Skocz do zawartości

wymiana krokowca


tigger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przyszedł czas na wymianę krokowca, zakupiłem dziś takowy ale po wymianie po odpaleniu silnik wskoczył na jakieś 5 tys. obrotów i tak trzymał. Czy krokowca w jakiś sposób się reguluje czy po prostu sprzedano mi nieprawidłowy (sprzedawca się pytał o pojemność silnika ale może dla 16V jest inny)?

Poza tym sama potrzeba wymiany krokowca: mam objawy nietrzymania obrotów na zimnym silniku (ale to pewnie nie krokowiec), ponadto jak obroty spadają to jest takie wahnięcie do 500-600 obrotów i potem się podnosi do 900-1000 - zarówno na pb jak i lpg. Sam krokowiec został przeczyszony ale po naciśnięciu tego grzybka jest pewien luz, który podobno go dyskwalifikuje (?)

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że brak jest sterowania i trzpień się nie wysunął lub trzpień w nowym silniczku jest za krótki. Sprawdź połaczenia elektryczne.

PS. W trybie diagnostycznym (spinacz) silniczek krokowy wysuwa i chowa trzpień, co słychać, więc tak możesz sprawdzić, czy on w ogóle działa. Jak będziesz to robił na silniczku wymontowanym - ogranicz palcami wysunięcie tłoczka, bo ci wystrzeli!!!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na to, że brak jest sterowania i trzpień się nie wysunął lub

> trzpień w nowym silniczku jest za krótki. Sprawdź połaczenia

> elektryczne.

> PS. W trybie diagnostycznym (spinacz) silniczek krokowy wysuwa i

> chowa trzpień, co słychać, więc tak możesz sprawdzić, czy on w

Myślę, ze połączenia są OK - stary krokowiec słabo ale jednak działa, jutro sprawdzę go tak jak opisujesz, ale pytanie jest czy ten luz tak czy inaczej może wpływać na jego pracę, tudzież dyskwalifikować

Cały czas mam zagwozdkę co do tego nowego: z aukcji poniżej wynika, że jednak takie same są to 8V i 16V:

AUKCJA 1

AUKCJA 2

TUTAJ znalazłem przed chwilą informację, że wysokie obroty po czyszczeniu (wymianie) powinny się po jakimś czasie obniżyć. Teraz nie mam możliwości sprawdzić, ale w sumie wygląda na to, że należy włożyć ten co mam i poczekać aż się "ułoży". Czy ktoś może z doświadczenia to potwierdzić? Po jakim czasie obroty powinny dojść do siebie?

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odłącz akumulator na minutkę. Długo czekałeś aż się obroty uspokoją?

Aku nie odłączyłem, silnik wyłączyłem w sumie od razu bo mnie nieco przestraszyły te obroty. Odpaliłem potem jeszcze raz i też tylko na chwilkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wystarczy chwila cierpliwości i obroty same opadną.

Do silników jednopunktowych grzybek krokowego ma kształt stożka ściętego. Do twojego silnika jak widać na fotkach stożek jest podwójny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Przyszedł czas na wymianę krokowca, zakupiłem dziś takowy ale po

> wymianie po odpaleniu silnik wskoczył na jakieś 5 tys. obrotów i

> tak trzymał. Czy krokowca w jakiś sposób się reguluje czy po

> prostu sprzedano mi nieprawidłowy (sprzedawca się pytał o

> pojemność silnika ale może dla 16V jest inny)?

Też tak miałem. Jest to kwestia odłączenia akumulatora na kilkanaście minut. Po tym powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podam ciekawą teorię pod rozwagę. U kolegi Marcinstyk było tak, że auto schodząc z obrotów schodziło za nisko po czym wracało na odpowiednie obroty i tak już lekko się chybotało. Po ustawieniu w ECM za pomocą OpelScanner'a wolnych obrotów na poziomie 768obr/min problem zaniknął. Dotyczyło to silnika C18XE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem zamiennik na allegro z rok temu, nie dorgi, działa do dziś, nie pamiętam od kogo, ktoś na kąciku mi polecił, na starym strasznie mi obroty skakały, a po wymianie:

odpalam, auto wchodzi na wysokie, 3sek, spadnie na za niskie , 0,5sek wpada na normalne... podczas jazdy: zawsze jak koła się toczą, obroty mam wyższe, zatrzymam auto, 3 sek, spadną na niższe, nie wiem czy taki stan jest już całkowicie normalny, ale jakoś już się do tego przyzwyczaiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpalam, auto wchodzi na wysokie, 3sek, spadnie na za niskie , 0,5sek

> wpada na normalne... podczas jazdy: zawsze jak koła się toczą,

> obroty mam wyższe, zatrzymam auto, 3 sek, spadną na niższe,

mam to samo po wymianie krokowca, tyle, że krokowiec oryginalny opla - ale z jakiego... to nie wiem (chyba astra 1.4 ale jaki kod silnika...)

nie

> wiem czy taki stan jest już całkowicie normalny, ale jakoś już

> się do tego przyzwyczaiłem

ja też smile.gif i zona też smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpalam, auto wchodzi na wysokie, 3sek, spadnie na za niskie, >0,5sek

> wpada na normalne... podczas jazdy: zawsze jak koła się toczą,

> obroty mam wyższe, zatrzymam auto, 3 sek, spadną na niższe, nie

> wiem czy taki stan jest już całkowicie normalny, ale jakoś już

> się do tego przyzwyczaiłem

Norma... u mnie jest identycznie w oryginale.

...ciekawe jak będzie po zmianie przepustnicy na 1,6 i z nowym krokowym wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Norma... u mnie jest identycznie w oryginale.

> ...ciekawe jak będzie po zmianie przepustnicy na 1,6 i z nowym

> krokowym

Przepustnica z 1.6?

Napiszesz coś więcej? Chętnie bym się pozbył tej "wrodzonej wady"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wymianie.

Po pierwsze ceny: od około 60 na allegro do około... 1,5 tys. w ASO hehe.gif co prawda z obudową przepustnicy, ale ciekawe co tam było ze złota - już nie pytałem.

Szukałem po sklepach takich poniżej 100 zł. W jednym sklepie Pan stwierdził, że to musi być do 16V - i inny nie może być - widocznie nie czytał AK smile.gif I tak nie miał. W innym Pan stwierdził że spoko może być, i że jakby co to mogę oddać.

No i założyłem - to był co prawda ten model co ma wtyczkę do góry ale dało radę. Aku odłączone na kilkanaście minut - tyle co odkurzenie auta zajmuje smile.gif. Odpalenie, obroty na 4 tysie i po chwili normalizacja. I zniknęły wszystkie problemy związane z obrotami - zbyt niskie opadanie przy zdjęciu nogi z gazu, gaśnięcie przy dużym obciążeniu (klima), konieczność przygazowania przy odpaleniu ciepłego silnika. A co mi zalecił już niejeden mechanik powymieniać, żeby temu zaradzić...

Tak, że czyszczenie krokowca to jedno, ale jak ma luz to wychodzi, że trzeba zamienić na nowszy model...

Pozdr.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... coś więcej napisze jutro... w tym temacie C14SE po zmianie...

> nie będę zapeszał

Witam;

Dziś razem z Zielikiem zamontowaliśmy przepustnicę z 1,6 8V do autka 1,4 8V , normalnie gęba się śmieje od ucha do ucha - autko dostało takiego kopa w d...pę że naprawdę jest różnica smile.gif w mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam;

> Dziś razem z Zielikiem zamontowaliśmy przepustnicę z 1,6 8V do autka

> 1,4 8V , normalnie gęba się śmieje od ucha do ucha - autko

> dostało takiego kopa w d...pę że naprawdę jest różnica w mocy.

Witam!

A jak drive.gif jedzie to widzi wskaznik paliwa biglaugh.gif.

Ciekawi mnie czy wzrosnie spalanie?? czy spadnie 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> A jak jedzie to widzi wskaznik paliwa .

> Ciekawi mnie czy wzrosnie spalanie?? czy spadnie

Oj widzi... to jest proste równanie - jak Ci auto dobrze idzie to wciskasz gaz bo chcesz więcej... no więc spalanie musi szokować.

Myślę jednak, że jak się już nacieszę osiągami to zacznę jeździć "normalnie" i w tedy oczekuję zmniejszonego spalania... ale więcej o tym w założonym przeze mnie wątku o przepustnicy w C14SE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagły atak zimy umozliwił kolejne sprawdzenie: do tej pory jak temperatura spadła do około poniżej zera nie było opcji, zeby odpalić silnik i sobie spokojnie szybki poskrobać. Dopiero jak silnik się trochę podgrzał był w stanie utrzymać się na jałowym. Teraz odpalam bez dotykania gazu i trzyma obroty. I tego do końca nie rozumiem - jak to że silnik się podgrzeje wpływa na lepszą pracę krokowca - bo wygląda, na to że jakiś wpływ to ma...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to że silnik się podgrzeje wpływa na

> lepszą pracę krokowca

Bo kiedy silnik jest nagrzany, krokowy jest zamknięty. Aż się uśmiechnąlem bo przypomniałem sobie jak pewien człowiek znany na forum ze swoich "rewolucyjnych" hahaha.gif pomysłów pisał: "ZALECAM!!!! Wyrzućcie krokowce!!! Po co one nam skoro sprawiają tylko kłopoty!!! Ja odłączyłem swój i nie zauważyłem żadnej zmiany!!!"

Zapomniał dodać, że odłączył na gorącym silniku.... hahaha.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo kiedy silnik jest nagrzany, krokowy jest zamknięty.

Hmmm... jako laik będę drążył. Jest zamknięty na stałe? Bo z kolei na ciepłym też miałem wcześniej problemy, np. przy włączeniu klimy obroty strasznie spadały, czasem do zgaśnięcia i przy włączonej klimie zawsze był problem z utrzymaniem obrotów - teraz mam z tym kompletny spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest zamknięty na stałe?

Jego zadaniem jest utrzymanie "wolnych" obrotów na takim poziomie aby zapewnić silnikowi równą pracę. Oznacza to, że kiedy jest zimny podnosi je do około 1200 - 1500 obr/min

Oprócz tego (niezależnie od temperatury silnika) ma zapewnić stałe "wolne" obroty, niezależnie od obciążenia silnika (np. przez alternator). Tu sam dałeś przykład:

> na ciepłym też miałem wcześniej problemy, np. przy włączeniu klimy

> obroty strasznie spadały, czasem do zgaśnięcia i przy włączonej

> klimie zawsze był problem z utrzymaniem obrotów - teraz mam z

> tym kompletny spokój...

Kiedy włączysz np. ogrzewanie tylnej szyby, klimę, cokolwiek, obroty spadają a komputer wyrównuje je do normalnego poziomu lekko wysuwając grzybek krokowego.

Skoro krokowy źle działał no to sam rozumiesz... Nie dało się utrzymać standartowych ~900 obrotów.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozdroofka

dzięki piękne za wyjaśnienia.

Aż mnie korci, żeby przejechać się po tych wszystkich mechaniorach, którzy chcieli pół auta wymienić, żeby z tymi obrotami sobie poradzić. A w końcu gazownik zaradził....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście krokowy jest tylko bezrozumnym narzędziem, to ECU decyduje o tym jakie mają być wolne obroty. Kiedy odpalasz zimny silnik, komputer zczytuje rezystancję czujnika płynu i na podstawie jej wartości ustala obroty wysuwając grzybek krokowego, zubażając mieszankę a następnie zwiększa dawkę paliwa co skutkuje podwyższeniem obrotów. Podobnie dzieje się kiedy obroty spadną z powodu obciążenia np. alternatorem, klimą itp.

Tego nie jestem pewny bo nie pamiętam, ale ECU obserwuje również czujnik położenia przepustnicy - jeżeli zaobserwuje wzrost napięcie na nim (nacisnałeś pedał) nie martwi się już o wolne obroty i przestaje kombinować z krokowym.

Często mówi się, że "krokowy steruje obrotami". Z mojego poprzedniego posta też tak można wywnioskować hehe.gif Ale to tak samo jakby powiedzieć, że przepustnica decyduje z jaką predkością jedziemy. No a przecież to zależy od cięzaru naszego buta... grinser006.gifzlosnik.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.