WoWo001 Napisano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 W lato było wszystko ok. Wskazówka temp płynu chłodzącego wędrowała w okolice połowy i delikatnie poza połowę skali kiedy stałem w korku. Z nadejściem zimy wkazówka nie osiąga połowy miarki a wręcz jest dużo niżej - ok 80 stopni Auto spala normalne ilości bnzyny ale martwio mnie ten stan. Czy to oznacza uszkodzenie termostatu?? Szczerze mówiąc nie pamiętam żeby wskazówka ta zachowywała się inaczej podczas ostatniej zimy a był wtedy ostry mróz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartol222 Napisano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 zasłoń wlot powietrza kartonem żeby się nie chłodziło za dużo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 mam tak samo po założeniu stożka ale zakryłem stożek i przy okazji chłodnicę i w mieście temperatura rośnie normalnie - na trasie 80max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 > mam tak samo po założeniu stożka > ale zakryłem stożek i przy okazji chłodnicę i w mieście temperatura > rośnie normalnie - na trasie 80max No w mieście też w miarę miarę. Trasa tak jak u Cibie więc skoro spalanie utrzymuje się normalnie wszystko jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 > W lato było wszystko ok. Wskazówka temp płynu chłodzącego wędrowała w > okolice połowy i delikatnie poza połowę skali kiedy stałem w > korku. Z nadejściem zimy wkazówka nie osiąga połowy miarki a > wręcz jest dużo niżej - ok 80 stopni Auto spala normalne > ilości bnzyny ale martwio mnie ten stan. Czy to oznacza > uszkodzenie termostatu?? Szczerze mówiąc nie pamiętam żeby > wskazówka ta zachowywała się inaczej podczas ostatniej zimy a > był wtedy ostry mróz... A moze masz panie za mało płynu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adinek Napisano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Miałem tak samo tamtej zimy. Podczas jazdy wkaźnik pokazywał max 70 stopni, po wymianie termostatu ładnie trzyma 90 stopni w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 > Miałem tak samo tamtej zimy. Podczas jazdy wkaźnik pokazywał max 70 > stopni, po wymianie termostatu ładnie trzyma 90 stopni w trasie. A jak się to miało do działania ogrzewania w aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 > A moze masz panie za mało płynu? Ołyn niedawno uzupełniany ale sprawdzę na wszelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 > Miałem tak samo tamtej zimy. Podczas jazdy wkaźnik pokazywał max 70 > stopni, po wymianie termostatu ładnie trzyma 90 stopni w trasie. Ja znowu przed zmianą termostatu miałem ok 110 st nie więcej, po zmianie trzymał 90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adinek Napisano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2008 > A jak się to miało do działania ogrzewania w aucie? Nie widziałem różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2008 > Nie widziałem różnicy. To jak u mnie. Więc trzeba się będzie jednak zastanowić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zielarz Napisano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2008 > To jak u mnie. Więc trzeba się będzie jednak zastanowić ja mialem takie same objawy jak wy , tyle ze nie grzal mi w kabinie , tzn nagrzalo sie troche ale np z 82 stopni spadalo wtedy do 65 temp silnika i palil duzo.wymienilem termostat i teraz 82 stopnie lapie mi w 8-10 minut od startu z domu jadac do pracy.Stojac w korkach dochodzi do 90-95 max.( mam jeszcze wlozona pianke PE ktora przeslania pol chlodnicy ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 > ja mialem takie same objawy jak wy , tyle ze nie grzal mi w kabinie , > tzn nagrzalo sie troche ale np z 82 stopni spadalo wtedy do 65 > temp silnika i palil duzo.wymienilem termostat i teraz 82 > stopnie lapie mi w 8-10 minut od startu z domu jadac do > pracy.Stojac w korkach dochodzi do 90-95 max.( mam jeszcze > wlozona pianke PE ktora przeslania pol chlodnicy ). kurde czytajac Wasze wypowiedzi dochodze do wniosku ze ja mam chyba termostat do wymiany ja mam ponad pol chlodnicy przykryte i jezdze tylko po miescie a własciwie do pracy czyli 11km w jedna strone i trzyma mi tylko 70stopni a jak wyjezdzam z garazu do pracy to zawsze auto odpale niech sobie popyrka i w tym czasie pale fajke to przekroczy ledwo 50st jade z przerwami na swiatłach ale od niepamietnych czasow(odkad zrobilo sie zimno) nie pamietam kiedy przekroczylo wiecej jak 80stopni(stojac w krotszym korku dochodzi nawet do 90stopni ) czyli mam temostat do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anna2604 Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 hahah dobre u mnie jest to samo czyli wymiana ????????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Zobacz czy jak odpalisz auto i trochę pochodzi czy dolny wąż się nagrzewa od samego początku. Powinno być tak że górny nagrzewa się od samego początku a dolny jest zimny, dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury termostat otwiera przepływ na chłodnicę i dolny wąż robi się ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > Zobacz czy jak odpalisz auto i trochę pochodzi czy dolny wąż się > nagrzewa od samego początku. Powinno być tak że górny nagrzewa > się od samego początku a dolny jest zimny, dopiero po > osiągnięciu odpowiedniej temperatury termostat otwiera przepływ > na chłodnicę i dolny wąż robi się ciepły. Wiec dzisiaj po calej przestanej nocy auta w garazu odpaliłem go i zostawiłem na wolnych obrotach bez zadnego gazowania obserwowałem jak napisałeś wyzej i tak: - najpierw grzeją sie przewody rurowe od nagrzewnicy, - potem zaczyna grzac sie lekko glowny gorny waz łączący termostat z chłodnicą - a na koncu zaczyna sie grzac dolny ale.... temp. 50 stopni załapał po 5 minutach a po 12 minutach dolny waż był juz cieply a wskaznik temp w dalszym ciagu pokazywał 50stopni wiec wsiadłem i pojechałem do mojej trasa okolo 10km z ponad 3/4(jak nie wiecej) przykrytej kartonem chlodnicy i wskazowka pokazala ~70 stopni i ni h**a wiecej zostawiłem go po trasie jeszcze na wolnych obrotach zapalilem fajke na spokojnie i wskazowka lekko powedrowała w gore płyn w chlodnicy w normie wiec to wina termostatu tu fotka wskaznika temp zaraz po zgaszeniu auta: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek74 Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 > Zobacz czy jak odpalisz auto i trochę pochodzi czy dolny wąż się > nagrzewa od samego początku. Powinno być tak że górny nagrzewa > się od samego początku a dolny jest zimny, dopiero po > osiągnięciu odpowiedniej temperatury termostat otwiera przepływ > na chłodnicę i dolny wąż robi się ciepły. A w 1.0 tez tak jest? Bo od termostatu odchodzi tylko jeden waz do chlodnicy, i on sie grzeje od poczatku - ale drugi waz idacy od dolu chlodnicy do silnika grzeje sie prawie tak samo - roznica temperatur to kilka stopni.. A nie powinno byc tak ze gorny waz jest zimny do momentu nagrzania silnika, i wtedy dopiero termostat puszcza cieple na chlodnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 mam to samo w 1.0 i wszystko jest w porządku wystarczy zgasić silnik na 5min aby nie było obiegu wody i spojrzeć na ile stopni przesunie się wskazówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 > A w 1.0 tez tak jest? Bo od termostatu odchodzi tylko jeden waz do > chlodnicy, i on sie grzeje od poczatku - ale drugi waz idacy od > dolu chlodnicy do silnika grzeje sie prawie tak samo - roznica > temperatur to kilka stopni.. > A nie powinno byc tak ze gorny waz jest zimny do momentu nagrzania > silnika, i wtedy dopiero termostat puszcza cieple na chlodnice? IMO dolny pownien być zimny jak jest ciepły to jest przepływ przez chłodnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zielarz Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 tutaj wskazuje na to ze kilku osobom wskazuje taka niska temperature. imo termostaty do wymiany ja tez nie bylem pewnie nczy to termostat w moim uno i do tego mam brazylijska wersje silnika Clip o ktorej mawiano ze jest czesto niedogrzany ale 82 stopnie ( temp przyktorej sie otwiera termostat ) lapie po nie dluzej niz 5 minutach od odpalenia w zimne dni. najwazniejszym objawem termostatu bylo to ze jak stalem na swiatlach to grzaal sie np do max 85 stopni a pozniej jak jechalem bez przystanku powiecmy 5 km to spadalo do 70 stopni i pozniej znowu roslo na postoju! teraz wskazowka sztywno stoii przy 82 i czasami idzie do gory az do 95 stopni. to tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 > tutaj wskazuje na to ze kilku osobom wskazuje taka niska temperature. > imo termostaty do wymiany > najwazniejszym objawem termostatu bylo to ze jak stalem na swiatlach > to grzaal sie np do max 85 stopni a pozniej jak jechalem bez > przystanku powiecmy 5 km to spadalo do 70 stopni i pozniej znowu > roslo na postoju! > teraz wskazowka sztywno stoii przy 82 i czasami idzie do gory az do > 95 stopni. mam identyczne objawy, do tego zapowietrza mi sie nagrzewnica - grzanie w kabinie praktycznie nie istnieje, tyle tylko ze odparuje zamarzniete szyby i to z duzym trudem Zaslonilem pol chlodnicy kartonem, nic to nie dalo. 82 st to godzina 11 na skali (prawie polowa?) U mnie 1/4 skali w czasie jazdy, na postoju rosnie, jak rusze i jade znow spada do 1/4. Spalanie ponizej 7l lpg, sama trasa praktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 > Wiec dzisiaj po calej przestanej nocy auta w garazu odpaliłem go i > zostawiłem na wolnych obrotach bez zadnego gazowania > obserwowałem jak napisałeś wyzej i tak: > - najpierw grzeją sie przewody rurowe od nagrzewnicy, > - potem zaczyna grzac sie lekko glowny gorny waz łączący termostat z > chłodnicą > - a na koncu zaczyna sie grzac dolny ale.... > temp. 50 stopni załapał po 5 minutach a po 12 minutach dolny waż był > juz cieply a wskaznik temp w dalszym ciagu pokazywał 50stopni > wiec wsiadłem i pojechałem do mojej trasa okolo 10km z ponad > 3/4(jak nie wiecej) przykrytej kartonem chlodnicy i wskazowka > pokazala ~70 stopni i ni h**a wiecej zostawiłem go po trasie > jeszcze na wolnych obrotach zapalilem fajke na spokojnie i > wskazowka lekko powedrowała w gore > płyn w chlodnicy w normie wiec to wina termostatu > tu fotka wskaznika temp zaraz po zgaszeniu auta: Ja Ci powiem tak, że z tego co piszesz jak nagrzewają się węże to wygląda na to że termostat jest OK. Wskaźnikiem ja bym tak bardzo się nie sugerował, bo one dziwnie trochę wskazują jak dla mnie. Tam gdzie znajduje się czerwona strzałka to była praktycznie normalna temperatura pracy jeżeli jeździłem po mieście bez korków itp. żółta strzałka to pozycja w której włączał się wentylator. Jeżeli stałem w korku lub wolno jeździłem po mieście to wskazówka oscylowała pomiędzy żółtą a czerwoną strzałką. W baaaardzo upalne dni potrafiła minimalnie wychodzić za żółtą strzałkę, zanim wentylator schładzał chłodnice. Nawet w największy mróz po przejechaniu jakichś 2-3km wskazówka zawsze nie wskazywała mniej niż czerwona strzałka. I tak było zawsze od 14lat. Niech inni wypowiedzą swoją opinie na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 > Ja Ci powiem tak, że z tego co piszesz jak nagrzewają się węże to > wygląda na to że termostat jest OK. Wskaźnikiem ja bym tak > bardzo się nie sugerował, bo one dziwnie trochę wskazują jak dla > mnie. > Tam gdzie znajduje się czerwona strzałka to była praktycznie normalna > temperatura pracy jeżeli jeździłem po mieście bez korków itp. > żółta strzałka to pozycja w której włączał się wentylator. > Jeżeli stałem w korku lub wolno jeździłem po mieście to > wskazówka oscylowała pomiędzy żółtą a czerwoną strzałką. W > baaaardzo upalne dni potrafiła minimalnie wychodzić za żółtą > strzałkę, zanim wentylator schładzał chłodnice. Nawet w > największy mróz po przejechaniu jakichś 2-3km wskazówka zawsze > nie wskazywała mniej niż czerwona strzałka. I tak było zawsze od > 14lat. Niech inni wypowiedzą swoją opinie na ten temat. To spytam sie jeszcze do Twojej wypowiedzi czy masz czymkolwiek przysłoniętą chłodnice czy faktycznie do tej czerwonej kreski wg zał. fotki dochodzi bez przysłoniecia chlodnicy bo u mnie w 899 nieprzysłoniecie chlodnicy oznacza ~50 max 60stopni... teraz mam prawie całą chlodnice przykryta(wrecz całą z dwoma malutkimi okienkami) i tak bardzo wolno sie grzeje ~80 stopni osiaga dobrze po 40 minutach jazdy razem z postajami na swiatłach... czyli jak dla mnie albo jednostka 899 tak dupiato sie nagrzewa albo faktycznie termostat powiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Nie mam niczym przysłoniętej chłodnicy, i nigdy nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 > Nie mam niczym przysłoniętej chłodnicy, i nigdy nie miałem. własnie wrocilem z garazu i jestem swiezo po wymianie termostatu i faktycznie miałem szczelony termostat po wymianie i odpaleniu piwerwszy raz auta(zimnego po nocy) wrocilem zeby stopniowo dolewac plynu do chlodnicy zeby dobrze weszło w cały układ po niecałych 10 minutach mialem juz lekko ponad 60stopni wsiadłem w auto i zrobiłem rundke po osiedlu i faktycznie wskazania temp wachała sie miedzy 80 a 90 stopni bez przysłonietej kartonem chłodnicy (przedtem musialem miec karton...) koszt termostatu 42zł a w aucie odrazu i o wiele szybciej robi sie ciepło przy okazji dodam cos na temat termostatu: pierwszy ktory kupilem nie roznil sie niczym od tego co był zamontowany,dopiero po sciagnieciu termostatu okazalo sie ze czujnik ktory tam byl wkrecony nie pasował gwintem(mam ten duzy) do nowego termostatu wiec przestrzegam tych ktorzy chca zmienic a maja wkrecony tam czujnik bo sa dwa rodzaje termostatow jest mały i duzy gwint na ten czujnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 No to pogratulować. Teraz tylko pozostaje cieszyć się ciepełkiem w aucie i tym, że zaoszczędziło się trochę kasy na mechanika. Szerokości. PS jak już trochę pojeździsz to zrób zdjęcie i zaznacz w jakiej pozycji mniej więcej stoi wskazówka jak osiągnie dobrą temp. bo niedługo chyba będę miał zegarki od SX i chcę sprawdzić czy u mnie dobrze wszystko jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 > No to pogratulować. Teraz tylko pozostaje cieszyć się ciepełkiem w > aucie i tym, że zaoszczędziło się trochę kasy na mechanika. > Szerokości. > PS jak już trochę pojeździsz to zrób zdjęcie i zaznacz w jakiej > pozycji mniej więcej stoi wskazówka jak osiągnie dobrą temp. bo > niedługo chyba będę miał zegarki od SX i chcę sprawdzić czy u > mnie dobrze wszystko jest. spoko dam fotke a jak bedziesz kupował zegarki z sx'a to szukaj z podziałką od 0-180 km to sie zamienimy calym mechanizmem bo ja mam podzialke do 200km a powinienem miec do 180 i mi klamie licznik bo nie pokazuje prawidlowo bo jak by nie patrzec sam mam zegary sx'owe z wersi silnikowej 1.5 takze jak cos daj znac bo znalesc tarcze z mechanizmem osobno to naprawde graniczy z cudem bo tych naprawde ladnych licznikow SX'owych jest malo a jak sa to bardzo drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 > spoko dam fotke a jak bedziesz kupował zegarki z sx'a to szukaj z > podziałką od 0-180 km to sie zamienimy calym mechanizmem bo ja > mam podzialke do 200km a powinienem miec do 180 i mi klamie > licznik bo nie pokazuje prawidlowo bo jak by nie patrzec sam > mam zegary sx'owe z wersi silnikowej 1.5 takze jak cos daj > znac bo znalesc tarcze z mechanizmem osobno to naprawde graniczy > z cudem bo tych naprawde ladnych licznikow SX'owych jest malo > a jak sa to bardzo drogie jeżeli masz odpowiednie giro z tyłu na zegarach to możesz mieć nawet do 300km/h prędkościomierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Chłopaku z nieba mi spadłeś bo moje właśnie będą do 180 a ja mam 1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 > Chłopaku z nieba mi spadłeś bo moje właśnie będą do 180 a ja mam 1.5 Dogadamy sie jak dostaniesz licznik daj znac na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek74 Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > własnie wrocilem z garazu i jestem swiezo po wymianie termostatu i > faktycznie miałem szczelony termostat po wymianie i odpaleniu > piwerwszy raz auta(zimnego po nocy) wrocilem zeby stopniowo > dolewac plynu do chlodnicy zeby dobrze weszło w cały układ po > niecałych 10 minutach mialem juz lekko ponad 60stopni wsiadłem > w auto i zrobiłem rundke po osiedlu i faktycznie wskazania temp > wachała sie miedzy 80 a 90 stopni bez przysłonietej kartonem > chłodnicy (przedtem musialem miec karton...) koszt termostatu > 42zł a w aucie odrazu i o wiele szybciej robi sie ciepło > przy okazji dodam cos na temat termostatu: > pierwszy ktory kupilem nie roznil sie niczym od tego co był > zamontowany,dopiero po sciagnieciu termostatu okazalo sie ze > czujnik ktory tam byl wkrecony nie pasował gwintem(mam ten duzy) > do nowego termostatu wiec przestrzegam tych ktorzy chca > zmienic a maja wkrecony tam czujnik bo sa dwa rodzaje > termostatow jest mały i duzy gwint na ten czujnik No ja potwierdzam - przed a po wymianie termostatu to niebo a ziemia:) Grrzeje sie teraz szybko, odpalam i juz po chwili ok 60stopni, przejechalem trase ok 30 km i temp miedzy 80-90 stopni, ta sama trasa przed wymiana - 60-70 stopni. Po wymianie termostatu: uruchamiam silnik, waz od termostatu sie NIE grzeje az do momentu ok 80 paru stopni, wtedy puszcza termostat i waz robi sie szybko cieply (gorny waz). przed wymiana - waz stopniowo robil sie cieply od razu z rozgrzewaniem sie silnika. Silnik 1.0 wiec nie ma zadnego czujnika w termostacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > PS jak już trochę pojeździsz to zrób zdjęcie i zaznacz w jakiej > pozycji mniej więcej stoi wskazówka jak osiągnie dobrą temp. bo > niedługo chyba będę miał zegarki od SX i chcę sprawdzić czy u > mnie dobrze wszystko jest. Tak jak obiecałem Temp podczas jazdy z domu do pracy ~11km: Tu na postoju: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > Tak jak obiecałem > Temp podczas jazdy z domu do pracy ~11km: > Tu na postoju: Dziękuję bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 To ja się podepnę. Dzisiaj mróz jak diabli, wiem, ale wracałem Uniakiem zakopianką i za ciepło nie było. Wogóle odkąd spadł śnieg, to muszę cały czas jeżdzić na wentylatorze na maxa i wcale gorąco nie jest. Nieby temperatura węża od nagrzewnicy jest taka sama jak głównego od chłodnicy, ale mimo to wydaje mi się, że kiedyś było w Uniaczku cieplej. A! I jeszcze jak dzisiaj na ciepłym chciałem zobaczyć ilość płyny, to mi go troszkę wywaliło, czy to normalne? Myślicie, że zmiana termostatu podniesie mi temperaturę w środku? Idę sprawdzić poziom płynu jeszcze raz...:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 płyn sprawdza sie na zimnym silniku jak masz gorący i odkrecisz to mozesz sie poparzyc bo płyn może się zacząc gotować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 > To ja się podepnę. Dzisiaj mróz jak diabli, wiem, ale wracałem > Uniakiem zakopianką i za ciepło nie było. Wogóle odkąd spadł > śnieg, to muszę cały czas jeżdzić na wentylatorze na maxa i > wcale gorąco nie jest. Nieby temperatura węża od nagrzewnicy > jest taka sama jak głównego od chłodnicy, ale mimo to wydaje mi > się, że kiedyś było w Uniaczku cieplej. A! I jeszcze jak dzisiaj > na ciepłym chciałem zobaczyć ilość płyny, to mi go troszkę > wywaliło, czy to normalne? Myślicie, że zmiana termostatu > podniesie mi temperaturę w środku? Idę sprawdzić poziom płynu > jeszcze raz...:-) nawet na korku masz narysowana "pare" czyli odbierac to mozna w taki sposob ze mozna sie popazyc, wiadomo jak sie zagrzeje to weze robia sie twarde co oznacza ze jakies cisnienie sie wytworzylo w ukladzie i podczas odkrecenia moze buchnąć w skrocie napisze tak: zapal zimne auto jezeli po ilus minutach zacznie Ci sie grzac gorny waz z chlodnicy idacy do termostatu to masz do wymiany termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 Płyn sprawdzaj tylko na zimnym silniku bo się poparzysz!!! Myślę że wymiana termostatu pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 Dobra, odpowietrzałem ....prawię godzinę! Ciągle z odpowietrznika coś tam leciało. Uzupełniłem płyn (na zimnym ;-)) zrobiłem jazdę próbną i jak dla mnie to kicha. Czy ktoś może potwierdzić, że dzisiaj przy -15 stopniach!! silnikiem 899 miał gorąco w Uniaku? Ja dzisiaj cały czas jeździłem na dwójce na wentylatorze i było sredniawo. Jeżeli ktoś miał gorąco bez zakrywania chłodnicy, to jutro ide po termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 .....Ja dzisiaj cały czas jeździłem na > dwójce na wentylatorze i było sredniawo. Jeżeli ktoś miał gorąco > bez zakrywania chłodnicy, to jutro ide po termostat Na 2 biegu przy ogrzewaniu co prawda leci ciepłe powietrze ale nie tak samo ciepłe jak na 1 biegu.. lepiej jak dmuchawa chodzi na 1 biegu - mniej dmucha ale cieplej kwestia przyzwyczajenia do (kiepskiego) ogrzewania w uno.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 Chyba jedyna rada na naprawdę dobre ogrzewanie, to tak jak zrobił Drupi, włożenie całego zespołu nagrzewnicy od Palio/Siena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Chciałem coś potwierdzić. Czyli jak nagrzewa mi się jako pierwszy dolotwy wąż od nagrzewnicy, to znaczy, że termostat jest do wymiany? Bo u mnie jest tak: 1. Nagrzewa się wąż idący od termostatu do nagrzewnicy. 2. Nagrzewa się wylotowy z nagrzewnicy. 3. Dolotowy z chłodnicy zaczyna sią robić gorący. 4. I potem nagrzewa się ten na samym dole. 5. Włącza się wentylator. Czy jest OK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > Chciałem coś potwierdzić. > Czyli jak nagrzewa mi się jako pierwszy dolotwy wąż od nagrzewnicy, > to znaczy, że termostat jest do wymiany? > Bo u mnie jest tak: > 1. Nagrzewa się wąż idący od termostatu do nagrzewnicy. > 2. Nagrzewa się wylotowy z nagrzewnicy. > 3. Dolotowy z chłodnicy zaczyna sią robić gorący. > 4. I potem nagrzewa się ten na samym dole. -moj sie lekko grzeje > 5. Włącza się wentylator. - moj wentylator skonczyl sie wlaczac jak wymienilem termostat bo trzyma teraz temp miedzy85-91*C > Czy jest OK? -czyli masz tak samo jak ja przed wymiana termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Kurde jak to napisałeś to się teraz zastanawiam czy mój termostat jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > Kurde jak to napisałeś to się teraz zastanawiam czy mój termostat > jest ok. Je też już zgłupiałem. W sumie, to nie wiem co by świadczyło, że termostat padł. Wskaźnika niestety nie mam:( Dzisiaj jak jechałem przy -6, a nie jak wczoraj przy -13, to było całkiem cieplutko, rzekłbym OK. Chyba się jeszcze wstrzymam i po obserwuje. A tak z ciekawości, to jak zmieniłeś termostat, to już ten wąż dolotowy do nagrzewnicy nie nagrzewa się jako pierwszy? Gdzieś tu taki komontarz kogoś widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 To może ja jeszcze raz napiszę jak jest u mnie. Odpalam auto i po przejechaniu jakiegoś kilometra zaczyna już dmuchać letnie powietrze. Wskazówka dość szybko się podnosi. Górny wąż do chłodnicy robi się powoli ciepły ale już praktycznie od samego początku, dolny jest zimny, chłodnica też jest zimna. Węże do nagrzewnicy nie wiem, bo ciężko tam dojść, ale mam tam wstawiony trójnik na reduktor od gazu no i reduktor też od samego początku robi się ciepły, z tego wniosek że nagrzewnica grzeje od początku. Silnik osiąga temp. taką jak podałem wcześniej, powietrze leci już lekko cieplejsze, ale nie jest ono ciepłe mocno a już na pewno nie bardzo ciepłe. I tak cały czas jak bardzo bym nie nagrzał auta, nawet jak wentylator już się włączy to i tak powietrze z wentylatora nie będzie mocno ciepłe. Nie wiem może jakiś wpływ ma to że wlewałem do chłodnicy środek uszczelniający (takie wiórki aluminiowe, czy tak ołowiane sam nie wiem) i może one trochę zmniejszyły przepływ w nagrzewnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario64 Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Podpinam sie i mówie conieco!!!!! UNA nie grzeją!!!!tam w orginale niema upału. Temat był przerabiany rok temu i znalazł sie jeden gość coto podpioł elektryczną pompe od jakiegoś merola czy BMW w obwód nagrzewnicy i to dopiero dało efekt. Proponuje jak bez przerabiania to zakupić ciepłe ubranie. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > Podpinam sie i mówie conieco!!!!! > UNA nie grzeją!!!!tam w orginale niema upału. > Temat był przerabiany rok temu i znalazł sie jeden gość coto > podpioł elektryczną pompe od jakiegoś merola czy BMW w obwód > nagrzewnicy i to dopiero dało efekt. > Proponuje jak bez przerabiania to zakupić ciepłe ubranie. > Pozdrawiam! pompka dała większy przepływ wody - jeżeli termostat w d00pie to płynie płyn na chłodnice, zamaiast w całości prawie do nagrzewnicy ew. zawór nagrzewnicy nie otwiera na max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturobielsko Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > Podpinam sie i mówie conieco!!!!! > UNA nie grzeją!!!!tam w orginale niema upału. > Temat był przerabiany rok temu i znalazł sie jeden gość coto > podpioł elektryczną pompe od jakiegoś merola czy BMW w obwód > nagrzewnicy i to dopiero dało efekt. > Proponuje jak bez przerabiania to zakupić ciepłe ubranie. > Pozdrawiam co nie grzeją?jak nie grzeją!u mnie zepsuł się zawór nagrzewnicy i trzeba szyby otwierać bo za gorąco grzeje na maxa po jakichś 4-5km i nie można tego zmienić pokrętłem.termostat zmieniałem pół roku temu.nie chce mi sie tego naprawiać ze względu na trudny dostęp do tegoż zaworu więc założyłem zawór kulowy w komorze silnika i na lato po prostu zamykam ogrzewanie całkowicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > Podpinam sie i mówie conieco!!!!! > UNA nie grzeją!!!!tam w orginale niema upału. > Temat był przerabiany rok temu i znalazł sie jeden gość coto > podpioł elektryczną pompe od jakiegoś merola czy BMW w obwód > nagrzewnicy i to dopiero dało efekt. > Proponuje jak bez przerabiania to zakupić ciepłe ubranie. > Pozdrawiam! Chłopie, to, że masz układ ogrzewania do naprawy nie oznacza, ze reszta też tak ma mieć Jakoś u mnie w Uniaku ogrzewanie działa całkiem sprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pio74 Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > własnie wrocilem z garazu i jestem swiezo po wymianie termostatu i > faktycznie miałem szczelony termostat po wymianie i odpaleniu > piwerwszy raz auta(zimnego po nocy) wrocilem zeby stopniowo > dolewac plynu do chlodnicy zeby dobrze weszło w cały układ po > niecałych 10 minutach mialem juz lekko ponad 60stopni wsiadłem > chłodnicy (przedtem musialem miec karton...) koszt termostatu > 42zł a w aucie odrazu i o wiele szybciej robi sie ciepło > przy okazji dodam cos na temat termostatu: > pierwszy ktory kupilem nie roznil sie niczym od tego co był > zamontowany,dopiero po sciagnieciu termostatu okazalo sie ze > czujnik ktory tam byl wkrecony nie pasował gwintem(mam ten duzy) > do nowego termostatu wiec przestrzegam tych ktorzy chca > zmienic a maja wkrecony tam czujnik bo sa dwa rodzaje > termostatow jest mały i duzy gwint na ten czujnik ja mam ten sam typ UNO 2000r. to jaki typ termostatu kupić Można to jakoś sprawdzić? Bo muszę wymieniać termostat.Może ktoś podpowie jak zmerzyć temperaturę płynu,bo umnie jet tylko kontrolka Pozdro ********************* UNO 899 2000r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.