rostex Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Witam Doszukujac sie przyczyn zamulenia silnika, postanowilem sprawdzic parametry pracy silnika. Czy ktos moze sprawdzic czy wartosci sa poprawne? Bede wdzieczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 w zasadzie nie ma się czego czepić w tych danych, ale to tylko odczyty z biegu jalowego trochę zastanawia mnie dość długi czas wtrysku: 2.5ms ale zaznaczam, że nie wiem jaka wartość byłaby odpowiednia w Twoim silniku u mnie na wolnych obrotach ten parametr nie przekracza 1ms musiałbyś jednak porobić trochę zrzutów w czasie jazdy, na zakładce "Graph" możesz tam ustawić 4 parametry, które będzie widać na oddzielnych wykresach oczywiście dla bezpieczeństwa, o ile będziesz działał sam, zaopatrz się w odpowiedni programik do robienia automatycznych zrzutów, np. Catcher Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinstyk Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 U mnie na jałowych czas wtrysku to około 3ms i są to wtryski maleńkie dlatego takie długie czasy U Ciebie jest jeden ogromny wtrysk który leje strumieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Ty masz zdajesię półsekwencję, czyli jednocześnie otwierają się 2 wtryskiwacze. Powoduje to że czasy wtrysków są krótsze, zwykle koło 1 - 2 ms. X16XEL ma pełną sekwencję, więc standardowe czasy to te 3 ms właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 w okienku pod "dużym wyświetlaczem" masz informacje jaką wartość powinien mieć wybrany parametr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > Ty masz zdajesię półsekwencję, czyli jednocześnie otwierają się 2 > wtryskiwacze. Powoduje to że czasy wtrysków są krótsze, zwykle > koło 1 - 2 ms. > X16XEL ma pełną sekwencję, więc standardowe czasy to te 3 ms właśnie. hehe moja padaka to jednopunkt z II generacją ale dzięki za cenną informację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 Ok, widze ze sa jednak znawcy opelscannerka. A powiedzcie mi jeszcze co mozna testowac w zakladce Special. Bo znam tylko ustawianie wolnych obrotow i pozycji egra, lecz nie wiem do czego sluzy reszta testow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > Ok, widze ze sa jednak znawcy opelscannerka. A powiedzcie mi jeszcze > co mozna testowac w zakladce Special. Bo znam tylko ustawianie > wolnych obrotow i pozycji egra, lecz nie wiem do czego sluzy > reszta testow. Zaleznie od silnika / systemu (bo inne systemy jak np zegary, ABS czy automat też mają "specjale") Generalnie możesz zrobić test elementó wykonawczych czyli: - załączyć pompę paliwy - wygenerować iskrę - wysterować poszczegóne elektrozaworki i co tam jest do wysterowania - pokręcić EGRem - pokręcić nastawnikim wolnych obrotów. można wykasować adaptacje czyli "mapy" wyuczone. przydatne przy grzebaniu w źle zagazowanych autach. mape "wyuczoną" od nastawnika wolnych obrotów można skasować. można względny zrobić test kompresji - ecm wyłacza poszczególne cylindry i obserwujesz spadek obrotów. Dla wszystkcich cylindrów powinien być taki sam. A, i w zegarach możesz sobie przebieg zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > - załączyć pompę paliwy > - wygenerować iskrę Na wylaczonym silniku? > - wysterować poszczegóne elektrozaworki i co tam jest do > wysterowania > - pokręcić EGRem > - pokręcić nastawnikim wolnych obrotów. > można wykasować adaptacje czyli "mapy" wyuczone. przydatne przy > grzebaniu w źle zagazowanych autach. > mape "wyuczoną" od nastawnika wolnych obrotów można skasować. Tzn? Co to daje? > można względny zrobić test kompresji - ecm wyłacza poszczególne > cylindry i obserwujesz spadek obrotów. Dla wszystkcich cylindrów > powinien być taki sam. oo, to musze sprawdzic. > A, i w zegarach możesz sobie przebieg zmienić. To znam, na 3 auta w jedym trafil sie licznik TRW EDIT. A czy moglby ktorys z kolegow wyjasnic nieznane mi opcje: 1. Clear Flood Mode 2. Spark Angle before TDC 3. Knock Cell Number 4. Cyl.1..4 knock retartd 5. O2S Integrator 6. O2-Loop BLM Enable 7. O2 BLM Cell Number 8. O2 BLM Cell Content 9. Idle Air Control 10. IAC Control Enable 11. Idle adjust 12. Engine Speed Pulse 13. Dec.fuel cutoff 14. Full load enrichment Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > Na wylaczonym silniku? Oczywiście > EDIT. A czy moglby ktorys z kolegow wyjasnic nieznane mi opcje: > 1. Clear Flood Mode ? > 2. Spark Angle before TDC Wyprzedzenie zapłonu (w stopniach przed GMP) > 3. Knock Cell Number jakieś życie wewnętrzne układu stukowego opóźniania zapłonu > 4. Cyl.1..4 knock retartd Opóźnienie zapłonu dla poszczególnych cylindrów. Efekt działania w/w układu, bazującego na czujniku piezoelektrycznym > 5. O2S Integrator integrator regulatora składu mieszanki (przy pracy w pętli zamkniętej) bazującego na sondzie lambda. To on odpowiada za oscylacje sondy > 6. O2-Loop BLM Enable właczenie / wyłączenie regulatora opartego o wartoścy wyuczone, czyli mapy czyli BLMy > 7. O2 BLM Cell Number indeks w tablicy BLMów aktualnie wykorzystywany. Zależny od punktu pracy silnika > 8. O2 BLM Cell Content Wartośc pod w/w indeksem > 9. Idle Air Control Sterownie powietrzem dodatkowym wolnych obrotów. W X16XEL to będzie chyba silniczek krokowy. > 10. IAC Control Enable właczenie w/w > 11. Idle adjust tyż coś od powyższego > 12. Engine Speed Pulse impulsy obrotów silnika > 13. Dec.fuel cutoff Aktywacja cut-offa, czyli odcięcia wtryskiwaczy przy hamowaniu silnikiem > 14. Full load enrichment Wzbogacenie mieszanki przy "pełnym bucie" > Dzieki Proszz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > Wyprzedzenie zapłonu (w stopniach przed GMP) Czy mozna tym zaobserwowac wypadanie zaplonow? Jak przetestowac silnik krokowy? To chyba narazie wszystko co chcialbym wiedziec. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > Czy mozna tym zaobserwowac wypadanie zaplonow? Nie. Sterownik tej generacji "nie wie" czy dany cylinder odpalił czy nie. Nowsze sterowniki (od silników z literką Z na początku) mają algorytm detekcji wypadania zapłonów na podstawie zmian prędkości obrotowej wału. Co więcej zgodnie z normą euro ileśtam jak sterownik wykryje wypadanie zapłonów winien zapalić czeka i odłaczyć wtrysk benzyny na tym cylindrze. > Jak przetestowac silnik krokowy? W specjalach możesz sobie nim posterować w trakcie pracy silnika i patrzeć jak ci obroty jeżdżą. Możesz też zdjąć krokowca, podłączyć i na oczywiście zgaszonym silniku nim "poruszać" programowo. Ale nie jestem pewien czy akurat w tym sterowniku jest ta opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lecha Napisano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Witam Przepraszam, że "odkopałem" stary wątek ale temat bardzo ciekawy i odnośnie niego mam pytanie? Quote: ...mape "wyuczoną" od nastawnika wolnych obrotów można skasować... czy po wykonaniu tego resetu będzie konieczne ustawienie wolnych obrotów silnika oczywiście mam na myśli ustawienie Opel-scannerem. Czy reset innych BLM niesie za sobą ustawiania innych parametrów? Czy po prostu ECM powraca do parametrów fabrycznych (zaprogramowanych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 > Witam > Przepraszam, że "odkopałem" stary wątek ale temat bardzo ciekawy i > odnośnie niego mam pytanie? > Quote: > ...mape "wyuczoną" od nastawnika wolnych obrotów można skasować... > czy po wykonaniu tego resetu będzie konieczne ustawienie wolnych > obrotów silnika oczywiście mam na myśli ustawienie > Opel-scannerem. Czy reset innych BLM niesie za sobą ustawiania > innych parametrów? Czy po prostu ECM powraca do parametrów > fabrycznych (zaprogramowanych) Zapalić motor, pozostawić go samemu sobie na chwile ew. przjeachać się i samo się nastawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.