Skocz do zawartości

Niedogrzany


WoWo001

Rekomendowane odpowiedzi

W lato było wszystko ok. Wskazówka temp płynu chłodzącego wędrowała w okolice połowy i delikatnie poza połowę skali kiedy stałem w korku. Z nadejściem zimy wkazówka nie osiąga połowy miarki a wręcz jest dużo niżej - ok 80 stopni crazy.gif Auto spala normalne ilości bnzyny ale martwio mnie ten stan. Czy to oznacza uszkodzenie termostatu?? Szczerze mówiąc nie pamiętam żeby wskazówka ta zachowywała się inaczej podczas ostatniej zimy a był wtedy ostry mróz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam tak samo po założeniu stożka

> ale zakryłem stożek i przy okazji chłodnicę i w mieście temperatura

> rośnie normalnie - na trasie 80max

No w mieście też w miarę miarę. Trasa tak jak u Cibie więc skoro spalanie utrzymuje się normalnie wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W lato było wszystko ok. Wskazówka temp płynu chłodzącego wędrowała w

> okolice połowy i delikatnie poza połowę skali kiedy stałem w

> korku. Z nadejściem zimy wkazówka nie osiąga połowy miarki a

> wręcz jest dużo niżej - ok 80 stopni Auto spala normalne

> ilości bnzyny ale martwio mnie ten stan. Czy to oznacza

> uszkodzenie termostatu?? Szczerze mówiąc nie pamiętam żeby

> wskazówka ta zachowywała się inaczej podczas ostatniej zimy a

> był wtedy ostry mróz...

A moze masz panie za mało płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem tak samo tamtej zimy. Podczas jazdy wkaźnik pokazywał max 70

> stopni, po wymianie termostatu ładnie trzyma 90 stopni w trasie.

Ja znowu przed zmianą termostatu miałem ok 110 st nie więcej, po zmianie trzymał 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jak u mnie. Więc trzeba się będzie jednak zastanowić

ja mialem takie same objawy jak wy , tyle ze nie grzal mi w kabinie , tzn nagrzalo sie troche ale np z 82 stopni spadalo wtedy do 65 temp silnika i palil duzo.wymienilem termostat i teraz 82 stopnie lapie mi w 8-10 minut od startu z domu jadac do pracy.Stojac w korkach dochodzi do 90-95 max.( mam jeszcze wlozona pianke PE ktora przeslania pol chlodnicy ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mialem takie same objawy jak wy , tyle ze nie grzal mi w kabinie ,

> tzn nagrzalo sie troche ale np z 82 stopni spadalo wtedy do 65

> temp silnika i palil duzo.wymienilem termostat i teraz 82

> stopnie lapie mi w 8-10 minut od startu z domu jadac do

> pracy.Stojac w korkach dochodzi do 90-95 max.( mam jeszcze

> wlozona pianke PE ktora przeslania pol chlodnicy ).

kurde czytajac Wasze wypowiedzi dochodze do wniosku ze ja mam chyba termostat do wymiany frown.gif ja mam ponad pol chlodnicy przykryte i jezdze tylko po miescie a własciwie do pracy czyli 11km w jedna strone i trzyma mi tylko 70stopni crazy.gif a jak wyjezdzam z garazu do pracy to zawsze auto odpale niech sobie popyrka i w tym czasie pale fajke to przekroczy ledwo 50st jade z przerwami na swiatłach ale od niepamietnych czasow(odkad zrobilo sie zimno) nie pamietam kiedy przekroczylo wiecej jak 80stopni(stojac w krotszym korku dochodzi nawet do 90stopni )

czyli mam temostat do wymiany confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy jak odpalisz auto i trochę pochodzi czy dolny wąż się nagrzewa od samego początku. Powinno być tak że górny nagrzewa się od samego początku a dolny jest zimny, dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury termostat otwiera przepływ na chłodnicę i dolny wąż robi się ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz czy jak odpalisz auto i trochę pochodzi czy dolny wąż się

> nagrzewa od samego początku. Powinno być tak że górny nagrzewa

> się od samego początku a dolny jest zimny, dopiero po

> osiągnięciu odpowiedniej temperatury termostat otwiera przepływ

> na chłodnicę i dolny wąż robi się ciepły.

Wiec dzisiaj po calej przestanej nocy auta w garazu odpaliłem go i zostawiłem na wolnych obrotach bez zadnego gazowania waytogo.gif obserwowałem jak napisałeś wyzej i tak:

- najpierw grzeją sie przewody rurowe od nagrzewnicy,

- potem zaczyna grzac sie lekko glowny gorny waz łączący termostat z chłodnicą

- a na koncu zaczyna sie grzac dolny ale....

temp. 50 stopni załapał po 5 minutach a po 12 minutach dolny waż był juz cieply a wskaznik temp w dalszym ciagu pokazywał 50stopni angryfire.gif wiec wsiadłem i pojechałem do mojej mulher.gif trasa okolo 10km z ponad 3/4(jak nie wiecej) przykrytej kartonem chlodnicy i wskazowka pokazala ~70 stopni i ni h**a wiecej sciana.gif zostawiłem go po trasie jeszcze na wolnych obrotach zapalilem fajke na spokojnie i wskazowka lekko powedrowała w gore

płyn w chlodnicy w normie wiec to wina termostatu spineyes.gifcfaniaczek.gif

tu fotka wskaznika temp zaraz po zgaszeniu auta:

wskaznikxi2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz czy jak odpalisz auto i trochę pochodzi czy dolny wąż się

> nagrzewa od samego początku. Powinno być tak że górny nagrzewa

> się od samego początku a dolny jest zimny, dopiero po

> osiągnięciu odpowiedniej temperatury termostat otwiera przepływ

> na chłodnicę i dolny wąż robi się ciepły.

A w 1.0 tez tak jest? Bo od termostatu odchodzi tylko jeden waz do chlodnicy, i on sie grzeje od poczatku - ale drugi waz idacy od dolu chlodnicy do silnika grzeje sie prawie tak samo - roznica temperatur to kilka stopni..

A nie powinno byc tak ze gorny waz jest zimny do momentu nagrzania silnika, i wtedy dopiero termostat puszcza cieple na chlodnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w 1.0 tez tak jest? Bo od termostatu odchodzi tylko jeden waz do

> chlodnicy, i on sie grzeje od poczatku - ale drugi waz idacy od

> dolu chlodnicy do silnika grzeje sie prawie tak samo - roznica

> temperatur to kilka stopni..

> A nie powinno byc tak ze gorny waz jest zimny do momentu nagrzania

> silnika, i wtedy dopiero termostat puszcza cieple na chlodnice?

IMO dolny pownien być zimny

jak jest ciepły to jest przepływ przez chłodnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj wskazuje na to ze kilku osobom wskazuje taka niska temperature.

imo termostaty do wymiany smile.gif

ja tez nie bylem pewnie nczy to termostat w moim uno i do tego mam brazylijska wersje silnika Clip o ktorej mawiano ze jest czesto niedogrzany ale 82 stopnie ( temp przyktorej sie otwiera termostat ) lapie po nie dluzej niz 5 minutach od odpalenia w zimne dni.

najwazniejszym objawem termostatu bylo to ze jak stalem na swiatlach to grzaal sie np do max 85 stopni a pozniej jak jechalem bez przystanku powiecmy 5 km to spadalo do 70 stopni i pozniej znowu roslo na postoju!

teraz wskazowka sztywno stoii przy 82 i czasami idzie do gory az do 95 stopni.

to tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tutaj wskazuje na to ze kilku osobom wskazuje taka niska temperature.

> imo termostaty do wymiany

> najwazniejszym objawem termostatu bylo to ze jak stalem na swiatlach

> to grzaal sie np do max 85 stopni a pozniej jak jechalem bez

> przystanku powiecmy 5 km to spadalo do 70 stopni i pozniej znowu

> roslo na postoju!

> teraz wskazowka sztywno stoii przy 82 i czasami idzie do gory az do

> 95 stopni.

mam identyczne objawy, do tego zapowietrza mi sie nagrzewnica - grzanie w kabinie praktycznie nie istnieje, tyle tylko ze odparuje zamarzniete szyby i to z duzym trudem furious.gif Zaslonilem pol chlodnicy kartonem, nic to nie dalo. 82 st to godzina 11 na skali (prawie polowa?) U mnie 1/4 skali w czasie jazdy, na postoju rosnie, jak rusze i jade znow spada do 1/4. Spalanie ponizej 7l lpg, sama trasa praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec dzisiaj po calej przestanej nocy auta w garazu odpaliłem go i

> zostawiłem na wolnych obrotach bez zadnego gazowania

> obserwowałem jak napisałeś wyzej i tak:

> - najpierw grzeją sie przewody rurowe od nagrzewnicy,

> - potem zaczyna grzac sie lekko glowny gorny waz łączący termostat z

> chłodnicą

> - a na koncu zaczyna sie grzac dolny ale....

> temp. 50 stopni załapał po 5 minutach a po 12 minutach dolny waż był

> juz cieply a wskaznik temp w dalszym ciagu pokazywał 50stopni

> wiec wsiadłem i pojechałem do mojej trasa okolo 10km z ponad

> 3/4(jak nie wiecej) przykrytej kartonem chlodnicy i wskazowka

> pokazala ~70 stopni i ni h**a wiecej zostawiłem go po trasie

> jeszcze na wolnych obrotach zapalilem fajke na spokojnie i

> wskazowka lekko powedrowała w gore

> płyn w chlodnicy w normie wiec to wina termostatu

> tu fotka wskaznika temp zaraz po zgaszeniu auta:

Ja Ci powiem tak, że z tego co piszesz jak nagrzewają się węże to wygląda na to że termostat jest OK. Wskaźnikiem ja bym tak bardzo się nie sugerował, bo one dziwnie trochę wskazują jak dla mnie.

5e5b6de409be949cm.jpg

Tam gdzie znajduje się czerwona strzałka to była praktycznie normalna temperatura pracy jeżeli jeździłem po mieście bez korków itp. żółta strzałka to pozycja w której włączał się wentylator. Jeżeli stałem w korku lub wolno jeździłem po mieście to wskazówka oscylowała pomiędzy żółtą a czerwoną strzałką. W baaaardzo upalne dni potrafiła minimalnie wychodzić za żółtą strzałkę, zanim wentylator schładzał chłodnice. Nawet w największy mróz po przejechaniu jakichś 2-3km wskazówka zawsze nie wskazywała mniej niż czerwona strzałka. I tak było zawsze od 14lat. Niech inni wypowiedzą swoją opinie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja Ci powiem tak, że z tego co piszesz jak nagrzewają się węże to

> wygląda na to że termostat jest OK. Wskaźnikiem ja bym tak

> bardzo się nie sugerował, bo one dziwnie trochę wskazują jak dla

> mnie.

> Tam gdzie znajduje się czerwona strzałka to była praktycznie normalna

> temperatura pracy jeżeli jeździłem po mieście bez korków itp.

> żółta strzałka to pozycja w której włączał się wentylator.

> Jeżeli stałem w korku lub wolno jeździłem po mieście to

> wskazówka oscylowała pomiędzy żółtą a czerwoną strzałką. W

> baaaardzo upalne dni potrafiła minimalnie wychodzić za żółtą

> strzałkę, zanim wentylator schładzał chłodnice. Nawet w

> największy mróz po przejechaniu jakichś 2-3km wskazówka zawsze

> nie wskazywała mniej niż czerwona strzałka. I tak było zawsze od

> 14lat. Niech inni wypowiedzą swoją opinie na ten temat.

To spytam sie jeszcze do Twojej wypowiedzi czy masz czymkolwiek przysłoniętą chłodnice cfaniaczek.gif czy faktycznie do tej czerwonej kreski wg zał. fotki dochodzi bez przysłoniecia chlodnicy bo u mnie w 899 nieprzysłoniecie chlodnicy oznacza ~50 max 60stopni... beksa.gif teraz mam prawie całą chlodnice przykryta(wrecz całą z dwoma malutkimi okienkami) i tak bardzo wolno sie grzeje ~80 stopni osiaga dobrze po 40 minutach jazdy razem z postajami na swiatłach... czyli jak dla mnie albo jednostka 899 tak dupiato sie nagrzewa albo faktycznie termostat powiedział 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam niczym przysłoniętej chłodnicy, i nigdy nie miałem.

własnie wrocilem z garazu i jestem swiezo po wymianie termostatu 275123014-zielony.gif i faktycznie miałem szczelony termostat angryfire.gif po wymianie i odpaleniu piwerwszy raz auta(zimnego po nocy) wrocilem zeby stopniowo dolewac plynu do chlodnicy zeby dobrze weszło w cały układ po niecałych 10 minutach mialem juz lekko ponad 60stopni 270635636-JUMP2.gif wsiadłem w auto i zrobiłem rundke po osiedlu i faktycznie wskazania temp wachała sie miedzy 80 a 90 stopni bez przysłonietej kartonem chłodnicy smile.gif (przedtem musialem miec karton...) koszt termostatu 42zł a w aucie odrazu i o wiele szybciej robi sie ciepło 893goodvibes.gif

przy okazji dodam cos na temat termostatu:

pierwszy ktory kupilem nie roznil sie niczym od tego co był zamontowany,dopiero po sciagnieciu termostatu okazalo sie ze czujnik ktory tam byl wkrecony nie pasował gwintem(mam ten duzy) do nowego termostatu sciana.gif wiec przestrzegam tych ktorzy chca zmienic a maja wkrecony tam czujnik bo sa dwa rodzaje termostatow jest mały i duzy gwint na ten czujnik tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pogratulować. wink.gif Teraz tylko pozostaje cieszyć się ciepełkiem w aucie i tym, że zaoszczędziło się trochę kasy na mechanika. wink.gif Szerokości. 20.GIF

PS jak już trochę pojeździsz to zrób zdjęcie i zaznacz w jakiej pozycji mniej więcej stoi wskazówka jak osiągnie dobrą temp. bo niedługo chyba będę miał zegarki od SX i chcę sprawdzić czy u mnie dobrze wszystko jest. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pogratulować. Teraz tylko pozostaje cieszyć się ciepełkiem w

> aucie i tym, że zaoszczędziło się trochę kasy na mechanika.

> Szerokości.

> PS jak już trochę pojeździsz to zrób zdjęcie i zaznacz w jakiej

> pozycji mniej więcej stoi wskazówka jak osiągnie dobrą temp. bo

> niedługo chyba będę miał zegarki od SX i chcę sprawdzić czy u

> mnie dobrze wszystko jest.

spoko dam fotke smile.gif a jak bedziesz kupował zegarki z sx'a to szukaj z podziałką od 0-180 km to sie zamienimy calym mechanizmem bo ja mam podzialke do 200km a powinienem miec do 180 i mi klamie licznik bo nie pokazuje prawidlowo angryfire.gif bo jak by nie patrzec sam mam zegary sx'owe z wersi silnikowej 1.5 waytogo.gif takze jak cos daj znac bo znalesc tarcze z mechanizmem osobno to naprawde graniczy z cudem bo tych naprawde ladnych licznikow SX'owych slinka.gif jest malo a jak sa to bardzo drogie pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko dam fotke a jak bedziesz kupował zegarki z sx'a to szukaj z

> podziałką od 0-180 km to sie zamienimy calym mechanizmem bo ja

> mam podzialke do 200km a powinienem miec do 180 i mi klamie

> licznik bo nie pokazuje prawidlowo bo jak by nie patrzec sam

> mam zegary sx'owe z wersi silnikowej 1.5 takze jak cos daj

> znac bo znalesc tarcze z mechanizmem osobno to naprawde graniczy

> z cudem bo tych naprawde ladnych licznikow SX'owych jest malo

> a jak sa to bardzo drogie

jeżeli masz odpowiednie giro z tyłu na zegarach to możesz mieć nawet do 300km/h prędkościomierz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie wrocilem z garazu i jestem swiezo po wymianie termostatu i

> faktycznie miałem szczelony termostat po wymianie i odpaleniu

> piwerwszy raz auta(zimnego po nocy) wrocilem zeby stopniowo

> dolewac plynu do chlodnicy zeby dobrze weszło w cały układ po

> niecałych 10 minutach mialem juz lekko ponad 60stopni wsiadłem

> w auto i zrobiłem rundke po osiedlu i faktycznie wskazania temp

> wachała sie miedzy 80 a 90 stopni bez przysłonietej kartonem

> chłodnicy (przedtem musialem miec karton...) koszt termostatu

> 42zł a w aucie odrazu i o wiele szybciej robi sie ciepło

> przy okazji dodam cos na temat termostatu:

> pierwszy ktory kupilem nie roznil sie niczym od tego co był

> zamontowany,dopiero po sciagnieciu termostatu okazalo sie ze

> czujnik ktory tam byl wkrecony nie pasował gwintem(mam ten duzy)

> do nowego termostatu wiec przestrzegam tych ktorzy chca

> zmienic a maja wkrecony tam czujnik bo sa dwa rodzaje

> termostatow jest mały i duzy gwint na ten czujnik

No ja potwierdzam - przed a po wymianie termostatu to niebo a ziemia:)

Grrzeje sie teraz szybko, odpalam i juz po chwili ok 60stopni, przejechalem trase ok 30 km i temp miedzy 80-90 stopni, ta sama trasa przed wymiana - 60-70 stopni.

Po wymianie termostatu: uruchamiam silnik, waz od termostatu sie NIE grzeje az do momentu ok 80 paru stopni, wtedy puszcza termostat i waz robi sie szybko cieply (gorny waz).

przed wymiana - waz stopniowo robil sie cieply od razu z rozgrzewaniem sie silnika.

Silnik 1.0 wiec nie ma zadnego czujnika w termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS jak już trochę pojeździsz to zrób zdjęcie i zaznacz w jakiej

> pozycji mniej więcej stoi wskazówka jak osiągnie dobrą temp. bo

> niedługo chyba będę miał zegarki od SX i chcę sprawdzić czy u

> mnie dobrze wszystko jest.

Tak jak obiecałem 20.GIF

Temp podczas jazdy z domu do pracy ~11km:

jazdapw0.th.jpg

Tu na postoju:

postojys2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę. Dzisiaj mróz jak diabli, wiem, ale wracałem Uniakiem zakopianką i za ciepło nie było. Wogóle odkąd spadł śnieg, to muszę cały czas jeżdzić na wentylatorze na maxa i wcale gorąco nie jest. Nieby temperatura węża od nagrzewnicy jest taka sama jak głównego od chłodnicy, ale mimo to wydaje mi się, że kiedyś było w Uniaczku cieplej. A! I jeszcze jak dzisiaj na ciepłym chciałem zobaczyć ilość płyny, to mi go troszkę wywaliło, czy to normalne? Myślicie, że zmiana termostatu podniesie mi temperaturę w środku? Idę sprawdzić poziom płynu jeszcze raz...:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja się podepnę. Dzisiaj mróz jak diabli, wiem, ale wracałem

> Uniakiem zakopianką i za ciepło nie było. Wogóle odkąd spadł

> śnieg, to muszę cały czas jeżdzić na wentylatorze na maxa i

> wcale gorąco nie jest. Nieby temperatura węża od nagrzewnicy

> jest taka sama jak głównego od chłodnicy, ale mimo to wydaje mi

> się, że kiedyś było w Uniaczku cieplej. A! I jeszcze jak dzisiaj

> na ciepłym chciałem zobaczyć ilość płyny, to mi go troszkę

> wywaliło, czy to normalne? Myślicie, że zmiana termostatu

> podniesie mi temperaturę w środku? Idę sprawdzić poziom płynu

> jeszcze raz...:-)

nawet na korku masz narysowana "pare" czyli odbierac to mozna w taki sposob ze mozna sie popazyc, wiadomo jak sie zagrzeje to weze robia sie twarde co oznacza ze jakies cisnienie sie wytworzylo w ukladzie i podczas odkrecenia moze buchnąć rotfl.gif w skrocie napisze tak: zapal zimne auto jezeli po ilus minutach zacznie Ci sie grzac gorny waz z chlodnicy idacy do termostatu to masz do wymiany termostat smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, odpowietrzałem ....prawię godzinę! Ciągle z odpowietrznika coś tam leciało. Uzupełniłem płyn (na zimnym ;-)) zrobiłem jazdę próbną i jak dla mnie to kicha.

Czy ktoś może potwierdzić, że dzisiaj przy -15 stopniach!! silnikiem 899 miał gorąco w Uniaku? Ja dzisiaj cały czas jeździłem na dwójce na wentylatorze i było sredniawo. Jeżeli ktoś miał gorąco bez zakrywania chłodnicy, to jutro ide po termostat smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....Ja dzisiaj cały czas jeździłem na

> dwójce na wentylatorze i było sredniawo. Jeżeli ktoś miał gorąco

> bez zakrywania chłodnicy, to jutro ide po termostat

Na 2 biegu przy ogrzewaniu co prawda leci ciepłe powietrze ale nie tak samo ciepłe jak na 1 biegu.. lepiej jak dmuchawa chodzi na 1 biegu - mniej dmucha ale cieplej grinser006.gif kwestia przyzwyczajenia do (kiepskiego) ogrzewania w uno..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem coś potwierdzić.

Czyli jak nagrzewa mi się jako pierwszy dolotwy wąż od nagrzewnicy, to znaczy, że termostat jest do wymiany?

Bo u mnie jest tak:

1. Nagrzewa się wąż idący od termostatu do nagrzewnicy.

2. Nagrzewa się wylotowy z nagrzewnicy.

3. Dolotowy z chłodnicy zaczyna sią robić gorący.

4. I potem nagrzewa się ten na samym dole.

5. Włącza się wentylator.

Czy jest OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem coś potwierdzić.

> Czyli jak nagrzewa mi się jako pierwszy dolotwy wąż od nagrzewnicy,

> to znaczy, że termostat jest do wymiany?

> Bo u mnie jest tak:

> 1. Nagrzewa się wąż idący od termostatu do nagrzewnicy.

> 2. Nagrzewa się wylotowy z nagrzewnicy.

> 3. Dolotowy z chłodnicy zaczyna sią robić gorący.

> 4. I potem nagrzewa się ten na samym dole.

-moj sie lekko grzeje

> 5. Włącza się wentylator.

- moj wentylator skonczyl sie wlaczac jak wymienilem termostat bo trzyma teraz temp miedzy85-91*C

> Czy jest OK?

-czyli masz tak samo jak ja przed wymiana termostatu 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurde jak to napisałeś to się teraz zastanawiam czy mój termostat

> jest ok.

Je też już zgłupiałem. W sumie, to nie wiem co by świadczyło, że termostat padł. Wskaźnika niestety nie mam:( Dzisiaj jak jechałem przy -6, a nie jak wczoraj przy -13, to było całkiem cieplutko, rzekłbym OK. Chyba się jeszcze wstrzymam i po obserwuje.

A tak z ciekawości, to jak zmieniłeś termostat, to już ten wąż dolotowy do nagrzewnicy nie nagrzewa się jako pierwszy? Gdzieś tu taki komontarz kogoś widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja jeszcze raz napiszę jak jest u mnie. Odpalam auto i po przejechaniu jakiegoś kilometra zaczyna już dmuchać letnie powietrze. Wskazówka dość szybko się podnosi. Górny wąż do chłodnicy robi się powoli ciepły ale już praktycznie od samego początku, dolny jest zimny, chłodnica też jest zimna. Węże do nagrzewnicy nie wiem, bo ciężko tam dojść, ale mam tam wstawiony trójnik na reduktor od gazu no i reduktor też od samego początku robi się ciepły, z tego wniosek że nagrzewnica grzeje od początku. Silnik osiąga temp. taką jak podałem wcześniej, powietrze leci już lekko cieplejsze, ale nie jest ono ciepłe mocno a już na pewno nie bardzo ciepłe. I tak cały czas jak bardzo bym nie nagrzał auta, nawet jak wentylator już się włączy to i tak powietrze z wentylatora nie będzie mocno ciepłe. Nie wiem może jakiś wpływ ma to że wlewałem do chłodnicy środek uszczelniający (takie wiórki aluminiowe, czy tak ołowiane sam nie wiem) i może one trochę zmniejszyły przepływ w nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie i mówie conieco!!!!!

UNA nie grzeją!!!!tam w orginale niema upału.

Temat był przerabiany rok temu i znalazł sie jeden gość coto

podpioł elektryczną pompe od jakiegoś merola czy BMW w obwód nagrzewnicy i to dopiero dało efekt.

Proponuje jak bez przerabiania to zakupić ciepłe ubranie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpinam sie i mówie conieco!!!!!

> UNA nie grzeją!!!!tam w orginale niema upału.

> Temat był przerabiany rok temu i znalazł sie jeden gość coto

> podpioł elektryczną pompe od jakiegoś merola czy BMW w obwód

> nagrzewnicy i to dopiero dało efekt.

> Proponuje jak bez przerabiania to zakupić ciepłe ubranie.

> Pozdrawiam!

pompka dała większy przepływ wody - jeżeli termostat w d00pie to płynie płyn na chłodnice, zamaiast w całości prawie do nagrzewnicy wink.gif

ew. zawór nagrzewnicy nie otwiera na max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpinam sie i mówie conieco!!!!!

> UNA nie grzeją!!!!tam w orginale niema upału.

> Temat był przerabiany rok temu i znalazł sie jeden gość coto

> podpioł elektryczną pompe od jakiegoś merola czy BMW w obwód

> nagrzewnicy i to dopiero dało efekt.

> Proponuje jak bez przerabiania to zakupić ciepłe ubranie.

> Pozdrawiam

co nie grzeją?jak nie grzeją!u mnie zepsuł się zawór nagrzewnicy i trzeba szyby otwierać bo za gorąco cool.gifgrzeje na maxa po jakichś 4-5km i nie można tego zmienić pokrętłem.termostat zmieniałem pół roku temu.nie chce mi sie tego naprawiać ze względu na trudny dostęp do tegoż zaworu więc założyłem zawór kulowy w komorze silnika i na lato po prostu zamykam ogrzewanie całkowicie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpinam sie i mówie conieco!!!!!

> UNA nie grzeją!!!!tam w orginale niema upału.

> Temat był przerabiany rok temu i znalazł sie jeden gość coto

> podpioł elektryczną pompe od jakiegoś merola czy BMW w obwód

> nagrzewnicy i to dopiero dało efekt.

> Proponuje jak bez przerabiania to zakupić ciepłe ubranie.

> Pozdrawiam!

Chłopie, to, że masz układ ogrzewania do naprawy nie oznacza, ze reszta też tak ma mieć ziew.gif Jakoś u mnie w Uniaku ogrzewanie działa całkiem sprawnie spineyes.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie wrocilem z garazu i jestem swiezo po wymianie termostatu i

> faktycznie miałem szczelony termostat po wymianie i odpaleniu

> piwerwszy raz auta(zimnego po nocy) wrocilem zeby stopniowo

> dolewac plynu do chlodnicy zeby dobrze weszło w cały układ po

> niecałych 10 minutach mialem juz lekko ponad 60stopni wsiadłem

> chłodnicy (przedtem musialem miec karton...) koszt termostatu

> 42zł a w aucie odrazu i o wiele szybciej robi sie ciepło

> przy okazji dodam cos na temat termostatu:

> pierwszy ktory kupilem nie roznil sie niczym od tego co był

> zamontowany,dopiero po sciagnieciu termostatu okazalo sie ze

> czujnik ktory tam byl wkrecony nie pasował gwintem(mam ten duzy)

> do nowego termostatu wiec przestrzegam tych ktorzy chca

> zmienic a maja wkrecony tam czujnik bo sa dwa rodzaje

> termostatow jest mały i duzy gwint na ten czujnik

ja mam ten sam typ UNO 2000r. to jaki typ termostatu kupić confused.gif

Można to jakoś sprawdzić? Bo muszę wymieniać termostat.Może ktoś podpowie jak zmerzyć temperaturę płynu,bo umnie jet tylko kontrolka angryfire.gif

Pozdro

*********************

UNO 899 2000r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.