Skocz do zawartości

[F] Sonda lambda -> wartość 1,200


mickee

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dzisiaj na badaniach technicznych i jedyne co wyszło trochę nie tak to wartość "lambda" przy badaniu spalin. Wartość wynosiła ok. 1,200.

Norma to pomiędzy 0,93-1,03.

Czy na tej podstawie można wnioskować że sonda zaczyna nie domagać?

Czy może mieć to wpływ na obroty biegu jałowego-są nierówne?

P.S. Nie ma żadnych błędów w pamięci komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok. 1,200.

Czyli za ubogo.

> Czy na tej podstawie można wnioskować że sonda zaczyna nie domagać?

Prawdopodobne. Na podstawie wskazań sondy ECU uznaje, że mieszanka jest za bogata i zmniejsza dawkę paliwa.

> Nie ma żadnych błędów w pamięci komputera.

A sondę pomierzyłeś? wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli za bogato.

> Prawdopodobne. Na podstawie wskazań sondy ECU uznaje, że mieszanka

> jest za uboga i wzbogaca.

> A sondę pomierzyłeś?

> Pozdroofka

Nie mierzyłem (tzn ostatnio jakieś 2 lata temu). Poza tym zwykłym multimetrem to guzik nie pomiar. Trzeba by jakiś oscyloskop albo pod kompa podpiąć.

Taniej kupić jakiś zamiennik i przetestować.

Ale zaczyna układać mi się w całość układanka: falujące obroty, coś mi ostatnio pali więcej, no i teraz ten pomiar.

Jaki zamiennik kupić żeby nie popłynąć na kasę? Sonda jednoprzewodowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn ostatnio jakieś 2 lata temu

Wieki... wink.gif

> Poza tym zwykłym

> multimetrem to guzik nie pomiar.

No, ale wstępnie mialbyś jakąś orientację.

> Jaki zamiennik kupić żeby nie popłynąć na kasę? Sonda

> jednoprzewodowa.

Widziałem u zielika jakąś za 79zł. Jak się pojawi to może się wypowie.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wieki...

> No, ale wstępnie mialbyś jakąś orientację.

> Widziałem u zielika jakąś za 79zł. Jak się pojawi to może się

> wypowie.

> Pozdroofka

No właśnie tak kombinuję, że przeprowadzę pomiar miernikiem a sondę tak czy inaczej kupię.

Zagadam do Zielika, na pewno doradzi mi jakąś porządną firmę za rozsądną cenę.

Dzięki za pomoc i utwierdzenie mnie w podejrzeniach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie tak kombinuję, że przeprowadzę pomiar miernikiem a sondę

> tak czy inaczej kupię.

sprawdź dokładnie kabelek od sondy, czasem lubi się "połamać", mimo że to kupa drucików, a nie jeden drut wink.gif

ale sonda i tak raczej do wymiany, bo pewnie trzyma stale ze 100-150mV, sądząc po wyniku "lambdy"

to chyba najbardziej typowy objaw końca sondy, chociaż pewnie

napięcie jeszcze się podnosi na podwyższonych obrotach...

pomierz dla świętego spokoju smile.gif

tu był edit 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź dokładnie kabelek od sondy, czasem lubi się "połamać", mimo

> że to kupa drucików, a nie jeden drut

> ale sonda i tak raczej do wymiany, bo pewnie trzyma stale ze

> 100-150mV, sądząc po wyniku "lambdy"

> to chyba najbardziej typowy objaw końca sondy, chociaż pewnie

> napięcie jeszcze się podnosi na podwyższonych obrotach...

> pomierz dla świętego spokoju

> tu był edit

Ot i nastały czasy. W postach mieszają... grinser006.gif

A wracając do tematu technicznego, przyszedł czas i na mnie żeby odświeżyć pamięć jak się mierzy lambdę.

Znalazłem na OPEL-SHOP oryginalną za 129zł... promocja jakaś czy co? niewiem.gif

Taka sama w cenniku ASO kosztuje 416,79zł gdzie tu haczyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ot i nastały czasy. W postach mieszają...

zdawało Ci się

nie pij tyle zlosnik.gif

> A wracając do tematu technicznego, przyszedł czas i na mnie żeby

> odświeżyć pamięć jak się mierzy lambdę.

to jest stwierdzenie, czy pytanie confused.gif

> Znalazłem na OPEL-SHOP oryginalną za 129zł... promocja jakaś czy co?

> Taka sama w cenniku ASO kosztuje 416,79zł gdzie tu haczyk?

ktoś kiedyś chyba kupował tą "z promocji"

wygląda na oryginał GM, a na ceny ASO nie patrz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdawało Ci się

> nie pij tyle

No właśnie chyba dlatego że dzisiaj na trzeźwo to mi się w oczach miesza zlosnik.gif

> to jest stwierdzenie, czy pytanie

Stwierdzenie, mam nawet wydrukowany poradnik jak i co pomierzyć i wożę go w samochodzie.

> ktoś kiedyś chyba kupował tą "z promocji"

> wygląda na oryginał GM, a na ceny ASO nie patrz

Poczekam co mi Zielik odpisze i zobaczę co kupić.

Na cenę do ASO zerknąłem z czystej ciekawości i dostałem zimny prysznic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli za ubogo.

> Prawdopodobne. Na podstawie wskazań sondy ECU uznaje, że mieszanka

> jest za bogata i zmniejsza dawkę paliwa.

Przez noc zastanowiłem się nad tematem i przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie... jeśli MAP sensor jest uszkodzony to nie będzie podobnego efektu? On też ma chyba wpływ na mieszankę...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez noc zastanowiłem się nad tematem i przyszło mi do głowy jeszcze

> jedno rozwiązanie... jeśli MAP sensor jest uszkodzony to nie

> będzie podobnego efektu? On też ma chyba wpływ na mieszankę...?

na razie to masz zrobioną analizę spalin

to czy mieszanka faktycznie jest za uboga dowiemy się jak zbadasz sondę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na razie to masz zrobioną analizę spalin

> to czy mieszanka faktycznie jest za uboga dowiemy się jak zbadasz

> sondę

No to zbadałem sondę oscyloskopem. Teraz dopiero mi namieszało. Oscylacje są od 0,2-1V ale strasznie wolno się zmieniają. Dopiero jak ustawiłem podstawę czasu 2s to zaczęło to wyglądać jak sinusoida ze stromymi zboczami.

W załączniku jest nieudolny rysunek. Na biegu jałowym cykl zmiany wynosił ok 1,5s po dodaniu gazu zmieniał się szybciej tak jak na wykresie.

Według mnie coś za wolno się zmienia i przebieg jest za mało ostry.

post-74434-14352493233378_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zbadałem sondę oscyloskopem. Teraz dopiero mi namieszało.

> Oscylacje są od 0,2-1V ale strasznie wolno się zmieniają.

> Dopiero jak ustawiłem podstawę czasu 2s to zaczęło to wyglądać

> jak sinusoida ze stromymi zboczami.

> W załączniku jest nieudolny rysunek. Na biegu jałowym cykl zmiany

> wynosił ok 1,5s po dodaniu gazu zmieniał się szybciej tak jak na

> wykresie.

> Według mnie coś za wolno się zmienia i przebieg jest za mało ostry.

moim zdaniem przebieg jest niemal wzorcowy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem przebieg jest niemal wzorcowy

A to że zmienia się tak wolno nie ma wpływu na skład mieszanki?

Wydawało mi się że zmiany na biegu jałowym powinny być rzędu milisekund a nie 2 sekund na cykl.

Może to jest objaw że sonda pada?

http://www.allegro.pl/item339263212_uniwersalna_sonda_lambda_1_przewodowa_ngk_ntk.html

sugerowałem się np. tym wykresem z aukcji

No i jeśli to nie sonda to co może wpływać na zbyt ubogi skład mieszanki? MAP? Jego nie da się sprawdzić do końca bez pompki i manonetru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to że zmienia się tak wolno nie ma wpływu na skład mieszanki?

> Wydawało mi się że zmiany na biegu jałowym powinny być rzędu

> milisekund a nie 2 sekund na cykl.

> Może to jest objaw że sonda pada?

nie pada, tak ma być ok.gif

na wolnych obrotach oscylacje są wolniejsze, 1-2 sekundy może być

jak zwiększysz, to po chwili powinno znów oscylować, ale szybciej

dokładnie tak jest u Ciebie, nieprawdaż?

> http://www.allegro.pl/item339263212_uniwersalna_sonda_lambda_1_przewodowa_ngk_ntk.html

> sugerowałem się np. tym wykresem z aukcji

a w jakich jednostkach jest podstawa czasu?

bo dziwny ten wykres wink.gif

> No i jeśli to nie sonda to co może wpływać na zbyt ubogi skład

> mieszanki? MAP? Jego nie da się sprawdzić do końca bez pompki i

> manonetru.

raczej zainteresuj się szczelnością układu dolotowego i wydechowego ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie pada, tak ma być

> na wolnych obrotach oscylacje są wolniejsze, 1-2 sekundy może być

> jak zwiększysz, to po chwili powinno znów oscylować, ale szybciej

> dokładnie tak jest u Ciebie, nieprawdaż?

No prawda

> a w jakich jednostkach jest podstawa czasu?

> bo dziwny ten wykres

Właśnie ciężko powiedzieć co tam są za jednostki. Możę gość zrobił jakiś wykres i teraz udaje że to z sondy pomierzony.

> raczej zainteresuj się szczelnością układu dolotowego i wydechowego

No tu to już mi ręce opadają. Wymieniłem obie uszczelki pod przepustnicą i zapodałem jeszcze pastę silikonową. Wszystkie wężyki od podciśnienia wyglądają ładnie, siedzą pewnie na króćcach.

Wydech też raczej szczelny.

Krokowiec dobry, przepustnica czysta, świece wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tu to już mi ręce opadają. Wymieniłem obie uszczelki pod

> przepustnicą i zapodałem jeszcze pastę silikonową. Wszystkie

> wężyki od podciśnienia wyglądają ładnie, siedzą pewnie na

> króćcach.

> Wydech też raczej szczelny.

> Krokowiec dobry, przepustnica czysta, świece wymieniane.

ale skądś się te nierówne obroty u Ciebie biorą...

obie uszczelki pod przepustnicą to masz na myśli:

1/ między przepustnicą, a kolektorem

2/ na połączeniu dwóch części przepustnicy?

a jak uszczelka kolektor dolotowy-głowica?

od dołu dość ciężko namierzyć nieszczelność, wiem z doświadczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale skądś się te nierówne obroty u Ciebie biorą...

No tylko skąd...

> obie uszczelki pod przepustnicą to masz na myśli:

> 1/ między przepustnicą, a kolektorem

> 2/ na połączeniu dwóch części przepustnicy?

Dokładnie te

> a jak uszczelka kolektor dolotowy-głowica?

No tej nie sprawdzałem, ciekawe czy można ją kupuć w jakimś sklepie poza ASO?

> od dołu dość ciężko namierzyć nieszczelność, wiem z doświadczenia...

No właśnie to jeszcze chodzi mi po głowie, innego miejsca nie podejrzewam.

Czy lewe powietrze może być odpowiedzialne za zwiększone zużycie paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie te

ok.gif

> No tej nie sprawdzałem, ciekawe czy można ją kupuć w jakimś sklepie

> poza ASO?

oczywiście

kup ELRING-a, tu masz przykład (ale na wylot) dla innego silnika klik

właściwą dla Ciebie znajdziesz w każdym porządnyms klepie moto ok.gif

> No właśnie to jeszcze chodzi mi po głowie, innego miejsca nie

> podejrzewam.

warto sprawdzić, najlepiej jakimś psikadłem podczas pracy silnika na jałowych ok.gif

smarowanie pędzelkiem w tym miejscu jest dość trudne wink.gif

> Czy lewe powietrze może być odpowiedzialne za zwiększone zużycie

> paliwa?

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem następujący test: zatkałem ręką wlot powietrza do puszki z filtrem powietrza - silnik nawet nie mruknął. Nie wyczułem też żadnego ssania... tak powinno być?

Wydawało mi się że przynajmniej powinien trochę się zdławić a tu nic niewiem.gif

Aż takie mam przedmuchy lewego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeprowadziłem następujący test: zatkałem ręką wlot powietrza do

> puszki z filtrem powietrza - silnik nawet nie mruknął. Nie

> wyczułem też żadnego ssania... tak powinno być?

> Wydawało mi się że przynajmniej powinien trochę się zdławić a tu nic

> Aż takie mam przedmuchy lewego powietrza?

dziwne...

jeżeli chcesz tak sprawdzać, to spróbuj jeszcze raz, ale inaczej

zdejmij wąż łączący puszkę filtra z przepustnicą i zatkaj na przepustnicy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziwne...

> jeżeli chcesz tak sprawdzać, to spróbuj jeszcze raz, ale inaczej

> zdejmij wąż łączący puszkę filtra z przepustnicą i zatkaj na

> przepustnicy

Tak właśnie planuję zrobić.

Dzisiaj zabrakło mi już czasu. W czwartek jest wolne to dobiorę się do tego. Szkoda że nie mam nowej uszczelki, tej na samej górze przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda że nie mam nowej uszczelki, tej na samej górze

> przepustnicy.

nieszczelność na tej uszczelce to w zasadzie nie jest lewe powietrze

a przynajmniej nie takie groźne w skutkach wink.gif

dla świętego spokoju dokup, jak pamiętam ze 4-5 zł kosztuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nieszczelność na tej uszczelce to w zasadzie nie jest lewe powietrze

> a przynajmniej nie takie groźne w skutkach

> dla świętego spokoju dokup, jak pamiętam ze 4-5 zł kosztuje

To generalnie na jakich rejonach się skupić? Gdzie jest najbardziej newralgiczny punkt z którego może brać to piep.... powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mam głupie pytanie ale jakoś nie wiem... gdzie jest kolektor ssący? Pod przepustnicą? Jakoś nie kojarzę żebym to widział, stąd nie mogę umiejscowić go w silniku. Patrzę w EPC i zaraz wytrzeszczu dostanę

Wnioskuję że przykręcona jest do niego przepustnica a on jest przykręcony do bloku silnika. Może uszczelka na styku z blokiem puszcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że zajrzę że tak powiem od d...py strony.

Skoro sonda oscyluje prawidłowo, a w spalinach jest nadmiar powietrza to możliwe, że jest nieszczelność w wydechu.

A jeśli chodzi o lewe powietrze. To w ostateczności można odłączyć rurkę idącą do serwo, zaślepić otwór i pamiętając o braku wspomagania hamulców zrobić pomiary. Wykluczymy w ten sposób plątaninę rurek podciśnienia, które ciężko zdiagnozować na szczelność. Rurkę od MAP-a dobrze profilaktycznie przyciąć przy samym króćcu i ponownie założyć (o ile starczy na długość). Ze starości lubi taka rurka zesztywnieć w miejscu montażu na króćcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwólcie, że zajrzę że tak powiem od d...py strony.

> Skoro sonda oscyluje prawidłowo, a w spalinach jest nadmiar powietrza

> to możliwe, że jest nieszczelność w wydechu.

> A jeśli chodzi o lewe powietrze. To w ostateczności można odłączyć

> rurkę idącą do serwo, zaślepić otwór i pamiętając o braku

> wspomagania hamulców zrobić pomiary. Wykluczymy w ten sposób

> plątaninę rurek podciśnienia, które ciężko zdiagnozować na

> szczelność. Rurkę od MAP-a dobrze profilaktycznie przyciąć przy

> samym króćcu i ponownie założyć (o ile starczy na długość). Ze

> starości lubi taka rurka zesztywnieć w miejscu montażu na

> króćcu.

Rurka od MAP sensora siedzi na nim tak że niczym nie da się jej ruszyć.

Generalnie zacząłem ponownie drążyć temat bo Astra zrobiła się paliwożerna (40km trasa, 160km miasto - srednia 10,5l/100km). Normalnie jak ją dusiłem po mieście mieściła się w 10l teraz zaczęła szamać więcej.

Czy odłączenie serwa wpłynie na obroty biegu jałowego? To jest kolejna zagadka - czemu falują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może mam głupie pytanie ale jakoś nie wiem... gdzie jest kolektor

> ssący? Pod przepustnicą? Jakoś nie kojarzę żebym to widział,

> stąd nie mogę umiejscowić go w silniku. Patrzę w EPC i zaraz

> wytrzeszczu dostanę

> Wnioskuję że przykręcona jest do niego przepustnica a on jest

> przykręcony do bloku silnika. Może uszczelka na styku z blokiem

> puszcza?

dobrze wnioskujesz - to ten kawał metalu pod przepustnicą, który się rozgałęzia na 4 cylindry ok.gif

i o tej właśnie uszczelce pisałem wyżej, na połączeniu z blokiem silnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwólcie, że zajrzę że tak powiem od d...py strony.

> Skoro sonda oscyluje prawidłowo, a w spalinach jest nadmiar powietrza

> to możliwe, że jest nieszczelność w wydechu.

też to sugerowałem, ale pisał że szczelny...

chociaż i o rurkach podciśnienia też pisał spineyes.gif

moje myśli idą jednak w stronę lewego powietrza, bo pisał, że spalanie wzrosło idea.gif

> Wykluczymy w ten sposób

> plątaninę rurek podciśnienia, które ciężko zdiagnozować na

> szczelność.

kurna, wiem coś o tym sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze wnioskujesz - to ten kawał metalu pod przepustnicą, który się

> rozgałęzia na 4 cylindry

> i o tej właśnie uszczelce pisałem wyżej, na połączeniu z blokiem

> silnika

Czy zamiast wymieniać uszczelki mogę potraktować je czerwonym silikonem...? Chyba nic się nie stanie? A będzie pewność że jest idealnie uszczelnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy zamiast wymieniać uszczelki mogę potraktować je czerwonym

> silikonem...? Chyba nic się nie stanie? A będzie pewność że jest

> idealnie uszczelnione.

żeby tą uszczelkę wymienić jest trochę więcej roboty niż przy tych pod przepustnicą...

jak już się zdecydujesz (znajdziesz nieszczelność), to kup nową

nie kosztuje dużo, a silikon bym sobie darował wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby tą uszczelkę wymienić jest trochę więcej roboty niż przy tych

> pod przepustnicą...

> jak już się zdecydujesz (znajdziesz nieszczelność), to kup nową

> nie kosztuje dużo, a silikon bym sobie darował

Dobra, dzięki narazie za pomoc. W czwartek - jak zabiorę się za robotę - pewnie będę miał kolejne pytania. Mam nadzieję że wpadnę na jakiś trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na podstawie wskazań sondy ECU uznaje, że mieszanka

> jest za bogata i zmniejsza dawkę paliwa.

co by nie zakładać wątku o podobnym temacie, podepnę się z pytaniem teoretycznym. Wiecie może jak jest interpretowane napięcie z sondy? Tzn. czy przekroczenie jakiegoś progu stanowi już informację o sygnale mieszanki zbyt bogatej / ubogiej, czy może stosunek mieszanki odzwierciedla liniowo napięcie z sondy? Pytanie stąd, że u mnie oscyluje w granicach 0,2 - 0,6 V, natomiast 0,7 przekracza tylko przy gwałtownym otwarciu przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda jednowoltowa jest identyfikowana jako dwustanowa.

Napięcie które dzieli zakresy sondy na bogaty i ubogi to zwykle ok 450mV przy nowej sondzie (nieznacznie zmienia się w trakcie eksploatacji). Żeby to skompensować przyjmuje się pewny zakres napięcia uważanego za napięcie przy mieszance stechiometrycznej (np: 400-600mV). Powyżej tej wartości ECU interpretuje mieszankę jako bogatą, poniżej jako ubogą.

Jako, że sonda jest rodzajem ogniwa elektrycznego to im starsza tym zaczyna wytwarzać niższe napięcie przy mieszance bogatej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoczyłem dzisiaj bój z Astrą...

Wymieniłem klocki z przodu i zabrałem się za falujące obroty.

Lewego powietrza nie znalazłem - chyba go nie łapie.

Pozostało podciśnienie, i tu mam pytania:

1. Po dobraniu się do puszki filtra powietrza oblukałem dokładnie część do której wpada zimne i ciepłe powietrze. jest tam klapka zamykająca odpowiednio wloty. Membrana podciśnieniowa wydaje się działać dobrze - jak zapalę silnik zaczyna zasysać i zamyka wlot zimnego powietrza. Jednak na wyłączonym silniku klapka jest w położeniu 50/50 czyli łapie i ciepłe i zimne powietrze. Z tego co zaobserwowałem to dolot ciepłego powietrza nie jest zamykany. Coś tu jest chyba nie tak...?

2. Coś mi podpada część o nr 90108631 - jest to jakiś termostat? znajdujący się z pokrywie wtrysku. Przychodzą do niego te dwa cienkie wężyki niebieski i czerwony od podciśnienia.

Przetestowałem go zasysając i dmuchając powietrze i coś mi się wydaje że puszcza w obie strony - tak chyba nie piwinno być?

Proszę o jakieś rady? Czy dobrze namierzyłęm problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. U mnie wygląda to na zgaszonym silniku tak:

280763531-wlot.JPG

2. Powinno przepuszczać podciśnienie między rurkami póki się termostat nie nagrzeje. Możesz zdjąć chwyt powietrza, odpalić silnik i grzać termostat np: suszarką. Wtedy klapka powinna się zamykać.

Zresztą cały ten układ nie jest niezbędny do pracy silnika. Możesz zatkać rurkę przy wyjściu z obudowy wtrysku i pojeździć tak na próbę.

post-53490-14352493303023_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. U mnie wygląda to na zgaszonym silniku tak:

> 2. Powinno przepuszczać podciśnienie między rurkami póki się

> termostat nie nagrzeje. Możesz zdjąć chwyt powietrza, odpalić

> silnik i grzać termostat np: suszarką. Wtedy klapka powinna się

> zamykać.

> Zresztą cały ten układ nie jest niezbędny do pracy silnika. Możesz

> zatkać rurkę przy wyjściu z obudowy wtrysku i pojeździć tak na

> próbę.

U mnie wygląda tak samo. Będę musiał jeszcze podgrzać suszarką i zobaczyć czy termostat zamknie wlot ciepłego powietrza. Narazie jeżdżę ze zdjętą rurą od ciepłego powietrza bo silnik jest mułowaty jak ją założę.

A co z tym zaworkiem (czy termostatem jak nazywa to EPC) do którego są podłączone cienkie rurki od podciśnienia. Jak próbowałem zasysać o dmuchać na zmianę po kolei z każdy otwór to słychać jak pracuje jakiś zaworek (kulka) tylko nie było to do końca szczelne - wydaje mi się że w jedną stronę powinno zasysać a w drugą nie puszczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem w miarę co się dało. Termostat na wlocie powietrza nie działa, nawet po nagrzaniu silnika do 100st nie drgnął - ale tu rozwiązaniem jest zdjęcie rury doprowadzającej ciepłe powiwetrze.

Podmieniłem MAPSENSOR i ten zaworek do którego przychodzą cienkie wężyki od podciśnienia (niebieski i czerwony).

Obroty nadal falują niewiem.gif

Może faktycznie przyczyna siedzi głębiej. Kiedyś kolega powiedział mi że może to być objawem wypalonego zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź dokładnie kabelek od sondy, czasem lubi się "połamać", mimo

> że to kupa drucików, a nie jeden drut

> ale sonda i tak raczej do wymiany, bo pewnie trzyma stale ze

> 100-150mV, sądząc po wyniku "lambdy"

> to chyba najbardziej typowy objaw końca sondy, chociaż pewnie

> napięcie jeszcze się podnosi na podwyższonych obrotach...

> pomierz dla świętego spokoju

> tu był edit

U mnie wyskakuje błąd 13 -brak sygnału.Jak tylko przekrocze 110km/h i 3000 tys obr. hmm.gifI go przytrzymie tak 120-130 km/h przez chwile ,to check nie gaśnie ,dopiero jak puszcze gaz i zejdzie do 100-tki to gaśnie >Może sonda juz nie dochodzi nawet do górnej wartosci .Mam 3 przewody.

-------------

Astra F 12.94r

1,6 16V,ecotec

176kkm ,HB,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie wyskakuje błąd 13 -brak sygnału.Jak tylko przekrocze 110km/h i

> 3000 tys obr. I go przytrzymie tak 120-130 km/h przez chwile ,to

> check nie gaśnie ,dopiero jak puszcze gaz i zejdzie do 100-tki

> to gaśnie -------------

> Astra F 12.94r

> 1,6 16V,ecotec

> 176kkm ,HB,

Rozumiem że to na benzynie, gazu brak ? Jeżeli dzieje się tak tylko pod duzym obiążeniem to nie winiłbym jednoznacznie sondy. Sonda raczej OK, tylko mieszanka faktycznie robi się uboga. Przyczną może być za mała wydajność pompy paliwa (filtr paliwa?), otwarty EGR, itp itd. Zobacz czy sonda ci chodzi normalnie, na wolnych obrotach. Powinna oscylować z grubsza 0 - 1V (z tolerancjami podanymi powyżej przez Orochimaru)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się kołacze w pamięci... Czy sonda 3-przewodowa nie jest

> przypadkiem 5-woltowa?

> Pozdroofka

nie zawsze wink.gif

Dwa dodatkowe przewody to podgrzewanie.

X16XEL ma zwykłą, cyrkonową sondę. C18XE, X18XE X20XEV i pewnie niektóre nowsze też mają sondę 5V, tzw tytanową, typu rezystancyjnego. Podobno "szerokopasmowa" ale nie bardzo wyobrażam sobie w czym ta pasmowość się objawia... W każdym razie sterownik tez ją progowo wykorzystuje.

Edit: w/g schematu tu będzie jednoprzewodowa sonda..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zawsze

> Dwa dodatkowe przewody to podgrzewanie.

Nie no.. to to wiem... wink.gif

> 3 przewodowa znaczy się z grzałką. X16XEL ma zwykłą, cyrkonową sondę.

> C18XE, X18XE X20XEV i pewnie niektóre nowsze też mają sondę 5V,

> tzw tytanową, typu rezystancyjnego.

O widzisz... A mi się coś ubzdurało, że podgrzewane są zawsze tytanowe.

> Podobno "szerokopasmowa" ale

> nie bardzo wyobrażam sobie w czym ta pasmowość się objawia...

Bo możesz ją podłączyć jako antenę do CB... grinser006.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no.. to to wiem...

> O widzisz... A mi się coś ubzdurało, że podgrzewane są zawsze

> tytanowe.

> Bo możesz ją podłączyć jako antenę do CB...

> Pozdroofka

Kupiłem nowy filtr paliwa smile.gif na nim jest strzałka .W która strone ma byc skierowana ,do silnika?

--------------

Astra F 12.94r

1,6 16V ,ecotec,

176kkm ,HB,15W-40 GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem że to na benzynie, gazu brak ? Jeżeli dzieje się tak tylko

> pod duzym obiążeniem to nie winiłbym jednoznacznie sondy. Sonda

> raczej OK, tylko mieszanka faktycznie robi się uboga. Przyczną

> może być za mała wydajność pompy paliwa (filtr paliwa?), otwarty

> EGR, itp itd. Zobacz czy sonda ci chodzi normalnie, na wolnych

> obrotach. Powinna oscylować z grubsza 0 - 1V (z tolerancjami

> podanymi powyżej przez Orochimaru)

Kiedyś podpytywałem sie o tej sondzie w serwisie BOSCH , tez stwierdził ze moze byc to pompa paliwa (cisnienie) .Niewiem czy sie w to bawic ,kasa zas poleci.

----------

Astra F 12.94r

1,6 16V,ecotec,

176kkm, 15W-40 GM ,195/55/15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co by nie zakładać wątku o podobnym temacie, podepnę się z pytaniem

> teoretycznym. Wiecie może jak jest interpretowane napięcie z

> sondy? Tzn. czy przekroczenie jakiegoś progu stanowi już

> informację o sygnale mieszanki zbyt bogatej / ubogiej, czy może

> stosunek mieszanki odzwierciedla liniowo napięcie z sondy?

> Pytanie stąd, że u mnie oscyluje w granicach 0,2 - 0,6 V,

> natomiast 0,7 przekracza tylko przy gwałtownym otwarciu

> przepustnicy.

no to bach, powinno rozjaśnić

280790938-chkalambdy.gif

post-36196-14352493473949_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.