1,5 do 2 objetosci silnika tak wyczytalm i tak kumple zorbil o dobrze lata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszcz Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 to jeszcze napisz jaka/od czego przepustnice dodac do tego i o ile wzrosnie spalanie w porownaniu z seryjnym kolektorem i przepustnica 42mm pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPRUCH Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 a kiedy bedzie jakiews foto?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konew Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 > to jeszcze napisz jaka/od czego przepustnice dodac do tego i o ile > wzrosnie spalanie w porownaniu z seryjnym kolektorem i > przepustnica 42mm > pozdr. przepustnica 1 dowolna o srednicy 60 mm max albo 4p średnica 39 mm max na kanał w N/a dawcy cebra 900 rr /yzf / bmw dual / r6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 > to jeszcze napisz jaka/od czego przepustnice dodac do tego i o ile > wzrosnie spalanie w porownaniu z seryjnym kolektorem i > przepustnica 42mm > pozdr. w czikenie spalanie wzroslo o jakies 0,5L przy normalnej miejskiej jezdzie. Przy wsciekaniu bylo znacznie gorzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogo Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 a jest ktoś w stanie oszacować jakei przyrosty mocy i momentu mogą orientacyjnie pojawić się przy dobrze zrobionej przepustnicy ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszcz Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 > w czikenie spalanie wzroslo o jakies 0,5L przy normalnej miejskiej > jezdzie. Przy wsciekaniu bylo znacznie gorzej o mamo juz teraz duzo mi chla pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemol Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 > o mamo juz teraz duzo mi chla > pozdr. Ty bys chciał , zeby mial wiecej mocy i mniej palił jednoczesnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszcz Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 > Ty bys chciał , zeby mial wiecej mocy i mniej palił jednoczesnie a moze powiesz ze ty bys tak nie chcial pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagór Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 > a moze powiesz ze ty bys tak nie chcial > pozdr. ja tez tak chce najlepiej zagazowanego diesla ale niektórzy mądrze robią silniki że nie palą wiele więcej niż seria, a jadą o wiele lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPRUCH Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 > ja tez tak chce najlepiej zagazowanego diesla > ale niektórzy mądrze robią silniki że nie palą wiele więcej niż > seria, a jadą o wiele lepiej tak to tylko diesle po chipie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreenCC Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 > ja tez tak chce najlepiej zagazowanego diesla > ale niektórzy mądrze robią silniki że nie palą wiele więcej niż > seria, a jadą o wiele lepiej 1.4 16 duzo nie pali a juz jedzie jako tako nie najgorzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 17, 2007 Author Share Posted November 17, 2007 kilka fotek z budowy kolektora u Pio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gonzo_BB Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 > kilka fotek z budowy kolektora u Pio. poco, ta przekladka z alu pomiedzy glowice a kolektor ssacy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 17, 2007 Author Share Posted November 17, 2007 > poco, ta przekladka z alu pomiedzy glowice a kolektor ssacy? to nie jest przekladka tylko dolna czesc kolektora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > to nie jest przekladka tylko dolna czesc kolektora. tam byla przekladka miedzy glowice a kolektor glowica spi a kolektor mpi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > Ty bys chciał , zeby mial wiecej mocy i mniej palił jednoczesnie u mnie po montazy big p tak bylo mniej trzebabylo cisnac aby szybciej jechal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 19, 2007 Author Share Posted November 19, 2007 > tam byla przekladka miedzy glowice a kolektor > glowica spi a kolektor mpi aaa faktycznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bey Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 szczerze ? w 16v ladniej wyglada taki kolektor niby 16v ma mniej miejsca ale jakos u pio jest max malo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > szczerze ? w 16v ladniej wyglada taki kolektor niby 16v ma mniej > miejsca ale jakos u pio jest max malo to byl prototyp ktory nigdy niedoczekal sie poprawki bo sprzedalem auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 19, 2007 Author Share Posted November 19, 2007 > szczerze ? w 16v ladniej wyglada taki kolektor niby 16v ma mniej > miejsca ale jakos u pio jest max malo u Pio miała być wersja V2 wywinięta do góry na gumowych kolankach ale sprzedał auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bey Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > u Pio miała być wersja V2 wywinięta do góry na gumowych kolankach ale > sprzedał auto o a propo mojego , po dlugich trasach nie nagrzewa mi siem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > o a propo mojego , po dlugich trasach nie nagrzewa mi siem po trasie zawsze i moj byl chlodny ale 5 minut w korku latem i sie go dotknac nie dawalo ale i na to znalazlem sposob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bey Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > po trasie zawsze i moj byl chlodny > ale 5 minut w korku latem i sie go dotknac nie dawalo ale i na to > znalazlem sposob wlot w masce? a tak w ogole sprzedales go z tym czy z seria ? bo mysle czy ktos mojego by chcial takiego kupic 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > wlot w masce? a tak w ogole sprzedales go z tym czy z seria ? bo > mysle czy ktos mojego by chcial takiego kupic wlot to jedno... ale zima byla seryjna maska poprostu caly kolektor zostal bardzo dobrze zaizolowany sprzedalem tak jak stal czyli z klatka kublami ... poszedl do kjsów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROBSON188 Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > po trasie zawsze i moj byl chlodny > ale 5 minut w korku latem i sie go dotknac nie dawalo ale i na to > znalazlem sposob jaki ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bey Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 > wlot to jedno... ale zima byla seryjna maska > poprostu caly kolektor zostal bardzo dobrze zaizolowany > sprzedalem tak jak stal czyli z klatka kublami ... poszedl do kjsów pewnie jak cos to moj tez by poszedl na kjs ehh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucasso Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 okleił tymi matami izolacyjnymi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 > jaki ??? oklejone mata termoizolacyjna . jak dasz kilka warst wo naprawde super dziala... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROBSON188 Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 > okleił tymi matami izolacyjnymi tysh se sobie obkleje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROBSON188 Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 > oklejone mata termoizolacyjna . jak dasz kilka warst wo naprawde > super dziala... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CC1100 Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 a co z samymi kanałami, jakiej długości powinny być i średnicy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted November 26, 2007 Author Share Posted November 26, 2007 > a co z samymi kanałami, jakiej długości powinny być i średnicy? siadaj...pala... nie przeczytales ksiazki tylko znowu jakies opracowania przeciez jest napisane w poscie: Quote: Długość i grubość runnerów to też zależy od charakterystyki. generalnie im grubsze tym większa moc maksymalna ale tym słabszy dół i response na otwarcie przepustnicy. z testów wynika że jedyna średnica słuszna to średnica kanałów w głowicy czyli ok 35mm po jednej stronie a po drugiej max 45mm ale tak jak pisze zalezy od charakterystyki jaką się chce uzyskać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CC1100 Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 bo tak sie zastanaiwam np. jest silnik 1.6CVH o mocy 80 KM, na monowtrysku, ten sam silnik wychodzi w wersji EFi na pełnym wtrysku z kolektorem ssącym ala baran i tu moc wzrasta do 108KM i chyba 160Nm. MOżew ja b by zastaosowac runa dłuższe + większa pezepustnica dało by to lepszy efekt, tak sobie tylko teoryzuje, przepustnice gdzies jeszcze mam od tego silnka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.