Skocz do zawartości

[F] Jak założyć czujniki zużycia klocków


mickee

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem dzisiaj klocki Jurid do mojej asterki i okazało się że w komplecie są czujniki zużycia klocków.

W moim bolidzie oczywiście brak tego udogodnienia. Potrzebuję informacji jak to działa w oryginale i czy ma ktoś może na zbyciu wtyczki łączące się z czujnikami przy klockach.

Z chęcią dołożyłbym ten bajer.

Pomóżcie na ile się da, może jakiś manual się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję

> informacji jak to działa w oryginale

w oryginale po "starciu" klocków przerwa powoduje zdjęcie masy z odpowiedniego wejścia MID-a

> i czy ma ktoś może na

> zbyciu wtyczki łączące się z czujnikami przy klockach.

> Z chęcią dołożyłbym ten bajer.

> Pomóżcie na ile się da, może jakiś manual się znajdzie.

to jedna z dwóch rzeczy, których do MID-a nie mam zamiaru dokładać

wartość użyteczna jak dla mnie nie warta zachodu wink.gif

druga to czujnik do miski olejowej - nie zakładam, bo musiałbym wymienić miskę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w oryginale po "starciu" klocków przerwa powoduje zdjęcie masy z

> odpowiedniego wejścia MID-a

> to jedna z dwóch rzeczy, których do MID-a nie mam zamiaru dokładać

> wartość użyteczna jak dla mnie nie warta zachodu

> druga to czujnik do miski olejowej - nie zakładam, bo musiałbym

> wymienić miskę

Ja myślałem że te czujki działają na zasadzie zamykania obwodu. Po przetarciu się plastiku, przy hamowaniu tarcza zwiera obwód i zapala się kontrolka. Muszę pomierzyć przejście na nowych czujkach. Jeśli będzie tak jak mówisz to odpuszczam.

Ja chciałem robić tak jak piszę wyżej - zapalająca się kontrolka przy hamowaniu gdy klocki zrobią się łyse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja myślałem że te czujki działają na zasadzie zamykania obwodu. Po

> przetarciu się plastiku, przy hamowaniu tarcza zwiera obwód i

> zapala się kontrolka.

a Ty nie montowałeś przypadkiem MID-a?

zamiast kabla z czujników podaje się na MID-a masę na stałe, tak?

stąd moja odpowiedź, chyba się nie mylę wink.gif

> Muszę pomierzyć przejście na nowych

> czujkach. Jeśli będzie tak jak mówisz to odpuszczam.

> Ja chciałem robić tak jak piszę wyżej - zapalająca się kontrolka przy

> hamowaniu gdy klocki zrobią się łyse.

kontrolkę zawsze możesz zrobić ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam MIDa i jakoś specjalnie mnie nie ciągnie. Czujniki faltycznie po zużyciu przerywają obwód więc najprostsze rozwiązanie nie wchodzi w grę. Trzeba by zmontować jakiś układzik, który zapali kontrolkę kiedy wykryje przerwę w obwodzie.

Masz może jakieś sugestie co załatwiłoby sprawę. Chciałbym wykorzystać jedną z kontrolek, które są oryginalnie w zegarach (była chyba jakaś od hamulców...?)

W sumie nie jest to trudne zadanie, trzeba mieć tylko ten układzik i wtyczki do czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam MIDa i jakoś specjalnie mnie nie ciągnie. Czujniki faltycznie

> po zużyciu przerywają obwód więc najprostsze rozwiązanie nie

> wchodzi w grę. Trzeba by zmontować jakiś układzik, który zapali

> kontrolkę kiedy wykryje przerwę w obwodzie.

> Masz może jakieś sugestie co załatwiłoby sprawę. Chciałbym

> wykorzystać jedną z kontrolek, które są oryginalnie w zegarach

> (była chyba jakaś od hamulców...?)

> W sumie nie jest to trudne zadanie, trzeba mieć tylko ten układzik i

> wtyczki do czujników.

najprosciej mozna to zrobic na przekazniku smile.gif styki zwarte przy wylaczonym przekazniku podlaczyc do kontrolki, i powinno dzialac smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba by zmontować jakiś układzik, który zapali

> kontrolkę kiedy wykryje przerwę w obwodzie.

Można użyć przekaźnika:

Zapodać "+" po stacyjce na jedno wyprowadzenie cewki i na styk normalnie rozwarty. Ze styku "wspólnego" dać na kontrolkę a jej drugi koniec do masy.

Drugie wyprowadzenie cewki do czujnika klocka.

Póki czujnik będzie zwarty (klocek gruby) przekaźnik będzie załączony i żarówka nie świeci. Kiedy czujnik się rozewrze, cewka przekaźnika straci masę, przekaźnik się rozłączy i zewrze styk "noermalnie rozwarty" ze stykiem "współnym" zapodając "+" na kontrolkę.

Wada: podczas jazdt przekaźnik pobiera prąd w zależności od rezystancji cewki, w granicach 20 - 50 mA.

Można też zrobić układ tranzystorowy pozbawiony tej wady.

Pozdroofka

EDIT:

Sie rozpisałem... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można użyć przekaźnika:

> Zapodać "+" po stacyjce na jedno wyprowadzenie cewki i na styk

> normalnie rozwarty. Ze styku "wspólnego" dać na kontrolkę a jej

> drugi koniec do masy.

> Drugie wyprowadzenie cewki do czujnika klocka.

> Póki czujnik będzie zwarty (klocek gruby) przekaźnik będzie załączony

> i żarówka nie świeci. Kiedy czujnik się rozewrze, cewka

> przekaźnika straci masę, przekaźnik się rozłączy i zewrze styk

> "noermalnie rozwarty" ze stykiem "współnym" zapodając "+" na

> kontrolkę.

> Wada: podczas jazdt przekaźnik pobiera prąd w zależności od

> rezystancji cewki, w granicach 20 - 50 mA.

> Można też zrobić układ tranzystorowy pozbawiony tej wady.

> Pozdroofka

> EDIT:

> Sie rozpisałem...

Dzięki Lelek za opis. Na przekaźniku to kumam jak ma to działać ale z elektroniki to sam nic nie wymyślę (żaden układ nie wyjdzie z mojej głowy samodzielnie).

Prosiłbym o jakiegoś gotowca ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prosiłbym o jakiegoś gotowca ;-)

No ja się przed szereg nie będę wyrywał wink.gif Jest tu paru elektroników, zrobią to znacznie lepiej ode mnie smile.gif Jak kolega Maro76 wróci z pracy pewnie coś podrzuci prostego.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja się przed szereg nie będę wyrywał Jest tu paru elektroników,

> zrobią to znacznie lepiej ode mnie Jak kolega Maro76 wróci z

> pracy pewnie coś podrzuci prostego.

> Pozdroofka

O kurczę, ale czasy nastały. Jak to możliwe że nie wyrywasz się przed szereg - no nie ja się wypisuję z klubu grinser006.gif

Widzę że będę miał większy problem żeby skombinować wtyczki do tych czujników. Nie obiło się nikomu o uszy gdzie to można zanabyć? Oprócz szrotów oczywiście, chociaż tu raczej marnie oceniam swoje szanse w mojej okolicymają kiepskie zaopatrzenie i do tego ceny takie że pudziana by zwaliły z nóg 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O kurczę, ale czasy nastały. Jak to możliwe że nie wyrywasz się przed

> szereg - no nie ja się wypisuję z klubu

No bo ja nie elektronik... Czasem coś dla siebie wymodzę, ale żeby tak pchać się ze schematami... grinser006.gif

Tak ukladzik: po rozwarciu wylącznika żarówka zapali się. Przy zwartym napięcie BE jest równe 0 czyli tranzystor zamknięty.

Pewnie można to jeszcze inaczej rozwiązać.

280570530-sch.JPG

Pozdroofka

post-36940-14352492135194_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bo ja nie elektronik... Czasem coś dla siebie wymodzę, ale żeby

> tak pchać się ze schematami...

> Tak ukladzik: po rozwarciu wylącznika żarówka zapali się. Przy

> zwartym napięcie BE jest równe 0 czyli tranzystor zamknięty.

> Pewnie można to jeszcze inaczej rozwiązać.

> Pozdroofka

Witam,

No Twoje rozwiązanie jest możliwie najprostsze wink.gif

Poradziłeś sobie doskonale beze mnie.

Ja w swoim szaleństwie mam MIDa i miałem zainstalowany oryginalnie min czujnik grubości klocków hamulcowych , 2 tygodnie po zakupie auta nie wytrzymałem ciągłego pojawiania się komunikatu o konieczności wymiany klocków - podjechałem do sklepu i kupiłem nowe, wymieniłem mimo ze poprzednie miały ok 8mm.

Moja radość była krótka, po wjechaniu w jakaś dziurę znów wyskakiwał komunikat , nie wiele pomogło czyszczenie złączy , tak sie wkurzyłem ze postanowiłem to odłączyć, znalazłem na niemieckich stronach dokładny opis wyprowadzeń wtyczki MiDa i interesujący PIN podłączyłem do masy na stałe.

Zbyt wiele elektroniki w aucie nie jest za dobre ( zwłaszcza jak ma ono ponad 10lat - złącza przestają przewodzić pojawiają się kłopoty ) Na pewno co jakiś czas zaglądacie do kół - zmiana opon letnie zimowe i na odwrót , myślę że sprawdzenie grubości 2 razy w roku wystarczy nie potrzeba jakiś super czujników , no chyba że kolejny kłopot na głowę smile.gif

Generalnie odradzam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bo ja nie elektronik... Czasem coś dla siebie wymodzę, ale żeby

> tak pchać się ze schematami...

> Tak ukladzik: po rozwarciu wylącznika żarówka zapali się. Przy

> zwartym napięcie BE jest równe 0 czyli tranzystor zamknięty.

> Pewnie można to jeszcze inaczej rozwiązać.

> Pozdroofka

Dzięki Lelek, wczoraj odpadłem i nie przeczytałem Twojego posta. Dzisiaj z rana zaatakowałem znajomego i wymodził taki sam układ, tylko dał rezystor 3k.

Jeszcze jedno, ostatnie pytanie: czy w zaciskach klocków nie musi być jakiegoś specjalnego miejsca na wyprowadzenie kabelka od czujnika? Jeśli moje auto nie miało tego od nowości to może mam inny zacisk.

Wiem że pewnie to głupie pytanie i nie miałoby sensu robienie innych zacisków do wersji z czujnikami zużycia klocków... wolę się jednak upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> No Twoje rozwiązanie jest możliwie najprostsze

> Poradziłeś sobie doskonale beze mnie.

> Ja w swoim szaleństwie mam MIDa i miałem zainstalowany oryginalnie

> min czujnik grubości klocków hamulcowych , 2 tygodnie po zakupie

> auta nie wytrzymałem ciągłego pojawiania się komunikatu o

> konieczności wymiany klocków - podjechałem do sklepu i kupiłem

> nowe, wymieniłem mimo ze poprzednie miały ok 8mm.

> Moja radość była krótka, po wjechaniu w jakaś dziurę znów wyskakiwał

> komunikat , nie wiele pomogło czyszczenie złączy , tak sie

> wkurzyłem ze postanowiłem to odłączyć, znalazłem na niemieckich

> stronach dokładny opis wyprowadzeń wtyczki MiDa i interesujący

> PIN podłączyłem do masy na stałe.

> Zbyt wiele elektroniki w aucie nie jest za dobre ( zwłaszcza jak ma

> ono ponad 10lat - złącza przestają przewodzić pojawiają się

> kłopoty ) Na pewno co jakiś czas zaglądacie do kół - zmiana

> opon letnie zimowe i na odwrót , myślę że sprawdzenie grubości

> 2 razy w roku wystarczy nie potrzeba jakiś super czujników , no

> chyba że kolejny kłopot na głowę

> Generalnie odradzam

Dzięki Maro, u mnie jednak instalacja będzie nowa (brak oryginalnej). Wydaje mi się że jeśli zastosuję ten najprostszy układ i pociągnę dwa kabelki (czujniki złączę równolegle) to nie powinno być kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Maro, u mnie jednak instalacja będzie nowa (brak oryginalnej).

> Wydaje mi się że jeśli zastosuję ten najprostszy układ i

> pociągnę dwa kabelki (czujniki złączę równolegle) to nie powinno

> być kłopotów.

Ty decydujesz wink.gif

+12V koniecznie trzeba wsiąść z zasilania 12V po stacyjce, aby prąd nam nie uciekał przez układzik w czasie postoju asterki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty decydujesz

> +12V koniecznie trzeba wsiąść z zasilania 12V po stacyjce, aby prąd

> nam nie uciekał przez układzik w czasie postoju asterki

Wiem, wiem. Zapodam tranzystor BC211, dodam jeszcze diodę od strony plusa po stacyjce. Do tego transystora będzie odpowiedni rezystor 3k.

Zdobędę "tylko" wtyczki i będzie komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdobędę "tylko" wtyczki i będzie komplet

Czekaj... A z klocków wychodzą jakieś kabelki z gniazdem na końcu, czy przewody z instalacji sa podłączane wprost do klocków? Jeżeli wychodzą kabelki to obetnij oryginalne gniazdo, zapodaj dowolne inne do którego masz pasujacą wtyczkę (choćby zwykłe konektory) i po kłopocie.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj... A z klocków wychodzą jakieś kabelki z gniazdem na końcu,

> czy przewody z instalacji sa podłączane wprost do klocków?

> Jeżeli wychodzą kabelki to obetnij oryginalne gniazdo, zapodaj

> dowolne inne do którego masz pasujacą wtyczkę (choćby zwykłe

> konektory) i po kłopocie.

> Pozdroofka

Do klocków podłącza się czujnik (wciska się go w odpowiednio ukształtowany otwór w klocku), który łączy się z instalacją w samochodzie przy pomocy tej nieszczęsnej wtyczki. Nie chciałem właśnie obcinać i łączyć na byle co.

Byłem uparty aż wkońcu znalazłem pasujące od Omegi. Na trzecim z rzędu szrocie stała sobie rozbebeszona Omega A, a w nadkolach sterczały dumnie wtyczki do moich czujników. Ostry nóż i miałem ostatni element układanki. yay.gif

Teraz czekam na cieplejsze dni i przy okazji zmiany na letnie koła biorę się za robotę.

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.