spad Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 Co może być przyczyną zwariowania komputera, który pokazuje, że spalanie średnie wynosi 14 litrów. Nigdy wcześniej komputer nie wskazywał takich wartości a dzisiaj coś mu odbiło. Czy ktoś z Was miał taki problem i jak go rozwiązać? Obecnie stilo ma do wymiany koło pasowe po stronie rozrządu, robione było łożysko sprężarki klimatyzacji. Czy któraś z tych części może mieć wpływ na błędne dane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 proponuje nie zapominac o recznym hamulcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 cala filozofia w tym samochodzie sprowadza sie do kondycji polaczen/stanu elektryki a za wszelakie cuda norma jest obwiniac konczacy sie aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 a może jest to tak prozaiczna sprawa, że Trip A przekroczył 3kkm i się wyzerował a Ty akurat ostro butowałeś i stąd masz takie spalanie bo zmierzone na odcinku kilku km? a co pokazuje chwilowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 > a może jest to tak prozaiczna sprawa, że Trip A przekroczył 3kkm i A jest limit 3000 km dla A ... a dla B ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 3 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 > a może jest to tak prozaiczna sprawa, że Trip A przekroczył 3kkm i > się wyzerował a Ty akurat ostro butowałeś i stąd masz takie > spalanie bo zmierzone na odcinku kilku km? a co pokazuje > chwilowe? Jechałem dynamicznie ale nie ostro. Po zakończonej jeździe trip A i B pokazywali ponad 14 litrów. Skasowałem trib A i wtedy też wyzerował się trip A. Potem przejechałem kilka kilometrów i nadal mam ponad 14 w A, natomiast w B ponad 16. Chwilowego nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 to za wiele... jeśli hamulce są sprawne i nic w silniku sie nie zaciera... jakieś koło pasowe lub alternator A jak z temperaturą ... podniosła sie, wentylator sie włączył? A może coś z turbiną - nieszczelność --- dymił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 > A jest limit 3000 km dla A ... a dla B ? pewnie tyle samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 > Jechałem dynamicznie ale nie ostro. Po zakończonej jeździe trip A i B > pokazywali ponad 14 litrów. Skasowałem trib A i wtedy też > wyzerował się trip A. Potem przejechałem kilka kilometrów i > nadal mam ponad 14 w A, natomiast w B ponad 16. Chwilowego nie > sprawdzałem. nie no faktycznie, to musiałby byc przypadek, żeby A i B jednocześnie się wyzerowały... czyli faktycznie jakiś zonq a nie zaczął jakoś kopcic strasznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmax92 Napisano 4 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 > nie no faktycznie, to musiałby byc przypadek, żeby A i B jednocześnie > się wyzerowały... czyli faktycznie jakiś zonq a nie zaczął > jakoś kopcic strasznie? kasujac Trip A kasuje sie automatycznie Trip B a co do spalania zawsze na poczatku spalanie srednie z odczytów Trip jest wysokie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 4 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 > to za wiele... jeśli hamulce są sprawne i nic w silniku sie nie > zaciera... jakieś koło pasowe lub alternator > A jak z temperaturą ... podniosła sie, wentylator sie włączył? > A może coś z turbiną - nieszczelność --- dymił ? Silnik nie dymi mocniej niż zawsze, auto spala normalnie tylko wskazania zgłupiały zarówno dla tirp A i B jaki i chwilowe. Jeżeli wina może leżeć po stronie alternatora to problem się rozwiązał bo mam do wymiany rolkę napędzającą alternator. Możliwe, że alternator nie daje pełnego ładowania na aku i stąd błędy odczytu. Naprawię alternator i koło pasowe to wtedy sprawdzę jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 4 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 > Jeżeli wina może leżeć po stronie alternatora to problem się > rozwiązał bo mam do wymiany rolkę napędzającą alternator. > Możliwe, że alternator nie daje pełnego ładowania na aku i stąd > błędy odczytu. Naprawię alternator i koło pasowe to wtedy > sprawdzę jeszcze raz. Przyznam że byłoby to jedno z najdziwniejszych powiązań o jakich słyszałem. U mnie w Oplu jak strzelił alternator to poleciał czujnik wałka rozrządu - to czujnik Halla więc silny impuls elektromagnetyczny widać mu nie posłużył.... Ale wskazania chwilowego spalania? Zmierz napięcie na akumulatorze bez odpalonego silnika a następnie z odpalonym. To szybsze niż naprawa rolki. Dziwy przyrody.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 4 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 Nie zatankował kolega jakiegoś podłego ON przypadkiem? Jak problem nie ustąpi to proponuje odpiąć aku na noc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Odgrzewam temat bo nadal występuje u mnie problem z dziwnym wskazaniem spalania zarówno Trip A i B oraz chwilowe. Dzisiaj zresetowałem komputer, czyli odłączyłem klemę na ponad godzinę i nadal mam wskazanie spalania na poziomie 13l. Co istotne auto spala normalnie, czyli około 7-8 w mieście oraz wskazanie "Range to empty" pokazuje wartość jak dla normalnego spalania. Teraz skojarzyłem, że wskazania spalania zgłupiały po naprawie łożyska sprężarki klimatyzacji. Czy to może mieć coś wspólnego ze wskazaniem spalania ON? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 > nadal mam wskazanie spalania na poziomie 13l. Co istotne auto > spala normalnie, czyli około 7-8 w mieście oraz wskazanie "Range > to empty" pokazuje wartość jak dla normalnego spalania. To jest dla mnie dziwne... przecież range jest obliczany na podsatwie średniego zużycia > Teraz skojarzyłem, że wskazania spalania zgłupiały po naprawie > łożyska sprężarki klimatyzacji. Czy to może mieć coś wspólnego > ze wskazaniem spalania ON? Praktycznie nie... Ale żadne racjonalne wyjaśnienie mi do głowy nie przychodzi. Wygląda na awarię elektroniki. Trip komputer siedzi we wskaźnikach... Może jest jakaś procedura kalibracyjna dostępna w ASO ? Dowiadywałeś się? A może przy okazji wymiany łozyska fachmany sobie gdzieś pogrzebali. Czasem się słyszy że podmieniają co ciekawsze podzespoły samochodu na inne, gorsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabor Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 > Odgrzewam temat bo nadal występuje u mnie problem z dziwnym > wskazaniem spalania zarówno Trip A i B oraz chwilowe. Dzisiaj > zresetowałem komputer, czyli odłączyłem klemę na ponad godzinę i > nadal mam wskazanie spalania na poziomie 13l. Co istotne auto > spala normalnie, czyli około 7-8 w mieście oraz wskazanie "Range > to empty" pokazuje wartość jak dla normalnego spalania. > Teraz skojarzyłem, że wskazania spalania zgłupiały po naprawie > łożyska sprężarki klimatyzacji. Czy to może mieć coś wspólnego > ze wskazaniem spalania ON? czy wskazania predkościomierza są poprawne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamo_stilo Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 > Odgrzewam temat bo nadal występuje u mnie problem z dziwnym > wskazaniem spalania zarówno Trip A i B oraz chwilowe. Dzisiaj > zresetowałem komputer, czyli odłączyłem klemę na ponad godzinę i > nadal mam wskazanie spalania na poziomie 13l. Co istotne auto > spala normalnie, czyli około 7-8 w mieście oraz wskazanie "Range > to empty" pokazuje wartość jak dla normalnego spalania. > Teraz skojarzyłem, że wskazania spalania zgłupiały po naprawie > łożyska sprężarki klimatyzacji. Czy to może mieć coś wspólnego > ze wskazaniem spalania ON? Dużo piszesz, ale dalej cisza na temat tego co pokazuje CI komputer w spalaniu chwilowym bo jeśli w chwilowym pokaże Ci dobrze (jak zwykle) to myślę, że bez podpięcia pod diagnostykę kabelkiem może sie nie obyć... a nie robiłeś jakiegoś przeglądu z zerowaniem komputera (odliczanie pomiędzy przeglądem serwisowym), bo może ktoś coś skopał w tej materii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 > Dużo piszesz, ale dalej cisza na temat tego co pokazuje CI komputer w > spalaniu chwilowym bo jeśli w chwilowym pokaże Ci dobrze (jak > zwykle) to myślę, że bez podpięcia pod diagnostykę kabelkiem > może sie nie obyć... a nie robiłeś jakiegoś przeglądu z > zerowaniem komputera (odliczanie pomiędzy przeglądem > serwisowym), bo może ktoś coś skopał w tej materii? Przecież napisałem, że spalania chwilowe też pokazuje zawyżone wyniki. Dochodzi nawet do 48 litrów. Przeglądu żadnego nie robiłem z zerowaniem komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 > czy wskazania predkościomierza są poprawne ? Tak. Prędkość, obroty, range to empty, dystans - wszystko pokazuje dobrze oprócz spalania w trzech wersjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 > Przecież napisałem, że spalania chwilowe też pokazuje zawyżone > wyniki. Dochodzi nawet do 48 litrów. Przeglądu żadnego nie > robiłem z zerowaniem komputera. To bardzo dziwne, bo u mnie max jest 25 litrów/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 > To bardzo dziwne, bo u mnie max jest 25 litrów/100km No i problem został rozwiązany. A dokładniej to problemu nie było tylko namieszałem w ustawieniach komputera. Dzisiaj przyjrzałem się dokładnie wskazaniu spalania i podało 13,3 km/l i tak sobie przeanalizowałem, wziąłem instrukcję i przestawiłem wskazania spalania z km/l na l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2008 I coś w tym jest. W nocy obaliłem ze znajmomymi trochę flaszki i następnego dnia problem rozwiązałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.