Skocz do zawartości

[F] ustawienie swiatel - potrzeba wyzej, a sie nie da


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

hej. czy jest jakas inna mozliwosc ustawienia swiatla, niz tym pokretlem na elektrycznym regulatorze wysokosci? bo jak podkrece tym pokretlem na maxa (swiatlo prawe jest i tak nizej od lewego), to jak w kabinie regulatorem obnize swiatla na maxa, a potem ustawie najwyzej, to regulator w prawej lampie kreci sie i kreci :/ wiec musze miec troche odkrecone zeby to poziomowanie z kabiny dzialalo.

i jeszcze jedno pytanie, czy blad 44 (sonda lambda - uboga mieszanka) oznacza koniec lambdy? blad ten wyskakuje jak chwile silnik pochodzi na benzynie, oczywiscie na gazie tego nie ma smile.gif odlaczylem akumulator, i zobacze jutro czy nadal bedzie sie pojawial.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej. czy jest jakas inna mozliwosc ustawienia swiatla, niz tym

> pokretlem na elektrycznym regulatorze wysokosci? bo jak podkrece

> tym pokretlem na maxa (swiatlo prawe jest i tak nizej od

> lewego), to jak w kabinie regulatorem obnize swiatla na maxa, a

> potem ustawie najwyzej, to regulator w prawej lampie kreci sie i

> kreci :/ wiec musze miec troche odkrecone zeby to poziomowanie z

> kabiny dzialalo.

przeczytałem powyższe 2x

nic nie rozumiem :-D

> i jeszcze jedno pytanie, czy blad 44 (sonda lambda - uboga mieszanka)

> oznacza koniec lambdy? blad ten wyskakuje jak chwile silnik

> pochodzi na benzynie, oczywiscie na gazie tego nie ma

> odlaczylem akumulator, i zobacze jutro czy nadal bedzie sie

> pojawial.

miernik w łapę i mierz sondę

ja bym jej nie skreślał tak od razu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, tak myslalem ze zakrecilem na maksa hehe smile.gif

no wiec od poczatku:

lampa prawa (patrzac od srodka auta, tzn. ta od pobocza) swieci nizej niz lewa. postanowilem to naprawic, i zaczalem krecic tym pokretlem na elektrycznym regulatorze polozenia (ten przy lampie). udalo sie troche podniesc promien swiatla, ale i tak jest nizej niz w drugiej lampie, a poza tym, jak jest podkrecone tak, zeby lampa swiecila jak najwyzej, to podczas obnizania i nastepnie podnoszenia promienia swiatla regulatorem w kabinie, silnik w prawej lampie nie przestaje sie krecic (tzn. podnosi promien swiatla do gory, po czym sie nie wylacza). i w zwiazku z tym, tym pokretlem na tym silniku musialem troche obnizyc promiec swiatla, zeby silnik sie wylaczal.

no i pojawia sie pytanie, czy mozna jakos inaczej podniesc promien swiatla.

mam nadzieje ze tym razem wyszlo mi to troche lepiej hehe smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurde, tak myslalem ze zakrecilem na maksa hehe

> no wiec od poczatku:

> lampa prawa (patrzac od srodka auta, tzn. ta od pobocza) swieci nizej

> niz lewa. postanowilem to naprawic, i zaczalem krecic tym

> pokretlem na elektrycznym regulatorze polozenia (ten przy

> lampie). udalo sie troche podniesc promien swiatla, ale i tak

> jest nizej niz w drugiej lampie, a poza tym, jak jest podkrecone

> tak, zeby lampa swiecila jak najwyzej, to podczas obnizania i

> nastepnie podnoszenia promienia swiatla regulatorem w kabinie,

> silnik w prawej lampie nie przestaje sie krecic (tzn. podnosi

> promien swiatla do gory, po czym sie nie wylacza). i w zwiazku z

> tym, tym pokretlem na tym silniku musialem troche obnizyc

> promiec swiatla, zeby silnik sie wylaczal.

> no i pojawia sie pytanie, czy mozna jakos inaczej podniesc promien

> swiatla.

> mam nadzieje ze tym razem wyszlo mi to troche lepiej hehe

ręcznie ustawiaj jak masz na pozycji 0. u mnie w byłej astrze jeden z reflektorów tez tak długo się podnosił. ale wina najprawdopodobniej była tego ze ta lampę miałem nie oryginalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ręcznie ustawiaj jak masz na pozycji 0. u mnie w byłej astrze jeden z

> reflektorów tez tak długo się podnosił. ale wina

> najprawdopodobniej była tego ze ta lampę miałem nie oryginalna.

oczywiscie tak robie, ale jak w kabinie obnize swiatla (ustawie np. na 1) a potem spowrotem podniose, to silnik w prawej lampie sie nie wylacza (jezeli pokretlem podniose swiatlo na max).

poza tym i tak nie udaje mi sie podniesc swiatala na tyle wysoko, zeby bylo rowno z druga lampa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stacyjka przekręcona, silnik obojętnie, bylebyś czujnika nie

> odłączał. Wbij się w kabel, albo uszczelkę wtyczki.

Nie wbijalem sie w kabel, tylko podlaczylem sie pod kabel, ktory idzie do centralki LPG (bo odlaczylem go przy samej centralce), ale to chyba nie ma znaczenia. Napiecie wynosilo 0,69V przy zamknietej przepustnicy, i 4,50V przy otwartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> idealnie byłoby gdyby doszło do okolic 5V...

> może przepustnica nie otwiera się do końca?

a tego to juz nie wiem smile.gif Orochimaru kazal sprawdzic, to sprawdzilem smile.gif ale nie wiem jaki plynie z tego wniosek smile.gif

edit:

bardziej przepustnicy zamknac sie nie da, przy delikatnym otwieraniu napiecie rosnie. jaki z tego plynie wniosek? ze czujnik polozenia przepustnicy do wymiany?

a co z tym ustawieniem swiatel? jest jakas mozliwosc? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim pójdziesz do sklepu po nowy czujnik sprawdź czy nikt nie grzebał przy wkręcie ograniczającym zamknięcie przepustnicy.

Jeśli masz szczelinomierz to zmierz szczelinę między przepustnicą i jej obudową (w stanie zamkniętym). Możesz też spróbować (ale tylko testowo) wykręcić trochę ten wkręt, żeby napięcie na TPS-ie opadło.

Zapamiętaj tylko o ile go obracasz, żeby ew. można było ustawić go w poprzednim położeniu. Zamknięta przepustnica nie może dotykać ścianek gardzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim pójdziesz do sklepu po nowy czujnik sprawdź czy nikt nie

> grzebał przy wkręcie ograniczającym zamknięcie przepustnicy.

> Jeśli masz szczelinomierz to zmierz szczelinę między przepustnicą i

> jej obudową (w stanie zamkniętym). Możesz też spróbować (ale

> tylko testowo) wykręcić trochę ten wkręt, żeby napięcie na

> TPS-ie opadło.

> Zapamiętaj tylko o ile go obracasz, żeby ew. można było ustawić go w

> poprzednim położeniu. Zamknięta przepustnica nie może dotykać

> ścianek gardzieli.

Wczoraj potrzymalem troche silnik na wolnych obrotach na PB, i bledu nie bylo, dzisiaj jeszcze to sprawdze.

Teraz narazie nie mam czasu, zeby rozbierac przepustnice:) Mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby.

Bardziej martwia mnie swiatla, bo prawe swieci naprawde blisko frown.gif Nie mam pomyslu jak podniesc promien swiatla. Chyba odlacze wtyczke od elektrycznego regulatora, i podrece na maksa, ale to i tak bedzie nizej niz drugie swiatlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety musze o sobie przypomniec

hmm jak juz koledzy napisali troche za wysokie napiecie przy zamknietej przepustnicy.

masz moze mid-a? czy jestes w stanie stwierdzic czy jak hamujesz silnikiem (na benie) odcina

Ci paliwo?

Wiedzielibysmy chociaz czy to napiecie to dla ECM zamknieta czy juz otwarta przepustnica.

Sama sonde lambda tez sprawdz. Ja mialem tak samo, na jalowych dostawalem blad 44.

Za jednym razem byla to uszkodzona grzalka sondy (ktorej u Ciebie brak 270751858-jezyk.gif)

a za drugim razem uszczelka pod kolektorem dolotowym - zacigal lewe powietrze

za przeplywomierzem i sonda dawala blad grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sondy, to ostatnio mialem wymieniana uszczelke pod miska, i moze zle dokrecili kolektor? Bo jak jade ze stala predkoscia przy ok 3 tys. obrotow, to slysze jak mi drza te rury, i moze zaciaga lewe powietrze.

W wolnej chwili sciagne przepustnice i obejrze to.

A co do lampy, to moja mama ostatnio delikatnie wjechala komus w tylek (ach te kobiety smile.gif ), i po tym lampa zle swieci. Oczywiscie ulamal sie jeden plastik (ten z boku, od grila, taki zakrecony), ale przykleilem go, i lampa trzyma sie dobrze. Podejrzewam ze moze cos w srodku sie urwalo, bo jak lapie za wtyczke od zarowki, to moge podniesc promien swiatla (ale w sumie w drugiej lampie jest podobnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.