jarzab11 Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Witam. Przejdę od razu do rzeczy. Nie chodzi mi silnik na jednym "garnku". Kable ok świece ok, więc silnik mówi ??? Auto ma 268 kkm wiec się nie zdziwie. Byłem z tym kiedyś u mechanika, wymieniony był popychacz. Macie jakies pomysły, któr e mnie nie zrujnują finansowo. Najchetneij bym z tym jeździł, ale nie wiem, czy np za 1000km nie stane gdzies na drodze. W pierwszej chwili myślałem o świecach, zmieniłem na nowe ale wydałem niepotrzebnie 36 PLN A tak wygladają nie pali na 4 od strony rozrządu, czyli pierwsza z prawej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Iskra jest na tym cylindrze? Jeśli tak to obstawiam popularne ostatnio lewe powietrze przez rurkę od serwo hamulców. Ewentualnie uszkodzoną uszczelkę pod kolektorem dolotowym. Kolega Azja ostatnio się doktoryzował w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 > Iskra jest na tym cylindrze? Jeśli tak to obstawiam popularne > ostatnio lewe powietrze przez rurkę od serwo hamulców. > Ewentualnie uszkodzoną uszczelkę pod kolektorem dolotowym. > Kolega Azja ostatnio się doktoryzował w tym temacie iskra jest i to dobra, czy to może powodowac brak przcy tego cylindra? Od czasu tej naprawy był spokój chodził równo nie klepał na tym, od pewnego czasu zaczal tak chodzić az do teraz zero reakcji. Możesz mi podesłac linki do tych dwóch usterek, bo szukajka nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Tematy były całkiem niedawno. W tym tygodniu. Jeśli zrobisz pomiar sprężania to będziesz miał pewność, czy to nie wina popychacza (zaworu). http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=280481948&page=8&fpart=all http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=280520452&an=0&page=3#Post280520452 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 > Tematy były całkiem niedawno. W tym tygodniu. > Jeśli zrobisz pomiar sprężania to będziesz miał pewność, czy to nie > wina popychacza (zaworu). > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=280481948&page=8&fpart=all > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=280520452&an=0&page=3#Post280520452 dzięki, za wskazówki. Jeżeli będzie w normie to szukać gdzie indziej przyczyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 A przypadkiem nie masz wycieku spod uszczelki pokrywy zaworów lub obudowy walka, bo swiece masz mocno mokre na gwincie, a olej potrafi robic cuda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 > Tematy były całkiem niedawno. W tym tygodniu. > Jeśli zrobisz pomiar sprężania to będziesz miał pewność, czy to nie > wina popychacza (zaworu). > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=280481948&page=8&fpart=all > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=280520452&an=0&page=3#Post280520452 pierwszym linkiem chyba rozwiązałeś moj problem. Ostatnio czyściłem tego "kondoma" co wychodzi z pod szybia i tam sie mi telepał taki wężyk, na zdjęciu zapożyczonym od Lelka ten wężyk jest wetknięty u mnie dynda. Może to to jest przyczyną. A pozostałe połączenia przy serwie oczywiście sprawdze. Dam jutro znać co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luxus150 Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > pierwszym linkiem chyba rozwiązałeś moj problem. Ostatnio czyściłem > tego "kondoma" co wychodzi z pod szybia i tam sie mi telepał > taki wężyk, na zdjęciu zapożyczonym od Lelka ten wężyk jest > wetknięty u mnie dynda. > Może to to jest przyczyną. > A pozostałe połączenia przy serwie oczywiście sprawdze. > Dam jutro znać co i jak. robiłem juz taki silnik jak Twój na dokładnie to samo......usterka banalna - pękł popychacz co wciska zawor i sobie wyleciał.....jeden z zaworów w ogole nie pracował.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > A przypadkiem nie masz wycieku spod uszczelki pokrywy zaworów lub > obudowy walka, bo swiece masz mocno mokre na gwincie, a olej > potrafi robic cuda może troszkę, ale nie do tego stopnia, żeby tam olej stał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > Tematy były całkiem niedawno. W tym tygodniu. > Jeśli zrobisz pomiar sprężania to będziesz miał pewność, czy to nie > wina popychacza (zaworu). > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=280481948&page=8&fpart=all > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=280520452&an=0&page=3#Post280520452 Twoje przypuszczenia się potwierdziły. Założyłem felerny wężyk tam gdzie powinien być. Muszę powymieniać te gumowe połączenia, bo mam popękane ze starości. Nie zauważyłem, że nie działa mi obieg wewnętrzny. Wszystko wróciło jak dawniej. Silnik nie klepie, a jak wyjmę fajkę ze świecy nr 4 to jest słyszalna reakcja że cylinder nie pracuje, a po założeniu jest ok. NIe przypuszczałem, że tak błahy powód jak wężyk może takie objawy dawać. Dla własnego spokoju, zmierzę ciśnienie sprężania. Gdzieś chyba jeszcze mi jeszcze zasysa powietrze, bo zdarza się, że nierówno pracuje. Chciałem Ci bardzo podziękować, bo myśłem, że czeka mnie widmo naprawy. Co ja bym bez Was zrobił, siąść i płakać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Taki przebieg to nie jest nic wielkiego. Wiec nie wiem dlaczego uwazasz ze to norma ze przy takim przebiegu silnik nadaje sie na smieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > Tematy były całkiem niedawno. W tym tygodniu. > Jeśli zrobisz pomiar sprężania to będziesz miał pewność, czy to nie > wina popychacza (zaworu). > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=280481948&page=8&fpart=all > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=280520452&an=0&page=3#Post280520452 a możesz mi coś o tych świecach powiedzieć. Jeżdzę na LPG i nie wiem czy odcień ich oko[cenia czy osmolenia jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > NIe przypuszczałem, że tak błahy powód jak wężyk może takie objawy > dawać. Nie musi być oderwany, wystarczy jak pęknie i już może bruździć. > Chciałem Ci bardzo podziękować, bo myśłem, że czeka mnie widmo > naprawy. a możesz mi coś o tych świecach powiedzieć. Jeżdzę na LPG i nie wiem czy odcień ich oko[cenia czy osmolenia jest ok. Jest troszkę popiołu, ale ogólnie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Taki przebieg to nie jest nic wielkiego. Wiec nie wiem dlaczego > uwazasz ze to norma ze przy takim przebiegu silnik nadaje sie na > smieci. Nie napisałem, że silnik nadaje się na śmieci, tylko że nie zdziwiłbym się gdyby cos się wnim zepsuło. Przebieg jest spory wg mnie i różne nieprzewidziane usterki moga się zdarzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stef311 Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 Pomóżcie mi zrozumieć co ma obieg wewnętrzny do cylindra ni w ząb nie mogę tego pojąć czy nawiewy też mają coś do tego proszę niech mi ktoś wytłumaczy tak łopatologicznie jak to jest powiązane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Pomóżcie mi zrozumieć co ma obieg wewnętrzny do cylindra ni w ząb nie > mogę tego pojąć czy nawiewy też mają coś do tego proszę niech > mi ktoś wytłumaczy tak łopatologicznie jak to jest powiązane też się zdziwiłem, i chętnie tez poznam mechanizm działania tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulfi Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Pomóżcie mi zrozumieć co ma obieg wewnętrzny do cylindra ni w ząb nie > mogę tego pojąć czy nawiewy też mają coś do tego proszę niech > mi ktoś wytłumaczy tak łopatologicznie jak to jest powiązane Obieg wewnetrzny masz sterowany podcisnieniem. Podcisnienie brane jest z kolektora dolotowego. Jezeli jakas rurka Ci sie rozsypie, to silnik dostaje lewe powietrze i moga byc problrmy z praca, przewaznie (zawsze?) na jeden cylinder... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 Racja. W eFkach podciśnienie do serwo hamulców, obiegu wewnętrznego i zbiornika par paliwa jest brane z gałęzi kolektora idącej do 4-tego cylindra. Jeśli silnik jest na monowtrysku to lewe powietrze w tym miejscu powoduje na tyle duże zubożenie mieszanki w 4-tym cylindrze, że przestaje się ona zapalać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Racja. W eFkach podciśnienie do serwo hamulców, obiegu wewnętrznego i > zbiornika par paliwa jest brane z gałęzi kolektora idącej do > 4-tego cylindra. Jeśli silnik jest na monowtrysku to lewe > powietrze w tym miejscu powoduje na tyle duże zubożenie > mieszanki w 4-tym cylindrze, że przestaje się ona zapalać. to znaczy, że gdzieś jeszcze, mi ssie, bo czasami jakos nierówno zatelepie, co nie zmienia faktu, że tamten wężyk całkowicie unieruchomił mi 4 cylinder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > to znaczy, że gdzieś jeszcze, mi ssie, bo czasami jakos nierówno > zatelepie, co nie zmienia faktu, że tamten wężyk całkowicie > unieruchomił mi 4 cylinder no, to masz dokładnie to samo co ja od niedawna wymiana wężyków i uszczelnienie przy kolektorze pomogło o tyle, że cylinder zaczął pracować, ale jeszcze nie jest do końca dobrze pogoda niestety nie pozwala na razie na głębsze zajęcie się problemem... po świętach chcę zmierzyć sprężanie na 4 cylindrze (tzn. na wszystkich, ale ten mnie najbardziej interesuje) obawiam się, że coś może być nie tak z zaworem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asterix_77 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 Witam. Przyłączę się do tematu. Niestety padł mi silnik, nie pali 4-ty cylinder, iskra jest. Pomiar ciśnienia: 14-14,5-13,5- 4,5 , po próbie olejowej na 4-tym cylindrze jest ciśnienie 11. Wszystkie znaki wskazują na pierścienie. Dodatkowo dmucha spalinami z korka wlewu i otworu bagnetu bardziej niż z wydechu. Silnik nie brał oleju, zużycie w normie 1/10kkm. Płyn chłodniczy czysty, nie ubywa, nie przedostają się spaliny. Proszę o pomoc: 1. Co może być przyczyną, że aż tak padł 4 cylinder? Przy 90kkm wymieniana była chłodnica, przegrzewał się silnik. 2. Czy da radę reanimować silnik bez kapitalnego remontu? przebieg silnika na 99% rzeczywisty. Ceramizery, nafta nie pomogą? 3. Jeśli będzie konieczność remontu, to wymienić pierścienie tylko w uszkodzonym cylindrze czy wszystkie? 4. Silnik X16SZR - da się bez problemu wyjąć miskę olejową? słyszałem że mogą być z tym problemy. 5. Jak długo można jeździć na 3 cylindrach, niestety jest mi potrzebne autko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Proszę o pomoc: > 1. Co może być przyczyną, że aż tak padł 4 cylinder? Przy 90kkm > wymieniana była chłodnica, przegrzewał się silnik. Unieruchomione, lub uszkodzone pierścienie. Może nagar, albo pęknięty pierścień. Bez wyjęcia tłoka się tego nie dowiesz > 2. Czy da radę reanimować silnik bez kapitalnego remontu? przebieg > silnika na 99% rzeczywisty. Ceramizery, nafta nie pomogą? Owszem. Wystarczy wyjąć tłok i wymienić pierścienie. W.w. dodatki raczej nie ruszą pierścieni > 3. Jeśli będzie konieczność remontu, to wymienić pierścienie tylko w > uszkodzonym cylindrze czy wszystkie? To zależy od finansów. Wymiana tylko przy jednym tłoku wystarczy. Wymiana we wszystkich znacznie wydłuży życie silnikowi > 4. Silnik X16SZR - da się bez problemu wyjąć miskę olejową? słyszałem > że mogą być z tym problemy. Chyba jedyny problem to taki, że trzeba zdjąć rurę wydechową pod miską. Trzeba się też zaopatrzyć w nową uszczelkę. > 5. Jak długo można jeździć na 3 cylindrach, niestety jest mi > potrzebne autko Nie wiem jak długo, ale wiem jaki może być skutek. Dość szybko padnie katalizator, potem (a może przedtem) sonda lambda. Potrwa to pewnie ok kilku dni. Następne w kolejności sprzęgło i skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asterix_77 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 Dzięki za odpowiedzi. > Nie wiem jak długo, ale wiem jaki może być skutek. Dość szybko > padnie katalizator, potem (a może przedtem) sonda lambda. Potrwa > to pewnie ok kilku dni. Następne w kolejności sprzęgło i > skrzynia. Katalizator wycięty, sonda pokazuje bogatą mieszankę ale to pewnie przez to że nie pali jeden cylinder. Czy technicznie jest możliwość wyciągnięcia tłoka do dołu, bez ściągania głowicy? W załączniku świece na 3 i 4 cylindrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
metan Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > W załączniku świece na 3 i 4 cylindrze Może na początek zmień lub wyczyść świece. Ta z 4 cylindra wygląda tragicznie, pewnie nie daje iskry i dlatego chodzi na 3 garki. Może uda sie pojeździć na 4 cylindrach te kilka dni do remontu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asterix_77 Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Może na początek zmień lub wyczyść świece. Ta z 4 cylindra wygląda > tragicznie, pewnie nie daje iskry i dlatego chodzi na 3 garki. > Może uda sie pojeździć na 4 cylindrach te kilka dni do remontu. Jak zobaczyłem w jakim stanie jest ta świeca to wymieniłem natychmiast wszystkie na nowe GM. I tak była planowana wymiana, na tych starych NGK przejechałem na gazie 50 tys. km. Dobre świeczki były, a jak sprawdzałem to ta 4 daje jeszcze dobrą iskrę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Marca 2008 Udostępnij Napisano 22 Marca 2008 > Czy technicznie jest możliwość wyciągnięcia tłoka do dołu, bez > ściągania głowicy? Technicznie jest taka możliwość, ale jest gorsza od zdjęcia głowicy. Polega ona na wyjęciu wału korbowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asterix_77 Napisano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 > Technicznie jest taka możliwość, ale jest gorsza od zdjęcia głowicy. > Polega ona na wyjęciu wału korbowego Ciąg dalszy przygód. Zdjęta głowica, niestety rysa na cylindrze, według mechanika konieczny szlif cylindrów. Przybliżony koszt naprawy ok. 3000 zł nowe tłoki z pierścieniami - 1000 szlif - 320 planowanie głowicy, uszczelniacze, szlif gniazd zaworów - ok. 200 robocizna - 700 uszczelki, śruby, olej, ewentualnie nowy rozrząd, itp, itd. - pozostała kwota. 1. Pytanie czy jest sens inwestować w silnik 3 tys. zł? 2. Pozostaje jeszcze problem z klimą, trzeba wyciągnąć silnik. Jak długo może pozostać układ bez czynnika? Zapomniałem doliczyć jeszcze do cennika 200 zł za napełnienie klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 > Ciąg dalszy przygód. Zdjęta głowica, niestety rysa na cylindrze, > według mechanika konieczny szlif cylindrów. > Przybliżony koszt naprawy ok. 3000 zł > nowe tłoki z pierścieniami - 1000 > szlif - 320 > planowanie głowicy, uszczelniacze, szlif gniazd zaworów - ok. 200 > robocizna - 700 > uszczelki, śruby, olej, ewentualnie nowy rozrząd, itp, itd. - > pozostała kwota. > 1. Pytanie czy jest sens inwestować w silnik 3 tys. zł? > 2. Pozostaje jeszcze problem z klimą, trzeba wyciągnąć silnik. Jak > długo może pozostać układ bez czynnika? > Zapomniałem doliczyć jeszcze do cennika 200 zł za napełnienie klimy. Witam! Za kase okolo 3000zl nawet nie myslalbym o remoncie. Szukaj np. anglika na dawce lub sam silnik a wyjdzie Ciebie to taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 > 2. Pozostaje jeszcze problem z klimą, trzeba wyciągnąć silnik. Jak > długo może pozostać układ bez czynnika? Jeżeli będzie szczelna (nie nabierze wilgoci) to nawet długo (miesiące) > Zapomniałem doliczyć jeszcze do cennika 200 zł za napełnienie klimy. Dogadaj się z zakładem klimiarskim na ewakuowanie czynnika. Odessą, zrobisz co trzeba, przyjedziesz i naładują ponownie + to co sie utraciło + olej itp.. Tylko musisz klimiarzy z prawdziwego zdarzenia znaleźć a nie tylko takich co maja maszyne która "sama robi" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asterix_77 Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 > Witam! > Za kase okolo 3000zl nawet nie myslalbym o remoncie. > Szukaj np. anglika na dawce lub sam silnik a wyjdzie Ciebie to > taniej. Głowica dobra, właśnie szukam bloku silnika. Pytanie czy będzie pasował dół silnika od Astry G? i czy koniecznie musi być od modelu X16SZR a może będzie pasował od jakiegoś innego modelu 1,6 8V Kilku mechaników się zastanawiało i jeszcze nie wie, czy możliwe jest wyciągnięcie silnika (już bez głowicy) tak aby pozostała sprężarka od klimy (bez rozłączania układu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 > Głowica dobra, właśnie szukam bloku silnika. > Pytanie czy będzie pasował dół silnika od Astry G? > i czy koniecznie musi być od modelu X16SZR a może będzie pasował od > jakiegoś innego modelu 1,6 8V > Kilku mechaników się zastanawiało i jeszcze nie wie, czy możliwe jest > wyciągnięcie silnika (już bez głowicy) tak aby pozostała > sprężarka od klimy (bez rozłączania układu) Blok silnika- w EPC silnik krotki ma oznaczenia: Astra G 9118633 604089 Astra F 90540358 604 036 ale czym sie roznia nie powiem Ci, musza sie wypowiedziec inni koledzy co maja wiecej rozeznania. Wpisz maila do profilu to wysle Ci zrzuty z obu EPC(starego i nowego ) Astry F i G. Pod Astra F jest wiecej modeli tego bloku, ale jak wyzej nie wiem czym sie roznia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asterix_77 Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 > Blok silnika- w EPC silnik krotki ma oznaczenia: > Astra G 9118633 604089 > Astra F 90540358 604 036 > ale czym sie roznia nie powiem Ci, musza sie wypowiedziec inni > koledzy co maja wiecej rozeznania. W EPC dla ASTRY G podane jest również JNS - STOSOWAĆ 90540358 604 036, czyli blok od ASTRY F Ze starszych modeli silników 1,6 bloki nie będą pasować, nie było tam czujnika położenia wału korbowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asterix_77 Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 To tak dla uzupełnienia fotka cylindra, albo szlif albo na złom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.