Skocz do zawartości

Czy wskazania z OS sa poprawne? (x16xel)


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

w zasadzie nie ma się czego czepić w tych danych, ale to tylko odczyty z biegu jalowego

trochę zastanawia mnie dość długi czas wtrysku: 2.5ms

ale zaznaczam, że nie wiem jaka wartość byłaby odpowiednia w Twoim silniku

u mnie na wolnych obrotach ten parametr nie przekracza 1ms

musiałbyś jednak porobić trochę zrzutów w czasie jazdy, na zakładce "Graph"

możesz tam ustawić 4 parametry, które będzie widać na oddzielnych wykresach

oczywiście dla bezpieczeństwa, o ile będziesz działał sam, zaopatrz się

w odpowiedni programik do robienia automatycznych zrzutów, np. Catcher idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz zdajesię półsekwencję, czyli jednocześnie otwierają się 2 wtryskiwacze. Powoduje to że czasy wtrysków są krótsze, zwykle koło 1 - 2 ms.

X16XEL ma pełną sekwencję, więc standardowe czasy to te 3 ms właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty masz zdajesię półsekwencję, czyli jednocześnie otwierają się 2

> wtryskiwacze. Powoduje to że czasy wtrysków są krótsze, zwykle

> koło 1 - 2 ms.

> X16XEL ma pełną sekwencję, więc standardowe czasy to te 3 ms właśnie.

hehe

moja padaka to jednopunkt z II generacją smile.gif

ale dzięki za cenną informację ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, widze ze sa jednak znawcy opelscannerka. A powiedzcie mi jeszcze co mozna testowac w zakladce Special. Bo znam tylko ustawianie wolnych obrotow i pozycji egra, lecz nie wiem do czego sluzy reszta testow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, widze ze sa jednak znawcy opelscannerka. A powiedzcie mi jeszcze

> co mozna testowac w zakladce Special. Bo znam tylko ustawianie

> wolnych obrotow i pozycji egra, lecz nie wiem do czego sluzy

> reszta testow.

Zaleznie od silnika / systemu (bo inne systemy jak np zegary, ABS czy automat też mają "specjale")

Generalnie możesz zrobić test elementó wykonawczych czyli:

- załączyć pompę paliwy

- wygenerować iskrę

- wysterować poszczegóne elektrozaworki i co tam jest do wysterowania

- pokręcić EGRem

- pokręcić nastawnikim wolnych obrotów.

można wykasować adaptacje czyli "mapy" wyuczone. przydatne przy grzebaniu w źle zagazowanych autach.

mape "wyuczoną" od nastawnika wolnych obrotów można skasować.

można względny zrobić test kompresji - ecm wyłacza poszczególne cylindry i obserwujesz spadek obrotów. Dla wszystkcich cylindrów powinien być taki sam.

A, i w zegarach możesz sobie przebieg zmienić. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - załączyć pompę paliwy

> - wygenerować iskrę

Na wylaczonym silniku?

> - wysterować poszczegóne elektrozaworki i co tam jest do

> wysterowania

> - pokręcić EGRem

> - pokręcić nastawnikim wolnych obrotów.

> można wykasować adaptacje czyli "mapy" wyuczone. przydatne przy

> grzebaniu w źle zagazowanych autach.

> mape "wyuczoną" od nastawnika wolnych obrotów można skasować.

Tzn? Co to daje?

> można względny zrobić test kompresji - ecm wyłacza poszczególne

> cylindry i obserwujesz spadek obrotów. Dla wszystkcich cylindrów

> powinien być taki sam.

oo, to musze sprawdzic.

> A, i w zegarach możesz sobie przebieg zmienić.

To znam, na 3 auta w jedym trafil sie licznik TRW sick.gif

EDIT. A czy moglby ktorys z kolegow wyjasnic nieznane mi opcje:

1. Clear Flood Mode

2. Spark Angle before TDC

3. Knock Cell Number

4. Cyl.1..4 knock retartd

5. O2S Integrator

6. O2-Loop BLM Enable

7. O2 BLM Cell Number

8. O2 BLM Cell Content

9. Idle Air Control

10. IAC Control Enable

11. Idle adjust

12. Engine Speed Pulse

13. Dec.fuel cutoff

14. Full load enrichment

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wylaczonym silniku?

Oczywiście wink.gif

> EDIT. A czy moglby ktorys z kolegow wyjasnic nieznane mi opcje:

> 1. Clear Flood Mode

?

> 2. Spark Angle before TDC

Wyprzedzenie zapłonu (w stopniach przed GMP)

> 3. Knock Cell Number

jakieś życie wewnętrzne układu stukowego opóźniania zapłonu

> 4. Cyl.1..4 knock retartd

Opóźnienie zapłonu dla poszczególnych cylindrów. Efekt działania w/w układu, bazującego na czujniku piezoelektrycznym

> 5. O2S Integrator

integrator regulatora składu mieszanki (przy pracy w pętli zamkniętej) bazującego na sondzie lambda. To on odpowiada za oscylacje sondy

> 6. O2-Loop BLM Enable

właczenie / wyłączenie regulatora opartego o wartoścy wyuczone, czyli mapy czyli BLMy

> 7. O2 BLM Cell Number

indeks w tablicy BLMów aktualnie wykorzystywany. Zależny od punktu pracy silnika

> 8. O2 BLM Cell Content

Wartośc pod w/w indeksem

> 9. Idle Air Control

Sterownie powietrzem dodatkowym wolnych obrotów. W X16XEL to będzie chyba silniczek krokowy.

> 10. IAC Control Enable

właczenie w/w

> 11. Idle adjust

tyż coś od powyższego

> 12. Engine Speed Pulse

impulsy obrotów silnika

> 13. Dec.fuel cutoff

Aktywacja cut-offa, czyli odcięcia wtryskiwaczy przy hamowaniu silnikiem

> 14. Full load enrichment

Wzbogacenie mieszanki przy "pełnym bucie"

> Dzieki

Proszz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyprzedzenie zapłonu (w stopniach przed GMP)

Czy mozna tym zaobserwowac wypadanie zaplonow?

Jak przetestowac silnik krokowy?

To chyba narazie wszystko co chcialbym wiedziec.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy mozna tym zaobserwowac wypadanie zaplonow?

Nie. Sterownik tej generacji "nie wie" czy dany cylinder odpalił czy nie. Nowsze sterowniki (od silników z literką Z na początku) mają algorytm detekcji wypadania zapłonów na podstawie zmian prędkości obrotowej wału. Co więcej zgodnie z normą euro ileśtam jak sterownik wykryje wypadanie zapłonów winien zapalić czeka i odłaczyć wtrysk benzyny na tym cylindrze.

> Jak przetestowac silnik krokowy?

W specjalach możesz sobie nim posterować w trakcie pracy silnika i patrzeć jak ci obroty jeżdżą. Możesz też zdjąć krokowca, podłączyć i na oczywiście zgaszonym silniku nim "poruszać" programowo. Ale nie jestem pewien czy akurat w tym sterowniku jest ta opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Przepraszam, że "odkopałem" stary wątek ale temat bardzo ciekawy i odnośnie niego mam pytanie?

Quote:

...mape "wyuczoną" od nastawnika wolnych obrotów można skasować...


czy po wykonaniu tego resetu będzie konieczne ustawienie wolnych obrotów silnika oczywiście mam na myśli ustawienie Opel-scannerem. Czy reset innych BLM niesie za sobą ustawiania innych parametrów? Czy po prostu ECM powraca do parametrów fabrycznych (zaprogramowanych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Przepraszam, że "odkopałem" stary wątek ale temat bardzo ciekawy i

> odnośnie niego mam pytanie?

> Quote:

> ...mape "wyuczoną" od nastawnika wolnych obrotów można skasować...

> czy po wykonaniu tego resetu będzie konieczne ustawienie wolnych

> obrotów silnika oczywiście mam na myśli ustawienie

> Opel-scannerem. Czy reset innych BLM niesie za sobą ustawiania

> innych parametrów? Czy po prostu ECM powraca do parametrów

> fabrycznych (zaprogramowanych)

Zapalić motor, pozostawić go samemu sobie na chwile ew. przjeachać się i samo się nastawi. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.