grze1234 Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 Zapaliła mi sie kontrolka silnika . Na początku nie było żadnych innych objawów. Teraz z kolei pojawiły się kłopoty z zapłaonem jak jest mokro . Błyska cała deska rozdzielcza i cos warczy pod maską . Wygląda jak ewidentne przebicia. Diagnoza ASO: trzeba wyregulować zawory (360 zł ) i potem naprawimy to na gwarancji . Samochód ma najechane 30 kkm i stało mi sie to 30 km po drugim przeglądzie . (nawiasem po pierwszym przeglądzie rok temu wypuścili mnie z niedolanym olejem do silnika - brakowało litr ) Samochód ma LPG sekwencja - przez ASO założone Mam ich teraz spalić czy tylko obić Tak nawiasem mówiąc to czy w ogóle reguluje się zawory w jakimkolwiek nowoczesnym samochodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 Owszem reguluje się, ale zdaje się, że nie u ciebie. Tylko trochę mało danych. 1.6l i co dalej? jakie oznaczenie silnika? albo choć moc podaj. Poprawka. Zakładając, że masz silnik X16XEP to luz zaworów reguluje się grubością popychacza. Trzeba wyjąć wałki rozrządu. Ale jeśli masz szczelinomierz to możesz sam chociaż sprawdzić, czy rzeczywiście jest taka konieczność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 14 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 To jest twinport 105 KM Z16XEP (chyba). Ma łańcuch rozrządu , a nie pasek. Sam nic nie mogę bo wózek stoi w warsztacie i mówią że to trzeba zrobić (po 30 kkm??), bo jak sie jeździ na LPG to właśnie to się rozregulowuje i nic nie można naprawiać wcześniej > Owszem reguluje się, ale zdaje się, że nie u ciebie. Tylko trochę > mało danych. 1.6l i co dalej? jakie oznaczenie silnika? albo > choć moc podaj. > Poprawka. Zakładając, że masz silnik X16XEP to luz zaworów reguluje > się grubością popychacza. Trzeba wyjąć wałki rozrządu. Ale jeśli > masz szczelinomierz to możesz sam chociaż sprawdzić, czy > rzeczywiście jest taka konieczność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drahe Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 > To jest twinport 105 KM > Z16XEP (chyba). Ma łańcuch rozrządu , a nie pasek. Kto ci to powiedział?Z16XEP ma pasek rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 14 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 > Kto ci to powiedział?Z16XEP ma pasek rozrządu. Jak sprzedawali to mówili, że twinport ma łąńcuch a nie pasek. Widocznie kolejny kant z ich strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joseph4 Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 Pomiar i regulacja zaworów na 99% występuje w 1.6 XEP w astrze h. Z tym że nie stosuje się podkładek jak w dieslu a wymienia się zużyty element. Ale jeśli eksploatowałeś wóz w normalnych warunkach oraz dotrzymałeś warunków gwaranacji w zakresie terminów przeglądów, oleju, filtrów to nie powinni uznać przedwczesnego zużycia za twoją winę /niestety w aso opla to praktyka aby zmuszć klienta by partycypował w kosztach naprawy gwarancyjnej jeśli część wymieniania jest częścią która jest elementem eksploatacyjnym/. Tylko skąd wiadomo że to na pewno zawory ? Niech pokażą wydruk z diagnostyki techem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 Tech nie pokaże luzu zaworu. Kolega napisał, że są jakieś dziwne dźwięki i pewnie ASO chce je wykluczyć regulując luzy. Ja bym kazał najpierw sprawdzić luz i niech dadzą na kartce wyniki pomiarów. Luz na ssaniu powinien wynosić 0,21-0,29mm, a na wydechu 0,26-0,35mm. Jeśli wyniki będą się mieścić to niech szukają gdzie indziej, a nie od razu do kieszeni po kasę. Jeśli trzeba regulować (a przy LPG rzeczywiście robi się to częściej) to niech regulują. Mówi się trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Tech nie pokaże luzu zaworu. Kolega napisał, że są jakieś dziwne > dźwięki i pewnie ASO chce je wykluczyć regulując luzy. > Ja bym kazał najpierw sprawdzić luz i niech dadzą na kartce wyniki > pomiarów. Luz na ssaniu powinien wynosić 0,21-0,29mm, a na > wydechu 0,26-0,35mm. Jeśli wyniki będą się mieścić to niech > szukają gdzie indziej, a nie od razu do kieszeni po kasę. Jeśli > trzeba regulować (a przy LPG rzeczywiście robi się to częściej) > to niech regulują. Mówi się trudno. Tech wywalił błąd, że gubi zapłaony. ASO mówi że bierze się za naprawę tylko i wyłącznie po regulacji luzu zaworowego. Inaczej won za bramę. Twierdzą że luz ten normalnie reguluje się co 60 kkm, ale przy LPG jest to 2 x częściej. Dziś rano mi już trochę przeszło, ale była wczoraj. Po prostu co następna Astra to gorsza. Ta sprzed 6 lat Astra G 1.6 8V jest thebest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Tech wywalił błąd, że gubi zapłaony. ASO mówi że bierze się za > naprawę tylko i wyłącznie po regulacji luzu zaworowego. Inaczej > won za bramę. Z LPG i zaworami podobne cyrki są w Lacetti Tam chcą zawory wydechowe wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Z LPG i zaworami podobne cyrki są w Lacetti > Tam chcą zawory wydechowe wymieniać Tak zastanawiam się czy to nie wada serwisu a nie samochodu. Wygląda na to że różne marki w tym samym serwisie maja te same usterki. . Następny wózek to już nie będzie Astra (a były4). Te samochody co budziły we mnie uczucia już w Oplu nie produkują. Teraz już tylko wrogie emocje . Może teraz 308? Jeździłem czymś takim w HDI i wygląda pozytywnie, a Peugeot się psuje więc mnie niczym nie zaskoczy (no chyba że nie będzie się psuć ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Tak zastanawiam się czy to nie wada serwisu a nie samochodu. > Wygląda na to że różne marki w tym samym serwisie maja te same > usterki. . Raczej wina użytych materiałów do produkcji. Globalizacja spowodowała, że części są z całego swiata i pewnie ciężko jest zapanować nad ich jakością. W Lacetti pomaga przejechanie się autem co jakiś czas na wysokich obrotach. Drugie bieg, 5000 obr. i w drogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Raczej wina użytych materiałów do produkcji. Globalizacja > spowodowała, że części są z całego swiata i pewnie ciężko jest > zapanować nad ich jakością. > W Lacetti pomaga przejechanie się autem co jakiś czas na wysokich > obrotach. Drugie bieg, 5000 obr. i w drogę No to ja swoją Asterkę ćwiczę z obrotami czasami ąż do odcięcia. Dziwne że na benzynie odcina niżej niż na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > No to ja swoją Asterkę ćwiczę z obrotami czasami ąż do odcięcia. > Dziwne że na benzynie odcina niżej niż na gazie. Ja Lucka też ćwiczę, ale wtedy pali ponad 8 Jak zszedłem ze spalaniem bliżej 7, to się odwdzięczył żółtą kontrolką Więc muszę powrócić do głębszego wciskania pedału gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Ja Lucka też ćwiczę, ale wtedy pali ponad 8 > Jak zszedłem ze spalaniem bliżej 7, to się odwdzięczył żółtą > kontrolką > Więc muszę powrócić do głębszego wciskania pedału gazu Moja Asterka mnie nie oszczędza 10,5 LPG i cz 8,5-9.0 Pb w dojazdach do centrum miasta. Ale jaj to akurat akceptuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Jak sprzedawali to mówili, że twinport ma łąńcuch a nie pasek. > Widocznie kolejny kant z ich strony. Twinport oczywiście, ale 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Jedno mnie zastanawia. Generalnie Opel nie zezwala na montaż LPG w swoich autkach. Lecz z tego co słyszałem to ASO i tak montują LPG, o tyle nie słyszałem, żeby któeś ASO podjęło się montażu LPG w Twinportach. Stąd moje pytanie - które ASO zakładało Ci LPG do Astry? i ile to kosztowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Jedno mnie zastanawia. Generalnie Opel nie zezwala na montaż LPG w > swoich autkach. Lecz z tego co słyszałem to ASO i tak montują > LPG, o tyle nie słyszałem, żeby któeś ASO podjęło się montażu > LPG w Twinportach. Stąd moje pytanie - które ASO zakładało Ci > LPG do Astry? i ile to kosztowało? Zakładało Auto-Żoliborz instalacja BRC Fly Sequent. Dali pełną gwarancję na samochód. I teraz pytanie: czy może lepiej wyjąć to ze środka bo bryka się rozpadnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Twinport oczywiście, ale 1.4 Czyli prawdą jest że kant w drodze prostej. Sprzedali co innego niż mówili. Jak często się wymienia pasek w tym moim? Bo to akurat trzeba pilnować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Jedno mnie zastanawia. Generalnie Opel nie zezwala na montaż LPG w > swoich autkach. Lecz z tego co słyszałem to ASO i tak montują > LPG, o tyle nie słyszałem, żeby któeś ASO podjęło się montażu > LPG w Twinportach. Stąd moje pytanie - które ASO zakładało Ci > LPG do Astry? i ile to kosztowało? Oficjalne stanowisko GM http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Twinport oczywiście, ale 1.4 zgadza się 1.4 ma łańcuch ale 1.6 pasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Oficjalne stanowisko GM > http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#LPG Czy to znaczy, że zrobili mnie w wała? Czyli załaożyli instalację nie informując o utracie gwarancj fabrycznej? Przecież nigdy bym jej nie założył w takim wypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Czy to znaczy, że zrobili mnie w wała? Czyli załaożyli instalację nie > informując o utracie gwarancj fabrycznej? Przecież nigdy bym jej > nie założył w takim wypadku. Najwyraźniej. Do Chevroletów oficjalnie montowali i u jednych udało się, a u innych nie. Ale te problemy z zaworami mają też i Ci bez LPG. To zdaje się była jakaś wada i wymieniają na gwaracji. Co do Astry, to cieżko powiedzieć, czy LPG miało wpływ ... fakt jest, że jeśli silnik nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, to instalując LPG trzeba bardzo uważać i pilnować luzu - często i bardzo dkładnie regulować luz zaworowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Najwyraźniej. > Do Chevroletów oficjalnie montowali i u jednych udało się, a u innych > nie. > Ale te problemy z zaworami mają też i Ci bez LPG. To zdaje się była > jakaś wada i wymieniają na gwaracji. > Co do Astry, to cieżko powiedzieć, czy LPG miało wpływ ... fakt jest, > że jeśli silnik nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, > to instalując LPG trzeba bardzo uważać i pilnować luzu - często > i bardzo dkładnie regulować luz zaworowy. Czyli mam rozumieć że ten mój twinport nie ma regulacji hydraulicznej luzu zaworowego???? Przecież to olbrzymi krok wstecz względem całej reszty . Jak dla mnie to znaczy że Ople daje ostro ciała - klienty pójdą do Dacji szukając bardziej prestiżowych samochodów, które się nie psują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Czyli mam rozumieć że ten mój twinport nie ma regulacji hydraulicznej > luzu zaworowego???? Tragedii nie ma, wiel samochdów nie ma hydraulicznej regulacji. Jak jest porządnie zrobione, to trzeba regulować co 100kkm. > Przecież to olbrzymi krok wstecz względem całej reszty . Jak dla mnie > to znaczy że Ople daje ostro ciała - klienty pójdą do Dacji > szukając bardziej prestiżowych samochodów, które się nie psują. hehe, znajdź taki ... może rzeczywiście Dacia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Ja też szukałem tego linku, ale Dixi-Car go już skasował. Czyżby jednak dopuścili montaż LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Moze dali gwarancj, ale jak pojechałbyś do innego ASO powiedizleiby IC tam, żebys wrócił sobie do Auto-Zoliborza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Z tego co pamietam w książce serwisowej stoi 10 lat/ 150 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Tragedii nie ma, wiel samochdów nie ma hydraulicznej regulacji. Jak > jest porządnie zrobione, to trzeba regulować co 100kkm. 1.6 XER 115 KM też nie ma? Czy hydraulika ma jakieź minusy, że Opel nie zdecydował się na jej stosowanie? W Fiacie miałem hydraulikę i żadnych problemów, regulacji itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Ja też szukałem tego linku, ale Dixi-Car go już skasował. Czyżby > jednak dopuścili montaż LPG po prostu ujednolicili strony i nie ma już różnych śmieci na poszzcególnych stronach dielerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > 1.6 XER 115 KM też nie ma? nie wiem, już nie śledzę dokładnie Opli > Czy hydraulika ma jakieź minusy, że Opel nie zdecydował się na jej > stosowanie? W Fiacie miałem hydraulikę i żadnych problemów, > regulacji itd... pewnie ma taki minus, że kosztuje w produkcji bez LPG nie ma problema - poczytaj co ile tys. km trzeba regulować luz ... pewnie kole 100kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joseph4 Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Jak założyli gaz sami to zainkasowali pieniądze i dali własną gwarancję na instalację i wóz - pewnie rok na gaz oraz dwa lata na silnik po warunkiem przestrzegania warunków eksploatacji i przeglądów. Przeczytaj spokojnie książeczkę gwarancyjną /tą na gaz też/ - tam masz dane co ile regulujesz zawory a na końcu są warunki gwarancji. Zapytaj w ASO gdzie jest napisane i podpisane przez obie strony o regulacji luzu zaworowego co 60000 km /lub częściej / oraz o tym że naprawę gwarancyjną uzależnić można od uprzedniego poniesienia kosztów przez klienta ? Przecież jak to nie będą zawory to i tak wynajdą inny argument żebyś dołożył. A tak wogóle ASO Autożoliborz, Abexim i Dixicar to powody dla którego serwisuję firmowe astry daleko od Warszawy i w przyszłym roku z pewnym żalem zamiast opli kupujemy mazdy lub hondy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 A ja tak czytam te posty i sprawdził bym jeszcze przewody zapłonowe jeśli istnieją takie w tym silniku i moduł zapłonowy. Taka moja sugestia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Jak założyli gaz sami to zainkasowali pieniądze i dali własną > gwarancję na instalację i wóz - pewnie rok na gaz oraz dwa lata > na silnik po warunkiem przestrzegania warunków eksploatacji i > przeglądów. > Przeczytaj spokojnie książeczkę gwarancyjną /tą na gaz też/ - tam > masz dane co ile regulujesz zawory a na końcu są warunki > gwarancji. Zapytaj w ASO gdzie jest napisane i podpisane przez > obie strony o regulacji luzu zaworowego co 60000 km /lub > częściej / oraz o tym że naprawę gwarancyjną uzależnić można > od uprzedniego poniesienia kosztów przez klienta ? Przecież jak > to nie będą zawory to i tak wynajdą inny argument żebyś dołożył. > A tak wogóle ASO Autożoliboż, Abexim i Dixicar to powód dla którego > serwisuję firmowe astry daleko od Warszawy i w przyszłym roku z > pewnym żalem zamiast opli kupujemy mazdy lub hondy. Na samochód gwarancja na 2 lata pod warunkiem wykonywania przeglądów co 2 lata lub co 30 kkm. To zrobione. Na gaz na 24 miesiące pod warunkiem przeglądów co 2 lata lub co 15 kkm. Na to też są odpowiednie pieczątki. Teraz chcą w serwisie za wymianę szklanek, które się zużyły kasę. Zużyły się bo jak mówią jest gaz (który sami założyli). Silnik nie wytrzymał widocznie. Kasa mi ogólnie wisi, ale takiego hamstwa jak u nich chyba nie przepuszczę i kopnę sie do GM. A tak na dziś to ostatni Opel jakiego kupiłem. Zmieniam markę definitywnie, nawet jak trzeba to na Dacje bo wiem wtedy za co płacę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opelfan Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Fatalnie kolego trafiłeś. Z14XEP bez problemów przyjmuje poprawnie założoną instalację, Z16XEP już nie. Po pewnym czasie wypalają się gniazda zaworowe i stąd regulacja zaworów, która pomaga na chwilę W rym silniku można było zakładać instalacje sekwencyjną, ale po kilku przypadkach problemów z zaworami i głowicami GM zakazał montażu instalacji gazowych do tego silnika. Hydraulicznych popychaczy nie można zamontować w układzie zmiennych faz rozrządu a ten silnik był do tego przystosowywany i w wersji Z16XER juz takowe posiada. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joseph4 Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 >>nie przepuszczę i kopnę sie do GM.<< można choć gm polska prawdopodobnie odeśle cię pisemnie do gwaranta czyli aso gdzie dokładnie kupiłeś ten wóz. Co prawda człowiek który zatwierdza dla aso autozoliboż koszty napraw gwarancyjnych siedzi w gm`ie ale on nie będzie się mieszał. Lepiej napisać od razu do gazety motoryzacyjnej zapytanie o opinię ich prawnika /to nic nie kosztuje/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesolpaw Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Mozna tez podjechac do rzeczoznawcy i on moze wystawic odpowiedni glejt no wtedy zobaczymy czu sie ASO dostosuej bo jak nie to nadroge sadowa wkraczamy i juz maja pozamiatane. Podaj jeszcze gdzie to ASO jest, adres itd. to my juz im zrobimy odpowiednia reklame na forach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > >>nie przepuszczę i kopnę sie do GM. Do GM właśnie napisałem, a jakiś adres gazety motoryzacyjnej? Teraz chyba wyjmę instalkę (może ktoś chce - oddam tanio) i pojeżdżę bez niej, Za dużo kasy wywaliłem na auto. Majster z serwisu też radził jeździć raczej na Pb lub chociaż pół na pół. Widać wiedział ale nie powiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Mozna tez podjechac do rzeczoznawcy i on moze wystawic odpowiedni > glejt no wtedy zobaczymy czu sie ASO dostosuej bo jak nie to > nadroge sadowa wkraczamy i juz maja pozamiatane. > Podaj jeszcze gdzie to ASO jest, adres itd. to my juz im zrobimy > odpowiednia reklame na forach. Auto Zoliborz, W-wa, ul.Rydigera A namiary na rzeczoznawcę proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesolpaw Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Auto Zoliborz, W-wa, ul.Rydigera > A namiary na rzeczoznawcę proszę Dobra okregowa stacja diagnostyczna przewaznie ma osobe z uprawnieniami rzeczoznawcy. Mojemu ojcu tez tak wymienili UPG ze dali drubsza w dieslu. Podjechal do znajomego co jest rzeczoznawca i ten odrazu mowi czy wypisac glejt na to i zeby walic wtedy do nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Dobra okregowa stacja diagnostyczna przewaznie ma osobe z > uprawnieniami rzeczoznawcy. > Mojemu ojcu tez tak wymienili UPG ze dali drubsza w dieslu. Podjechal > do znajomego co jest rzeczoznawca i ten odrazu mowi czy wypisac > glejt na to i zeby walic wtedy do nich. Nie sądzę żeby się udało, ale nie można inaczej. Szable w dłoń . Przez tą instalkę nie kupiłem wtedy Foki 2.0 w benzynie , a teraz wyszło żem głąb . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Fatalnie kolego trafiłeś. > Z14XEP bez problemów przyjmuje poprawnie założoną instalację, Z16XEP > już nie. Po pewnym czasie wypalają się gniazda zaworowe i stąd > regulacja zaworów, która pomaga na chwilę A jak długa może być ta chwila , jeżeli by jeździć tylko na Pb . Teraz zrobił 30 kkm z LPG to może jeszcze doleci dodatkowe 60kkm tylko na Pb . Instalacja LPG zostałąby jako atrapa lub wręcz wyjęta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joseph4 Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Rzeczowniawca kosztuje od 300 zł w górę. Zapłacisz za demontaż i ponowny montaż podzespołów z drugie tyle, kto ci to odda ? Poczekaj na opinie z gm`u /powinni odpowiedzieć w 2 tygodnie/ a następnie pisz list do auto-świat lub motor`u powołując się na opinie gm`u. Nie trać czasu na pisanie do ASO bo na 99% nie odpiszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 > Rzeczowniawca kosztuje od 300 zł w górę. Zapłacisz za demontaż i > ponowny montaż podzespołów z drugie tyle, kto ci to odda ? > Poczekaj na opinie z gm`u /powinni odpowiedzieć w 2 tygodnie/ a > następnie pisz list do auto-świat lub motor`u powołując się na > opinie gm`u. Nie trać czasu na pisanie do ASO bo na 99% nie > odpiszą. Rzeczoznawcę odpuszczam bo jak widać skarbonka bez dna. GM już wysłałem e-maila. Może trzeba im to w kancelarii zostawić. Z ASO miałem kiedyć zatarg to fakt że nabrali wody w usta i półtora roku nic (zapomniałem juz nawet o tym). Zapłacić za te ich usługi teraz będę musiał bo potrzbuje samochód a bez tego nie oddadzą. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Witam. Ja mam taki silniczek choc jeszcze w budzie wersji G. Troche juz na jego temat wiedzy zdobyłem. Potwierdzam że Z16XEP nie ma łańcucha i nie ma hydrauliki regulacji luzów. Luz ustawia się na szklankach. Kontrola luzu co 150kkm , wymiana paska co 120tys (poprawili napinacze i łozyskowanie pompy które to wczesniej powodowały szybsze zużycie paska). Z dobrego źródła wiem że GM zakazał montażu instalacji LPG do tych silników bo padały gniazda. Po 30tys bywały silniki z powazymi usterkami tych elementów. Z drugiej strony problem, dotyczy chyba tylko instalacji sekwencyjnych - dlaczego tego nie wiem ale żadne II gen nie padały sam jestem tego ewidentym przykładem. Mam założoną II generacje LPG i przejechane 50-tys na LPG za cały przebieg 90tys. I nic sie nie dzieje złego. Silnik chodzi jak zegareczek. Możliwe też że to dopiero poźniejsze produkcje tego silnika mają jakiś feler materiałowy i nie wytrzymuja gazu. Mój jest z 2003 r i produkowany był na rynek w Szwajcarii, wiec może inne wymagania jakościowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 16 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 > Witam. Ja mam taki silniczek choc jeszcze w budzie wersji G. Troche > juz na jego temat wiedzy zdobyłem. > Potwierdzam że Z16XEP nie ma łańcucha i nie ma hydrauliki regulacji > luzów. Luz ustawia się na szklankach. Kontrola luzu co 150kkm , > wymiana paska co 120tys (poprawili napinacze i łozyskowanie > pompy które to wczesniej powodowały szybsze zużycie paska). > Z dobrego źródła wiem że GM zakazał montażu instalacji LPG do tych > silników bo padały gniazda. Po 30tys bywały silniki z powazymi > usterkami tych elementów. Z drugiej strony problem, dotyczy > chyba tylko instalacji sekwencyjnych - dlaczego tego nie wiem > ale żadne II gen nie padały sam jestem tego ewidentym > przykładem. Mam założoną II generacje LPG i przejechane 50-tys > na LPG za cały przebieg 90tys. I nic sie nie dzieje złego. > Silnik chodzi jak zegareczek. Możliwe też że to dopiero > poźniejsze produkcje tego silnika mają jakiś feler materiałowy i > nie wytrzymuja gazu. Mój jest z 2003 r i produkowany był na > rynek w Szwajcarii, wiec może inne wymagania jakościowe Jak zrobią tą regulację na szklankach i będą luzy OK, to mam nadzieję że wszystko wróci do normy. Oczywiście przestaję używać LPG od zaraz. Tylko Pb. No i wtedy może silnik wytrzyma jeszcze z 60-80 kkm, bezawaryjnej jazdy (może gniazda zaworowe się jeszcze nie za mocno zużyły). Oczywiście w GM będę interweniować, bo pozostają koszty instalki i ewentualnych napraw związanych z niecelowym/niewłaściwym/niedopuszczalnym jej założeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 16 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 > Jak zrobią tą regulację na szklankach i będą luzy OK, to mam nadzieję > że wszystko wróci do normy. > Oczywiście przestaję używać LPG od zaraz. Tylko Pb. No i wtedy może > silnik wytrzyma jeszcze z 60-80 kkm, bezawaryjnej jazdy (może > gniazda zaworowe się jeszcze nie za mocno zużyły). > Oczywiście w GM będę interweniować, bo pozostają koszty instalki i > ewentualnych napraw związanych z > niecelowym/niewłaściwym/niedopuszczalnym jej założeniem. Te silniki są przekombinowane. Dołożyli masę szpejstwa i czujników żeby spełnić wyśrubowane normy euro. Cos trzeba było odjąć żeby auto nie zamieniło się w czołg więc wywalili hydraulikę. System twinport z potężnym EGRem umożliwia bardzo niskie zużycie paliwa. Zaletą jest tez nieduża głośność. Wadą - fatalny przebieg momentu obrotowy którego w dolnym zakresie rpm bardzo brakuje. Irytuje mnie jak w lecie przy załączonej klimie i pełnym załadowaniu trudnością jest ruszenie z miejsca a nie daj boże trzeba ruszyć pod górke to ze sprzęgła lecą dymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ast Napisano 16 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 Czy ja dobrze zrouzmiałem ze 1,4 twinport niema hydraulicznego kasowania luzów zaworowych? Wczesniej mi sie mazył ten silniczek ale skoro tak to ja chyba podziekuje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 > 1.6 XER 115 KM też nie ma? > Czy hydraulika ma jakieź minusy, że Opel nie zdecydował się na jej > stosowanie? Hydrauliki zaworów zwykle nie stosuje się przy zmiennych fazach rozrządu i dużych prędkościach obrotowych silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 17 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2007 Z objawów jakie opisałeś nie wygląda mi to na złe luzy zaworów. Raczej elektryka WN a luzy to może przy LPG z rozdzielnika robią bo coś tam spieprzyli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 17 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2007 > Hydrauliki zaworów zwykle nie stosuje się przy zmiennych fazach > rozrządu i dużych prędkościach obrotowych silników. W fiatowskim 2.0 20v miałem i zmienne fazy, i kręcił się wysoko - a hydraulika była. Raczej chyba kwestia jakiś dziwnych oszczędności może wchodzi w grę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.