Skocz do zawartości

Kierownica multimedialna - montaż w Stilo (z przyciskami)


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy na początku po przekręceniu stacyjki masz podświetlenie przycisków? ( widać to najlepiej nocą

> )

> Czy masz oryginalne radio / navi ?

> Czy mryga licznik kilometrów - przebieg?

> Jak rozumiem masz to wszystko zamontowane w aucie i mimo że klakson i poduszki działają to nie

> działają przyciski?

Przyciski nie swieca, body nie zglasza bledu, klakson dziala, poduszki nie sprawdzalem sleeping_2.gif ale errora nie ma wiec wszystko chyba ok

Radio niefabryczne, jak uruchomie fajere to wtedy planuje fejs dokupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyciski nie swieca, body nie zglasza bledu, klakson dziala, poduszki nie sprawdzalem ale

> errora nie ma wiec wszystko chyba ok

> Radio niefabryczne, jak uruchomie fajere to wtedy planuje fejs dokupic

Wszystko wskazuje na brak zasilania +12 V... może to bezpiecznik a może brak kabla ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kierownicy wszystko OK, wiązki, kostki przewody. Nie działa

> też podświetlenie przycisków. Co radzicie?

Ale co to znaczy wiązki ok? Miałeś kierownicę multi fabrycznie i przestała działać, czy dokładałeś i brakująca wiązka była a nie działa, czy dokładałeś wiązkę i nie działa?

Generalnie aby przyciski działały, trzeba zmienić taśmę, dołożyć 3 piny (2xCAN,i +12V MAR), zaosiować by nie mrugał licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> u mnie też nie działają przyciski. W kierownicy wszystko OK, wiązki, kostki przewody. Nie działa

> też podświetlenie przycisków. Co radzicie?

> Pozdrawiam

> kubussss

Jesli nie działa podświetlanie - UWAGA nawet przez 3 sekundy po przekręceniu kluczyka !!!

To :

- Brak zasilania 12V które dochodzi do elektroniki w kierownicy, moduł w kształcie podkowy

- Uszkodzona taśma pod kierownicą - ślimak

- Uszkodzona elektronika - moduł

- odłączone kable od przycisków

Radze sprawdzić czy jest +12V na czarnej kostce do ślimaka i czy jest doprowadzone do modułu pod poduszką w kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem oryginalnie kierownicę i przestała działać. Ciekawi mnie to dlaczego nie działa nawet

> podświetlenie. Dodam, że licznik nie mruga.

A mnie wczoraj zdechło sterowanie alarmem z kluczyka.

I po przeczytaniu wszystkich postów z sugestiami co może być uwalone, odpiąłem akku na 15min...

I znów cieszę się działającym alarmem (do następnego razu...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli nie działa podświetlanie - UWAGA nawet przez 3 sekundy po przekręceniu kluczyka !!!

> To :

> - Brak zasilania 12V które dochodzi do elektroniki w kierownicy, moduł w kształcie podkowy

> - Uszkodzona taśma pod kierownicą - ślimak

> - Uszkodzona elektronika - moduł

> - odłączone kable od przycisków

> Radze sprawdzić czy jest +12V na czarnej kostce do ślimaka i czy jest doprowadzone do modułu pod

> poduszką w kierownicy

4

No dobra ale co mam zrobić jak pając pod kierownicą ma wszystkie piny we wszystkich kostkach pełne czyli są kable a nie działa nawet podświetlenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4

> No dobra ale co mam zrobić jak pając pod kierownicą ma wszystkie piny we wszystkich kostkach pełne

> czyli są kable a nie działa nawet podświetlenie ?

Pierwsze sprawdź czy jest +12V na 5 pinie po włączeniu stacyjki na MAR. Jak jest obstawiam uszkodzony sterownik w kierownicy lub taśmę. Oczywiście bezpiecznik sprawdzałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze sprawdź czy jest +12V na 5 pinie po włączeniu stacyjki na MAR. Jak jest obstawiam

> uszkodzony sterownik w kierownicy lub taśmę. Oczywiście bezpiecznik sprawdzałeś.

Skrzynka pełna a wszystkie bezpieczniki dobre. Pytam bo zauważyłem ze niektóre złacza pośrednie koło skrzynki bezpieczników mają np kable jednej poprowadzone a z drugiej pusto. Stąd tez podejrzenie że może tam są gdzieś dziury w instalacji, niestety nic nie jest oznaczane i nie wiadomo co od czego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynka pełna a wszystkie bezpieczniki dobre. Pytam bo zauważyłem ze niektóre złacza pośrednie

> koło skrzynki bezpieczników mają np kable jednej poprowadzone a z drugiej pusto. Stąd tez

> podejrzenie że może tam są gdzieś dziury w instalacji, niestety nic nie jest oznaczane i nie

> wiadomo co od czego

Kostki póki co zostaw w spokoju. Tak jak napisałem sprawdź to +12V na 5 pinie. To dochodzi z rozgałęźnik D97 za panelem MyCar. Skoro wszystkie piny w złączu tasmy masz uzbrojone to raczej wątpię by kable były gdzieś wycięte bo one bezpośrednio są ze złącz rozgałęziających. Bez wiedzy czy masz to +12V nie pomożemy dalej. BTW piszesz, że masz radio niefabryczne - to czy w ogóle da się fabryczną kirę do tego wykorzystać? To radio interpretuje CAN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kostki póki co zostaw w spokoju. Tak jak napisałem sprawdź to +12V na 5 pinie. To dochodzi z

> rozgałęźnik D97 za panelem MyCar. Skoro wszystkie piny w złączu tasmy masz uzbrojone to raczej

> wątpię by kable były gdzieś wycięte bo one bezpośrednio są ze złącz rozgałęziających. Bez

> wiedzy czy masz to +12V nie pomożemy dalej. BTW piszesz, że masz radio niefabryczne - to czy w

> ogóle da się fabryczną kirę do tego wykorzystać? To radio interpretuje CAN?

Są interfejsy tłumaczące CAN na komendry zrozumiałe dla danego radia, ostatnio nawet ceny spadły do akceptowalnego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

> A z tych kabelków co idą do wspomagania nie ma na którychś sygnału can A i B?

ja bym brał z body tak jak kolega wspominał - ewentualnie wg. schematu masz jeszcze CAN w zestawie wskaźników

287408586-screenshot_2013_12_25_01.jpg

post-25723-14352522737373_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Chciałem to podłączyć tak jak fabryka dała, z tego co pisał Lisek i z tego co się dopatrzyłem na schematach to sygnał z taśmy doprowadzony jest do BC do kostki H na piny 24 i 25, poprzez D97R. Po wyciągnięciu kostki H w moim stilonie okazuje się, że tych pinów nie ma, więc pewnie trzeba będzie sobie dać spokój z precyzją i zrobić po linii najmniejszego oporu i wlutować kabelki gdzieś za zegarami do przewodów idących do radia. Jest jeszcze pytanie, które nurtuje mnie już drugi dzień, nie udało mi się tego znaleźć ani w eLearn ani na innych forach, czym w ogóle jest D97R. Ponoć ma to być za panelem MyCar, a tam znalazłem tylko wiązki z przewodami. Skoro w moim stilo brakuje tych pinów na kostce od BC to może nie ma również D97R, chyba że D97R to po prostu rozgałęzienie wiązki. Jest jeszcze jedno czego znaleźć nigdzie nie mogę, na który pin której kostki należy podpiąć zasilanie +12 po stacyjce żeby przechodziło przez bezpiecznik F49?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze pytanie, które nurtuje

> mnie już drugi dzień, nie udało mi się tego znaleźć ani w eLearn ani na innych forach, czym w

> ogóle jest D97R. Ponoć ma to być za panelem MyCar, a tam znalazłem tylko wiązki z przewodami.

> Skoro w moim stilo brakuje tych pinów na kostce od BC to może nie ma również D97R, chyba że

> D97R to po prostu rozgałęzienie wiązki.

Kolego sprawdź sobie w eLearn schemat E1050 - ze schematu wynika że D97R to nic innego tylko rozgałęzienie linii CAN A oraz CAN B.

Dodatkowo podpowiem Ci że CAN to nic innego jak zwykła sieć przemysłowa która ma tą właściwość że nie ma znaczenia w którym miejscu się wepnie urządzenie w sieć. Samo urządzenie jest rozpoznawane po swoim unikalnym adresie. Komunikaty w sieć są rozsyłane do wszystkich urządzeń ale odpowiada (komunikuje sie z body) tylko to do którego jest adresowany komunikat / rozkaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm.. Chciałem to podłączyć tak jak fabryka dała, z tego co pisał Lisek i z tego co się dopatrzyłem

> na schematach to sygnał z taśmy doprowadzony jest do BC do kostki H na piny 24 i 25, poprzez

> D97R. Po wyciągnięciu kostki H w moim stilonie okazuje się, że tych pinów nie ma

Skoro nie ma D97R i nie chcesz skorzystać z moich podpowiedzi to zawsze możesz wziąć CAN z B2D pin 10 i 28, lub złącza rozgałęziającego D97I i D97H tyle tylko, że są one trudno dostępne, także daruj sobie, najlepiej wziąć z w/w pinów lub kostki radia.

> który pin której kostki należy podpiąć zasilanie +12 po stacyjce żeby przechodziło przez

> bezpiecznik F49?

B2H pin3 lub złacze zwierające D97Q. Ten rozgałęźnik powinieneś mieć za panelem MyCar, choć to wcale nie takie oczywiste. U mnie nie było i sam doprowadziłem przewód z tego pinu i rozgałęziłem na tempomat, nawigację, kierę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dzisiaj w ramach walki z nudą zamontowałem kierownice multinedialną (6p) (w starej pościły szwy i trza było wymienić). I mam mały problem po podłączeniu kierownicy działa podświetlenie i miga przebieg na liczniku czyli kierownica jest rozpoznawana, ale nie działają przyciski (mam radio z NB)?

Czy przyciski zaczynają działać dopiero po osiowaniu czy powinny od razu? A może kierownica ze stilo nie zagada z radiem z NB chociaż nazwy utworów wyświetlają się na liczniku co daje podstawy sądzić, że komunikacja jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mimo migającego licznika powinna działać. Sprawdź czy czasem nie masz na odwrót can-a i can-b w

> kostce. Wiem, że to mało prawdopodobne ale czasami różnie bywa.

przy podłączonej odwrotnie magistrali kierownica podświetla się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po ok 3 s.

> a taśma airbaga z której kiery jest?

od kierownicy z przyciskami. oryginalna taśma ma tylko złączkę do klaksonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie zakładałem pod ori CN+ i wszystko działało. Co do ori przycisków z stilo pod radio z NB to nie wiem. Co do samych przycisków to wiem, że po przełożeniu panelu przedniego z stilo każdy ma inna funkcję i to może być powodem, że kiera nie działa z tym radiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziala i raczej dzialac nie bedzie bo sterowanie w NB zrobili inaczej. W Stilo jest modul w fajerze i rozkazy leca po CAN prosto do radia. Natomiast w NB sterowanie to zwyczajna drabinka rezystorowa, nie wiadomo tylko czy sprzegnieta bezposrednio z radiem czy cos body w tym jeszcze miesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dziala i raczej dzialac nie bedzie bo sterowanie w NB zrobili inaczej. W Stilo jest modul w

> fajerze i rozkazy leca po CAN prosto do radia. Natomiast w NB sterowanie to zwyczajna

> drabinka rezystorowa, nie wiadomo tylko czy sprzegnieta bezposrednio z radiem czy cos body w

> tym jeszcze miesza.

Jesteś pewien tego?

czyli jest szansa że jest podobnie jak w A147 zdjęcie elektroniki podawał w tym temacie Lisek.

Czy ktoś ma może rozpiskę złącz ori radia NB?

Edyta:

Wycodzi na to, że w NB faktycznie przyciski są podłączone jako drabinka rezystorowa ale nie do radia tylko do BC:

86661125508712586486_thumb.jpg

A w opisie jest, że radio jest węzłem sieci CAN i informacje do niego (również z przycisków w kierownicy) są przekazywane poprzez sieć CAN.

Nadal szukam rozpiski złącza radia w NB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś może potwierdzić czy przyciski idą do BC czy możne prosto do radia (bo i z taką informacją się spotkałem).

Po chwilowej pomroczności jasnej chyba mam już konsensus W NB przyciski (na drabince rezystorowej) idą do BC a stamtąd po sieci CAN do radia.

Tylko dlaczego do jasnej @#$% skoro są adaptery do innych radioodbiorników i na dodatek wygląda na to, że są kompatybilne z stilo i NB (wg. instrukcji), co z kolei sugeruje że sygnały po CAN-ie są identyczne u mnie sterowanie nie chce działać z radiem z NB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja górnik przodowy odkopie ten żesz temat   ;)

 

sprawa ma się tak, 

 

dokładałem kiere do stilona, i musiałem podciągać przewody, wiadomo 2xCAN + 12V

 

tylko jest mały problem, po przekręceniu zapłonu podswietlenie przycisków gaśnie po chwili (a powinno podświetlać non stop), natomiast przyciski działają nadal

 

gdzie leży problem ?

12V podpięte po zapłonie z brązowej wtyczki przy body (wg manuala o montażu podgrzewacza do jtd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


albo uszkodzony moduł w kierownicy

zakładałem inny, na pewno sprawny - to samo

 


albo na odwrót podłączony CAN

to w tedy chyba by przyciski nie działała, ani by nie dodało modułu przy osiowaniu, a tutaj przyciski działają tylko się nie podświetlają cały czas 

 


Pod niewłaściwy pin podpiąłeś zasilanie

to wtedy by w ogóle nie działały

 

8]  8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.