Skocz do zawartości

astra F 1.4 MPI 82 KM... co to za silnik? pchac sie w to?


62545tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jako, ze astra F 1.4 8V 60 KM:) spisuje sie idealnie;) i nadarza sie okazja kupienia astry (dla serce.gif) F sedan 1.4 MPI 82 kuce od 1 wlasciciela, bezwypadkowa z 1998 roku skladam zapytanie o silnik tej asterki...co to jest za wynalazek?

jest na sali ktos z takim autkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> jako, ze astra F 1.4 8V 60 KM:) spisuje sie idealnie;) i nadarza sie

> okazja kupienia astry (dla ) F sedan 1.4 MPI 82 kuce od 1

> wlasciciela, bezwypadkowa z 1998 roku skladam zapytanie o silnik

> tej asterki...co to jest za wynalazek?

> jest na sali ktos z takim autkiem?

bardzo waytogo.gif silnik

sa na forum ludzie (m.in graf chyba) którzy nim nalatali +350kkm i nawet oleju jeszcze nie bierze

c14se

8v tlye, ze wielopunktowy wtrysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plusy:

wiecej mocy niż 1,4 i 1,6 (na mono wtrysku)

brak ERG (wiadomo czego nie ma to sie nie zepsuje)

łatwość napraw taka jak dla reszty 8v

dobrze toleruje LPG 2 gen

minusy

wieksze straty na mocy na lpg niż z mono wtryskem

mimo wiekszej mocy niz 1,6 ma mniejszy moment i

przy wiekszych obrotach - czyli wiecej pali

posiadam i jest ok ale silnik zaczyna lepiej ciągnąć jak ma wiecej niż 3000obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj przy jeździe w trasie z obciążeniem 3+bagażnik spala 6-6,5l/100

> przy prędkości średniej 100

> W mieście w ziemie ok 8l/100

czy w miescie czy na trasie pali zawsze około 7,5-8,5 LPG nie potrafie zejść niżej, pb uzywam tylko do startu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tej asterki...co to jest za wynalazek?

> jest na sali ktos z takim autkiem?

Bardzo dobry silniczek. Moc jak na takie autko jest wystarczająca.

Mam nalatane ponad 350 kkm i cały czas leję olej 5W/50, bo nie ma póki co potrzeby zmieniać na inny. Dolewam co prawda z literek na 15 kkm, ale nic to w porównaniu do niektórych opisywanych na kąciku egz.

Spalanie w trasie 2-3 os. + bagaż, jazda w granicach 100-120 km/h oscyluje do dzisiaj do 6 l/100 km tzn. czasem 5.7, czasem 5.9 bo zawsze dojdzie coś w mieście. Załóż, że będzie to 6-6.5 l/100 km.

Od nowości pali zawsze od dotknięcia. Mróz, nie mróz - zawsze za pierwszym razem. Przez cały okres eksploatacji mam dopiero drugi (tak) kpl. przewodów wysokiego napięcia, drugi termostat, pompę wody daję zawsze nową co drugą wymianę rozrządu.

I tak sobie pomykam Asterką do dzisiaj. Silniczek to najmocniejsza część mojego autka. Prosty i tani w obsłudze (bo nic przy nim nie było ekstra robione).

Pewnie i egzemplarz b. dobry. Jak masz możliwość kupić w dobrym stanie, to bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj przy jeździe w trasie z obciążeniem 3+bagażnik spala 6-6,5l/100

> przy prędkości średniej 100

Coś kolego nas czarujesz. Aby mieć w Polsce prędkość średnią 100 km/h, trzeba deptać ile fabryka dała, a wtedy pali ponad 9 l/100 km.

Moż miałeś na myśli - jadąc z prędkością około 100 km/h..., to wtedy spali nie więcej niż 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astra F 1.4 8V... jak jezdze sobie ekonomicznie;) autostradka do wroclawia tak srednio licznikowe 120-130.... to tez zmieszcze sie w 6....

dlatego ciekaw jestem jak to jest z tym snilnikiem 82 kuce, do swojej F przez 100 kkm jeszcze nic nie dolozylem .... po za ostatnia czescia tlumika.... i swiecami po 60 kkm a tak to wszystko jeszcze fabryczne;) leje paliwko i jezdze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam ten silniczek. Praktycznie przy nim nic nie robiłem przez 50tyś i na razie się nie zapowiada na jakieś remonty. Robiłem tylko alternator dwa razy ale do silnika to ciężko go zaliczyć smile.gif Mam autko z klimą i silniczek daje radę. Co prawda czuć delikatny ubytek mocy przy załączeniu klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobry silniczek. Moc jak na takie autko jest wystarczająca.

> I tak sobie pomykam Asterką do dzisiaj. Silniczek to najmocniejsza

> część mojego autka.

Potwierdzam w 100%. Miałem przyjemnośc jeździć autkiem kolegi graf'a. Mam wrażenie że pokręcił licznik o 200000... do przodu grinser006.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś kolego nas czarujesz. Aby mieć w Polsce prędkość średnią 100

Dlaczego sie dziwisz ? Wbrew pozorom Sa odcinki dróg w Polsce gdzie prędkość średnia 100 km/h przed dłuższy czas nie jest problemem utrzymywać. ( chocwcale w swoim poście niepisałem że tą predkość mierzyłem w Polsce nono.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> c14se

> 8v tlye, ze wielopunktowy wtrysk

Fajny silnik (jak na tą pojemność) - chyba odpowiednik dla 1.6 Si czyli też wielopunkt (tyle że 100kucy).

Ogólnie jednak wyjdzie prawie na to samo jak przy zakupie np. X16SZR... ten 2gi może troszke momentem nadrabia (?)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego sie dziwisz ? Wbrew pozorom Sa odcinki dróg w Polsce gdzie

> prędkość średnia 100 km/h przed dłuższy czas nie jest problemem

> utrzymywać. ( chocwcale w swoim poście niepisałem że tą predkość

> mierzyłem w Polsce )

Widzę że nadal mylisz pojęcia prędkość średnia, a chwilowa.

Wybacz ale średnią prędkość 100km/h nie jesteś w stanie uzyskać (no chyba że na niemieckich autobanach ale i tam będzie to trudne.

Uwierz mam zamontowanego MID-a i nawet na trasie wynik ok 70 km/h uznawany jest za wyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę że nadal mylisz pojęcia prędkość średnia, a chwilowa.

> Wybacz ale średnią prędkość 100km/h nie jesteś w stanie uzyskać (no

Nie chce robić spamu, ale chyba nie jest trudnym policzyc że jadąc odcinek autostrady długości ok 100 km, ( np A4 Opole -Wrocław- Wądroże Wielkie) z prędkością 100-110 własnie w celu sprawdenie ilośći spalania wychodzi średnie zużycie, oczywiście z pewną tolerancją bo bez komputera i aparatów pomiarowych mierzących spalanie wartość jest przybliżona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> astra F 1.4 8V... jak jezdze sobie ekonomicznie;) autostradka do

> wroclawia tak srednio licznikowe 120-130.... to tez zmieszcze

> sie w 6....

> dlatego ciekaw jestem jak to jest z tym snilnikiem 82 kuce, do swojej

> F przez 100 kkm jeszcze nic nie dolozylem .... po za ostatnia

> czescia tlumika.... i swiecami po 60 kkm a tak to wszystko

> jeszcze fabryczne;) leje paliwko i jezdze....

Witam:) Jak zauważam, opinie Kącikowiczów są w dużej mierze pozytywne. Ze swej strony mogę tylko dodać, że mój egzemplarz przeżył bezproblemowo dwie wakacyjne wycieczki na Sycylię - mogę śmiało polecić wink.gif

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

jesli szukasz auta do miasta i sporadyczne wycieczki to polecam.

ja natomiast mam mały niedosyt jak jeżdzę na wakacje, troszkę mocy brakuje. Poruszałem się też Astra 1,6 8V i szczerze mówiąć wolałbym ten silniczek. Mniej koni ale lepszy moment i jak dla mnie bardziej mi to pasuje.

Aczkolwiek silnik jak narazie bezawarii, tylko wymiana oleju i czynności serwisowe.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam.

> jesli szukasz auta do miasta i sporadyczne wycieczki to polecam.

> ja natomiast mam mały niedosyt jak jeżdzę na wakacje, troszkę mocy

> brakuje.

A na jakiej benzynie jeździsz?

Ja od dwóch lat, po przestawieniu korektora oktanowego, jeżdżę na 98 i sobie chwalę. U mnie jest różnica, jeździ trochę żwawiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na jakiej benzynie jeździsz?

> Ja od dwóch lat, po przestawieniu korektora oktanowego, jeżdżę na 98

> i sobie chwalę. U mnie jest różnica, jeździ trochę żwawiej.

Cześć.

Poruszyłeś ciekawy temat.

Ja również tankuję tylko 98, ale... jak przestawię korektor na 98 to auto mi się zauważalnie "osłabia" niewiem.gif

Jeszcze kilka słów o 95: próbowałem wrócić do "oszczedności"... ale jednak różnica jest spora i wolę dołożyć te kilka zł i cieszyć się z jazdy.

I nie jestem pewien, ale mógłbym ostrożnie wysnuć teorię iż tankowanie 98 jest ekonomicznie bardziej uzasadnione hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na jakiej benzynie jeździsz?

> Ja od dwóch lat, po przestawieniu korektora oktanowego, jeżdżę na 98

> i sobie chwalę. U mnie jest różnica, jeździ trochę żwawiej.

cały czas leje 98 ale większość jeżdze na gazie.

Natomiast naprawdę przy załadowaniu auta rodzinką czuć spadek szczególnie przy większych górkach.

No i troszkę mocy do wyprzedzania brakuje, aczkolwiek latem na autobanie licznikowe 190km/h udało się zrobić smile.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> Poruszyłeś ciekawy temat.

> Ja również tankuję tylko 98, ale... jak przestawię korektor na 98 to

> auto mi się zauważalnie "osłabia"

Czyli warto z tematem powalczyć.

U mnie korektor na (chyba 93, nie wiem, bo nie jest opisane) i zalana 95 jeździ wyraźnie gorzej, niż korektor na 98 i paliwo 98.

Może parametry samego korektora "siadają" po czasie i ustawienia się rozjeżdżają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli warto z tematem powalczyć.

> U mnie korektor na (chyba 93, nie wiem, bo nie jest opisane) i zalana

> 95 jeździ wyraźnie gorzej, niż korektor na 98 i paliwo 98.

kurcze jutro przestawie kolektor na 95 może odczuje przyrost mocy smile.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> jako, ze astra F 1.4 8V 60 KM:) spisuje sie idealnie;) i nadarza sie

> okazja kupienia astry (dla ) F sedan 1.4 MPI 82 kuce od 1

> wlasciciela, bezwypadkowa z 1998 roku skladam zapytanie o silnik

> tej asterki...co to jest za wynalazek?

> jest na sali ktos z takim autkiem?

Witaj

Posiadalem kiedyś taką astrę C14SE sedana ponad 3 lata a wcześniej miał ją mój ojciec przez 5 lat. Ogólnie w naszym posiadaniu od 45 tys km przebiegu to 172 tys km. Autko było z 1996 roku.

Silniczek całkiem fajny, duuuzo lepiej jedzie niż 1.4 60KM i wg mnie całkiem podobnie do 1.6 75KM. Wg moich obserwacji palil też ciut więcej niż wspomniane 1.6 75KM. Moja astra miała klimę i czuć było duży spadek mocy przy jeździe na klimie, w 4 osoby na LPG i z klimą to ruszała czasami jak wóz drabiniasty ale pewnie z 1.6 jest podobnie.

Silniki nieźle się gazują jednak zakładając II generację tracimy wszystko co dawał na benzynie ten wielopunktowy wtrysk. Ja teraz gdybym miał wybierać wolałbym 1.6 75KM.

Inna sprawa to sprawdź co to konkretnie za auto bo w 1998 roku silników C14SE już dawno nie montowano w astrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w mieście - nie mogłem zejść poniżej 8,5 l - w przeważającej części tylko krótkie trasy 6-8 km.Jeżdżąc dynamicznie po mieście - dochodziło do 9,5 l.

Trzeba mocno wcisnąć gaz aby żwawo ruszył - niestety słaba wartość momentu dynamicznego robi swoje.

Natomiast bardzo pozytywne spalanie przy jeździe w trasie.Rzadko kiedy przekracza 7l/100km.

Raz jadąc z W-wy do Gdańska przy pustej szosie - spalił ok 6 l przy prędkości przelotowej 110 -120 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie w mieście - nie mogłem zejść poniżej 8,5 l - w przeważającej

> części tylko krótkie trasy 6-8 km.Jeżdżąc dynamicznie po mieście

> - dochodziło do 9,5 l.

> Trzeba mocno wcisnąć gaz aby żwawo ruszył - niestety słaba wartość

> momentu dynamicznego robi swoje.

> Natomiast bardzo pozytywne spalanie przy jeździe w trasie.Rzadko

> kiedy przekracza 7l/100km.

> Raz jadąc z W-wy do Gdańska przy pustej szosie - spalił ok 6 l przy

> prędkości przelotowej 110 -120 km/h.

U mnie na LPG II generacji palił około 8-9 w trasie i 10-11 w mieście, a zanim założyłem gaz to palił w trasie około 6-6,5 litra beznyny i max 9 w miescie.

Acha, wydaje mi się, ze głośno w środku przy prędkościach od 110-120 w górę, chociaż może to już nie kwestia silnika tylko ogólnie eFki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja również tankuję tylko 98, ale... jak przestawię korektor na 98 to

> auto mi się zauważalnie "osłabia"

ten korektor to zwykły opornik

po przestawieniu na 98 dokonujesz wyprzedzenia zapłonu i auto musi lepiej jeździć.

Jeśli tak nie jest, to sprawdź zwykłym omomierzem jaką masz rezystancję dla 98 oktan.

U mnie była przerwa na 98 (rezystancja nieskończoność) - sterownik natrafiając na nieznaną wartość rezystancji przerzuca się w tryb serwisowy (jak dla Check Engine) - jeździ na asekuracyjnych ustawieniach - stąd spadek osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.