Skocz do zawartości

Kilka pytań do użytkowników BBM i nie tylko.


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mimo że jestem z wykształcenia mechaniorem (nie pracującym w zawodzie lecz lubiącym sobie podłubać), nie potrafię odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

1. Czy to prawda że BBM'y mają blachę ocynk?

2. Poziom oleju na zimnym silniku wyższy niż max czym może skutkować?

3. Płyn chłodniczy zalany pod korek źle czy może być?

4. Jak najszybciej i w miarę bezinwazyjnie dokopać się z lewego nadkola do zegarów (komuś przeszkadzał kabel od czujnika zurzycia klocków i go wyrwał - końca nie widać..)

Ad 2 i 3 - z takimi stanami auto mi zostało sprzedane.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi smile.gif

Jutro jeszcze zrobię kilka fotek w silniku bo coś mi nie pasuje z ilością wtyczek wystających pod maską.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mimo że jestem z wykształcenia mechaniorem (nie pracującym w zawodzie lecz lubiącym sobie podłubać), nie potrafię odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

> 1. Czy to prawda że BBM'y mają blachę ocynk?

Tak

> 2. Poziom oleju na zimnym silniku wyższy niż max czym może skutkować?

Wypchnięte uszczelniacze, uszczelki... Poziom oleju mierzymy 10 minut po zgaszeniu silnika.

> 3. Płyn chłodniczy zalany pod korek źle czy może być?

Źle - ma być w granicach min-max. Pod wpływem temp. się rozszerza i rośnie ciśnienie w układzie. Za dużo płynu = za duże ciśnienie = rozpierducha... ;\

> 4. Jak najszybciej i w miarę bezinwazyjnie dokopać się z lewego nadkola do zegarów (komuś przeszkadzał kabel od czujnika zużycia klocków i go wyrwał - końca nie widać..)

Olać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Mimo że jestem z wykształcenia mechaniorem (nie pracującym w zawodzie

> lecz lubiącym sobie podłubać), nie potrafię odpowiedzieć sobie

> na kilka pytań:

> 1. Czy to prawda że BBM'y mają blachę ocynk?

> 2. Poziom oleju na zimnym silniku wyższy niż max czym może skutkować?

> 3. Płyn chłodniczy zalany pod korek źle czy może być?

> 4. Jak najszybciej i w miarę bezinwazyjnie dokopać się z lewego

> nadkola do zegarów (komuś przeszkadzał kabel od czujnika

> zurzycia klocków i go wyrwał - końca nie widać..)

> Ad 2 i 3 - z takimi stanami auto mi zostało sprzedane.

> Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi

> Jutro jeszcze zrobię kilka fotek w silniku bo coś mi nie pasuje z

> ilością wtyczek wystających pod maską.

> Pozdrawiam

Jesteś z wykształcenia mechanikiem więc powinieneś doskonale wiedzieć jak powinny być zalane płyny eksploatacyjne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak

> Wypchnięte uszczelniacze, uszczelki... Poziom oleju mierzymy 10 minut

> po zgaszeniu silnika.

> Źle - ma być w granicach min-max. Pod wpływem temp. się rozszerza i

> rośnie ciśnienie w układzie. Za dużo płynu = za duże ciśnienie =

> rozpierducha... ;\

> Olać.

ten czujnik to do bani zanim sie zapali kontrolka to predzej stracisz hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nieprawda... pali się przy 2-3mm okładziny...

A co jak się zacisk zablokuje i bierze klocki tylko z jednej strony?

Tak czy siak - jak sie kontrolka zapali, źle. Ale nie można na niej polegać i trzeba kontrolować użycie organoleptyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry Wszystkim smile.gif

Ehh po tym zakupie mojego wymarzonego bravolota jest więcej problemów niż to warte i szczerze to zaczynam się bać jeździć żeby nie zarżnąć silnika :/.

A co mianowicie się dzieje:

1. Stuki puki zawieszenia - poczytałem wikidota i trochę spokojniejszy jestem.

2. Przy jeździe po mieście wskazówka temp nawet nie dochodzi do połowy (termostat cały czas otwarty?). Pytanie: jakiej temperaturze odpowiada środek podziałki (zegary okrągłe z obrotomierzem)?

3. Po jakotakim rozgrzaniu silnikia czuć swąd nagrzewnicy - to dobrze czy źle?

4. To co mnie najbardziej martwi ostatnimi dniami, czasami po zgaszeniu silnika z pod maski unosi się chmurka białego dymu, płynu w chłodnicy nie ubywa, wycieków też nie widać.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czasem mozna sie nie zorientowac, ze 250 km od zalozenia nowych juz

> ich nie ma i czujnik NIC nie pokazal a zostal moze 1-2 mm.

> Dzwiek sie zmienil wiec sprawdzilem a tu zonk.

To chyba przy papierowych klockach żeby się zużyły przy takim przebiegu albo przy zablokowanych tłoczkach , tylko że wtedy przecież od razu czuć że auto nie chce jechać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Przy jeździe po mieście wskazówka temp nawet nie dochodzi do

> połowy (termostat cały czas otwarty?). Pytanie: jakiej

> temperaturze odpowiada środek podziałki (zegary okrągłe z

> obrotomierzem)?

Termostat najwyraźniej do wymiany , na środku jest 90oC .

> 3. Po jakotakim rozgrzaniu silnikia czuć swąd nagrzewnicy - to dobrze

> czy źle?

Źle , bo raczej to wskazuje na wyciek .

> 4. To co mnie najbardziej martwi ostatnimi dniami, czasami po

> zgaszeniu silnika z pod maski unosi się chmurka białego dymu,

> płynu w chłodnicy nie ubywa, wycieków też nie widać.

hmm.gif Coś jednak musi wyciekać skoro odparowuje .

Na pewno płynu w zbiorniku wyrównawczym nie ubywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Przy jeździe po mieście wskazówka temp nawet nie dochodzi do

> połowy (termostat cały czas otwarty?). Pytanie: jakiej

> temperaturze odpowiada środek podziałki (zegary okrągłe z

> obrotomierzem)?

90*C

> 3. Po jakotakim rozgrzaniu silnikia czuć swąd nagrzewnicy - to dobrze czy źle?

Nagrzewnica żyje swoim życiem... smile.gif Robale zrobiły sobie kolonię... Albo borygo daje nogę - ale piszesz, ze nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źle , wskazuje to na wyciek .

Ale właśnie w tym cały sęk szyby nie parują, podłoga sucha, a może to tylko kurz śmierdzi.

> Na pewno płynu w zbiorniku wyrównawczym nie ubywa ?

Na bank nic ponad normę, po wcześniejszych postach wyssałem z 0,4 Paraflu z chłodnicy nie było widać tam też oleju, mam teraz dokładnie prawie max, stan sprawdzam co 2-gi dzień i nic nie ubywa.

A może to osady oleju na nagrzanym silniku się opalają ? smile.gif

Bo ogólnie to dymi najbardziej jak mu dam dobrze po garach czyli rzadko 270751858-jezyk.gif, dzisiaj z rana to tak konkretnie zadymiło ale zanim otworzyłem maskę to już było po chmurze, odpalaiłem silnik z otwartą maską dawałem po garach i żadnego dymku już nie było widać - dziwy normalnie, może jaka mysz się griluje 270751858-jezyk.gif

Jeśli dobrze owinę komputer to mycie silnika może mu jakoś zaszkodzić ? Mam ochotę umyć silnik u jakiego speca co ma preparaty i po zabiegu będę patrzył czy nadal jest to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry Wszystkim

> Ehh po tym zakupie mojego wymarzonego bravolota jest więcej problemów

> niż to warte i szczerze to zaczynam się bać jeździć żeby nie

> zarżnąć silnika :/.

> A co mianowicie się dzieje:

> 1. Stuki puki zawieszenia - poczytałem wikidota i trochę

> spokojniejszy jestem.

Przyzwyczaisz się. Radio sobie podkręć.

> 2. Przy jeździe po mieście wskazówka temp nawet nie dochodzi do

> połowy (termostat cały czas otwarty?). Pytanie: jakiej

> temperaturze odpowiada środek podziałki (zegary okrągłe z

> obrotomierzem)?

Termostat do wymiany. Na wikidot albo w historii znajdziesz które rury sprawdzić ręką czy są ciepłe i będziesz wiedział czy jest cały czas otwarty. Może być też tak że masz uszkodzony czujnik temperatury, to możesz sprawdzić

euroscanem albo zwykłym miernikiem.

> 3. Po jakotakim rozgrzaniu silnikia czuć swąd nagrzewnicy - to dobrze

> czy źle?

Jak nie wali płynem chłodnicznym to pewnie jakiś syf tam jest i tyle. Jak auto chwilę stało nieużywane pod chmurką to nic w tym dziwnego imo nie ma,

> 4. To co mnie najbardziej martwi ostatnimi dniami, czasami po

> zgaszeniu silnika z pod maski unosi się chmurka białego dymu,

> płynu w chłodnicy nie ubywa, wycieków też nie widać.

Wjedź na kanał, odpal sobie auto i zobacz skąd dymi.

Napisałeś że jesteś mechanikiem więc jakiś dostęp do kanału chyba skombinujesz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałeś że jesteś mechanikiem więc jakiś dostęp do kanału chyba skombinujesz

Kanał mam w domu tylko strasznie zimno w garażu brr.

A mechaniorem jestem jednak wiekszość czasu spędzanych z samochodami mialem tylko na praktykach w szkole, a przez ostatnich 5 lat trochę wiedzy gdzieś wyparowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kanał mam w domu tylko strasznie zimno w garażu brr.

> A mechaniorem jestem jednak wiekszość czasu spędzanych z samochodami

> mialem tylko na praktykach w szkole, a przez ostatnich 5 lat

> trochę wiedzy gdzieś wyparowało.

No ale chyba jesteś w stanie obczaić skąd się dymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobra posiedziałem popatrzyłem i d.... dymu jak nie było tak nie ma - podejrzewam że to może być z odmy którą mam rozłączoną.

Termostat jest sprawny - silnik niedogrzany przewody do chłodnicy zimne, do lpg ciepłe.

Płynu chłodniczego... no właśnie na zimnym silniuku jest stan, a w miarę nagrzewania silnika przybywa i to sporo bo jakieś 4 cm słupa cieczy, rozumiem 1-2cm ze wzrostem ciśnienia ale nie 4 który tak naprawdę odopowiada jakimś 400ml płynu. Kurka wodna a może uszczelka pod głowicą ma przedmuch? chociaż nic nie bombelkuje po odkręceniu korka od wody. Stan płynu się zaczął zmieniać gdy sciągnąłem jego nadmiar :/

Olej się nie lasuje jest klarowny jasny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dobra posiedziałem popatrzyłem i d.... dymu jak nie było tak nie

> ma - podejrzewam że to może być z odmy którą mam rozłączoną.

> Termostat jest sprawny - silnik niedogrzany przewody do chłodnicy

> zimne, do lpg ciepłe.

> Płynu chłodniczego... no właśnie na zimnym silniuku jest stan, a w

> miarę nagrzewania silnika przybywa i to sporo bo jakieś 4 cm

> słupa cieczy, rozumiem 1-2cm ze wzrostem ciśnienia ale nie 4

> który tak naprawdę odopowiada jakimś 400ml płynu. Kurka wodna a

> może uszczelka pod głowicą ma przedmuch? chociaż nic nie

> bombelkuje po odkręceniu korka od wody. Stan płynu się zaczął

> zmieniać gdy sciągnąłem jego nadmiar :/

> Olej się nie lasuje jest klarowny jasny.

masz ok....płyn po rozgrzaniu podnosi się i to znacznie i na pewno więcej niż 1-2cm.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.