Skocz do zawartości

Wyświetlacz MID


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktos z kolegów może mi powiedzieć czy wyświetlacz (wyglądający jak MID) może słuzyć tylko do obsługi radia. Pytam ponieważ sprzedający ma do sprzedania MID-a i pisze że to jest wyświetlacz radia (astra, corsa).

Ponieważ cena jest dosyć przystępna pewnie bym zaryzykował.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktos z kolegów może mi powiedzieć czy wyświetlacz (wyglądający

> jak MID) może słuzyć tylko do obsługi radia. Pytam ponieważ

> sprzedający ma do sprzedania MID-a i pisze że to jest

> wyświetlacz radia (astra, corsa).

> Ponieważ cena jest dosyć przystępna pewnie bym zaryzykował.

jeżeli jesteś pewien, że to MID, a cena jest atrakcyjna to bierz ok.gif

a do czego "służy" MID to przecież wiesz wink.gif

edit: ten za 65 wygląda na MID-a ok.gifcfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wygląda na mida na 100% zastanawiałem się tylko czy jest coś o czym nie wiem (czy np. w corsach robili tylko takie pod radio) skromny.gif

> edit: ten za 65 wygląda na MID-a

Szybkość i spostrzegawczość kolegi jest naprawdę imponująca brawo.gif

Aha i jeszcze jedno zauważyłem że midy mają różne numery fabryczne ale chyba to jet bez znaczenia hmm.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie wygląda na mida na 100% zastanawiałem się tylko czy jest

> coś o czym nie wiem (czy np. w corsach robili tylko takie pod

> radio)

z tego co wiem, to nie

zadzwoń i poproś sprzedawcę o podanie numerka z naklejki z tyłu idea.gif

myślę, że człowiek jest po prostu niezorientowany w temacie

np. na innej aukcji ktoś sprzedaje TID-a jako "komputer" zlosnik.gif

> Szybkość i spostrzegawczość kolegi jest naprawdę imponująca

dziękuję skromny.gif

Ty też się lepiej spiesz wink.gif

ja Ci go nie sprzątnę, ale to może być dla innych łakomy kąsek idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli jesteś pewien, że to MID, a cena jest atrakcyjna to bierz

> a do czego "służy" MID to przecież wiesz

> edit: ten za 65 wygląda na MID-a

Dokładnie to jest MID brawo.gif

I to 2 sztuki !! I taka cena. Gdzie gość był jak ja kupowałem beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jak?

> bo widzę, że obydwa zgarnął ktoś, kto (patrząc po jego poprzednich

> aukcjach) handluje wyświetlaczami

niestety kicha no.gif

Ale okazało się że u mnie w mieście gościu chce sprzedać w podobnej cenie i bez kosztów przesyłki wyjdzie taniej niż ten z aukcji.

A tak swoją drogą na naszym kąciku jest pełno osób handlujących m.in. takimi rzeczami - dostałem nawet na priva kilka maili z prośbą o podanie linków.

Sprawdzając potem na allegro - są te same nicki co na AK i sprzedają właśnie takie rzeczy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety kicha

> Ale okazało się że u mnie w mieście gościu chce sprzedać w podobnej

> cenie i bez kosztów przesyłki wyjdzie taniej niż ten z aukcji.

no to gratuluję ok.gif

> A tak swoją drogą na naszym kąciku jest pełno osób handlujących m.in.

> takimi rzeczami - dostałem nawet na priva kilka maili z prośbą o

> podanie linków.

> Sprawdzając potem na allegro - są te same nicki co na AK i sprzedają

> właśnie takie rzeczy.

to ja wiem, ale nie wymieniam z nicków bo po co...

nawiasem mówiąc, niektórzy mają inne niż na autokąciku wink.gif

a każdy ma prawo sprzedawać np. DID-y po 70, a TID-y po 100, skoro kupcy się znajdują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra Mid-a już zanabyłem i teraz pytanie do kloegów gdzie kupię

> kostkę (tą dłuższą ) do jego podłączenia?

gratulacje!

wtyczki możesz szukać na szrocie, albo zrobić samodzielnie z taśmy od twardego dysku

(po odcięciu fragmentu, tak, aby zostało złącze na 26 pinów)

pasuje idealnie - sam tak miałem, zanim udało mi się zdobyć oryginalny wtyk ok.gif

fotka jak to wygląda w manualu na WoA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gratulacje!

> wtyczki możesz szukać na szrocie, albo zrobić samodzielnie z taśmy od

> twardego dysku

Tak własnie wyczytałem na Woa ale szczerze powiedziawszy chciałbym od razu zrobić z oryginalnym wtykiem.

Podejrzewam, że w sklepie czegoś takiego się nie dostanie hmm.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak własnie wyczytałem na Woa ale szczerze powiedziawszy chciałbym od

> razu zrobić z oryginalnym wtykiem.

zrób to sam

będzie więcej satysfakcji zlosnik.gif

> Podejrzewam, że w sklepie czegoś takiego się nie dostanie

nawet w ASO nie dostaniesz pojedynczej wtyczki do MID-a wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra Mid-a już zanabyłem i teraz pytanie do kloegów gdzie kupię

> kostkę (tą dłuższą ) do jego podłączenia?

> Pozdrawiam

Poszukaj na alledrogo. Ja miałem to szczęście i dzień po zakupie MID-a dostałem wtyczkę oryginał za 20 zł smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jeszcze jedno pytanie - czy po założeniu mid-a i podłaczeniu

> wszystkich kabli trzeba będzie coś przeprogramować w ASO? Jeśli

> tak to co?

wciśnij i przytrzymaj przyciski R i S na manetce

później napisz tutaj co się na wyświetlaczu pokazało wink.gif

jak będziesz miał szczęście, to nie będziesz musiał przeprogramowywać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to szczęście zależy od rodzaju mid-a czy może od ECM?

MID ma program właściwy dla danego silnika, czyli defacto dla konkretnego ECM, bo z niego bierze sygnał

program uwzględnia też parę innych rzeczy, np. rozmiar kół, współpracę z radiem fabrycznym

na szczęście niektóre programy pasują do kilku silników ok.gif

> Na czym polega to przeprogramowanie?

na podłączeniu do techa w ASO

koszt: kilkadziesiąt do stokilkadziesiąt PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to szczęście zależy od rodzaju mid-a czy może od ECM?

> Na czym polega to przeprogramowanie?

Od MID-a a raczej od programu jaki ma wgrany. Przeprogramowanie to przeprogramowanie smile.gif. Aby dobrze odczytywał informacje z ECU to musi mieć odpowiedni program.

Ja np. miałem program od silnika 2.0 8V i na postoju miałem spalanie ponad 30 l/h beksa.gifbiglaugh.gif Po przeprogramowaniu mam 0,7l/h (na rozgrzanym silniku) i jest ok.

Przed przeprogramowaniem źle obliczał średnie spalanie, prędkość, odległość i inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od MID-a a raczej od programu jaki ma wgrany. Przeprogramowanie to

> przeprogramowanie . Aby dobrze odczytywał informacje z ECU to

> musi mieć odpowiedni program.

> Ja np. miałem program od silnika 2.0 8V i na postoju miałem spalanie

> ponad 30 l/h Po przeprogramowaniu mam 0,7l/h (na rozgrzanym

> silniku) i jest ok.

> Przed przeprogramowaniem źle obliczał średnie spalanie, prędkość,

> odległość i inne

No proszę a ja myślałem, że chodzi tylko o język komunikatów biglaugh.gif

i szczerze powiedziawszy myślałem, żeby odpuścić sobie kabelki do złacza diagnostycznego - no ale mus to mus.

A czy z etykiety mida można coś odczytać o wersji oprogramowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No proszę a ja myślałem, że chodzi tylko o język komunikatów

język to drugorzędna sprawa

ja mam holenderski i się przyzwyczaiłem zlosnik.gif

> i szczerze powiedziawszy myślałem, żeby odpuścić sobie kabelki do

> złacza diagnostycznego - no ale mus to mus.

roboty niedużo, a mogą sie przydać ok.gif

> A czy z etykiety mida można coś odczytać o wersji oprogramowania?

niestety nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na podłączeniu do techa w ASO

> koszt: kilkadziesiąt do stokilkadziesiąt PLN

Ja płaciłem jak dobrze pamiętam 136,01 lub 163,01 - któraś z tych kwot.

Aha jak trafisz na "fachowca" to nie słuchaj gadania że MID-y współpracuję tylko z silnikami 1.8 i 2.0 które mają przepływomierze angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że mid z moim X14XE da się zaprogramować

Nie powinno być problemu. W zasadzie na stronię która podałem nie ma Twojego silnika ale z programem od silnika X16XEL powinno chodzić idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znów mam pytanie

Kupiłem mid-a, będę podłączał za jakieś dwa tygodnie (jak znajdę czas).

Chciałbym jednak wcześniej sprawdzić czy wyświetlacz wszystko wyświetla. Niestety nie znam nikogo z komputerem, żeby zrobić podmiankę i przyszło mi do głowy czy można odpowiednie piny mid-a bezpośrednio podłączyć pod 12V żeby go sprawdzić ??? hmm.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym jednak wcześniej sprawdzić czy wyświetlacz wszystko

> wyświetla. Niestety nie znam nikogo z komputerem, żeby zrobić

> podmiankę i przyszło mi do głowy czy można odpowiednie piny

> mid-a bezpośrednio podłączyć pod 12V żeby go sprawdzić ???

można ok.gif

włóż wtyczkę 12-pinową TID-a, a oprócz tego podłącz do "dużego" gniazda:

pin 5 (kabelek czarny) +12V

pin 13 masa (kabelek brązowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem mały teścik i po podłaczeniu złącza 12-pinowego oraz pinu 5 i 13 ze złącza 26-pinowego jedyne co zobaczyłem to świecące podświetlenie (świeciły się tylko żarówki).

Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zasilanie na piny 5 i 13 dałem z zasilacza - (nie chciało mi się szukać +12V i masy w samochodzie).

Czy tylko tyle powinienem zobaczyć czy może powinno być coś jeszcze?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj zrobiłem mały teścik i po podłaczeniu złącza 12-pinowego oraz

> pinu 5 i 13 ze złącza 26-pinowego jedyne co zobaczyłem to

> świecące podświetlenie (świeciły się tylko żarówki).

> Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zasilanie na piny 5 i 13 dałem z

> zasilacza - (nie chciało mi się szukać +12V i masy w

> samochodzie).

> Czy tylko tyle powinienem zobaczyć czy może powinno być coś jeszcze?

prawdę mówiąc nie robiłem nigdy takiego testu, ale wydaje mi się, że wyświetlacz powinien działać

na pewno zegar i raczej coś się powinno wyświetlić na "dużym" wyświetlaczu

bo samo podświetlenie to się włączy już po podłączeniu 12-pinowej wtyczki TID

może ktoś coś podpowie, zanim się zaczniesz stresować, że MID uszkodzony... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może ktoś coś podpowie, zanim się zaczniesz stresować, że MID uszkodzony...

No właśnie tak się zastanawiam bo po kupnie zacząłem lekko poruszać midem w różnych kierunkach i coś tam w środku latało.

Metalowe zaczepy wykluczam.

No ale wiązki się robią i stan już jest zaawansowany więc w przyszłą sobotę może wszystko złoże do kupy - wtedy zobaczę.

A tak przy okazjii jak już kolega Azja jest na warcie:

1. co zrobić z kabelkami gdybym nie chciał podłączać sobie wiązki do włącznika świateł stop?

2. napisałeś, że pin 15 z mida podłączyć z gniazdem diagnostyki (X13) pin D - czy to dotyczy złącza 10-pinowego czy 16-pinowego?

Sorry za te wszystkie pytania ale zanim zabiorę się za montaz w samochodzie chciałbym wiedzieć co, gdzie i kiedy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie tak się zastanawiam bo po kupnie zacząłem lekko poruszać

> midem w różnych kierunkach i coś tam w środku latało.

> Metalowe zaczepy wykluczam.

> No ale wiązki się robią i stan już jest zaawansowany więc w przyszłą

> sobotę może wszystko złoże do kupy - wtedy zobaczę.

rozkręcisz - zobaczysz wink.gif

> A tak przy okazjii jak już kolega Azja jest na warcie:

> 1. co zrobić z kabelkami gdybym nie chciał podłączać sobie wiązki do

> włącznika świateł stop?

a dlaczego nie chcesz?

bedziesz miał (nawet bez checka) kontrolę bezpiecznika i włącznika świateł STOP ok.gif

to tylko dwa kabelki smile.gif

> 2. napisałeś, że pin 15 z mida podłączyć z gniazdem diagnostyki

> (X13) pin D - czy to dotyczy złącza 10-pinowego czy 16-pinowego?

to dla 10-pinowego

w 16-pinowym masz oznaczenia cyfrowe, a nie literowe

nie podłączaj go nigdzie, wyprowadź sobie tylko kabelek,

który w razie potrzeby diagnostyki będziesz zwierał do masy

ja mam wyprowadzony do skrzynki bezpiecznikowej ok.gif

> Sorry za te wszystkie pytania ale zanim zabiorę się za montaz w

> samochodzie chciałbym wiedzieć co, gdzie i kiedy?

dobrze, że pytasz ok.gif

przy okazji - w wersji manuala, który aktualnie jest na WoA jest drobny błąd

we fragmencie:

Quote:

Następnie kabelek informujący MID-a o ilości paliwa w zbiorniku. Najprościej odnaleźć go

w zestawie wskaźników - to ten sam przewód, który daje sygnał dla wskazówki w zegarach.

Poniżej połączenie z kabelkiem niebiesko-czerwonym - pin numer 7 złącza 16-pinowego (X21):


powinno być: niebiesko-czarnym, jak zresztą widać na fotce zlosnik.gif

w Tabeli pod opisem pinu 18 jest prawidłowo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego nie chcesz?

> bedziesz miał (nawet bez checka) kontrolę bezpiecznika i włącznika

> świateł STOP

> to tylko dwa kabelki

tak tylko nie chce mi się nurkować w te hamulcowe czeluście grinser006.gif

> to dla 10-pinowego

> w 16-pinowym masz oznaczenia cyfrowe, a nie literowe

> nie podłączaj go nigdzie, wyprowadź sobie tylko kabelek,

> który w razie potrzeby diagnostyki będziesz zwierał do masy

a nie mogę go na stałe podłaczyć do jakiejkolwiek masy ?

> dobrze, że pytasz

> przy okazji - w wersji manuala, który aktualnie jest na WoA jest

> drobny błąd

> we fragmencie:

> Quote:

> Następnie kabelek informujący MID-a o ilości paliwa w zbiorniku.

> Najprościej odnaleźć go

> w zestawie wskaźników - to ten sam przewód, który daje sygnał dla

> wskazówki w zegarach.

> Poniżej połączenie z kabelkiem niebiesko-czerwonym - pin numer 7

> złącza 16-pinowego (X21):

> powinno być: niebiesko-czarnym, jak zresztą widać na fotce

> w Tabeli pod opisem pinu 18 jest prawidłowo

Thanks za info waytogo.gif]

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak tylko nie chce mi się nurkować w te hamulcowe czeluście

moim zdaniem warto

przełącznik jak wyczepisz, to na kabelkach da się trochę "wyciagnąć" w dół, nie jest trudno tam lutować ok.gif

ale jak naprawdę nie chcesz, to z wystarczy podpiąć pod masę pin 26 MID-a,

a zasilanie (+12V pin 5) możesz wziąć wtedy skąd sobie zażyczysz

będę Cie jednak namawiał do podłączenia się pod włącznik STOP smile.gif

> a nie mogę go na stałe podłaczyć do jakiejkolwiek masy ?

pinu 15 (diagnostyka)?

NIE podpinaj go na stałe pod masę, to wymusza tryb diagnostyczny

zostaw luzem, albo w ogóle nie wyprowadzaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem warto

> przełącznik jak wyczepisz, to na kabelkach da się trochę "wyciagnąć"

> w dół, nie jest trudno tam lutować

> ale jak naprawdę nie chcesz, to z wystarczy podpiąć pod masę pin 26

> MID-a,

> a zasilanie (+12V pin 5) możesz wziąć wtedy skąd sobie zażyczysz

> będę Cie jednak namawiał do podłączenia się pod włącznik STOP

> pinu 15 (diagnostyka)?

> NIE podpinaj go na stałe pod masę, to wymusza tryb diagnostyczny

> zostaw luzem, albo w ogóle nie wyprowadzaj

OK dziękuję za pomoc (kolejny raz) waytogo.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko:

Czy ma ktoś wsady programów do MIDa ?

Lub czy może opanował już ktoś programowanie bez wizyty w ASO ?

(muszę przeprogramwać swojego a nie lubię tam jeździć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ma ktoś wsady programów do MIDa ?

> Lub czy może opanował już ktoś programowanie bez wizyty w ASO ?

> (muszę przeprogramwać swojego a nie lubię tam jeździć)

nikt się jak do tej pory nie chwalił zlosnik.gif

programowanie poza ASO jest możliwe w dwóch przypadkach:

1/ warsztat mający Techa, a nie będący ASO

2/ opel scanner, ale nie w eFce i nie we wszystkich rocznikach

w omegach (niektórych) można ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nikt się jak do tej pory nie chwalił

> programowanie poza ASO jest możliwe w dwóch przypadkach:

> 1/ warsztat mający Techa, a nie będący ASO

> 2/ opel scanner, ale nie w eFce i nie we wszystkich rocznikach

> w omegach (niektórych) można

Aha, jeszcze tego nie rozbierałem ale tak sobie myślę od strony elektronicznej, jest układ, i jest program, więc teoretycznie podpiąć się pod scalaka i zaprogramować, przeszkody:

- brak plików z wsadami

Bo gdzie się podpiąć (chyba) jakoś bym znalazł, zależy na czym to wszystko jest, muszę rozkręcić i zerknąć, ale przed tym postaram się poszukać , coś może znajdę na niemieckich stronach, bo nie dowierzam że poza aso się nie da, skoro to tylko elektronika

Nie wiem też dokładnie, czy wgrywany jest program, czy tylko zmieniany kod programu, a wszystkie wersje programu tak naprawdę są w środku.

Czas na poszukiwania, może i bez celowe, ale chociaż spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo gdzie się podpiąć (chyba) jakoś bym znalazł, zależy na czym to

> wszystko jest,

programowanie w ASO odbywa się po jednym pinie, nie wyciągają układu zlosnik.gif

> Nie wiem też dokładnie, czy wgrywany jest program, czy tylko

> zmieniany kod programu, a wszystkie wersje programu tak naprawdę są w środku.

tego nie wiem

wiem za to, że na allegro jest gość, który nie ma całych wsadów, a grzebie w kodzie

celius o tym pisał

> Czas na poszukiwania, może i bez celowe, ale chociaż spróbuję.

próbuj i pochwal się koniecznie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zasilanie na piny 5 i 13 dałem z

> zasilacza - (nie chciało mi się szukać +12V i masy w

> samochodzie).

> Czy tylko tyle powinienem zobaczyć czy może powinno być coś jeszcze?

> Pozdrawiam

Witam.

Na mój gust to minus tego zasilacza powinien mieć połączenie z minusem (masą) samochodu żeby MID zadziałał....

IMHO przez zabawę z dwoma źródłami prądu można nieźle nabroić bbq.gif ,więc lepiej unikać tego typu połączeń jeśli nie do końca

wiemy jakie są ich skutki ....

Pzdr.

P.S. Nie chciałem się tu wymądrzać tylko przestrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Na mój gust to minus tego zasilacza powinien mieć połączenie z

> minusem (masą) samochodu żeby MID zadziałał....

no to inaczej niech spróbuje, skoro ma zasilacz

poza autem, na stole można podać zasilanie i na małą, i na dużą wtyczkę (tzn. gniazda MID-a)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to inaczej niech spróbuje, skoro ma zasilacz

> poza autem, na stole można podać zasilanie i na małą, i na dużą

> wtyczkę

Tak będzie najbezpieczniej dla MID-a ... ok.gif ,a przy okazji może

sobie zrobić dużą wtyczkę Twojego pomysłu waytogo.gif jeśli jej nie posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że po jednym pinie to wydaje mi się że nie tak do końca...qrcze, muszę to wszystko rozebrac:D tzn. jakimś urządzeniem (tech) to jak najbardziej tak, ale ręczne programowanie to napewno tak jak w przypadku tech'a 1 przewód będzie przesyłem danych , ale i potrzeba jeszcze co najmniej zasilanie i GND. co chcę przez to powiedzieć:

to że po rozebraniu MIDa i dostaniu się do układu, jakbym miał schemat układu scalonego(którego poszukam jak rozkręcę MIDa) , podłączyłbym się pod niego programatorem , zczytałbym pamięć i zostanie pytanie: co dalej? Bo wgrać też by się dało ale nie mamy wsadów, chyba że je stworzymy, mianowicie jeżeli by mi się udało, zczytałbym to co mam , umieścił na forum i już ci którzy potrzebują wersję tą którą ja mam, mogliby sobie wgrać za free

I jeżeli zaczniemy tak zgrywać, to niezłą baze stworzymy

idea dobra, zobaczymy jak to w praktyce będzie

Za tydzień mam dostać rozbudowany programator, ciekawe czy da rade zczytać softa z tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w przypadku tech'a 1 przewód będzie przesyłem danych , ale i

> potrzeba jeszcze co najmniej zasilanie i GND.

ofkors, mnie chodziło o sygnał (dane), że na jednym kablu idzie ok.gif

> zczytałbym to co mam , umieścił na forum i już ci którzy

> potrzebują wersję tą którą ja mam, mogliby sobie wgrać za free

> idea dobra, zobaczymy jak to w praktyce będzie

> Za tydzień mam dostać rozbudowany programator, ciekawe czy da rade

> zczytać softa z tego

trzymam kciuki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.