wujek Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Zastanawiam sie nad zakupem 1.6d. Mozecie cos wiecej powiedziec o tym samochodzie? Jak Wam sie jezdzi? Jakie sa koszty serwisu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 Ja powiem tylko tyle że bardzo mi się podoba... a byłes na jakiej jeździ próbnej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > Zastanawiam sie nad zakupem 1.6d. Mozecie cos wiecej powiedziec o tym > samochodzie? Jak Wam sie jezdzi? Jakie sa koszty serwisu? szwagier ma jezdzilem nie raz tyle ze 2.0D. i jedzi sie tym "bezpluciowo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > Ja powiem tylko tyle że bardzo mi się podoba... > a byłes na jakiej jeździ próbnej ? bylem jezdzilem i 1.4 16V i 1.6D. Troche male wyczucie drogi przez silne wspomaganie. Generalnie mucha nie siada, gdyby tylko 5 tys byla tansza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > szwagier ma > jezdzilem nie raz tyle ze 2.0D. i jedzi sie tym "bezpluciowo" W jakim sensie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > W jakim sensie? w takim ze nie ma nic wyrozniajacego. taki poprostu dobry kompkt 3d bez absolutnie jakiegokolwiek zaciecia sportowego (zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulcowy, charakterystyka silnika, skrzynia biegow, siedzenia, itp) na co wskazywalby wyglad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > w takim ze nie ma nic wyrozniajacego. taki poprostu dobry kompkt 3d > bez absolutnie jakiegokolwiek zaciecia sportowego (zawieszenie, > uklad kierowniczy, hamulcowy, charakterystyka silnika, skrzynia > biegow, siedzenia, itp) na co wskazywalby wyglad. TO fakt prowadzenie nie ma nic wspolnego z autem sportowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > TO fakt prowadzenie nie ma nic wspolnego z autem sportowym. ale np: zwykly leon 2.0TDI daje przyjemnosc z jazdy jak na te klase auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > ale np: zwykly leon 2.0TDI daje przyjemnosc z jazdy jak na te klase > auta Ale srodek mi sie strasznie nie podoba wiec odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > w takim ze nie ma nic wyrozniajacego. taki poprostu dobry kompkt 3d > bez absolutnie jakiegokolwiek zaciecia sportowego (zawieszenie, > uklad kierowniczy, hamulcowy, charakterystyka silnika, skrzynia > biegow, siedzenia, itp) na co wskazywalby wyglad. wsadzasz sportowy zawias, 17 można juz kupic w aucie kubełki są nie drogie i fura jest wypas linia jest naprawde przepiekna przypomina mi astre GTC (chyba taki to model) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > Zastanawiam sie nad zakupem 1.6d. Mozecie cos wiecej powiedziec o tym > samochodzie? Jak Wam sie jezdzi? Jakie sa koszty serwisu? własnie dziś dosiadłem firmowego ceed'a sw 2.0D 140KM ( do testów od dilera dostalismy ) 1. Auto nietety głosne wewnątrz szczególnie od 3 tys obrotów 2. Wspomaganie kierownicy zbyt mocne i 'gumowe' na postoju i niskich prędkościach. 3. Nadwozie 'kładzie się' na szybkich łukach a dodanie mocy silnika (pedał gazu w podłogę) na łuku powoduje 'trzepotanie' kierownicy 4. radio smutne w barwie bez wyrazu (brak wysokich tonów) - jak ten rubik mógł tego słuchać. to tak na szybko... generalnie padaka ale cena jest kusząca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > własnie dziś dosiadłem firmowego ceed'a sw 2.0D 140KM ( do testów od > dilera dostalismy ) > 1. Auto nietety głosne wewnątrz szczególnie od 3 tys obrotów > 2. Wspomaganie kierownicy zbyt mocne i 'gumowe' na postoju i niskich > prędkościach. > 3. Nadwozie 'kładzie się' na szybkich łukach a dodanie mocy silnika > (pedał gazu w podłogę) na łuku powoduje 'trzepotanie' kierownicy > 4. radio smutne w barwie bez wyrazu (brak wysokich tonów) - jak ten > rubik mógł tego słuchać. > to tak na szybko... generalnie padaka ale cena jest kusząca. Hmm, ciekawi mnie Twoje opinia. Wątpie ze Twoja Primera byla by twardsza od tego Ceed`a. W programach moto zawiecha Ceed`a jest chwalona za twardosc a Ty piszesz ze sie kładzie na zakretach, wiadomo ze to nie jest typowo sportowe zawieszenie... ale jest ok. Jezdzilem wersja 1.4 i bylo niezle. Co do fabrycznego audio to nie jest zle ( jak na standard ) nie bawilem sie nim zbyt dlugo ale faktycznie przydalo by sie wiecej sopranu... ale to nie jest problem zeby samemu poprawic Ogolnie za ta cene i wyposazenie ciezko znalesc konkurenta + ta gwarancja. Poza tym autko mi sie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > Hmm, ciekawi mnie Twoje opinia. Wątpie ze Twoja Primera byla by > twardsza od tego Ceed`a. W programach moto zawiecha Ceed`a jest > chwalona za twardosc a Ty piszesz ze sie kładzie na zakretach, Nie napisałem ze jest miękki. Kładzie się w zakrętach - co swiadczy o słabej stabilizacji. A primera... jest twardsza Gdybyś poszukał w necie testy primery p11 kiedy pokazała się w sprzedazy to test łosia przeszła lepiej niż bmw w porównywalnych silnikach (nie M3 ). Dziennikarze motoryzacyjni wysyłali fachowców z niemiec na naukę do japonii Mało jest aut o zawieszeniu tak nowatorskim jak primera p11. Na plus ceed'a: materiały w kokpicie - w zasadzie bez zastrzezen. fotele fajne z wyglądu - jakies bez wyraźnego trzymania bocznego a regulacja ledźwiowa prawie niewyczuwalna (ale moze to wynika z mojej wagi i 'garba'?) Kuferek spoko. Dźwięk zamykanych drzwi - ok Duze lusterka zewnętrzne z b.dobrą widocznością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 >> Mało jest aut o zawieszeniu tak nowatorskim jak primera p11. Zachwyty zachwytami ale bez przesady primera p11 to naprawde fajne dobre auto ale z tym zawiasem i jego nowatorstwem... ?? mi ceed tez sie strasznie podoba chociaz nowe bravo tez mi sie podoba ale wole koreanca niz wlocha i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > Zachwyty zachwytami ale bez przesady > primera p11 to naprawde fajne dobre auto ale z tym zawiasem i jego > nowatorstwem... ?? > mi ceed tez sie strasznie podoba > chociaz nowe bravo tez mi sie podoba > ale wole koreanca niz wlocha i tyle. To ile aut w tej klasie ma zawieszenie dwuwahaczowe? Które auto ma wahacze na niezniszczalnych (niodkszatałcajacych się od obciąznia) tulejach poliuretanowo-teflonowych? (bmw m3..) Które auto zamiast górnego sworznia zwrotnicy ma łożyska? Które auto ma konstukcję tylnej belki tak mocowaną do nadwozia, ze nie ma mozliwosci oderwania koła od jezdni? Ktore auto ma górne mocowanie tylnego amorka za pośrednictwem specjalnego elementu amotyzująco-wyciszającego? Przyznaję ze ceed pro robi wrażenie! Sliczne nadwozie i wiele firm moze tego projektu zazdrościc. Zeby za tym poszło mocniejsze zawieszenie i lepsze wyciszenie - to byłby zdecydowany faworyt. Pojeżdże autkiem do konca tygodnia to napisze wiecej uwag lub pochwał. Przyznam ze spodziewałem się wiecej po tym autku - czytając wcześniej zachwyty specjalistów od motoryzacji i włascicieli na autokaciku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 > Przyznam ze spodziewałem się wiecej po tym autku - > czytając wcześniej zachwyty specjalistów od motoryzacji i > włascicieli na autokaciku. mam dokladnie takie same przemyslenia to auto jest poprostu poprawne ale bez zadnego zachwytu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 Uważasz że to zawieszenie z Ceeda jest bardziej zaawansowane technicznie od zawieszeń wielowahaczowych przyładowo z VV Golfa, Skody Ocvtavii, Forda Focusa czy Volvo S40 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 > mam dokladnie takie same przemyslenia > to auto jest poprostu poprawne ale bez zadnego zachwytu! Czyli podobnie jak ja. Jeździłem od kolegi Pro-Ceed'em, ale w wersji 1,4 i to 109KM jakoś szczególnie nie zachwyca. Przydałoby się ze 20-30 kucy więcej. Po za tym autko przyjemne wewnątrz i na zewnątrz (czarny z przyciemnionymi szybami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 > własnie dziś dosiadłem firmowego ceed'a sw 2.0D 140KM ( do testów od > dilera dostalismy ) > 1. Auto nietety głosne wewnątrz szczególnie od 3 tys obrotów wibracje sa nic innego nie zauwazylem > 2. Wspomaganie kierownicy zbyt mocne i 'gumowe' na postoju i niskich > prędkościach. zgadzam sie > 3. Nadwozie 'kładzie się' na szybkich łukach a dodanie mocy silnika > (pedał gazu w podłogę) na łuku powoduje 'trzepotanie' kierownicy Chociaz mysle o zakupei 3d to raczej nie jest auto sportowe > 4. radio smutne w barwie bez wyrazu (brak wysokich tonów) - jak ten > rubik mógł tego słuchać. > to tak na szybko... generalnie padaka ale cena jest kusząca. Padaka raczej sie nie zgodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 > Czyli podobnie jak ja. > Jeździłem od kolegi Pro-Ceed'em, ale w wersji 1,4 i to 109KM jakoś > szczególnie nie zachwyca. Przydałoby się ze 20-30 kucy więcej. > Po za tym autko przyjemne wewnątrz i na zewnątrz (czarny z > przyciemnionymi szybami). No to czekam na propozycje innych - "lepszych" aut w podobnej cenie. A do kolegi co mu kucy brakuje... są motory 143 KM w benzynie lub dieslu 140 KM. 1.4 ma 109 KM i 11.6 do 100... wg mnie jak na najslabszy silnik z oferty to jest bardzo przyzwoicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 > Nie napisałem ze jest miękki. Kładzie się w zakrętach - co swiadczy o > słabej stabilizacji. A primera... jest twardsza taak i lupie na kazdej dziurze... > Gdybyś poszukał w necie testy primery p11 kiedy pokazała się w > sprzedazy to test łosia przeszła lepiej niż bmw w porównywalnych > silnikach (nie M3 ). Dziennikarze motoryzacyjni wysyłali > fachowców z niemiec na naukę do japonii > Mało jest aut o zawieszeniu tak nowatorskim jak primera p11. Piszesz, to jako wada czy zaleta > Na plus ceed'a: > materiały w kokpicie - w zasadzie bez zastrzezen. > fotele fajne z wyglądu - jakies bez wyraźnego trzymania bocznego a > regulacja ledźwiowa prawie niewyczuwalna (ale moze to wynika z > mojej wagi i 'garba'?) akurat tu jest duzy plus dla Primery, bo jej siedzenia byly o niebo lepsze, a regulacja ledzwiowa byla na wysokosci ledzwiow a nie sporo nizej.. > Kuferek spoko. Dźwięk zamykanych drzwi - ok > Duze lusterka zewnętrzne z b.dobrą widocznością. Moj ojciec jezdzil od nowego 9lat P11 (czy P10 - ta co do 1999 klepali) i po przesiadce na Cee'da jest b.zadowolony , on akurat to twarde zawieszenie w Primerze uwazal jako wade, a jego nowatorskosc wymagala wymiany wahaczy i ich piszczenie (choc fakt, ze jak na 100kkm nie bylo zle). Silnik (1.6) jest tez duzo fajniejszy niz 1.6 w wykonaniu Nissana. Jedna rzecz maja wspolna te auta w jednym i drugim trzeszczaly plastiki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 > nowatorskosc wymagala wymiany wahaczy i ich piszczenie (choc > fakt, ze jak na 100kkm nie bylo zle). > Silnik (1.6) jest tez duzo fajniejszy niz 1.6 w wykonaniu Nissana. > Jedna rzecz maja wspolna te auta w jednym i drugim trzeszczaly > plastiki Wahacze nie wymagają wymiany. Są dozywotnie. Potrzebuja jedynie nieco smaru silikonowego Ja na swoich zrobiłem 209 tys. i nadal sa w znakomitym stanie. Wymiane sugerowali niedouczeni mechanicy. Silnik 1.6 w nissanie to kupa - fakt. Ale 2.0 to perełka zywotności! w wersji Pb jak i diesla. ten drugi niestety straszny muł. Nie zauwazyłem zeby w primerach trzeszczały plastiki, chyba ze nie sprzątasz w aucie i kurz zamienia się w piasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 > A do kolegi co mu kucy brakuje... są motory 143 KM w benzynie ... I taki silnik IMHO jest najodpowiedniejszy do tego autka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > No to czekam na propozycje innych - "lepszych" aut w podobnej cenie. leon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > leon? Jak juz mowilem brzydki srodek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Jak juz mowilem brzydki srodek. o gustach sie nie dyskutuje ale przynajmniej jedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > o gustach sie nie dyskutuje > ale przynajmniej jedzi auto nie zawsze jest środkiem do zycia - niekiedy celem w zyciu... i wtedy nabywca zachowuje się irracjonalnie. Ma się podobać i inni mają zazdrościć posiadaczowi Wzgledy bezpieczeństwa, frajdy z jazdy, schodzą na drugi plan lub nie są brane pod uwagę przy zakupie auta. Właściciel auta jest szczęśliwy tylko dwa razy: jak kupuje i jak sprzedaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Zastanawiam sie nad zakupem 1.6d. Mozecie cos wiecej powiedziec o tym > samochodzie? Jak Wam sie jezdzi? Jakie sa koszty serwisu? mamy kilka w firmie na stanie i zlego slowa nie mozna powiedziec. mozna by sie czepac tego nieudanego ukladu kierowniczego/wspomagania ktore przypomina kierowanie kierowajka od konsoli do gier ale mozna sie przyzwyczaic. auto wygodne i ekonomiczne no ale nijak sie ma ten silnik do tdi z grupy vw . pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Właściciel auta jest szczęśliwy tylko dwa razy: jak kupuje i jak > sprzedaje "Kupiłem wyśnione auto i kamień spadł mi z serca... ... prosto na stopy." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > o gustach sie nie dyskutuje > ale przynajmniej jedzi Tak na zewnatrz mi sie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > mamy kilka w firmie na stanie i zlego slowa nie mozna powiedziec. > mozna by sie czepac tego nieudanego ukladu > kierowniczego/wspomagania ktore przypomina kierowanie kierowajka > od konsoli do gier ale mozna sie przyzwyczaic. Tez to zauwazylem. auto wygodne i > ekonomiczne no ale nijak sie ma ten silnik do tdi z grupy vw . > pozdro w jakim sensie? Spalanie? Kultura pracy? OSiagi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Tez to zauwazylem. > auto wygodne i > w jakim sensie? Spalanie? Kultura pracy? OSiagi? osiagi to dla 18sto latkow sa wazne elastycznosc to jast to co ma byle golf z silnikiem 1,9TDI a czego nie maja mniejsze diesle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Wahacze nie wymagają wymiany. Są dozywotnie. Potrzebuja jedynie nieco > smaru silikonowego Ja na swoich zrobiłem 209 tys. i nadal sa w > znakomitym stanie. Wymiane sugerowali niedouczeni mechanicy. czyli ASO ? Powiedzili,zeby to bylo ciut wczesniej to pomoglo by smarownie (auto caly czas serwisowane w ASO ), natomiast, bylo juz za pozno i w gre wchodzila jedynie wymiania. > Silnik 1.6 w nissanie to kupa - fakt. Ale 2.0 to perełka zywotności! > w wersji Pb jak i diesla. ten drugi niestety straszny muł. > Nie zauwazyłem zeby w primerach trzeszczały plastiki, chyba ze nie > sprzątasz w aucie i kurz zamienia się w piasek Deska zaczela trzeszczec po ok 6 latach (szczegolnie okolice zegarow i radia). W Cee'dzie (nowym ) natomiast slychac takiej ciut inne trzaski, jakby naprezenia i poki co wystepuja one od czasu do czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > leon? Ładny ale... napisalem " w podobnej cenie " Kia Cee`d wersja Optimum plus silnik 2.0 CRDI 140KMkosztuje ok 67k a najtansza wersja Leona 2.0 TDI 140 KM ok 82K to jest 15k roznicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > osiagi to dla 18sto latkow sa wazne > elastycznosc to jast to co ma byle golf z silnikiem 1,9TDI a czego > nie maja mniejsze diesle Się złośliwie zapytam - jaką masz skalę porównawczą, o znawco tematu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Zastanawiam sie nad zakupem 1.6d. Mozecie cos wiecej powiedziec o tym > samochodzie? Jak Wam sie jezdzi? Jakie sa koszty serwisu? Dziś sobie oglądałem jednego takiego w salonie. Nawet całkiem-całkiem wygląda. Chociaz rzuciły mi się w oczy i niezbyt podobają panele tapicerki na drzwiach. Właściwie sam plastik. Miejscami co prawda mięciutki, ale jakoś cąłość przy zamykaniu strasznie tandetne wrażenie zrobiła.. Ale cóż- prawda jest taka że w 80% samochodów teraz materiały strasznie tandetne są (na drzwiach szczególnie, bo do całej deski to czepiać się zbytnio nie mogę) :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > osiagi to dla 18sto latkow sa wazne > elastycznosc to jast to co ma byle golf z silnikiem 1,9TDI a czego > nie maja mniejsze diesle CZyli co czesto trzeba biegi zmieniac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > CZyli co czesto trzeba biegi zmieniac? jeżeli w benzynie ciąg masz w zakresie 2000 - 6000 rpm a w dyszlu 2000 - 4000 rpm, to sam sobie odpowiedz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > jeżeli w benzynie ciąg masz w zakresie 2000 - 6000 rpm a w dyszlu > 2000 - 4000 rpm, to sam sobie odpowiedz... no w benie to raczej 3000 - 6000. Ale znowu diesel ma chyba inna skrzynie w sensie przelozenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > jeżeli w benzynie ciąg masz w zakresie 2000 - 6000 rpm a w dyszlu > 2000 - 4000 rpm, to sam sobie odpowiedz... zapomniałeś o "długości" biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Właściciel auta jest szczęśliwy tylko dwa razy: jak kupuje i jak > sprzedaje ja chyba jestem troszke dziwny-ostatnie 3 auta sprzedalem z bolem serca w niedziele zegnam sie z kolei z atosem i tez bede musial porozmawiac z psychologiem jak to sie mowi-maly ale wariat[atoz oczywiscie] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > zapomniałeś o "długości" biegu Bierzemy dwa TAKIE SAME auta. Ta sama buda, ten sam wypas, nawet lakier ten sam. Jeden z dyszlem, 6 biegów, drugi z benzyną - też 6 biegów. Oba mają ten sam moment obrotowy. Oba 100% seria. Aha, benzyna o ok 25kg cięższa. Pytanie za sto punktów - który IYO będzie elastyczniejszy i będzie wymagał mniej mieszania wajchą ? Uprzedzając nader pochopną odpowiedź - w ramach riposty podam Ci konkretny przyład takch aut. Subiektywne wrażenia z jazd też dostępne na życzenie ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > no w benie to raczej 3000 - 6000. Ale znowu diesel ma chyba inna > skrzynie w sensie przelozenia. Nie zmienia to niezaprzeczalego faktu, że użyteczny zakres obrotów jest w dyszlu skromniutki, i albo mieszasz wajchą, albo... nie jedziesz ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Bierzemy dwa TAKIE SAME auta. Ta sama buda, ten sam wypas, nawet > lakier ten sam. > Jeden z dyszlem, 6 biegów, drugi z benzyną - też 6 biegów. i co, oba mają te same przełożenia skrzyni? > Oba mają ten sam moment obrotowy. > Oba 100% seria. > Aha, benzyna o ok 25kg cięższa. > Pytanie za sto punktów - który IYO będzie elastyczniejszy i będzie > wymagał mniej mieszania wajchą ? > Uprzedzając nader pochopną odpowiedź - w ramach riposty podam Ci > konkretny przyład takch aut. > Subiektywne wrażenia z jazd też dostępne na życzenie ;-D ale co ma piernik do wiatraka... napisałeś: "jeżeli w benzynie ciąg masz w zakresie 2000 - 6000 rpm a w dyszlu 2000 - 4000 rpm, to sam sobie odpowiedz" co jest sugerowaniem bzdur pozdrawiam dizlofobów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > i co, oba mają te same przełożenia skrzyni? Obydwa mają OPTYMALNIE dobrane przełożenia - starczy ? > ale co ma piernik do wiatraka... napisałeś: > "jeżeli w benzynie ciąg masz w zakresie 2000 - 6000 rpm a w dyszlu > 2000 - 4000 rpm, to sam sobie odpowiedz" > co jest sugerowaniem bzdur popraw mnie w takim razie - jaki jest użyteczny zakres obrotowy dizla, a jaki benzyny ? UŻYTECZNY, nie że "mój dyszel to do 5000 rpm dokręci" > pozdrawiam dizlofobów To miał być przytyk w moim kierunku ? Zły adres - ja dyszle lubię, nawet bardzo (pasują do mojego emeryckiego stylu jazdy), co nie przeszkadza mi dostrzegać obiektywnych wad, czy też raczej - negatywnych cech - tych silników. Jak widzę wybrałeś opcję wykręcenia Busia ogonem, zamiast udzielić jasnej odpowiedzi na prosto zadane pytanie - które auto z PORÓWNYWALNYMI pod względem"wyznacznika elastyczności", czyli momentu obrotowgo silnikami będzie elastyczniejsze - dyszel, czy benzyna i brniesz w ślepą uliczkę rozważań "czy model (nie silnik - model!) x ma większą elastyczność niż model y" i próbujesz dopasować do tego teorię, żę "skoro jednak model x i jest kopciuchem pędzony,to znaczy, że kopciuchy by definition elastyczniejsze są". Czyli co, poddajsz się ? Koniec argumentów ? Słabieńko, słabieńko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Obydwa mają OPTYMALNIE dobrane przełożenia - starczy ? > popraw mnie w takim razie - jaki jest użyteczny zakres obrotowy > dizla, a jaki benzyny ? > UŻYTECZNY, nie że "mój dyszel to do 5000 rpm dokręci" > To miał być przytyk w moim kierunku ? > Zły adres - ja dyszle lubię, nawet bardzo (pasują do mojego > emeryckiego stylu jazdy), co nie przeszkadza mi dostrzegać > obiektywnych wad, czy też raczej - negatywnych cech - tych > silników. > Jak widzę wybrałeś opcję wykręcenia Busia ogonem, zamiast udzielić > jasnej odpowiedzi na prosto zadane pytanie - które auto z > PORÓWNYWALNYMI pod względem"wyznacznika elastyczności", czyli > momentu obrotowgo silnikami będzie elastyczniejsze - dyszel, czy > benzyna i brniesz w ślepą uliczkę rozważań "czy model (nie > silnik - model!) x ma większą elastyczność niż model y" i > próbujesz dopasować do tego teorię, żę "skoro jednak model x i > jest kopciuchem pędzony,to znaczy, że kopciuchy by definition > elastyczniejsze są". > Czyli co, poddajsz się ? Koniec argumentów ? > Słabieńko, słabieńko... nie denerwuj się tak przyjacielu... ja nie zamierzam się wdawać w dysputy ideologiczne na temat dyszli zdarza mi się jeździć różnymi autami i mam swoje zdanie, którego Ty nie masz szans zmienić wskazuję Ci tylko (po raz chyba trzeci) że pisząc: "jeżeli w benzynie ciąg masz w zakresie 2000 - 6000 rpm a w dyszlu 2000 - 4000 rpm, to sam sobie odpowiedz..." sugerujesz że niby mniejszy zakres obrotów dyszla spowoduje to, że trzeba częściej biegi zmieniać, co jest gówno-prawdą bo długości biegów są tak dobrane, że na przykład w skodzie octavii 1.6 i 1.9 TDI (oba 5 biegów) biegi kończą się przy podobnych prędkościach w km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > sugerujesz że niby mniejszy zakres obrotów dyszla spowoduje to, że > trzeba częściej biegi zmieniać, co jest gówno-prawdą bo > długości biegów są tak dobrane, że na przykład w skodzie > octavii 1.6 i 1.9 TDI (oba 5 biegów) biegi kończą się przy > podobnych prędkościach w km/h. No czyli potwierdziłeś to co napisałęm wyżej - porównujesz MODELE, a nie porównywalne silniki ;-D Zmień optykę i porównaj SILNIKI przez pryzmat momenu i zobaczysz, że jest zgoła inaczej, niż Ci się wydaje i benzyna o porównyalnym momencie wsysa równorzędnego dyszelka. Nawet jakby zmieniać biegi co drugi ;-D Aleeeee Jak postawisz dyszelka z aftomatem i benzynę manual ooo, to jest zupełnie inna rozmowa, bo tu już nic nie miąchasz ;-D Chociaż dalej benzynka wymiata. BTW, mnie takie dysputy z cyklu "który najfajniejszy i czemu mój" bawią ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > No czyli potwierdziłeś to co napisałęm wyżej - porównujesz MODELE, a > nie porównywalne silniki ;-D > Zmień optykę i porównaj SILNIKI przez pryzmat momenu i zobaczysz, że > jest zgoła inaczej, niż Ci się wydaje i benzyna o porównyalnym > momencie wsysa równorzędnego dyszelka. > Nawet jakby zmieniać biegi co drugi ;-D > Aleeeee > Jak postawisz dyszelka z aftomatem i benzynę manual ooo, to jest > zupełnie inna rozmowa, bo tu już nic nie miąchasz ;-D > Chociaż dalej benzynka wymiata. > BTW, mnie takie dysputy z cyklu "który najfajniejszy i czemu mój" > bawią ;-D no... a mnie bawią teoretycy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > no... a mnie bawią teoretycy W sensie, że samowystarczalny jesteś ? ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > W sensie, że samowystarczalny jesteś ? ;-D musisz używać krótszych słów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.