konradek Napisano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 > Właśnie tą firmę biorę pod uwagę Instalując u nich pamiętaj o reduktorze i niech od razu podegną Ci pływak w butli - mi wchodzi 30 litrów na 44 - trochę za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 Nie no, 30 litrów to by mi chyba na 200km starczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 > Stag 300 - Bluelpg Legionowo - cena 2000; jedyna wada włożyli > reduktor Alaska, wprawdzie nie mam zastrzeżeń, ale w internecie > jest opinia, że powinien być włożony mocniejszy, np. Arctic. > Gdybyś tam montował - przypilnuj reduktora!!! Często daje się większy, bo te mniejsze nie wyrabiają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 > Często daje się większy, bo te mniejsze nie wyrabiają. Wiadomo U mnie to powinien być taki koło 140kW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 słowo się rzekło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > słowo się rzekło Ładnie. Ale i tak Ci dowód mogą zabrać niestety (brak samopoziomowania, spryskiwaczy i co najważniejsze, homologacji). Ciekawe czy jest jakaś firma, co montuje to tak jak fabryka (wszystkie wymienione elementy, nie tylko lampy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Ładnie. Ale i tak Ci dowód mogą zabrać niestety (brak > samopoziomowania, spryskiwaczy i co najważniejsze, homologacji). > Ciekawe czy jest jakaś firma, co montuje to tak jak fabryka > (wszystkie wymienione elementy, nie tylko lampy). Policja nawet tego nei zauwazy... to nei golf Pomysla, ze to seria. Ale jak mowilem wczesniej mam nadzieje, ze jednak sie dopatrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Policja nawet tego nei zauwazy... to nei golf Pomysla, ze to seria. > Ale jak mowilem wczesniej mam nadzieje, ze jednak sie dopatrza. A gdyby tak do Lacetti wsadzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > słowo się rzekło teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > A gdyby tak do Lacetti wsadzić? Tez sie nie zorientuja. IMHO skupiaja sie na starych trupach a nie na nowych samochodach. Tylko po co to wstawiac jak nic nie ulepsza a nawet pogorsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Tez sie nie zorientuja. IMHO skupiaja sie na starych trupach a nie na > nowych samochodach. Tylko po co to wstawiac jak nic nie ulepsza > a nawet pogorsza. No wiesz... Żeby być cool. A na poważnie - bo się rzadziej będą żarówki przepalać a wymiana w Lacetti jest uciążliwa i wkurzająca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > No wiesz... Żeby być cool. > A na poważnie - bo się rzadziej będą żarówki przepalać a wymiana w > Lacetti jest uciążliwa i wkurzająca. Ta a przy okazji moga zniszczyc lefrektor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > teraz dziękować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Policja nawet tego nei zauwazy... to nei golf Pomysla, ze to seria. Też tak myślę > Ale jak mowilem wczesniej mam nadzieje, ze jednak sie dopatrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Ta a przy okazji moga zniszczyc lefrektor. Mogą? Niby dlaczego? Temperatura jest wyższa? Myślałem że niższa właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Ta a przy okazji moga zniszczyc lefrektor. Wypowiedź swą uzasadnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Wypowiedź swą uzasadnij Bo nie zsoataly zaprojektowane do lamp ksenonowych tylko od halogenowych. Po co ta cala dyskusja jak i tak nei ma homologacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Bo nie zsoataly zaprojektowane do lamp ksenonowych tylko od > halogenowych. Po co ta cala dyskusja jak i tak nei ma > homologacji. To fakt i nie ma co nad tym się więcej rozwodzić. Podobnie i ja jeżdżę na oponach, których nie ma w homologacji. Choć swoją drogą ... co właściwie na nich pisze - mają jakieś oznaczenia, że spełniają jakieś wymagania ... choćby respektowane w Europie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > To fakt i nie ma co nad tym się więcej rozwodzić. > Podobnie i ja jeżdżę na oponach, których nie ma w homologacji. > Choć swoją drogą ... co właściwie na nich pisze - mają jakieś > oznaczenia, że spełniają jakieś wymagania ... choćby > respektowane w Europie? Na pewno musi byc napisane, o rodzaju zarowek. Najczesciej jest to h4 w koleczku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Bo nie zsoataly zaprojektowane do lamp ksenonowych tylko od > halogenowych. Zgadzam się > Po co ta cala dyskusja jak i tak nei ma > homologacji. I? Oślepiam kogoś? Właśnie w sobotę wieczorem test drogowy Kumpel jeździł przede mną i z naprzeciwka. Pomimo usilnych starań nie oślepiłem go nawet na wyboistej Dźwigowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > Zgadzam się > I? Oślepiam kogoś? > Właśnie w sobotę wieczorem test drogowy Kumpel jeździł przede mną i > z naprzeciwka. Pomimo usilnych starań nie oślepiłem go nawet na > wyboistej Dźwigowej a na długim łuku w prawą stronę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > a na długim łuku w prawą stronę? sprawdź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > sprawdź Miales mi zdjecia wyslac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > Miales mi zdjecia wyslac No widziałeś na forum Dobra, zaraz puszczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > sprawdź ale co? nie trzeba sprawdzać, od razu wiadomo, że na łukach w prawo ty będziesz wszystkich z przeciwka chol...nie oślepiać. tak samo na autostradzie oślepisz wszystkich na prawym pasie (jadąc lewym). tak samo, jak zaparkujesz po lewej stronie ulicy (np. w niemczech jest to z tego powodu zabronione!) to zabijesz wszystkich z przeciwka (o ile nie wyłączysz świateł mijania). dlatego sam siedzę teraz i "prostuję" sobie przysłonę w soczewce, tak na wszelki wypadek (nie mam (jeszcze?) HID). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > dlatego sam siedzę teraz i "prostuję" sobie przysłonę w soczewce, tak > na wszelki wypadek (nie mam (jeszcze?) HID). No to z deka bez sensu robisz. Skoro jesteś w prawie to co to ma na celu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > No to z deka bez sensu robisz. Skoro jesteś w prawie to co to ma na > celu? dlaczego bez sensu? to jedyna techniczna rzecz, która (wg mnie) jest problemem przy takich przeróbkach. (bo ani samopoziomowanie ani spryskiwacze takim problemem nie są) (bo nie są aż tak potrzebne) wszystkie nowoczesne reflektory (i halogeny i HID) mają przesłony płaskie, dzięki temu nie oślepiają w praktycznie żadnej sytuacji (jedynie energiczne ruszanie samochodem lub jazda po górkach). starsze reflektory (zarówno halogeny, jak i pierwsze HID) mają przesłony ukośne (mój tak ma, twój tak ma). i wtedy każdy, kto znajdzie się po prawej stronie reflektora (w polu rażenia) będzie TOTALNIE oślepiony, przy czym przy żarówce halogenowej zjawisko jest jeszcze do przeżycia, a przy xenonie siła oślepienia będzie 10x większa - i oślepiony klient po prostu nie żyje - i np. jedzie prosto w krzaki. a co to ma na celu? głównie mój spokój ducha po prostu nie miałbym teraz sumienia wsadzić sobie xenona w skośną przesłonę i zabić wszystkich po mojej prawej. a wracając do prawa - tu chodzi tylko o literki DC/HR (zamiast HC/HR lub HCR) na szkle reflektora. nic więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > dlaczego bez sensu? > to jedyna techniczna rzecz, która (wg mnie) jest problemem przy > takich przeróbkach. > (bo ani samopoziomowanie ani spryskiwacze takim problemem nie są) > (bo nie są aż tak potrzebne) > wszystkie nowoczesne reflektory (i halogeny i HID) mają przesłony > płaskie, dzięki temu nie oślepiają w praktycznie żadnej sytuacji > (jedynie energiczne ruszanie samochodem lub jazda po górkach). > starsze reflektory (zarówno halogeny, jak i pierwsze HID) mają > przesłony ukośne (mój tak ma, twój tak ma). i wtedy każdy, kto > znajdzie się po prawej stronie reflektora (w polu rażenia) > będzie TOTALNIE oślepiony, przy czym przy żarówce halogenowej > zjawisko jest jeszcze do przeżycia, a przy xenonie siła > oślepienia będzie 10x większa - i oślepiony klient po prostu nie > żyje - i np. jedzie prosto w krzaki. > a co to ma na celu? > głównie mój spokój ducha > po prostu nie miałbym teraz sumienia wsadzić sobie xenona w skośną > przesłonę i zabić wszystkich po mojej prawej. > a wracając do prawa - tu chodzi tylko o literki DC/HR (zamiast HC/HR > lub HCR) na szkle reflektora. nic więcej Wreszcie ktos wyjasnil, ze ksenon chalupniczy to zlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Wreszcie ktos wyjasnil, ze ksenon chalupniczy to zlo owszem, ale nie musi być złem, jeżeli jest soczewka i płaska przesłona, a kierowca ma trochę oleju w głowie (żeby odpowiednio ustawić i potem regulować światła) i jak pisałem: płaską przesłonę ma dziś sporo zwykłych reflektorów halogenowych, więc... czemu do nich nie zapakować xenona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > owszem, ale nie musi być złem, jeżeli jest soczewka i płaska > przesłona, a kierowca ma trochę oleju w głowie > (żeby odpowiednio ustawić i potem regulować światła) > i jak pisałem: płaską przesłonę ma dziś sporo zwykłych reflektorów > halogenowych, więc... A co z oświetlaniem pobocza ... to też jest ważne. Ostatnio w ostatniej chwili zauwazyłem pieszych idących brzegiem drogi (prawą stroną ). Zauważyłem m.in. dlatego, że światła świecą asymetrycznie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
34835ae Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Wreszcie ktos wyjasnil, ze ksenon chalupniczy to zlo Nie jezdziliscie po naszych drogach Przez to ze te HIDy stanialy, u nas teraz kazdy wsadza sobie i do Lady i do Zaporozca i nawet do przeciwmgielek I jak jedzie to ""cos"", tobie w leb... A jezeli pada i te lampy sa brudne, to wogule jest koniec swiata Blueimpuls przynajmniej cos reguluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > A co z oświetlaniem pobocza ... to też jest ważne. Ostatnio w oświetlenie pobocza (zarówno lewego jak i prawego) jest w soczewkach doskonałe i zdecydowanie lepsze, niz w zwykłych żyrandolach (np. H4). oczywiście mówimy o oświetleniu na poziomie.... kolan w sieci jest sporo fot z porównań, sam też to kiedyś robiłem (np. tutaj) > ostatniej chwili zauwazyłem pieszych idących brzegiem drogi > (prawą stroną ). czyżbyś.... nie dostosował prędkości do warunków jazdy? albo może masz światła nie_za_dobrze ustawione (za nisko)? (częsty problem) > Zauważyłem m.in. dlatego, że światła świecą > asymetrycznie .... trochę racji masz, zawsze przesiadka z lamp asymetrycznych szczególnie takich o dużym rozproszeniu (bez soczewki) na "płaską soczewkę" to na początku pewien szok, później trzeba sie do tego przyzwyczaić i ostatecznie okazuje się, że jest jednak lepiej. w soczewkach (dobrych) nie jest tak, że powyżej ostrej linii cienia jest totalnie czarno. mówiąc obrazowo przesłona w soczewce ma dziury o różnych kształtach, a przy nich lusterka i tzw. rozpraszacze, które mają właśnie kierować światło (odpowiednią jego część) do góry na znaki drogowe, drogowskazy (szczeg. takie nad drogą) no i na pieszych. oczywiście w praktyce wykonanie tego wychodzi różnym firmom różnie. tak więc odpowiadając konkretnie: w dobrze ustawionych czystych dobrych (nowoczesnych) soczewkach z odpowiednio dobrą żarówką (albo HID) pieszych na pewno daje się zauważyć dużo wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > oświetlenie pobocza (zarówno lewego jak i prawego) jest w soczewkach > doskonałe i zdecydowanie lepsze, niz w zwykłych żyrandolach (np. > H4). oczywiście mówimy o oświetleniu na poziomie.... kolan > w sieci jest sporo fot z porównań, sam też to kiedyś robiłem (np. > tutaj) > czyżbyś.... nie dostosował prędkości do warunków jazdy? Gdybym jechał szybciej byłoby źle, ale jechałem przepisowo (renoofką) i zdołałem ich ominąć, mimo że szli prawą stroną (nie widzieli mnie) i nie poboczem, a jezdnią - para z dzieckiem w srodku Zdołałem iminąć m.in. też dzięki temu, że mam asymetryczne, dobrze ustawione światła z żarówkami H7, które ładnie oświetlają prawe pobocze A pytam o te właśnie, które są płaskie ... jak jest z nimi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Nie jezdziliscie po naszych drogach Przez to ze te HIDy stanialy, > u nas teraz kazdy wsadza sobie i do Lady i do Zaporozca i > nawet do przeciwmgielek I jak jedzie to ""cos"", tobie w > leb... A jezeli pada i te lampy sa brudne, to wogule jest > koniec swiata > Blueimpuls przynajmniej cos reguluje A co na to policja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > A co na to policja? Zajmuje się głównie braniem "w łapę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > dlaczego bez sensu? > to jedyna techniczna rzecz, która (wg mnie) jest problemem przy > takich przeróbkach. > (bo ani samopoziomowanie ani spryskiwacze takim problemem nie są) > (bo nie są aż tak potrzebne) > wszystkie nowoczesne reflektory (i halogeny i HID) mają przesłony > płaskie, dzięki temu nie oślepiają w praktycznie żadnej sytuacji > (jedynie energiczne ruszanie samochodem lub jazda po górkach). > starsze reflektory (zarówno halogeny, jak i pierwsze HID) mają > przesłony ukośne (mój tak ma, twój tak ma). Chcę jeszcze nadmienić że te "płaskie" przesłony nie są w 100% płaskie. Swiatła nadal są lekko asymetryczne jednak nie wznoszą się aż tak bardzo do góry (podnoszą się lekko a potem znów sa płasko). Jeśli znajdę chwilkę to dziś wieczorem zrobię zdjęcie jak świeca fabryczne lampy HID w accordzie. Jeszcze muszę namówić kolegę żeby zrobił zdjęcie kształtu wiązki w takim samym accordzie ale bez "ksenonów". Różnica jest zasadnicza (tam kształ przesłony jest zdecydowanie asymetryczny _/ ) poza tym z dotychczasowych obserwacji wygląda mi na to, że soczewka w przypadku reflektorów HID ma inną ogniskową niż w przypadku świateł halogenowych. W efekcie mam wrażenie że "xenony" świecą szerzej (lepiej oświetlają pobocze) a natężenie światła w punkcie nie jest wiele większe niż w przypadku halogenu (z planika HID jest więcej światła niż z żarówki halogenowej ale rozkłada się ono po większej powierzchni). Pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
34835ae Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Zajmuje się głównie braniem "w łapę" Skad wiesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Skad wiesz ? lepiej nie wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > A pytam o te właśnie, które są płaskie ... jak jest z nimi? niech się może wypowie ktoś, kto ma takie światła i używa na co dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Chcę jeszcze nadmienić że te "płaskie" przesłony nie są w 100% > płaskie. Swiatła nadal są lekko asymetryczne jednak nie wznoszą > się aż tak bardzo do góry (podnoszą się lekko a potem znów sa > płasko). dokładnie tak > poza tym z dotychczasowych obserwacji wygląda mi na to, że soczewka w > przypadku reflektorów HID ma inną ogniskową niż w przypadku > świateł halogenowych. W efekcie mam wrażenie że "xenony" świecą > szerzej (lepiej oświetlają pobocze) a natężenie światła w > punkcie nie jest wiele większe niż w przypadku halogenu masz rację, to ma spory sens - bo jednak po włożeniu palnika xenon w miejsce żarówki halogenowej nagle się okazuje, że tuż przed samochodem mamy ZBYT dużo światła, dochodzi do olśnienia (niestety zasadniczo tylko optycznego ) i sam użytkownik takich lamp jest oślepiany i ma trudności z dostrzeżeniem czegokolwiek dalej przed samochodem w miejscach, gdzie intensywność oświetlenia nie jest już tak duża. inna ogniskowa i odpowiedni kształt odbłyśnika mogą w lampie zaprojektowanej od podstaw pod palnik xenon lepiej rozkładać oświetlenie i redukować zjawisko olśnienia. ok, kolejny (drugi) powód, żeby nie przerabiać halogenów na xenony. czyli sama płaska przesłona to nie wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Chcę jeszcze nadmienić że te "płaskie" przesłony nie są w 100% > płaskie. Dokładnie Dziś obserwowałem Audi Q7 i światło idzie lekko _/ > poza tym z dotychczasowych obserwacji wygląda mi na to, że soczewka w > przypadku reflektorów HID ma inną ogniskową niż w przypadku > świateł halogenowych. W efekcie mam wrażenie że "xenony" świecą > szerzej (lepiej oświetlają pobocze) a natężenie światła w > punkcie nie jest wiele większe niż w przypadku halogenu Potwierdzam Jeździłem dziś wieczorem po wioskach i plama światła ładnie "leżała" na poboczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Dla dokładniejszego zilustrowania załączam zdjęcie "śladu" świateł xenonowych (oryginalne). Szczególnie na lewym ładnie widać lekką asymetryczność. > dokładnie tak > masz rację, to ma spory sens - bo jednak po włożeniu palnika xenon w > miejsce żarówki halogenowej nagle się okazuje, że tuż przed > samochodem mamy ZBYT dużo światła, dochodzi do olśnienia > (niestety zasadniczo tylko optycznego ) i sam użytkownik takich > lamp jest oślepiany i ma trudności z dostrzeżeniem czegokolwiek > dalej przed samochodem w miejscach, gdzie intensywność > oświetlenia nie jest już tak duża. > inna ogniskowa i odpowiedni kształt odbłyśnika mogą w lampie > zaprojektowanej od podstaw pod palnik xenon lepiej rozkładać > oświetlenie i redukować zjawisko olśnienia. > ok, kolejny (drugi) powód, żeby nie przerabiać halogenów na xenony. > czyli sama płaska przesłona to nie wszystko. Ano właśnie.. Wiem że na przykład w Civicu (poprzednim) robili mały myk z podmianką całej soczewki i przesłony i wtedy ładnie to z xenonami działało. Tak więc xenon to nie tylko inny palnik a co za tym idzie więcej światła, ale też inny jego rozkład. I mam wrażenie że dzięki tym właśnie dwóm parametrom (obu występującym naraz) naprawdę dobrze xenony się sprawdzają w praktyce. Ja w każdym razie z takich świateł jestem baaardzo zadowolony. Pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Dla dokładniejszego zilustrowania załączam zdjęcie "śladu" świateł > xenonowych (oryginalne). Szczególnie na lewym ładnie widać lekką > asymetryczność. Na prawym też widać schodek, tylko to auto ma tragicznie źle ustawione światła. Prawe jest za wysoko, mniej-więcej o wysokość schodka. Poziome linie granicy światło/cień obydwu reflektorów, po lewej od osi relektora, mają obowiązek być ustawione dokładnie na tej samej wysokości. Prawe części plamy ("wyższy" schodek) wypadną wtedy też na tej samej wysokości względem siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 No to wspomniane przeze mnie Q7 ma _/ zbliżone bardziej do układu z halogenem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > Na prawym też widać schodek, tylko to auto ma tragicznie źle > ustawione światła. Światła są dobrze ustawione tylko niestety zdjęcie jest tragiczne. Po prostu część wiązki świecącej "wyżej" z lewego reflektora całkowicie zaświetla tą część niższą od prawego. Oba reflektory świecą na tej samej wysokości. Na żywo to lepiej widać, a na zdjęciu po prostu jest duży kawałek prześwietlony.. W każdym razie zdjęcie miało zilustrować tylko kształt "schodka"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > No to wspomniane przeze mnie Q7 ma _/ zbliżone bardziej do układu z > halogenem Hmm.. wszystkie reflektory z xenonowe z którymi miałem doczynienia (laguna, alfa 147, CR-V) świecą mniej więcej tak jak na zdjęciu (to znaczy ze schodkiem)... Oczywiscie im dalej od ściany się stoi to tym bardziej uskok jest widoczny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 15 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 Nie będę się spierał Po prostu światło w audicy wznosiło się do góry. Może nie pod takim kątem jak w halogenie ale było to widoczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz_r2 Napisano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Dla mnie jako profesjonalisty który przerabia światła w samochodach amerykańskich od 15 lat, ta dyskusja jest dość ciekawa. Muszę nadmienić, że do przeróbek stosuję tylko soczewki takie jak w europejskich samochodach. Do wyboru A4, ML, BM-ki i wiele innych. W ten sposób uzyskuje się idealne światło wg. przepisów homologacji. Samopoziomowanie i spryskiwacze przy xenonach są teoretycznie wg przepisów wymagane ale jak dotychczas nikt się tego nie czepia dopuki światła mają wyraźną granicę światła i cienia i te 15 stopni snopu światła podniesione z prawej strony. Stosowanie chińskich zestawów pod H7 czy H4 gdzie nie ma soczewek to porażka. Sami widzicie ilu oszołomów zakłada coś takiego i oślepia. Zwłaszcza Seaty. Z daleka widać niebieskie światło spawarki dające po oczach. A gość jest zadowolony, że świeci na niebiesko ale na drodze to on nic nie widzi. Przy H4 występuje jeszcze efekt ciemności przed samochodem gdy włączy się światła drogowe. To wiem od klientów. W każdej lampie z soczewką chiński zestaw HID jest jeszcze do przeżycia ponieważ co by nie zastosować to soczewka zawsze będzie świecić tak samo. Problem zaczyna się wtedy gdy żarówka nie jest w ognisku odblasku. Tak najprościej to chodzi o to, że jeśli ognisko czyli w tym wypadku żarnik żarówki jest chociaż o 1 mm. przesunięty do przodu lub tyłu to na drodze jest mniej światła. Już widziałem lampy typu Angel Eyes które świeciły jak pozycje. Na tej samej zasadzie Seaty oślepiają ponieważ chiński odpowiednik H7-xenon nie pasuje tak jak powinien. Dorwałem właśnie lampę od Epici w celu wymiany soczewki na coś oryginalnego i po rozklejeniu jestem deko załamany. Myślałem, że wymiana soczewek będzie prostsza ale konstrukcja jest bardzo skomplikowana. Odlew ramki z magnezu do którego wszystkie elementy są przykręcone. Mam pewne wyobrażenie jak to powinno być zrobione ale nie wiem czy będzie mi się chciało z tym walczyć skoro niezłe światło uzyskuje się z oryginalnych soczewek. Jeśli macie jakieś bardziej szczegółowe pytania o przeróbki świateł czy xenony to proszę o maile bo żadko zaglądam na forum. Pozdrawiam Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 No dobra, jak oceniasz moje światła na podstawie zdjęć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Dziś na Woli widziałem czarną/granatową Epicę z takim zestawem jak moja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.