sebaok Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 > to nie jest przekladka tylko dolna czesc kolektora. Tomek nie za duza pojemnocs ukladu wyszła u Pio? aha i przeplywy z zawiorowaniami w srodku mocno poszarpane hmmmm? Co o tym myslisz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebaok Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 > siadaj...pala... nie przeczytales ksiazki tylko znowu jakies > opracowania > przeciez jest napisane w poscie: > Quote: > Długość i grubość runnerów to też zależy od charakterystyki. > generalnie im grubsze tym większa moc maksymalna ale tym słabszy > dół i response na otwarcie przepustnicy. > z testów wynika że jedyna średnica słuszna to średnica kanałów w > głowicy czyli ok 35mm po jednej stronie a po drugiej max 45mm > ale tak jak pisze zalezy od charakterystyki jaką się chce > uzyskać. srednica 35 runersa hmmm ja bym chcial zobaczyc do jakiej pojemnosci to podałes ? kurcze policzyc to do silnika to nie tak chopaj siupaj ....turbo i n/a 1 Turbo czy N/a 2 Stopien sprezania motorka, 3 stosunek srednicy tloka do skoku, 4 obroty, 5 dlugosc dolotu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soren Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 a co powiecie o TYM ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebaok Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 > a co powiecie o TYM ? Powariowali z ceną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 > a co powiecie o TYM ? a co mamy powiedzieć, wygląda jak kupa, cena ja z księżyca i pewnie działa mega pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted December 9, 2007 Author Share Posted December 9, 2007 > srednica 35 runersa hmmm ja bym chcial zobaczyc do jakiej pojemnosci > to podałes ? 3.0 V6 > kurcze policzyc to do silnika to nie tak chopaj siupaj ....turbo i > n/a > 1 Turbo czy N/a > 2 Stopien sprezania motorka, > 3 stosunek srednicy tloka do skoku, > 4 obroty, > 5 dlugosc dolotu licz licz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted December 9, 2007 Author Share Posted December 9, 2007 > Tomek nie za duza pojemnocs ukladu wyszła u Pio? nie, jest odpowiednia. > aha i przeplywy z zawiorowaniami w srodku mocno poszarpane hmmmm? > Co o tym myslisz? stary.. jak piszesz o mocno poszarpanych przepływach to aż niewiem co mam odpisać.... poprostu zabiłeś mnie pytaniem..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebaok Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 > nie, jest odpowiednia. > stary.. jak piszesz o mocno poszarpanych przepływach to aż niewiem co > mam odpisać.... poprostu zabiłeś mnie pytaniem..... Przeplyw mieszanki to 1 a zawirowania mieszaniny gazów w twej puszce to drugie ... to jakby w stodołe dmuchać i małe lufciki porobic ...tylko tyle zdradze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted December 10, 2007 Author Share Posted December 10, 2007 > Przeplyw mieszanki to 1 a zawirowania mieszaniny gazów w twej puszce > to drugie ... > to jakby w stodołe dmuchać i małe lufciki porobic ...tylko tyle > zdradze stary... niemasz co zdradzać... jesteś w tak głębokiej d***e ze swoją tezą jak mało kto w tych czasach. bądź tak uprzejmy i następnym razem jak będziesz chciał mi "pojechać" to przygotuj się bardziej biorąc taki kolektor na flow bencha i sprawdzając to czym chcesz błysnąć. i powtórze to jeszcze raz, nie teoretyzuj bo teoria i wyliczenia to jedno a praktyka to drugie. wyliczony i teoretycznie idealny kolektor zrobiony na testy przez pewną nie polską firmę okazał się być z 4-ch liter wzięty a to co zrobiła ta sama firma podpierając się wynikami badań nijak się miało do wyliczanek, a firma zacna. zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race, Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebaok Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 > stary... niemasz co zdradzać... jesteś w tak głębokiej d***e ze swoją > tezą jak mało kto w tych czasach. > bądź tak uprzejmy i następnym razem jak będziesz chciał mi "pojechać" > to przygotuj się bardziej biorąc taki kolektor na flow bencha i > sprawdzając to czym chcesz błysnąć. > i powtórze to jeszcze raz, nie teoretyzuj bo teoria i wyliczenia to > jedno a praktyka to drugie. > wyliczony i teoretycznie idealny kolektor zrobiony na testy przez > pewną nie polską firmę okazał się być z 4-ch liter wzięty a to > co zrobiła ta sama firma podpierając się wynikami badań nijak > się miało do wyliczanek, a firma zacna. > zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race, > Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow. Nie jade Tobie tylko kolektorowi ... Aha niema co sie sadzic za wsio wiedzącego ja tez sie ucze tej materii ....złotego srodka niema odrazu i nadal uwazam ze mało wiem ! ..... ja wykorzystam to co zrobiła jedna z firm . reszte sprawdzą mi znajomi oni mają zajoba w tym temacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 > Nie jade Tobie tylko kolektorowi ... no to jeszcze raz napisze.. zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race, Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow. mojego nie dostaniesz BO NIE > Aha niema co sie sadzic za wsio wiedzącego ja tez sie ucze tej > materii ....złotego srodka niema odrazu no to nie wal głupa o stodole z dziurkami.... > i nadal uwazam ze mało wiem ! przez grzeczność nie zaprzeczę > ..... ja wykorzystam to co zrobiła jedna z firm . jak dotąd są trzy FIRMY które zrobiły kolektory do naszych silników i jak znam zycie to kolektora zadnej z nich nie kupisz... dlaczego? bo cena jest mega z czapki wysoka i jak być kupił to być chyba na głowe totalnie upadł. > reszte sprawdzą mi znajomi oni mają zajoba w tym temacie. tak samo jak sprawdzanie wytrzymałości korbowodów 8v vs 16v na prasie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebaok Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 > tak samo jak sprawdzanie wytrzymałości korbowodów 8v vs 16v na > prasie? Widze ze coś zes usłyszał ale niewiesz w którym kosciele dzwoni .....ojeny teraz jestes załosny Specjalnie oczerniasz innych zeby sie coś dowiedzieć .........no i ja..co fajna polityka gratuluje. Na prasie robilem co innego widze ze niemasz pojecia albo ktoś ci powtórzył co ma za długi jezyk ale nie do konca pamietał co mówiłem Dlatego niedaje fotek ,pozatym zaraz ktos mnie oczarni jak ty to robisz dawno temu a ja amerykę odkrywam w konserwach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 > Widze ze coś zes usłyszał ale niewiesz w którym kosciele dzwoni > .....ojeny teraz jestes załosny > Specjalnie oczerniasz innych zeby sie coś dowiedzieć .........no i > ja..co fajna polityka gratuluje. > Na prasie robilem co innego widze ze niemasz pojecia albo ktoś ci > powtórzył co ma za długi jezyk ale nie do konca pamietał co > mówiłem > Dlatego niedaje fotek ,pozatym zaraz ktos mnie oczarni jak ty to > robisz dawno temu a ja amerykę odkrywam w konserwach tak tak kolejny temat pod tytułem wiem ale nie powiem wszyscy nie wiedza a ja wiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yuby Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Tak się wtrącę w dyskusję... jeśli chcę założyć do swojego 1.1spi kolektor z 1.2mpi 75 to jest sens myśleć o izolacji termicznej od głowicy? Taka przekładka alu też się przecież nagrzewa, a dodatkowo wydłuża długość kanału dolotowego. Z kolei przekładka gumowa chyba nie wytrzyma takich temperatur? No chyba, że sobie dam z tym spokój... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio84 Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 > Tak się wtrącę w dyskusję... jeśli chcę założyć do swojego 1.1spi > kolektor z 1.2mpi 75 to jest sens myśleć o izolacji termicznej > od głowicy? Taka przekładka alu też się przecież nagrzewa, a > dodatkowo wydłuża długość kanału dolotowego. Z kolei przekładka > gumowa chyba nie wytrzyma takich temperatur? > No chyba, że sobie dam z tym spokój... przekladki z alu miedzy glowice spi a kolektor z mi byly stosowane w celu pozbycia sie problemu innego rozstawu szpilek... wiem z doswiadczenia ze warto odizolowac kolektor od glowicy. tylko trzeba uzyc odpwiedniego materialu- nie gumy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodyx Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Znalazłem u siebie zdjęcie kolektora zbudowanego na podobnej zasadzie tylko w BMW. "ZAŁĄCZNIK" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sprawek Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 panowie czy bylibyscie na tyle mili i podali jakies wymiary puszeczki na tacy albo rysunek techniczny silniczek to seria 1,2 8v hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Skoro jest temat "Kolektorowy" to się zapytam. Zakupiłem do swojego 1.1MPI kolektor ssący wraz z przepustrnicą i wszystkimi pierdołami (oprócz listwy i wtrysków) od 1.2 75KM. Zanim go wpasuje jakim zabiegom kosmetyczno-tuningowym mógłbym go poddać? Głowica jest jeszcze seryjna a układ wydechowy się robi ( to tak jakby ktoś chciał zapytać) Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magic18 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Liznij przepustke, dopasuj kanaly przepoleruj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > Liznij przepustke, dopasuj kanaly przepoleruj Co do przepolerowania kanałów to nie mam pytań ale co znaczy liznąć przepustke Mam wiele skojarzeń niekoniecznie motoryzacyjnych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magic18 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Rozwiercic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > Rozwiercic Ok. Znaczy się będzie większa średnica. Czy taki zabieg jest konieczny/zalecany przy swapie góry od 1.2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszcz Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > Ok. Znaczy się będzie większa średnica. Czy taki zabieg jest > konieczny/zalecany przy swapie góry od 1.2? nie, nie konieczny sam nie rozwiercisz a i znalezc kogos kto to zrobi nie tak latwo, ale mozesz ja spolerowac kolektor wygladzic w srodku i spasowac z glowica bierzesz uszczelke kolektora i dopasowujesz ja do glowicy, nastepnie przykladasz ja do kolektora i dopasowujesz kolektor z glowica bez jej zdejmowania nic nie zrobisz pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > nie, nie konieczny sam nie rozwiercisz a i znalezc kogos kto to > zrobi nie tak latwo, ale mozesz ja spolerowac kolektor > wygladzic w srodku i spasowac z glowica > bierzesz uszczelke kolektora i dopasowujesz ja do glowicy, nastepnie > przykladasz ja do kolektora i dopasowujesz kolektor z glowica > bez jej zdejmowania nic nie zrobisz > pozdr. Wiem wiem. Co do głowicy sprawa jest oczywista. Chodzi mi teraz o sam kolektor i przepustnice. Co mogę zrobić przed ich zamianą z seryjną. Czy nie będzie problemów z zamianą zakupionego kolektora z seryjną głowicą? Głowica też będzie zamieniona ale na razie ten zestaw musi chodzić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszcz Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > Wiem wiem. Co do głowicy sprawa jest oczywista. Chodzi mi teraz o sam > kolektor i przepustnice. Co mogę zrobić przed ich zamianą z > seryjną. Czy nie będzie problemów z zamianą zakupionego > kolektora z seryjną głowicą? Głowica też będzie zamieniona ale > na razie ten zestaw musi chodzić. listwe wtryskowa dajesz plastikowa seryjna, trzeba tylko dac podkladki pod mocowanie listwy bo inaczej nie podejdzie jak zostajesz przy serii kompie to musisz dac mapsensor od 1,1MPI tutaj znajdziesz pare fotek jak to wyglada aha, wyjscie wodne z alu kolektora odcinasz i zostawiasz od kolektora plastikowego pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > listwe wtryskowa dajesz plastikowa seryjna, trzeba tylko dac > podkladki pod mocowanie listwy bo inaczej nie podejdzie jak > zostajesz przy serii kompie to musisz dac mapsensor od 1,1MPI > tutaj znajdziesz pare fotek jak to wyglada > aha, wyjscie wodne z alu kolektora odcinasz i zostawiasz od kolektora > plastikowego > pozdr. Bazę w sensie auta mamy identyczną. Tylko ja mam czerwoną bestie Listwa i wtryski oraz komp pozostaje b/z czyli MPI. Gdzie ten mapsensor ma być dany no i nie za bardzo teraz widze to wyjście wodne. Jak alu kolektor do mnie trafi to porównam z tym co jest. Wilekie dzięki leszczu Pees. Podobne mody bede miał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszcz Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > Bazę w sensie auta mamy identyczną. Tylko ja mam czerwoną bestie > Listwa i wtryski oraz komp pozostaje b/z czyli MPI. Gdzie ten > mapsensor ma być dany no i nie za bardzo teraz widze to wyjście > wodne. Jak alu kolektor do mnie trafi to porównam z tym co jest. > Wilekie dzięki leszczu > Pees. Podobne mody bede miał tutaj masz zaznaczone w ktorym miejscu ma byc zamontowany mapsensor a tu podkladki pod listwe i dorysowalem wyjscie wodne ktore zostalo odciete a zestaw sie juz troche zmienil, m.in. zmienilem wiazke i kompa + program do tego pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Mapsensora przekładam ze zdemontowanego kolektora. Ok. Podkładki pod listwe wtryskową tez ok, ale z tym odcięciem to musze popatrzyć dokładnie. Jeżeli tu utne a tam zdemontuje to co w takim razie zostanie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszcz Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > Mapsensora przekładam ze zdemontowanego kolektora. Ok. Podkładki pod > listwe wtryskową tez ok, ale z tym odcięciem to musze popatrzyć > dokładnie. Jeżeli tu utne a tam zdemontuje to co w takim razie > zostanie?? obcinasz w obu, z alu kolektora wywalasz a przykrecasz z plastika pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > obcinasz w obu, z alu kolektora wywalasz a przykrecasz z plastika > pozdr. I stała się jasność Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemol Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > I stała się jasność w plastiku jest rozlaczany - wiec jak bedziesz demontowac poprostu rozlacz i wyjscie wodne zostaw (nie trzeba spuszczac płynu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > w plastiku jest rozlaczany - wiec jak bedziesz demontowac poprostu > rozlacz i wyjscie wodne zostaw (nie trzeba spuszczac płynu) THX Jeszcze jedno. Czy już do tej modyfikacji muszę wymieniać kompa z wiązką od 1.2 75KM? Coś gdzieś takiego wyczytałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemol Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 > THX > Jeszcze jedno. Czy już do tej modyfikacji muszę wymieniać kompa z > wiązką od 1.2 75KM? Coś gdzieś takiego wyczytałem. nie , eletronika na luzaku se poradzi z tym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 > nie , eletronika na luzaku se poradzi z tym Uff to mila wiadomość bo trzeba coraz głębiej do kieszeni sięgać. Na jakim etapie taka modyfikacja będzie juz niezbędna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemol Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 > Uff to mila wiadomość bo trzeba coraz głębiej do kieszeni sięgać. > Na jakim etapie taka modyfikacja będzie juz niezbędna? np. przy wałku "ostrzejszym" od 866 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 > np. przy wałku "ostrzejszym" od 866 Czyli przy głowiźnie od 1.2 75KM Sam komp czy z wiązką? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemol Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 > Czyli przy głowiźnie od 1.2 75KM to jeszcze moze zostac stara elektornika > Sam komp czy z wiązką? z wiazka wszystko było w archiwum , nei smiecmy w tym watku masz pytania odezwij sie na gg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 > to jeszcze moze zostac stara elektornika > z wiazka > wszystko było w archiwum , nei smiecmy w tym watku > masz pytania odezwij sie na gg tak tez zrobię pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Nie zakładam nowego tematu i chciałbym o pomoc w zdobyciu schematu/zdjęcia z opisami podłączeń przepustnicy od 1.2 75km 8V oraz 1.1MPI....zabieram się do przekładki i podobno coś tzreba zaslepić ale nie wiem dokładnie co dzieki i pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik71 Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 To będzie mi potrzebna pomoc. Tu sa fotki kolektora wraz z przepustnicą. Po pierwsze czy zakupiłem właściwy tzn. od 1.2 75KM ? Po drugie chodzi o połączenia w kolektorze jak i w samej przepustnicy. Z góry dziękuje ( strasznie mi się ta przekładka przeciąga ale czekam na układ dolotowy....Poczta Polska ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diego_wski Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 > kilka fotek z budowy kolektora u Pio. Macie może te fotki bo jakos nie działają a jestem ciekaw jak to wygląda. Jak nie te to może ma ktoś jakieś inne... Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manveru Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 > Macie może te fotki bo jakos nie działają a jestem ciekaw jak to > wygląda. Jak nie te to może ma ktoś jakieś inne... > Pozdro Dajcie te fotki to wam wystawię w miejscu gdzie długo nie znikną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michao1435052751 Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 > Macie może te fotki bo jakos nie działają a jestem ciekaw jak to wygląda. Jak nie te to może ma > ktoś jakieś inne... > Pozdro wystarczy poprawić linka Klik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted September 27, 2010 Author Share Posted September 27, 2010 > wystarczy poprawić linka Klik ale to jest zwykły kolektor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michao1435052751 Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 > ale to jest zwykły kolektor najwyraźniej, poprawiłem tylko link pawlika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mAR52 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 taki troche ciekawy temat o ssacym jakiś tekst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted December 22, 2010 Author Share Posted December 22, 2010 > taki troche ciekawy temat o ssacym > jakiś tekst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amazing5 Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 > taki troche ciekawy temat o ssacym > jakiś tekst Ciężko by to było wyspawać, chyba tylko odlanie wchodziło by w grę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiero Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 takie pytanie, jaką przepustnice zastosować do customowego kol? silnik 1.2 8v, do 16v można by z 1.6 ale tu chyba jakiś problem będzie ktoś coś doradzi ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mAR52 Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 > Ciężko by to było wyspawać, chyba tylko odlanie wchodziło by w grę. Goscie to wystrugali na CNC. Obadaj caly temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.