maku19 Napisano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2008 Ktoś moze wie jakie sa rożnice pomiedzy tymi silnikami?jakieś niewielkie czy to zupełnie inne silniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2008 Z18XE powstał jako następca X18XE1. Zmiany to przede wszystkim: inna przepustnica, dwie sondy lambda, kolektor wydechowy zintegrowany z katalizatorem, brak EGR-a i inny czujnik poł. wału korbowego. Za pewne plus inne oprogramowanie ECU. Wszystko po to, żeby spełniał normy emisji spalin Euro 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2008 Największa eksploatacyjnie odczuwalna różnica to brak linki gazu- przepustnica jest sterowana elektronicznie, serwomotorem. Moim zdaniem w subiektywnym odczuciu pomimo swoich 125 KM ten silnik jest słabszy od X18XE1.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2008 > Ktoś moze wie jakie sa rożnice pomiedzy tymi silnikami?jakieś > niewielkie czy to zupełnie inne silniki? z18xe jest odchudzona wersja x18xe1 poprZez zmiane pierscieni tlokowych na lzejsze i zmiany w stopach metali tlokow osobiscie jezdzilem x18xe1 w VB i nie mialem z nim zadnych problemow natomiast kolega ktory mial ten silnik w VC wymineial dwukrotni czyjnik polozenia walu w przeciagu 5kkm o raz przplywke po przebiegu 120kkm - przebieg autentyczny viki z salonu ,w/g opini serwisatnow z ASO silnik jest o wiele bardziej awaryjny niz x18xe1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > Ktoś moze wie jakie sa rożnice pomiedzy tymi silnikami?jakieś > niewielkie czy to zupełnie inne silniki? x18xe1 jest zwyczajnie lepszy :-) pod każdym względem dlaczego - Koledzy wyżej napisali :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > x18xe1 jest zwyczajnie lepszy :-) > pod każdym względem > dlaczego - Koledzy wyżej napisali :-D zastanawiałem sie czy jest mozliwa(i w miare prosta) konwersja silnika z X18 na Z18,ale widze ze proste to nie jest(bycmoze nawet niemozliwe) i raczej bezsensowne skoro lepsze opinie ma silnik ktory mam obecnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corsarz97 Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > Moim zdaniem w subiektywnym odczuciu pomimo swoich 125 KM ten silnik > jest słabszy od X18XE1.. zupełnie się nie zgadzam z tą opinią jeździłem 3lata viki B z X18XE1 od roku ujeżdżam Asię II Z18XE i tak: przy tej samej prędkości w km/h w Asi silnik ma wyższe obroty o jakieś 200 - 300 na piątym biegu Asia jest bardziej dynamiczna od Viki różnice zapewn wynikaj z innych przełożeń w skrzyni biegów... skrzynia w Asi nie nadaje się do szybkiej zmiany przełożeń przy wyższych obrotach (odczucie mam takie jakby synchronizacja nie nadążała ) a tak w ogóle to lubię te silniki bo jak jeżdzę spokojnie (w większości) to mało palą a jak mi czasem pedał wpada w podłogę to wiem że jadę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 zacznijmy od tego ze Vectra jest chyba sporo ciezsza od astry,stad roznice w dynamice dodatkowa przewaga silnika X18 to nizej polozony max moment obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corsarz97 Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > zacznijmy od tego ze Vectra jest chyba sporo ciezsza od astry,stad > roznice w dynamice nie chce mi się szukać ale masy wlasne obu aut z wymienionymi silnikami są mocno zbliżone Aśka 1235 kg Viki 1270 kg (chyba było) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > zupełnie się nie zgadzam z tą opinią Jeździłem astrami G zarówno z X18XE1 i z Z18XE. Ten drugi dawał gorsze subiektywne wrażenia z jazdy, typu "wciskam gaz i nic się nie dzieje". Po chwili i owszem, działo się. Mam teorię, że to wina elektronicznego gazu i zestrojenia silnika pod kątem mniejszej emisji / spalania.. Mam wrażenie że w tych elektronicznie sterowanych przepustnicach pomimo "pełnego buta" sterownik otwiera przepustnicę stopniowo. Stąd gorsze parametrytego silnika w "stanach nieustalonych". Sterownik robi tak aby równiez i w stanach nieustalonych czyli przy przyspieszaniu zachować kontrolę nad składem mieszanki, a więc praca z uwzględnianiem sondy itp. Oczywiście jest to bardziej ekonomiczne, i "ekologiczne" (tfu!). Jak jest linka i co wżniejsze układ sterowania z przepływomierzem, to przy każdym gwałtowniejszym depnięciu układ regulacji przechodzi w pętlę owartą, wtryskiwacze podlewają bogato benzyny (według mapy parametryzowanej odczytem z MAFa) a kierowca odczuwa przyjemność z jazdy (i zużycie pliwa też niestety). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corsarz97 Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 ja jednak obstaję przy swoim... dla mnie Aśka z Z18XE jest bardziej żwawa natomiast odnośnie linki gazu vs. sterowanie elektroniczne to powiem że po przesiadce na "bezlinkowy" pedał czułem że auto jakby zamulone dopiero jak obczaiłem że oprócz głębokości wciskania pedału, duże znaczenie na szybkość naciskania (dynamika operowania pedałem) wtedy Aśka dostała wiatr w żagle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > Ktoś moze wie jakie sa rożnice pomiedzy tymi silnikami?jakieś > niewielkie czy to zupełnie inne silniki? tak jak napisali koledzy, Z18XE to przez elektronikę muł przy X18XE1 [jak wszystkie "Z" w porównaniu do silników z "X" na początku oznaczenia], poza tym odchudzone pierścienie tłokowe mówią papa po ok 200kkm podczas gdy X18XE1 bez remontu potrafi przejechać 500kkm - na mobilu 1 5w50 wymieniany co 15kkm], brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.