Skocz do zawartości

ktos to zna?


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

> czy mi sie wydaje czy to jest e-turbo lub jakas jego dziwaczna

> odmiana? ktos mi wyjasni jak to niby ma dzialac bo jakos nie

> ogarniam.

jest to taka bajka dla ludzi ktorzy nie maja pojecia o dzialaniu silnikow i o modyfikacjach w nim przeprowadzanych... jest to zekomo "elektyczny kompresor" czyli tlumaczac na rozmalny jezyk smigielko zamontowane w dolocie zasilane z akumulatora ktore ma napedzac i chlodzic powietrze dostajace sie z silnika...

z czysto hipotetycznego punktu widzenia mailo by to logiczne uzasadnienie... ale w praktyce tak to nie dziala... po pierwsze zmiejsza przeswit w dolocie przez co ogranicza przeplyw powitrza, po drugie nie jest to w stanie wytworzyc cisnienia w dolocie ktore spowodowaloby jakies dolatowanie, nie mowic juz o tym ze to w zaden sposob nie moze schlodzic przeplywajacego powietrza...

weldug mnie szybciej to doprowadzi do uszkodzenia przeplywomierza niz spowoduje doladowanie w silniku...

jak ktos chce to kupic i nie jest esteta to moze kupic sobie zwykly wiatraczek na 12V zamontowac go przed puszka filtra albo przed stozkiem i podlaczyc do aku efekt bedzie ten sam (czyli zaden) a kasy wyda sie mniej (moze nie bedzie to tak ladnie wygladac jak ten produkt za 140euro ale dzialanie bedzie takie samo)

jak ktoschce wersje naprawde hard-corowa to moze zamotowac sobie przerobiona pompke do akwarium hy hy... bedzie wypas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest to taka bajka dla ludzi ktorzy nie maja pojecia o dzialaniu

> silnikow i o modyfikacjach w nim przeprowadzanych... jest to

> zekomo "elektyczny kompresor" czyli tlumaczac na rozmalny jezyk

> smigielko zamontowane w dolocie zasilane z akumulatora ktore ma

> napedzac i chlodzic powietrze dostajace sie z silnika...

> z czysto hipotetycznego punktu widzenia mailo by to logiczne

> uzasadnienie... ale w praktyce tak to nie dziala... po pierwsze

> zmiejsza przeswit w dolocie przez co ogranicza przeplyw

> powitrza, po drugie nie jest to w stanie wytworzyc cisnienia w

> dolocie ktore spowodowaloby jakies dolatowanie, nie mowic juz o

> tym ze to w zaden sposob nie moze schlodzic przeplywajacego

> powietrza...

> weldug mnie szybciej to doprowadzi do uszkodzenia przeplywomierza niz

> spowoduje doladowanie w silniku...

> jak ktos chce to kupic i nie jest esteta to moze kupic sobie zwykly

> wiatraczek na 12V zamontowac go przed puszka filtra albo przed

> stozkiem i podlaczyc do aku efekt bedzie ten sam (czyli zaden) a

> kasy wyda sie mniej (moze nie bedzie to tak ladnie wygladac jak

> ten produkt za 140euro ale dzialanie bedzie takie samo)

> jak ktoschce wersje naprawde hard-corowa to moze zamotowac sobie

> przerobiona pompke do akwarium hy hy... bedzie wypas...

dokladnie, badz musialby to byc wirnik ktory zapierdziela baaaaaaardzo szybko to wtedy by spelnial swoje zadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie, badz musialby to byc wirnik ktory zapierdziela

> baaaaaaardzo szybko to wtedy by spelnial swoje zadanie

no to wtedy pobor pradu bylby tak duzy ze trzeba by przyczepe z agregatem wozic no i pozostaje jeszcze kwestia szczelnosci zeby wytworzyc cisnienie ktore daloby wyladowanie (a przeciez taki uklad z wirnikiem jest otwarty i to juz przeczy skutecznosci takiego urzadzenia...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to wtedy pobor pradu bylby tak duzy ze trzeba by przyczepe z

> agregatem wozic no i pozostaje jeszcze kwestia szczelnosci zeby

> wytworzyc cisnienie ktore daloby wyladowanie (a przeciez taki

> uklad z wirnikiem jest otwarty i to juz przeczy skutecznosci

> takiego urzadzenia...)

nie napisali przeciez ze dostajesz przyczepke z agregatem pradotworczym zlosnik.gif

chyba ze malym druczkiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy mi sie wydaje czy to jest e-turbo lub jakas jego dziwaczna

> odmiana? ktos mi wyjasni jak to niby ma dzialac bo jakos nie

> ogarniam.

jakby to Ferdek Kiepski powidział: "pic na wode fotomontaz" hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy mi sie wydaje czy to jest e-turbo lub jakas jego dziwaczna

> odmiana? ktos mi wyjasni jak to niby ma dzialac bo jakos nie

> ogarniam.

Wydaje mi się że, to może działać przy założeniu że, w tym urządzeniu wcale nie ma wiatraka tylko coś w rodzaju ogniwa Poltiera (jakiś wymiennik ciepła), który schładza powitrze. Jak wiadomo shcłodzone powietrze zmniejasza swoja objętość przez co tym samym czasie dostanie sie go wiecej do silnika. Na tym chyba polega zasada działania tego urządzenia.

ASTRA II CARAVAN 16V 100KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się że, to może działać przy założeniu że, w tym

> urządzeniu wcale nie ma wiatraka tylko coś w rodzaju ogniwa

> Poltiera (jakiś wymiennik ciepła), który schładza powitrze. Jak

> wiadomo shcłodzone powietrze zmniejasza swoja objętość przez co

> tym samym czasie dostanie sie go wiecej do silnika. Na tym chyba

> polega zasada działania tego urządzenia.

> ASTRA II CARAVAN 16V 100KM

no nie jest wymiennik ciepla... a nawet jakby byl to zeby w silniku wolnossacym dac przyrost rzedu 15-20KM to musialo by to powietrze schladzac do -20stopni nie mowiac juz o tym ze w takim przypadku dawka paliwa wzrosla by kosmicznie a ani wtryski ani pompa paliwa nie mialyby takiej wydolnosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie jest wymiennik ciepla... a nawet jakby byl to zeby w silniku

> wolnossacym dac przyrost rzedu 15-20KM to musialo by to

> powietrze schladzac do -20stopni nie mowiac juz o tym ze w takim

> przypadku dawka paliwa wzrosla by kosmicznie a ani wtryski ani

> pompa paliwa nie mialyby takiej wydolnosci...

to moze ja sobie IC chlodzone azotem do wolnossaka zapodam? druga kompletna instalacje wtryskowa (poprostu podam te same sygnaly na dwie) i bede mial 90-100km? hmm.gif

co o tym myslicie? cfaniaczek.gif

zlosnik2.gifzlosnik2.gifzlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to moze ja sobie IC chlodzone azotem do wolnossaka zapodam? druga

> kompletna instalacje wtryskowa (poprostu podam te same sygnaly

> na dwie) i bede mial 90-100km?

> co o tym myslicie?

do tego natrysk na silnik i dolozyc chlodnice paliwa co da kolejne 80KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ktoschce wersje naprawde hard-corowa to moze zamotowac sobie

> przerobiona pompke do akwarium hy hy... bedzie wypas...

Ty ale to jest myśl, z tym ze nie pompke od akwarium tylko sprezarke od trabek-klaksonów podpiąc do dolotu hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty ale to jest myśl, z tym ze nie pompke od akwarium tylko sprezarke

> od trabek-klaksonów podpiąc do dolotu

i jak dmuchniesz to ci sie dziura w filtrze powietrza zrobi... i beda mogly wpadac owady bezposrednio do komory spalania a poniewaz owady maja duzo bialka i sa kaloryczne to silnik bedzie wytrwarzal wiecej energii i bedzie mial wieksza moc... polecam cmy sa lepsze od komarow bo komary rysuja powiezchnie cylindrow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jak dmuchniesz to ci sie dziura w filtrze powietrza zrobi... i beda

> mogly wpadac owady bezposrednio do komory spalania a poniewaz

> owady maja duzo bialka i sa kaloryczne to silnik bedzie

> wytrwarzal wiecej energii i bedzie mial wieksza moc... polecam

> cmy sa lepsze od komarow bo komary rysuja powiezchnie cylindrow!

no ale jest problem: ćmy lgną tylko do światła, a najlepszy wlot powietrza jest zamiast reflektora, wiec trzaby stozek oswietlic jakims neonem z allegro a drugi plan to taki zeby kompresor zamontowac za filtrem powietrza a ćmy mogłyby wpadać juz do kompesora i tam zostać zmielone a potem taka sprężona miesznka białkowo-powietrzna trafiałaby do cylindrów jako łatwo pzyswajalna no i jeszcze inna sprawa - całe owady w komorze spalania mogłyby powodowac spalanie stukowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spalania mogłyby powodowac spalanie stukowe

szczegolnie jakby stukaly skrzydelkami o gladzie....

jeszcze jest plan ze po zatankowaniu auta mozna by mrowki wpuszczac do baku wtedy by udroznly filt paliwa... i jako pracowide zyjatka szybciej transportowaly by paliwo do komor spalania... a poniewaz mrowki sa male to dostarczaly by jedna mrowka przenosilaby male ilosci dzieki czemu paliwo byloby dobrze rozpylone w komorze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczegolnie jakby stukaly skrzydelkami o gladzie....

> jeszcze jest plan ze po zatankowaniu auta mozna by mrowki wpuszczac

> do baku wtedy by udroznly filt paliwa... i jako pracowide

> zyjatka szybciej transportowaly by paliwo do komor spalania... a

> poniewaz mrowki sa male to dostarczaly by jedna mrowka

> przenosilaby male ilosci dzieki czemu paliwo byloby dobrze

> rozpylone w komorze...

hehe.gif dobry stuff macie chyba do jarania hehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dałbym te 140 E nawet jak by dało 7 PS

no to chlopaki pojechali krotko z tym urzadzeniem smile.gif

rzeczywiscie wyglada to jak niezly kit dla naiwniakow.

jednakze spotkalem sie z urzadzeniami ktore analogiczne w działaniu naprawdę dają przyrosty mocy.

zostały opracowane przez jakiegos kierowce rajdowego co teraz ma wlasna firme tuningową. tamte urzadzenia maja bardzo wąskie łopatki i srednice wirnikia szerszą niż średnica dolotu tak więc teoria o zmniejszeniu srednicy dolotu odpada. z tego co wiem to urzadzenie to dziala tylko w momencie maksymalnego wcisniecia gazu a przy normalnym uzytkowaniu auto zachowuje sie standardowo. pamietajmy jeszcze o tym ze mowimy tu o minimalnym doladowaniu a silniki elektryczne sa kilkukrotnie sprawniejsze od spalinowych i posiadaja stały przyzwoity moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to chlopaki pojechali krotko z tym urzadzeniem

> rzeczywiscie wyglada to jak niezly kit dla naiwniakow.

> jednakze spotkalem sie z urzadzeniami ktore analogiczne w działaniu

> naprawdę dają przyrosty mocy.

> zostały opracowane przez jakiegos kierowce rajdowego co teraz ma

> wlasna firme tuningową. tamte urzadzenia maja bardzo wąskie

> łopatki i srednice wirnikia szerszą niż średnica dolotu tak więc

> teoria o zmniejszeniu srednicy dolotu odpada. z tego co wiem to

> urzadzenie to dziala tylko w momencie maksymalnego wcisniecia

> gazu a przy normalnym uzytkowaniu auto zachowuje sie

> standardowo. pamietajmy jeszcze o tym ze mowimy tu o minimalnym

> doladowaniu a silniki elektryczne sa kilkukrotnie sprawniejsze

> od spalinowych i posiadaja stały przyzwoity moment obrotowy.

mylisz w tym przypadku pojecia... to raz...

dwa jesli masz zamiar pisac cokolwiek to poprzyj to jakimis faktami a nie rozwijasz bezcelowo temat... czyli podaj o jakiego bylego kierowce chodzi, jaka ma byc nazwa tego cudownego urzadzenia i jakie jest jego dzialanie (czyli zasada jego dzialania)

to tak w skocie...

mysle ze chodzi ci o doladowanie dynamiczne (czyli w potocznym jezyku "im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz!") polega to na tym, w skrocie, ze ped wpadajacego powitrza podczas jazdy jest tak kierowany ze w naturalny sposob zwieksza cisnienie a wiec wpadajace powietrze do komor spalania daje drobne doladowanie... taka technika "podkrecania" osiagow wymaga odpowiedniego przekonstrulowania nie tylko dolotu ale i przystosowaniu silnika...

i nie nalezy tego wszystkiego mylic z wiatraczkiem czy innym badziewiem montowanym w dolocie o ktorym byla mowa na pocztku tego tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.