mickee Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 Zakupiłem dzisiaj klocki Jurid do mojej asterki i okazało się że w komplecie są czujniki zużycia klocków. W moim bolidzie oczywiście brak tego udogodnienia. Potrzebuję informacji jak to działa w oryginale i czy ma ktoś może na zbyciu wtyczki łączące się z czujnikami przy klockach. Z chęcią dołożyłbym ten bajer. Pomóżcie na ile się da, może jakiś manual się znajdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Potrzebuję > informacji jak to działa w oryginale w oryginale po "starciu" klocków przerwa powoduje zdjęcie masy z odpowiedniego wejścia MID-a > i czy ma ktoś może na > zbyciu wtyczki łączące się z czujnikami przy klockach. > Z chęcią dołożyłbym ten bajer. > Pomóżcie na ile się da, może jakiś manual się znajdzie. to jedna z dwóch rzeczy, których do MID-a nie mam zamiaru dokładać wartość użyteczna jak dla mnie nie warta zachodu druga to czujnik do miski olejowej - nie zakładam, bo musiałbym wymienić miskę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > w oryginale po "starciu" klocków przerwa powoduje zdjęcie masy z > odpowiedniego wejścia MID-a > to jedna z dwóch rzeczy, których do MID-a nie mam zamiaru dokładać > wartość użyteczna jak dla mnie nie warta zachodu > druga to czujnik do miski olejowej - nie zakładam, bo musiałbym > wymienić miskę Ja myślałem że te czujki działają na zasadzie zamykania obwodu. Po przetarciu się plastiku, przy hamowaniu tarcza zwiera obwód i zapala się kontrolka. Muszę pomierzyć przejście na nowych czujkach. Jeśli będzie tak jak mówisz to odpuszczam. Ja chciałem robić tak jak piszę wyżej - zapalająca się kontrolka przy hamowaniu gdy klocki zrobią się łyse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Ja myślałem że te czujki działają na zasadzie zamykania obwodu. Po > przetarciu się plastiku, przy hamowaniu tarcza zwiera obwód i > zapala się kontrolka. a Ty nie montowałeś przypadkiem MID-a? zamiast kabla z czujników podaje się na MID-a masę na stałe, tak? stąd moja odpowiedź, chyba się nie mylę > Muszę pomierzyć przejście na nowych > czujkach. Jeśli będzie tak jak mówisz to odpuszczam. > Ja chciałem robić tak jak piszę wyżej - zapalająca się kontrolka przy > hamowaniu gdy klocki zrobią się łyse. kontrolkę zawsze możesz zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 Nie mam MIDa i jakoś specjalnie mnie nie ciągnie. Czujniki faltycznie po zużyciu przerywają obwód więc najprostsze rozwiązanie nie wchodzi w grę. Trzeba by zmontować jakiś układzik, który zapali kontrolkę kiedy wykryje przerwę w obwodzie. Masz może jakieś sugestie co załatwiłoby sprawę. Chciałbym wykorzystać jedną z kontrolek, które są oryginalnie w zegarach (była chyba jakaś od hamulców...?) W sumie nie jest to trudne zadanie, trzeba mieć tylko ten układzik i wtyczki do czujników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Nie mam MIDa i jakoś specjalnie mnie nie ciągnie. Czujniki faltycznie > po zużyciu przerywają obwód więc najprostsze rozwiązanie nie > wchodzi w grę. Trzeba by zmontować jakiś układzik, który zapali > kontrolkę kiedy wykryje przerwę w obwodzie. > Masz może jakieś sugestie co załatwiłoby sprawę. Chciałbym > wykorzystać jedną z kontrolek, które są oryginalnie w zegarach > (była chyba jakaś od hamulców...?) > W sumie nie jest to trudne zadanie, trzeba mieć tylko ten układzik i > wtyczki do czujników. najprosciej mozna to zrobic na przekazniku styki zwarte przy wylaczonym przekazniku podlaczyc do kontrolki, i powinno dzialac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Trzeba by zmontować jakiś układzik, który zapali > kontrolkę kiedy wykryje przerwę w obwodzie. Można użyć przekaźnika: Zapodać "+" po stacyjce na jedno wyprowadzenie cewki i na styk normalnie rozwarty. Ze styku "wspólnego" dać na kontrolkę a jej drugi koniec do masy. Drugie wyprowadzenie cewki do czujnika klocka. Póki czujnik będzie zwarty (klocek gruby) przekaźnik będzie załączony i żarówka nie świeci. Kiedy czujnik się rozewrze, cewka przekaźnika straci masę, przekaźnik się rozłączy i zewrze styk "noermalnie rozwarty" ze stykiem "współnym" zapodając "+" na kontrolkę. Wada: podczas jazdt przekaźnik pobiera prąd w zależności od rezystancji cewki, w granicach 20 - 50 mA. Można też zrobić układ tranzystorowy pozbawiony tej wady. Pozdroofka EDIT: Sie rozpisałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Można użyć przekaźnika: > Zapodać "+" po stacyjce na jedno wyprowadzenie cewki i na styk > normalnie rozwarty. Ze styku "wspólnego" dać na kontrolkę a jej > drugi koniec do masy. > Drugie wyprowadzenie cewki do czujnika klocka. > Póki czujnik będzie zwarty (klocek gruby) przekaźnik będzie załączony > i żarówka nie świeci. Kiedy czujnik się rozewrze, cewka > przekaźnika straci masę, przekaźnik się rozłączy i zewrze styk > "noermalnie rozwarty" ze stykiem "współnym" zapodając "+" na > kontrolkę. > Wada: podczas jazdt przekaźnik pobiera prąd w zależności od > rezystancji cewki, w granicach 20 - 50 mA. > Można też zrobić układ tranzystorowy pozbawiony tej wady. > Pozdroofka > EDIT: > Sie rozpisałem... Dzięki Lelek za opis. Na przekaźniku to kumam jak ma to działać ale z elektroniki to sam nic nie wymyślę (żaden układ nie wyjdzie z mojej głowy samodzielnie). Prosiłbym o jakiegoś gotowca ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Prosiłbym o jakiegoś gotowca ;-) No ja się przed szereg nie będę wyrywał Jest tu paru elektroników, zrobią to znacznie lepiej ode mnie Jak kolega Maro76 wróci z pracy pewnie coś podrzuci prostego. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > No ja się przed szereg nie będę wyrywał Jest tu paru elektroników, > zrobią to znacznie lepiej ode mnie Jak kolega Maro76 wróci z > pracy pewnie coś podrzuci prostego. > Pozdroofka O kurczę, ale czasy nastały. Jak to możliwe że nie wyrywasz się przed szereg - no nie ja się wypisuję z klubu Widzę że będę miał większy problem żeby skombinować wtyczki do tych czujników. Nie obiło się nikomu o uszy gdzie to można zanabyć? Oprócz szrotów oczywiście, chociaż tu raczej marnie oceniam swoje szanse w mojej okolicymają kiepskie zaopatrzenie i do tego ceny takie że pudziana by zwaliły z nóg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > O kurczę, ale czasy nastały. Jak to możliwe że nie wyrywasz się przed > szereg - no nie ja się wypisuję z klubu No bo ja nie elektronik... Czasem coś dla siebie wymodzę, ale żeby tak pchać się ze schematami... Tak ukladzik: po rozwarciu wylącznika żarówka zapali się. Przy zwartym napięcie BE jest równe 0 czyli tranzystor zamknięty. Pewnie można to jeszcze inaczej rozwiązać. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asterix10 Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > No bo ja nie elektronik... Czasem coś dla siebie wymodzę, ale żeby > tak pchać się ze schematami... > Tak ukladzik: po rozwarciu wylącznika żarówka zapali się. Przy > zwartym napięcie BE jest równe 0 czyli tranzystor zamknięty. > Pewnie można to jeszcze inaczej rozwiązać. > Pozdroofka Witam, No Twoje rozwiązanie jest możliwie najprostsze Poradziłeś sobie doskonale beze mnie. Ja w swoim szaleństwie mam MIDa i miałem zainstalowany oryginalnie min czujnik grubości klocków hamulcowych , 2 tygodnie po zakupie auta nie wytrzymałem ciągłego pojawiania się komunikatu o konieczności wymiany klocków - podjechałem do sklepu i kupiłem nowe, wymieniłem mimo ze poprzednie miały ok 8mm. Moja radość była krótka, po wjechaniu w jakaś dziurę znów wyskakiwał komunikat , nie wiele pomogło czyszczenie złączy , tak sie wkurzyłem ze postanowiłem to odłączyć, znalazłem na niemieckich stronach dokładny opis wyprowadzeń wtyczki MiDa i interesujący PIN podłączyłem do masy na stałe. Zbyt wiele elektroniki w aucie nie jest za dobre ( zwłaszcza jak ma ono ponad 10lat - złącza przestają przewodzić pojawiają się kłopoty ) Na pewno co jakiś czas zaglądacie do kół - zmiana opon letnie zimowe i na odwrót , myślę że sprawdzenie grubości 2 razy w roku wystarczy nie potrzeba jakiś super czujników , no chyba że kolejny kłopot na głowę Generalnie odradzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > No bo ja nie elektronik... Czasem coś dla siebie wymodzę, ale żeby > tak pchać się ze schematami... > Tak ukladzik: po rozwarciu wylącznika żarówka zapali się. Przy > zwartym napięcie BE jest równe 0 czyli tranzystor zamknięty. > Pewnie można to jeszcze inaczej rozwiązać. > Pozdroofka Dzięki Lelek, wczoraj odpadłem i nie przeczytałem Twojego posta. Dzisiaj z rana zaatakowałem znajomego i wymodził taki sam układ, tylko dał rezystor 3k. Jeszcze jedno, ostatnie pytanie: czy w zaciskach klocków nie musi być jakiegoś specjalnego miejsca na wyprowadzenie kabelka od czujnika? Jeśli moje auto nie miało tego od nowości to może mam inny zacisk. Wiem że pewnie to głupie pytanie i nie miałoby sensu robienie innych zacisków do wersji z czujnikami zużycia klocków... wolę się jednak upewnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > Witam, > No Twoje rozwiązanie jest możliwie najprostsze > Poradziłeś sobie doskonale beze mnie. > Ja w swoim szaleństwie mam MIDa i miałem zainstalowany oryginalnie > min czujnik grubości klocków hamulcowych , 2 tygodnie po zakupie > auta nie wytrzymałem ciągłego pojawiania się komunikatu o > konieczności wymiany klocków - podjechałem do sklepu i kupiłem > nowe, wymieniłem mimo ze poprzednie miały ok 8mm. > Moja radość była krótka, po wjechaniu w jakaś dziurę znów wyskakiwał > komunikat , nie wiele pomogło czyszczenie złączy , tak sie > wkurzyłem ze postanowiłem to odłączyć, znalazłem na niemieckich > stronach dokładny opis wyprowadzeń wtyczki MiDa i interesujący > PIN podłączyłem do masy na stałe. > Zbyt wiele elektroniki w aucie nie jest za dobre ( zwłaszcza jak ma > ono ponad 10lat - złącza przestają przewodzić pojawiają się > kłopoty ) Na pewno co jakiś czas zaglądacie do kół - zmiana > opon letnie zimowe i na odwrót , myślę że sprawdzenie grubości > 2 razy w roku wystarczy nie potrzeba jakiś super czujników , no > chyba że kolejny kłopot na głowę > Generalnie odradzam Dzięki Maro, u mnie jednak instalacja będzie nowa (brak oryginalnej). Wydaje mi się że jeśli zastosuję ten najprostszy układ i pociągnę dwa kabelki (czujniki złączę równolegle) to nie powinno być kłopotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asterix10 Napisano 26 Marca 2008 Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > Dzięki Maro, u mnie jednak instalacja będzie nowa (brak oryginalnej). > Wydaje mi się że jeśli zastosuję ten najprostszy układ i > pociągnę dwa kabelki (czujniki złączę równolegle) to nie powinno > być kłopotów. Ty decydujesz +12V koniecznie trzeba wsiąść z zasilania 12V po stacyjce, aby prąd nam nie uciekał przez układzik w czasie postoju asterki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > Ty decydujesz > +12V koniecznie trzeba wsiąść z zasilania 12V po stacyjce, aby prąd > nam nie uciekał przez układzik w czasie postoju asterki Wiem, wiem. Zapodam tranzystor BC211, dodam jeszcze diodę od strony plusa po stacyjce. Do tego transystora będzie odpowiedni rezystor 3k. Zdobędę "tylko" wtyczki i będzie komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 26 Marca 2008 Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > Zdobędę "tylko" wtyczki i będzie komplet Czekaj... A z klocków wychodzą jakieś kabelki z gniazdem na końcu, czy przewody z instalacji sa podłączane wprost do klocków? Jeżeli wychodzą kabelki to obetnij oryginalne gniazdo, zapodaj dowolne inne do którego masz pasujacą wtyczkę (choćby zwykłe konektory) i po kłopocie. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > Czekaj... A z klocków wychodzą jakieś kabelki z gniazdem na końcu, > czy przewody z instalacji sa podłączane wprost do klocków? > Jeżeli wychodzą kabelki to obetnij oryginalne gniazdo, zapodaj > dowolne inne do którego masz pasujacą wtyczkę (choćby zwykłe > konektory) i po kłopocie. > Pozdroofka Do klocków podłącza się czujnik (wciska się go w odpowiednio ukształtowany otwór w klocku), który łączy się z instalacją w samochodzie przy pomocy tej nieszczęsnej wtyczki. Nie chciałem właśnie obcinać i łączyć na byle co. Byłem uparty aż wkońcu znalazłem pasujące od Omegi. Na trzecim z rzędu szrocie stała sobie rozbebeszona Omega A, a w nadkolach sterczały dumnie wtyczki do moich czujników. Ostry nóż i miałem ostatni element układanki. Teraz czekam na cieplejsze dni i przy okazji zmiany na letnie koła biorę się za robotę. Dziękuję wszystkim za pomoc i rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.