Skocz do zawartości

Widzieliście?


MarioNF

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym najpierw zobaczyc to auto na zywo, potem popatrzec na seryjne wyposazenie a dopiero na koncu wypowiadac sie co do cen zlosnik.gif

Jakis czas temu myslalem o MiTo, ale w tej chwili juz mi nie jest potrzebne takie auto zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcialbym najpierw zobaczyc to auto na zywo, potem popatrzec na

> seryjne wyposazenie a dopiero na koncu wypowiadac sie co do cen

W Progression mamy: szyby bez ramek, 7 poduszek, VDC, klimę manualną, elektrykę + centralny, radio MP3, wspomaganie, System DNA (przełącznik podobny do tego w Subaru, który ustawia tryb pracy systemów na Dynamic, Normal, All Weather) i niestety felgi stalowe.

Do Distinctive'a dochodzą: klima automatyczna, felgi alu 16', kiera + dźwignia skórzane, przyciski na kierownicy, chromowane wstawki, inne wykończenie wnętrza.

281020993-bok.jpg

281020993-mitoczer.jpg

281020993-mitos.jpg

281020993-mitotyl.jpg

281020993-wnetrzeb.jpg

281020993-wnetrze.jpg

A na deser pokazali nam to, ale pojeździć nie dali frown.gif

281020993-8cprzod.jpg

281020993-8csilnik.jpg

281020993-8cwnetrze.jpg

post-28087-14352495137903_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Felgi w Alfie na cztery śruby ?

Co sie dziwisz... w ADFie serwis jest wspolny dla Fiata, Lanci i Alfy (oddajesz np. 8C do serwisowania stojac w kolejce za przedstawicielami handlowymi podrozujacymi SC VAN zlosnik.gifhehe.gif) wiec ilosc srub nie robi na mnie zadnego wrazenia zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sie dziwisz... w ADFie serwis jest wspolny dla Fiata, Lanci i Alfy

> (oddajesz np. 8C do serwisowania stojac w kolejce za

> przedstawicielami handlowymi podrozujacymi SC VAN ) wiec ilosc

> srub nie robi na mnie zadnego wrazenia

Dobrze, że Alfy się nie psują i nie trzeba stać w kolejce za przedstawicielami handlowymi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w każym razie mam nadzieję, że MiTo wygląda lepiej na żywo niż na

> fotkach, bo tak patrząc z zewnątrz to z niej taka brzydsza

> wersja Bravo

chyba "wersja" Grande Punto ? (a może nawet nie_grande - malutkie to MiTo, zwłaszcza na zdjęciach z panami wzrostu dość typowego dla kraju jej pochodzenia)

No i jeśli wersja GP, to jednak ładniejsza smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "system DNA" to przecież jakiś kawałek elektroniki - on jeszcze musi

> mieć czym 'sterować' trakcją...

'Sterowanie' pewnie bedzie polegac na tym ze zamiast przekazac wiecej mocy na kolo ktore ma wieksza przyczepnosc, on poprostu zdlawi silnik na tyle by buksujace kolo ja odzyskalo - fajowo icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze.. myślałem, że będzie ładniejsza.

klamki od 147/Gt

Lusterka od 159

środek jak by troszkę przerobiony z bravo, nawet włączniki te same co w bravo/GP

to czarne coś w tylnym zderzaku z odblaskami też z Gp

mogli się bardziej postarać..

ale jak by nie było.. były i są brzydsze auta... wink.gifshhh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze.. myślałem, że będzie ładniejsza.

> klamki od 147/Gt

> Lusterka od 159

> środek jak by troszkę przerobiony z bravo, nawet włączniki te same co

> w bravo/GP

> to czarne coś w tylnym zderzaku z odblaskami też z Gp

> mogli się bardziej postarać..

> ale jak by nie było.. były i są brzydsze auta...

układ przycisków od body to GP widac wyraźnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja się nawet nie próbuję zmusić - żenada tak popsuć markę

chyba zaczynaja isc na ilosc................

w koncu nowa alfa za niecale 50 000 nowka to prawie cena dacii logan biglaugh.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakich 'systemów'?

W Alfie Mi.To debiutuje kilka nowinek.

System CBC - kontrola hamowania na zakręcie

DST - dynamiczna kontrola skrętu

TTC - kontrola przniesienia momentu.

Niestety nie wiem, na jakiej zasadzie mają one działać, ponieważ Pan Techniczny stwierdził, że nie ma wystarczająco dużo czasu, a później był nieosiągalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Alfie Mi.To debiutuje kilka nowinek.

> System CBC - kontrola hamowania na zakręcie

> DST - dynamiczna kontrola skrętu

> TTC - kontrola przniesienia momentu.

> Niestety nie wiem, na jakiej zasadzie mają one działać, ponieważ Pan

> Techniczny stwierdził, że nie ma wystarczająco dużo czasu, a

> później był nieosiągalny.

niezły marketing hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na złośliwości niektórych userów Autokącika, chciałbym POCHWALIĆ SIĘ wiedzą, jaką posiadam na temat systemów, które znalazły się w Alfie Mi.To.

Zacznę od tego, o czym zapomniałem napisać wcześniej. Otóż w Mi.To od przyszłego roku będzie można opcjonalnie zamówić system znany z Alfy 159 - Stop & Start (brak tradycyjnej stacyjki - odpalanie poprzez wciśnięcie "guzika"na desce rozdzielczej).

Również w 2009 roku zadebiutuje w najmniejszej (i nie tylko) Alfie zawieszenie aktywne. Elektrozawó znajdujący się przy amortyzatorze, zmieniając przekrój przejścia wewnątrz trzpienia, wprowadza różne współczynniki tłumienia, zależne od warunków drogowych i od stylu jazdy. Elementy, które będą odpowiedzialne za to zawieszenie to:

- przyspieszeniomierze pionowe,

- kąt i "prędkość" kierownicy,

- pozycja pedału gazu,

- prędkość samochodu,

- ciśnienie hamowania.

Wracając do samych systemów, o których wspominałem w poprzednich postach, to w tej chwili posiadam informacje, które przybliżą zasady ich działania.

CBC - kontrola hamowania na zakręcie - w przypadku hamowania z ABS na zakręcie, funkcja optymalizuje rozdział ciśnienia hamującego na czterech kołach tak, aby maksymalnie wykorzystać ich przyleganie i przyczepność do podłoża.

DST - dynamiczna kontorla skrętu - jest funkcją, która integruje EPS (Electronic Power Steering) w funkcjonowaniu VDC. W szczególnych manewrach VDC "żąda" od układu kierowania (EPS) wprowadzenia momentu skrętnego (max 3 Nm) dla "zachęcenia" kierowcy do wykonania manewru.

Interwnecja DST uwidacznia się w następujących manewrach:

- kompensacja w stanach zarzucania pojazdu, hamując z ABS w warunkach różnych przyczepności kół prawych i lewych,

- w momencie dużego przyspieszenia bocznego sygnalizuje kierowcy o zbliżaniu się limitu stabilności i sugeruje manewr prawdiłowy dla odzyskania stabilizacji samochodu.

W DST "węzeł" sterowania hamulców może zwiększyć siłę hamowania na koła, które mają większą przyczepność, gdyż zostaje "zażądane" od centralki elektryczej kierownicy przeciwskręcanie automatyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TTC - kontrola przeniesienia momentu jest funkcją, która pozwala na symulację działania w mechanizmie różnicowym autoblokującym bardzo podobnym do Q2, działąjąc tylko na hamulce.

W samochodzie z przednim napędem i z tradycyjnym mechanizmem różnicowym, jadąc na zakręcie i przyspieszając, koło wewnętrzne zaczyna się ślizgać (zwiększa się podsterowność). System TTC, współdziałąjąc z VDC, stosuje siłę hamowania na koło wewnętrzne, które traci przyczepność. W ten sposób mechanizm różnicowy przenosi więcej momentu napędowego na koło zewnętrzne.

Najwięcej emocji, z tego co widziałem, wzbudził system kontroli dynamiki pojazdu (DNA).

System DNA to urządzenie, które działa na: centralkę silnika, system VDC, układ kierowniczy i docelowo (od przyszłego roku) na zawieszenie.

Trzy tryby pracy:

Dynamic - jazda sportowa,

Normal - jazda codzienna,

All Weather - jazda w warunkach gorszej przyczepności (lód, deszcz, śnieg, szuter).

System ten "łączy" w sobie następujące elementy:

- zestaw wskaźników - wyświetlacz pokazuje specyficzne informacje Trip Computer (np. ciśnienie turbo w trybie Dynamic),

- centralkę sterowania silnikiem - pedał przyspieszenia jest mniej/bardziej "reagujący",

- układ kierowniczy EPS - od ustawionego trybu zależy siła wspomagania,

- system VDC - VDC ma trzy tryby pracy dla trzech pozycji DNA (w Dynamic interwencja VDC jest maksymalnie opóźniona, w All Weather optymalizuje hamowanie na nawierzchniach o różnej przyczepności),

- i od przyszłego roku po wprowadzeniu aktywnego zawieszenia, np. w trybie Dynamic amortyzatory zostaną usztywnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W odpowiedzi na złośliwości niektórych userów Autokącika, chciałbym

> POCHWALIĆ SIĘ wiedzą, jaką posiadam na temat systemów, które

> znalazły się w Alfie Mi.To.

lepiej późno niż wcale bo trochę wstyd, że użytkownicy wiedza więcej niż sprzedawcy

z dyplomami AR na biurku hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznę od tego, o czym zapomniałem napisać wcześniej.

"zapomniałem " hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

że zacytuje co kolega tu powiedział w poprzednich postach

Quote:

Niestety nie wiem, na jakiej zasadzie mają one działać, ponieważ Pan Techniczny stwierdził, że nie ma wystarczająco dużo czasu, a później był nieosiągalny.


pamiętaj również abyś nie zapomniał zrozumieć co napisałeś ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko z boku jak to w Alfie super

> przód i tył do d.........py

Całkiem wyjątkowo się zgadzam , główka mi zwisła z antypodziwu

dla projektanta . Ypsilon jest elegancki , 500 ma charakter a to?....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.