Skocz do zawartości

FR Dodatkowe gniazdo zapalniczki


tedix

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio rozleciała mi się zapalniczka tzn. przestała świecić i strasznie się ruszała np. przy wyjmowaniu wkładu, aż w końcu przestała działać. Postanowiłem ją wymienić najchętniej na oryginalną, która jak się okazało w ASO kosztuje 120 zł (załamka). Udałem się więc na szrot, ale i tam nie znalazłem oryginału. Pogrzebałem troszkę w stojących tam zeszrotowanych autach i w VW Passacie znalazłem zapalniczkę z wkładem i podświetleniem zielonym, która powinna pasować. Wymontowałem ją i zapłaciłem 2 razy 25 zł bo pomyślałem sobie, że przy okazji zrobię sobie gniazdo zapalniczki w bagażniku i druga taka wymontowałem z innego Passata tylko z pomarańczowym podświetleniem. Następnie udałem się do sklepu elektrycznego gdzie kupiłem 3 czterometrowe kable 2mm (czarny, czerwony, niebieski bo nie było żółtego) oraz metalowe złączki. Później pojechałem na osiedlowy parking i zabrałem się za wymianę zapalniczki oraz montaż gniazda w bagażniku. A wyglądało to mniej więcej tak:

Narzędzia potrzebne do wykonania pracy

275407253-zapalniczka1.JPG

Pierwsza czynność to zdemontowanie popielniczki. Odkręcamy cztery śrubki (klucz ampulowy fabrycznie) ja zmieniłem kiedyś na gwiazdowe wkręty

275407253-zapalniczka2a.JPG

Po wymontowaniu popielniczki i odłączaniu zapalniczki widać coś takiego (u mnie):

275407253-zapalniczka3a.JPG

Po przygotowaniu przewodów, zamocowaniu złączek metalowych wstępnie wyglądało to tak

275407253-zapalniczka4a.JPG

Następnie wykorzystałem plastikową kostkę do przewodów, która kiedyś była kostką łączącą przewody z oryginalną zapalniczką (ale możno to zaizolować w takiej postaci jak na zdjęciu wyżej

Koleją rzeczą do zrobienia jest podłączenie nowej zapalniczki i zamontowanie popielniczki na miejsce. W tej zapalniczce, którą kupiłem nie było kostki do podłączenia więc podłączyłem kable pozostawiając je tylko dobrze zaizolowane. Samo włożenie zapalniczki w jej docelowe miejsce nie sprawia trudności więc pozwoliłem sobie pominąć fotki z tego.

275407253-zapalniczka5.JPG

275407253-zapalniczka6a.JPG

Tu zaznaczono przewody, które SA poprowadzone pod deską rozdzielczą za schowkiem prosto do schowka gdzie zamontowałem wcześniej oświetlenie:

275407253-zapalniczka7.JPG

275407253-zapalniczka8.JPG

Po podłączeniu zapalniczki i oświetlenia w schowku przystąpiłem do przygotowania przewodów do instalacji dodatkowego gniazda zapalniczki w bagażniku.

275407253-zapalniczka9.JPG

Następnie po odkręceniu w drzwiach (przód i tył) plastikowych progów, które w sumie są przykręcone 5 śrubami (gwiazdka) i przymocowane na zatrzaski (łatwe do wypięcia) okablowałem wnętrze pojazdu:

275407253-zapalniczka10a.JPG

275407253-zapalniczka11.JPG

275407253-zapalniczka12.JPG

275407253-zapalniczka13.JPG

Gdy koniec przewodów znalazł się w bagażniku zdemontowałem osłonę tylnego słupka odkręcając śrubokrętem gwiazdkowym 6 śrubek i kluczem 17 nasadowym mocowanie pasa bezpieczeństwa przystąpiłem do wydrążenia otworu na nowe gniazdo zapalniczki

275407253-zapalniczka14.JPG

A gdy już się udało i po zamontowaniu gniazda wyglądało tak:

275407253-zapalniczka15.JPG

Okazało się, że nie mogę zamontować osłony na miejsce angryfire.gif ponieważ to gniazdo z oświetleniem jest za długie i opiera się o słupek co uniemożliwiało przykręcenie osłony (wybrałem złe miejsce, gdybym przesunął 1 cm w lewo to byłoby ok sciana.gif.). Postanowiłem więc zdemontować moduł podświetlenia gniazda zapalniczki

275407253-zapalniczka15a.JPG

Na samym końcu jak już w sumie byłem zadowolony z wykonanej pracy okazało się, że ta pomarańczowa osłonka pękła i się nie nadaje do ponownego założenia angryfire.gif. Wtedy wpadłem na genialny pomysł aby wykorzystać zielona osłonkę ze starej zapalniczki. Efekt końcowy, po zamontowaniu osłony słupka, jak na dolnym obrazku wink.gif

275407253-zapalniczka16.JPG

Działa. Troszkę się zdenerwowałem i troszkę napracowałem, ale działa smile.gifyay.gif tylko szkoda, że bez podświetlenia frown.gif.

Pozdrawiam

Tedix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio rozleciała mi się zapalniczka tzn. przestała świecić i

> strasznie się ruszała np. przy wyjmowaniu wkładu, aż w końcu

> przestała działać. Postanowiłem ją wymienić najchętniej na

> oryginalną, która jak się okazało w ASO kosztuje 120 zł

> (załamka). Udałem się więc na szrot, ale i tam nie znalazłem

> oryginału. Pogrzebałem troszkę w stojących tam zeszrotowanych

> autach i w VW Passacie znalazłem zapalniczkę z wkładem i

> podświetleniem zielonym, która powinna pasować. Wymontowałem ją

> i zapłaciłem 2 razy 25 zł bo pomyślałem sobie, że przy okazji

> zrobię sobie gniazdo zapalniczki w bagażniku i druga taka

> wymontowałem z innego Passata tylko z pomarańczowym

> podświetleniem. Następnie udałem się do sklepu elektrycznego

> gdzie kupiłem 3 czterometrowe kable 2mm (czarny, czerwony,

> niebieski bo nie było żółtego) oraz metalowe złączki. Później

> pojechałem na osiedlowy parking i zabrałem się za wymianę

> zapalniczki oraz montaż gniazda w bagażniku. A wyglądało to

> mniej więcej tak:

> Narzędzia potrzebne do wykonania pracy

> Pierwsza czynność to zdemontowanie popielniczki. Odkręcamy cztery

> śrubki (klucz ampulowy fabrycznie) ja zmieniłem kiedyś na

> gwiazdowe wkręty

> Po wymontowaniu popielniczki i odłączaniu zapalniczki widać coś

> takiego (u mnie):

> Po przygotowaniu przewodów, zamocowaniu złączek metalowych wstępnie

> wyglądało to tak

> Następnie wykorzystałem plastikową kostkę do przewodów, która kiedyś

> była kostką łączącą przewody z oryginalną zapalniczką (ale możno

> to zaizolować w takiej postaci jak na zdjęciu wyżej

> Koleją rzeczą do zrobienia jest podłączenie nowej zapalniczki i

> zamontowanie popielniczki na miejsce. W tej zapalniczce, którą

> kupiłem nie było kostki do podłączenia więc podłączyłem kable

> pozostawiając je tylko dobrze zaizolowane. Samo włożenie

> zapalniczki w jej docelowe miejsce nie sprawia trudności więc

> pozwoliłem sobie pominąć fotki z tego.

> Tu zaznaczono przewody, które SA poprowadzone pod deską rozdzielczą

> za schowkiem prosto do schowka gdzie zamontowałem wcześniej

> oświetlenie:

> Po podłączeniu zapalniczki i oświetlenia w schowku przystąpiłem do

> przygotowania przewodów do instalacji dodatkowego gniazda

> zapalniczki w bagażniku.

> Następnie po odkręceniu w drzwiach (przód i tył) plastikowych progów,

> które w sumie są przykręcone 5 śrubami (gwiazdka) i przymocowane

> na zatrzaski (łatwe do wypięcia) okablowałem wnętrze pojazdu:

> Gdy koniec przewodów znalazł się w bagażniku zdemontowałem osłonę

> tylnego słupka odkręcając śrubokrętem gwiazdkowym 6 śrubek i

> kluczem 17 nasadowym mocowanie pasa bezpieczeństwa przystąpiłem

> do wydrążenia otworu na nowe gniazdo zapalniczki

> A gdy już się udało i po zamontowaniu gniazda wyglądało tak:

> Okazało się, że nie mogę zamontować osłony na miejsce ponieważ to

> gniazdo z oświetleniem jest za długie i opiera się o słupek co

> uniemożliwiało przykręcenie osłony (wybrałem złe miejsce, gdybym

> przesunął 1 cm w lewo to byłoby ok .). Postanowiłem więc

> zdemontować moduł podświetlenia gniazda zapalniczki

> Na samym końcu jak już w sumie byłem zadowolony z wykonanej pracy

> okazało się, że ta pomarańczowa osłonka pękła i się nie nadaje

> do ponownego założenia . Wtedy wpadłem na genialny pomysł aby

> wykorzystać zielona osłonkę ze starej zapalniczki. Efekt

> końcowy, po zamontowaniu osłony słupka, jak na dolnym obrazku

> Działa. Troszkę się zdenerwowałem i troszkę napracowałem, ale działa

> tylko szkoda, że bez podświetlenia .

> Pozdrawiam

> Tedix

widzę,ze "skopiowałeś nieświadomie" mój patent na mocowanie gniazda grinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega widzie podbnie jak ja cyrkuje z ulepszeniami elekrycznymi

> a lampeczka w schowku wlacza sie sama czy trzeba przelaczyc ten co

> na zdjeciu wlacznik/wyl.??

trzeba przełączyć, ale nie sprawia to kłopotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiedziałem, że masz takie coś, ale nie wiedziałem gdzie

> ...i naprawde mamy teraz tak samo?

identycznie zlosnik.gif,tylko ja mam gniazdo bez podświetlania ok.gif

Roznica w cenie byla za duza (gniazdo bez podświetlania to 4 zeta,a z podświetlaniem 25 zlosnik.gif),a w bagazniku jest to niepotrzebne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super. Napewno lepiej. skopiuję skopiuję skopiuję

> mogę?

hehe.gif nie foch.gif - wszyskie prawa zastrzeżone rotfl.gifzlosnik.gif

Policja i Służba Celna juz sprawdza każdego Mk1,czy moje patenty nie zostaly naruszone rotfl.gif

Teraz na poważnie - kopiuj ! zlosnik.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> identycznie ,tylko ja mam gniazdo bez podświetlania

> Roznica w cenie byla za duza (gniazdo bez podświetlania to 4 zeta,a z

> podświetlaniem 25 ),a w bagazniku jest to niepotrzebne

chciałem zrobić frajdę mojej serce.gif i dzieciaczkowi smile.gif tym podświetleniem, ale nie wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.