Cyberix Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Witam Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność przybliżone spalanie Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to będzie odpowiedni wybór Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Witam > Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym > dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność > przybliżone spalanie > Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad > silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to > będzie odpowiedni wybór > Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w > dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów > rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ? > Pozdrawiam Srednie spalanie mozesz sprawdzic na forum. Przelicz sobie roczna roznice, pomnoz przez cene paliwa, a potem porownaj to do roznicy w cenie aut ... dowiesz sie czy warto Moim zdaniem nie, tym bardziej ze benzyna 150KM 'jedzie' o wiele dynamiczniej niz 'traktor'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Witam > Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym > dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność > przybliżone spalanie > Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad > silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to > będzie odpowiedni wybór > Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w > dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów > rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ? > Pozdrawiam nie wiem czego się spodziewasz po odpowiedziach, ale raczej każdy będzie bronił swojego wyboru i zaraz wybuchnie dyskusja o wyższości diesla na benzyną czy odwrotnie. Moim zdaniem, dla 15 tys km. rocznie nie warto kupować diesla, zależy jeszcze czego dokładnie chcesz, to znaczy czy alternatywą jest zwykły 1.4 90 KM czy T-Jet. No i jaką masz nogę. Przy spokojnej jeździe benzyniak nie spali dużo, ale przy ciężkiej nodze już spalanie może być dużo wyższe i różnica na korzyść diesla zrobi się znaczna. Ja tam polecam T-Jeta Cichutki, elastyczny, żadnej turbo-dziury, jeździ się super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Tak troche OT: Peugeot ma promocje na 407 - diesel w cenie benzyny. Inaczej sie nie oplaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 pisal przecie ze 150KM diesel vs 150KM benzyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w > dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów > rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ? przebiegi jakie robie rocznie to 26-30tys km... diesel bo chcialem multijeta.. diesel bo od zawsze jezdze dieslami.. diesel bo tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > pisal przecie ze 150KM diesel vs 150KM benzyna dzięki, też już doczytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 , > tym bardziej ze benzyna 150KM 'jedzie' o wiele dynamiczniej niz > 'traktor'. o takie odp mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mumia Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > , > o takie odp mi chodzi ja kupiłem klekota ze względu na komfort jaki gwarantuje diesel ... moze i samochod jest cieższy i ma troche gorsze własciwosci trakcyjne ... ale przyspieszanie od 1700 rpm to bajka ... wrzucasz 4 bieg i przez cale miasto jak automatem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > nie wiem czego się spodziewasz po odpowiedziach, ale raczej każdy > będzie bronił swojego wyboru i zaraz wybuchnie dyskusja o > wyższości diesla na benzyną czy odwrotnie. > Moim zdaniem, dla 15 tys km. rocznie nie warto kupować diesla, zależy > jeszcze czego dokładnie chcesz, to znaczy czy alternatywą jest > zwykły 1.4 90 KM czy T-Jet. > No i jaką masz nogę. Przy spokojnej jeździe benzyniak nie spali dużo, > ale przy ciężkiej nodze już spalanie może być dużo wyższe i > różnica na korzyść diesla zrobi się znaczna. > Ja tam polecam T-Jeta Cichutki, elastyczny, żadnej turbo-dziury, > jeździ się super. Dlatego koszt paliwa przy takim rocznym przebiegu nie ma znaczenia. Chodzi mi o różnice w jeździe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Gdzie znajde jakieś dane (przyspieszenia , elastyczność) odnoścnie Bravo. Na fiat.pl ciężko czegoś się doszukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Gdzie znajde jakieś dane (przyspieszenia , elastyczność) odnoścnie > Bravo. Na fiat.pl ciężko czegoś się doszukać sciagnij sobie katalog bravo w pdf i tam dane beda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 pozatym najlesza odpowiedz uzyskasz biorac obie wersje z salonu i jezdzac nimi.. wybierzesz co Ci bedzie bardziej pasowalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Gdzie znajde jakieś dane (przyspieszenia , elastyczność) odnoścnie > Bravo. Na fiat.pl ciężko czegoś się doszukać http://www.fiat.pl/index.php?pid=32&id_model=23&t=Bravo Wybieras wersję i heja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Gdzie znajde jakieś dane (przyspieszenia , elastyczność) odnoścnie > Bravo. Na fiat.pl ciężko czegoś się doszukać http://pl.youtube.com/watch?v=qteMAnBzD4k&fmt=6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > http://www.fiat.pl/index.php?pid=32&id_model=23&t=Bravo > Wybieras wersję i heja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > przebiegi jakie robie rocznie to 26-30tys km... > diesel bo chcialem multijeta.. > diesel bo od zawsze jezdze dieslami.. > diesel bo tak u mnie jest mniej argumentow diesel bo nigdy nie mialem i chcialem a jezdze z 10 tys rocznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > u mnie jest mniej argumentow > diesel bo nigdy nie mialem i chcialem a jezdze z 10 tys rocznie i o to chodzi.. kazdy wybiera co chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > i o to chodzi.. kazdy wybiera co chce A tak naprawde jeden i drugi wybór będzie trafny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Witam > Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym > dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność > przybliżone spalanie > Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad > silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to > będzie odpowiedni wybór > Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w > dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów > rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ? > Pozdrawiam Jak robisz mniej niż 30tyś km rocznie to się nie bardzo opłaca ... ale jeśli jeździsz dużo w trasie i lubisz depnąć to warto policzyć ... diesel nie skoczy ze spalaniem tak jak benzyna ... podobna sytuacja w lecie w korkach z klimą ... benzyna o wiele więcej spali ropniak tego tak nie odczuje ... a co do jazdy nie powiedział bym że ropniak źle jedzie najlepiej policz all pod siebie ps. nie kieruj się konfiguratorem przy wyborze wersji bo pełno błędów nim a i dlaczego wybrałem diesla ... duże przebiegi ... ciężka noga ... benzyniak 150KM nie był dostępny gdy kupowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Przy takich przebiegach lepiej bierz benzynę. Spokojnie jeżdżąc bez korków po mieście powinieneś zmiescić się w 9 l/100 km., A jak chcesz depnąć, masz jeszcze tryb Sport i klekot zostaje w tyle (i tak zostaje w tyle ) Inna sprawa, że klekota możesz podrasować za mniejsze pieniadze niz turbo benzyne. Oczywiscie mówimy o zakupie nowego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Znalazlem cos takiego - dotyczy diesla 1.9 150KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Diesel fajniejszy chociazby z psychologicznego pkt , vel comiesiecznych podsumowan wydatkow na paliwo , w jtd jak cisniesz to i tak spali 2x mniej niz t-jet cisniety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Diesel fajniejszy chociazby z psychologicznego pkt , vel > comiesiecznych podsumowan wydatkow na paliwo , w jtd jak > cisniesz to i tak spali 2x mniej niz t-jet cisniety Zakładajac, że róznica w cenie jest minimalna, albo żadna. Przy małych przebiegach dopłata np. 6 tys zł i róznica w cenie paliwa bedzie sie zwracać latami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Zakładajac, że róznica w cenie jest minimalna, albo żadna. Przy > małych przebiegach dopłata np. 6 tys zł i róznica w cenie paliwa > bedzie sie zwracać latami. ale diesel nei spali 12l w trasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > ale diesel nei spali 12l w trasie ale i nie da takiej frajdy z jazdy jak benzyna nie od dzis wiadomo, ze na swiecie nie ma idealow.. w silnikach tez nie - za to kazdy ma szanse wybrac sobie taki jaki mu sie podoba i dla niego bedzie najblizszy idealowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 http://www.autocentrum.pl/?FF=146 się mi przypomniało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > ale i nie da takiej frajdy z jazdy jak benzyna > nie od dzis wiadomo, ze na swiecie nie ma idealow.. w silnikach tez > nie - za to kazdy ma szanse wybrac sobie taki jaki mu sie podoba > i dla niego bedzie najblizszy idealowi dokładnie ale nudno tym ropniaczkiem też się nie jedzie poza tym ... i tak wszyscy będziemy mieć wolne toczydła jeśli pojawi się troszkę mocniejszy silniczek w ofercie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > ale diesel nei spali 12l w trasie tak na prawde nie ma to zadnego znaczenia, jeżeli i tak dopłata bedzie sie zwracać latami A 12 w trasie musiałbym lecieć cały czas 170-180, a traktor przy tych predkosciach tez mało nie spali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > tak na prawde nie ma to zadnego znaczenia, jeżeli i tak dopłata > bedzie sie zwracać latami > A 12 w trasie musiałbym lecieć cały czas 170-180, a traktor przy tych > predkosciach tez mało nie spali nie prawda fap'owcom przy mniejszych predkosciach tyle doi :D a traktor pewnie z 9 by lyknal ;p podczas powrotu z tych 3 osoby w samochodzi + pelny bagaznik 1.3diesel spalił 7.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > http://www.autocentrum.pl/?FF=146 > się mi przypomniało Ale to porównnie to znowu od strony "którym taniej" Z Waszych wypowiedzi wynika: diesel taniej się jeździ benzyna większa frajda 1. A jak będzie gdy np: jadę 120 km/h wciskam gaz do dechy to który szybciej się rozpędzi do 160 km/h? 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy benzynie? Który będzie miał większę obroty? W sumie nie chodzi o te dodatkowe 6 tys tylko chcę mieć pewniść że podjolem właściwy wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 powiem tak ... opinia jest jak d**a ... każdy ma swoja ... najlepiej to przejedź się tym i tym i sam oceń każdy będzie zachwalał bo w końcu kupował auto pod siebie więc trudno żeby nie pasowało mu że ma Tjeta czy Mjeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > W sumie nie chodzi o te dodatkowe 6 tys tylko chcę mieć pewniść że > podjolem właściwy wybór To w takim razie musisz sie zastanowić, czy wolisz dzwiek silnika benzynowego, czy dizla i jego wieksze lub mniejsze wibracje . A i w dizlu jest taki brzydki wyswietlacz miedzy zegarami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > To w takim razie musisz sie zastanowić, czy wolisz dzwiek silnika > benzynowego, czy dizla i jego wieksze lub mniejsze wibracje . czy słychać wycia silnika żeby jechał >A > i w dizlu jest taki brzydki wyswietlacz miedzy zegarami większy a nie takie małe coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > i w dizlu jest taki brzydki wyswietlacz miedzy zegarami a jak tam lampka od ladowania aku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > czy słychać wycia silnika żeby jechał nic nie wyje, ładnie brzęczy > większy a nie takie małe coś większe to są cyfry, ale masz racje jak zapomnisz okularów..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > a jak tam lampka od ladowania aku? najwidoczniej jest zbedna, świece zarowe nie wyładuja aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > najwidoczniej jest zbedna, świece zarowe nie wyładuja aku uu to fajny ten Twoj tjet jak i swiece zarowe ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > uu to fajny ten Twoj tjet jak i swiece zarowe ma czytaj ze zrozumieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > czytaj ze zrozumieniem ale widzial.. KvM ma kontrolke aku w 150tjet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Jeszcze zalezne jest czy autko bedzie kupowane nowe i czy w kredycie , wtedy splacajac ow kredyt jak dojdzie do tego 2x wiecej wydatkow na paliwo w miesiacu to juz nie jest tak milo , jak sie podsumuje , ja np jesli bym mial brac tjeta to tylko abartha , inaczej nie ma sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Jeszcze zalezne jest czy autko bedzie kupowane nowe i czy w kredycie > , wtedy splacajac ow kredyt jak dojdzie do tego 2x wiecej > wydatkow na paliwo w miesiacu to juz nie jest tak milo , jak sie > podsumuje , ja np jesli bym mial brac tjeta to tylko abartha , > inaczej nie ma sensu Ale Abartha jeszcze nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > ale widzial.. KvM ma kontrolke aku w 150tjet On cos chyba kreci,ma mjeta a nie t jeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Na zachodzie jest i to sporo taniej niz pewnie w PL bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Ale Abartha jeszcze nie ma Może kiedys bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Na zachodzie jest i to sporo taniej niz pewnie w PL bedzie jakis link ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Może kiedys bedzie Koniecznie taki wszystkomający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Witam > Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym > dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność > przybliżone spalanie > Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad > silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to > będzie odpowiedni wybór > Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w > dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów > rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ? > Pozdrawiam Zrobisz jak zechcesz, ale ja bym nie wziął mjeta nawet jakby był o te 6 tys tańszy, a nie droższy mimo, że robię dwa razy więcej km niż Ty. Najprostszą odpowiedzią na Twoje wątpliwości będzie przejechanie się oboma autami. Benzyniak jest niesamowicie cichy, co jest zauważalne szczególnie w mieście. Dla mnie jednak największą wadą diesla jest jego masa. Auto znacznie traci przez te prawie 100kg więcej na przedniej osi. Ostatnio trochę znowu jeżdżę fiatem i widzę że ta trakcja Bravo którą tak się wcześniej zachwycałem to jednak nic nadzwyczajnego, a z dieslem to już w ogóle jest dramat (czego doświadczyłem podczas jazd testowych). Oczywiście wszystko jest kwestią względną, ale wbrew pozorom kwestię trakcji najdotkliwiej odczuwam przy eco drivingu. Tu by nie tracić na spalaniu trzeba szanować prędkość, a to oznacza często jazdę na granicy przyczepności po ostrych łukach i rondach których u nas w mieście pod dostatkiem. Diesel poza nieco niższym spalaniem nie oferuje nic, a niesie ze sobą cały bagaż wad dla diesla charakterystycznych. Owszem do wszystkiego można się przyzwyczaić (ja się w końcu do diesla w beemce przyzwyczaiłem), ale po co płacić więcej i się jeszcze musieć przyzwyczajać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Zrobisz jak zechcesz, ale ja bym nie wziął mjeta nawet jakby był o te > 6 tys tańszy, a nie droższy mimo, że robię dwa razy więcej km > niż Ty. Najprostszą odpowiedzią na Twoje wątpliwości będzie > przejechanie się oboma autami. Benzyniak jest niesamowicie > cichy, co jest zauważalne szczególnie w mieście. Dla mnie jednak > największą wadą diesla jest jego masa. Auto znacznie traci przez > te prawie 100kg więcej na przedniej osi. Ostatnio trochę znowu > jeżdżę fiatem i widzę że ta trakcja Bravo którą tak się > wcześniej zachwycałem to jednak nic nadzwyczajnego, a z dieslem > to już w ogóle jest dramat (czego doświadczyłem podczas jazd > testowych). > Oczywiście wszystko jest kwestią względną, ale wbrew pozorom kwestię > trakcji najdotkliwiej odczuwam przy eco drivingu. Tu by nie > tracić na spalaniu trzeba szanować prędkość, a to oznacza często > jazdę na granicy przyczepności po ostrych łukach i rondach > których u nas w mieście pod dostatkiem. > Diesel poza nieco niższym spalaniem nie oferuje nic, a niesie ze sobą > cały bagaż wad dla diesla charakterystycznych. Owszem do > wszystkiego można się przyzwyczaić (ja się w końcu do diesla w > beemce przyzwyczaiłem), ale po co płacić więcej i się jeszcze > musieć przyzwyczajać? A jak jestz tym odpowie ktoś : 1. A jak będzie gdy np: jadę 120 km/h wciskam gaz do dechy to który szybciej się rozpędzi do 160 km/h? 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy benzynie? Który będzie miał większę obroty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > A jak jestz tym odpowie ktoś > : > 1. A jak będzie gdy np: jadę 120 km/h wciskam gaz do dechy to który > szybciej się rozpędzi do 160 km/h? Masz link do filmiku w tym wątku odnośnie t-jeta. Nie jest on do końca w tym zakresie dobry, bo zaczynało się robić już trochę pod górkę. Jak ktoś z m-jetem zrobi podobny to będziesz miał odpowiedź (ale raczej bym nie oczekiwał jakichś wielkich różnic). > 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy > benzynie? Który będzie miał większę obroty? Oczywiście, że benzyniak będzie miał większe obroty (ok 3 tys z groszem) co nie znaczy, że będzie głośniejszy od diesla. Wrażeń słuchowych nie da się w sposób obiektywny porównać. Jedni są bardziej wrażliwi na wyższe, inni na niższe tony. Po prostu się przejedź i będziesz wiedział co Ci bardziej pasuje. Generalnie słychać raczej tylko szum powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.