Skocz do zawartości

[Epica] Ksenony mam i ja


blue_impuls

Rekomendowane odpowiedzi

> Stag 300 - Bluelpg Legionowo - cena 2000; jedyna wada włożyli

> reduktor Alaska, wprawdzie nie mam zastrzeżeń, ale w internecie

> jest opinia, że powinien być włożony mocniejszy, np. Arctic.

> Gdybyś tam montował - przypilnuj reduktora!!!

Często daje się większy, bo te mniejsze nie wyrabiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słowo się rzekło

Ładnie. Ale i tak Ci dowód mogą zabrać niestety (brak samopoziomowania, spryskiwaczy i co najważniejsze, homologacji).

Ciekawe czy jest jakaś firma, co montuje to tak jak fabryka (wszystkie wymienione elementy, nie tylko lampy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie. Ale i tak Ci dowód mogą zabrać niestety (brak

> samopoziomowania, spryskiwaczy i co najważniejsze, homologacji).

> Ciekawe czy jest jakaś firma, co montuje to tak jak fabryka

> (wszystkie wymienione elementy, nie tylko lampy).

Policja nawet tego nei zauwazy... to nei golf grinser006.gif Pomysla, ze to seria. Ale jak mowilem wczesniej mam nadzieje, ze jednak sie dopatrza. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez sie nie zorientuja. IMHO skupiaja sie na starych trupach a nie na

> nowych samochodach. Tylko po co to wstawiac jak nic nie ulepsza

> a nawet pogorsza.

No wiesz... Żeby być cool. palacz.gif

A na poważnie - bo się rzadziej będą żarówki przepalać a wymiana w Lacetti jest uciążliwa i wkurzająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo nie zsoataly zaprojektowane do lamp ksenonowych tylko od

> halogenowych. Po co ta cala dyskusja jak i tak nei ma

> homologacji.

To fakt i nie ma co nad tym się więcej rozwodzić.

Podobnie i ja jeżdżę na oponach, których nie ma w homologacji.

Choć swoją drogą ... co właściwie na nich pisze - mają jakieś oznaczenia, że spełniają jakieś wymagania ... choćby respektowane w Europie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To fakt i nie ma co nad tym się więcej rozwodzić.

> Podobnie i ja jeżdżę na oponach, których nie ma w homologacji.

> Choć swoją drogą ... co właściwie na nich pisze - mają jakieś

> oznaczenia, że spełniają jakieś wymagania ... choćby

> respektowane w Europie?

Na pewno musi byc napisane, o rodzaju zarowek. Najczesciej jest to h4 w koleczku grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo nie zsoataly zaprojektowane do lamp ksenonowych tylko od

> halogenowych.

Zgadzam się

> Po co ta cala dyskusja jak i tak nei ma

> homologacji.

I? Oślepiam kogoś?

Właśnie w sobotę wieczorem test drogowy ok.gif Kumpel jeździł przede mną i z naprzeciwka. Pomimo usilnych starań nie oślepiłem go nawet na wyboistej Dźwigowej 033102bebe_1_prv.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się

> I? Oślepiam kogoś?

> Właśnie w sobotę wieczorem test drogowy Kumpel jeździł przede mną i

> z naprzeciwka. Pomimo usilnych starań nie oślepiłem go nawet na

> wyboistej Dźwigowej

a na długim łuku w prawą stronę? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź

ale co? hmm.gif

nie trzeba sprawdzać, od razu wiadomo, że na łukach w prawo ty będziesz wszystkich z przeciwka chol...nie oślepiać. tak samo na autostradzie oślepisz wszystkich na prawym pasie (jadąc lewym). tak samo, jak zaparkujesz po lewej stronie ulicy (np. w niemczech jest to z tego powodu zabronione!) to zabijesz wszystkich z przeciwka (o ile nie wyłączysz świateł mijania).

dlatego sam siedzę teraz i "prostuję" sobie przysłonę w soczewce, tak na wszelki wypadek (nie mam (jeszcze?) HID).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to z deka bez sensu robisz. Skoro jesteś w prawie to co to ma na

> celu?

dlaczego bez sensu?

to jedyna techniczna rzecz, która (wg mnie) jest problemem przy takich przeróbkach.

(bo ani samopoziomowanie ani spryskiwacze takim problemem nie są)

(bo nie są aż tak potrzebne)

wszystkie nowoczesne reflektory (i halogeny i HID) mają przesłony płaskie, dzięki temu nie oślepiają w praktycznie żadnej sytuacji (jedynie energiczne ruszanie samochodem lub jazda po górkach). starsze reflektory (zarówno halogeny, jak i pierwsze HID) mają przesłony ukośne (mój tak ma, twój tak ma). i wtedy każdy, kto znajdzie się po prawej stronie reflektora (w polu rażenia) będzie TOTALNIE oślepiony, przy czym przy żarówce halogenowej zjawisko jest jeszcze do przeżycia, a przy xenonie siła oślepienia będzie 10x większa - i oślepiony klient po prostu nie żyje czacha.gif - i np. jedzie prosto w krzaki.

a co to ma na celu?

głównie mój spokój ducha swiety.gif

po prostu nie miałbym teraz sumienia wsadzić sobie xenona w skośną przesłonę i zabić wszystkich po mojej prawej.

a wracając do prawa - tu chodzi tylko o literki DC/HR (zamiast HC/HR lub HCR) na szkle reflektora. nic więcej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego bez sensu?

> to jedyna techniczna rzecz, która (wg mnie) jest problemem przy

> takich przeróbkach.

> (bo ani samopoziomowanie ani spryskiwacze takim problemem nie są)

> (bo nie są aż tak potrzebne)

> wszystkie nowoczesne reflektory (i halogeny i HID) mają przesłony

> płaskie, dzięki temu nie oślepiają w praktycznie żadnej sytuacji

> (jedynie energiczne ruszanie samochodem lub jazda po górkach).

> starsze reflektory (zarówno halogeny, jak i pierwsze HID) mają

> przesłony ukośne (mój tak ma, twój tak ma). i wtedy każdy, kto

> znajdzie się po prawej stronie reflektora (w polu rażenia)

> będzie TOTALNIE oślepiony, przy czym przy żarówce halogenowej

> zjawisko jest jeszcze do przeżycia, a przy xenonie siła

> oślepienia będzie 10x większa - i oślepiony klient po prostu nie

> żyje - i np. jedzie prosto w krzaki.

> a co to ma na celu?

> głównie mój spokój ducha

> po prostu nie miałbym teraz sumienia wsadzić sobie xenona w skośną

> przesłonę i zabić wszystkich po mojej prawej.

> a wracając do prawa - tu chodzi tylko o literki DC/HR (zamiast HC/HR

> lub HCR) na szkle reflektora. nic więcej

Wreszcie ktos wyjasnil, ze ksenon chalupniczy to zlo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wreszcie ktos wyjasnil, ze ksenon chalupniczy to zlo

owszem, ale nie musi być złem, jeżeli jest soczewka i płaska przesłona, a kierowca ma trochę oleju w głowie ok.gif

(żeby odpowiednio ustawić i potem regulować światła)

i jak pisałem: płaską przesłonę ma dziś sporo zwykłych reflektorów halogenowych, więc...

czemu do nich nie zapakować xenona? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> owszem, ale nie musi być złem, jeżeli jest soczewka i płaska

> przesłona, a kierowca ma trochę oleju w głowie

> (żeby odpowiednio ustawić i potem regulować światła)

> i jak pisałem: płaską przesłonę ma dziś sporo zwykłych reflektorów

> halogenowych, więc...

A co z oświetlaniem pobocza ... to też jest ważne. Ostatnio w ostatniej chwili zauwazyłem pieszych idących brzegiem drogi (prawą stroną no.gif). Zauważyłem m.in. dlatego, że światła świecą asymetrycznie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wreszcie ktos wyjasnil, ze ksenon chalupniczy to zlo

Nie jezdziliscie po naszych drogach sciana.gif Przez to ze te HIDy stanialy, u nas teraz kazdy wsadza sobie i do Lady i do Zaporozca screwy.gif i nawet do przeciwmgielek sciana.gif I jak jedzie to ""cos"", tobie w leb... angryfire.gif A jezeli pada i te lampy sa brudne, to wogule jest koniec swiata tuk.gif

Blueimpuls przynajmniej cos reguluje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z oświetlaniem pobocza ... to też jest ważne. Ostatnio w

oświetlenie pobocza (zarówno lewego jak i prawego) jest w soczewkach doskonałe i zdecydowanie lepsze, niz w zwykłych żyrandolach (np. H4). oczywiście mówimy o oświetleniu na poziomie.... kolan palacz.gif

w sieci jest sporo fot z porównań, sam też to kiedyś robiłem (np. tutaj)

> ostatniej chwili zauwazyłem pieszych idących brzegiem drogi

> (prawą stroną ).

czyżbyś.... nie dostosował prędkości do warunków jazdy? cfaniaczek.gif

albo może masz światła nie_za_dobrze ustawione (za nisko)? hmm.gif

(częsty problem)

> Zauważyłem m.in. dlatego, że światła świecą

> asymetrycznie ....

trochę racji masz, zawsze przesiadka z lamp asymetrycznych szczególnie takich o dużym rozproszeniu (bez soczewki) na "płaską soczewkę" to na początku pewien szok, później trzeba sie do tego przyzwyczaić i ostatecznie okazuje się, że jest jednak lepiej.

w soczewkach (dobrych) nie jest tak, że powyżej ostrej linii cienia jest totalnie czarno. mówiąc obrazowo przesłona w soczewce ma dziury o różnych kształtach, a przy nich lusterka i tzw. rozpraszacze, które mają właśnie kierować światło (odpowiednią jego część) do góry na znaki drogowe, drogowskazy (szczeg. takie nad drogą) no i na pieszych. oczywiście w praktyce wykonanie tego wychodzi różnym firmom różnie.

tak więc odpowiadając konkretnie: w dobrze ustawionych czystych dobrych (nowoczesnych) soczewkach z odpowiednio dobrą żarówką (albo HID) pieszych na pewno daje się zauważyć dużo wcześniej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oświetlenie pobocza (zarówno lewego jak i prawego) jest w soczewkach

> doskonałe i zdecydowanie lepsze, niz w zwykłych żyrandolach (np.

> H4). oczywiście mówimy o oświetleniu na poziomie.... kolan

> w sieci jest sporo fot z porównań, sam też to kiedyś robiłem (np.

> tutaj)

> czyżbyś.... nie dostosował prędkości do warunków jazdy?

Gdybym jechał szybciej byłoby źle, ale jechałem przepisowo (renoofką) i zdołałem ich ominąć, mimo że szli prawą stroną (nie widzieli mnie) i nie poboczem, a jezdnią - para z dzieckiem w srodku no.gif

Zdołałem iminąć m.in. też dzięki temu, że mam asymetryczne, dobrze ustawione światła z żarówkami H7, które ładnie oświetlają prawe pobocze ok.gif

A pytam o te właśnie, które są płaskie ... jak jest z nimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jezdziliscie po naszych drogach Przez to ze te HIDy stanialy,

> u nas teraz kazdy wsadza sobie i do Lady i do Zaporozca i

> nawet do przeciwmgielek I jak jedzie to ""cos"", tobie w

> leb... A jezeli pada i te lampy sa brudne, to wogule jest

> koniec swiata

> Blueimpuls przynajmniej cos reguluje

A co na to policja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego bez sensu?

> to jedyna techniczna rzecz, która (wg mnie) jest problemem przy

> takich przeróbkach.

> (bo ani samopoziomowanie ani spryskiwacze takim problemem nie są)

> (bo nie są aż tak potrzebne)

> wszystkie nowoczesne reflektory (i halogeny i HID) mają przesłony

> płaskie, dzięki temu nie oślepiają w praktycznie żadnej sytuacji

> (jedynie energiczne ruszanie samochodem lub jazda po górkach).

> starsze reflektory (zarówno halogeny, jak i pierwsze HID) mają

> przesłony ukośne (mój tak ma, twój tak ma).

Chcę jeszcze nadmienić że te "płaskie" przesłony nie są w 100% płaskie. Swiatła nadal są lekko asymetryczne jednak nie wznoszą się aż tak bardzo do góry (podnoszą się lekko a potem znów sa płasko). Jeśli znajdę chwilkę to dziś wieczorem zrobię zdjęcie jak świeca fabryczne lampy HID w accordzie. Jeszcze muszę namówić kolegę żeby zrobił zdjęcie kształtu wiązki w takim samym accordzie ale bez "ksenonów". Różnica jest zasadnicza (tam kształ przesłony jest zdecydowanie asymetryczny _/ )

poza tym z dotychczasowych obserwacji wygląda mi na to, że soczewka w przypadku reflektorów HID ma inną ogniskową niż w przypadku świateł halogenowych. W efekcie mam wrażenie że "xenony" świecą szerzej (lepiej oświetlają pobocze) a natężenie światła w punkcie nie jest wiele większe niż w przypadku halogenu (z planika HID jest więcej światła niż z żarówki halogenowej ale rozkłada się ono po większej powierzchni).

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcę jeszcze nadmienić że te "płaskie" przesłony nie są w 100%

> płaskie. Swiatła nadal są lekko asymetryczne jednak nie wznoszą

> się aż tak bardzo do góry (podnoszą się lekko a potem znów sa

> płasko).

dokładnie tak ok.gif

> poza tym z dotychczasowych obserwacji wygląda mi na to, że soczewka w

> przypadku reflektorów HID ma inną ogniskową niż w przypadku

> świateł halogenowych. W efekcie mam wrażenie że "xenony" świecą

> szerzej (lepiej oświetlają pobocze) a natężenie światła w

> punkcie nie jest wiele większe niż w przypadku halogenu

masz rację, to ma spory sens - bo jednak po włożeniu palnika xenon w miejsce żarówki halogenowej nagle się okazuje, że tuż przed samochodem mamy ZBYT dużo światła, dochodzi do olśnienia (niestety zasadniczo tylko optycznego zeby.GIF) i sam użytkownik takich lamp jest oślepiany i ma trudności z dostrzeżeniem czegokolwiek dalej przed samochodem w miejscach, gdzie intensywność oświetlenia nie jest już tak duża.

inna ogniskowa i odpowiedni kształt odbłyśnika mogą w lampie zaprojektowanej od podstaw pod palnik xenon lepiej rozkładać oświetlenie i redukować zjawisko olśnienia.

ok, kolejny (drugi) powód, żeby nie przerabiać halogenów na xenony. old.gif

czyli sama płaska przesłona to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcę jeszcze nadmienić że te "płaskie" przesłony nie są w 100%

> płaskie.

Dokładnie ok.gif Dziś obserwowałem Audi Q7 i światło idzie lekko _/

> poza tym z dotychczasowych obserwacji wygląda mi na to, że soczewka w

> przypadku reflektorów HID ma inną ogniskową niż w przypadku

> świateł halogenowych. W efekcie mam wrażenie że "xenony" świecą

> szerzej (lepiej oświetlają pobocze) a natężenie światła w

> punkcie nie jest wiele większe niż w przypadku halogenu

Potwierdzam ok.gif Jeździłem dziś wieczorem po wioskach i plama światła ładnie "leżała" na poboczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla dokładniejszego zilustrowania załączam zdjęcie "śladu" świateł xenonowych (oryginalne). Szczególnie na lewym ładnie widać lekką asymetryczność.

281852866-HID.jpg

> dokładnie tak

> masz rację, to ma spory sens - bo jednak po włożeniu palnika xenon w

> miejsce żarówki halogenowej nagle się okazuje, że tuż przed

> samochodem mamy ZBYT dużo światła, dochodzi do olśnienia

> (niestety zasadniczo tylko optycznego ) i sam użytkownik takich

> lamp jest oślepiany i ma trudności z dostrzeżeniem czegokolwiek

> dalej przed samochodem w miejscach, gdzie intensywność

> oświetlenia nie jest już tak duża.

> inna ogniskowa i odpowiedni kształt odbłyśnika mogą w lampie

> zaprojektowanej od podstaw pod palnik xenon lepiej rozkładać

> oświetlenie i redukować zjawisko olśnienia.

> ok, kolejny (drugi) powód, żeby nie przerabiać halogenów na xenony.

> czyli sama płaska przesłona to nie wszystko.

Ano właśnie.. Wiem że na przykład w Civicu (poprzednim) robili mały myk z podmianką całej soczewki i przesłony i wtedy ładnie to z xenonami działało. Tak więc xenon to nie tylko inny palnik a co za tym idzie więcej światła, ale też inny jego rozkład. I mam wrażenie że dzięki tym właśnie dwóm parametrom (obu występującym naraz) naprawdę dobrze xenony się sprawdzają w praktyce. Ja w każdym razie z takich świateł jestem baaardzo zadowolony.

Pozdrawiam

Łukasz

post-24362-14352499540108_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla dokładniejszego zilustrowania załączam zdjęcie "śladu" świateł

> xenonowych (oryginalne). Szczególnie na lewym ładnie widać lekką

> asymetryczność.

Na prawym też widać schodek, tylko to auto ma tragicznie źle ustawione światła.

Prawe jest za wysoko, mniej-więcej o wysokość schodka.

Poziome linie granicy światło/cień obydwu reflektorów, po lewej od osi relektora, mają obowiązek być ustawione dokładnie na tej samej wysokości.

Prawe części plamy ("wyższy" schodek) wypadną wtedy też na tej samej wysokości względem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na prawym też widać schodek, tylko to auto ma tragicznie źle

> ustawione światła.

Światła są dobrze ustawione tylko niestety zdjęcie jest tragiczne. Po prostu część wiązki świecącej "wyżej" z lewego reflektora całkowicie zaświetla tą część niższą od prawego. Oba reflektory świecą na tej samej wysokości. Na żywo to lepiej widać, a na zdjęciu po prostu jest duży kawałek prześwietlony.. W każdym razie zdjęcie miało zilustrować tylko kształt "schodka"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wspomniane przeze mnie Q7 ma _/ zbliżone bardziej do układu z

> halogenem

Hmm.. wszystkie reflektory z xenonowe z którymi miałem doczynienia (laguna, alfa 147, CR-V) świecą mniej więcej tak jak na zdjęciu (to znaczy ze schodkiem)... Oczywiscie im dalej od ściany się stoi to tym bardziej uskok jest widoczny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jako profesjonalisty cool.gif który przerabia światła w samochodach amerykańskich od 15 lat, ta dyskusja jest dość ciekawa.

Muszę nadmienić, że do przeróbek stosuję tylko soczewki takie jak w europejskich samochodach. Do wyboru A4, ML, BM-ki i wiele innych. W ten sposób uzyskuje się idealne światło wg. przepisów homologacji.

Samopoziomowanie i spryskiwacze przy xenonach są teoretycznie wg przepisów wymagane ale jak dotychczas nikt się tego nie czepia dopuki światła mają wyraźną granicę światła i cienia i te 15 stopni snopu światła podniesione z prawej strony.

Stosowanie chińskich zestawów pod H7 czy H4 gdzie nie ma soczewek to porażka. Sami widzicie ilu oszołomów zakłada coś takiego i oślepia. Zwłaszcza Seaty. Z daleka widać niebieskie światło spawarki dające po oczach. A gość jest zadowolony, że świeci na niebiesko ale na drodze to on nic nie widzi. Przy H4 występuje jeszcze efekt ciemności przed samochodem gdy włączy się światła drogowe. To wiem od klientów.

W każdej lampie z soczewką chiński zestaw HID jest jeszcze do przeżycia ponieważ co by nie zastosować to soczewka zawsze będzie świecić tak samo. Problem zaczyna się wtedy gdy żarówka nie jest w ognisku odblasku. Tak najprościej to chodzi o to, że jeśli ognisko czyli w tym wypadku żarnik żarówki jest chociaż o 1 mm. przesunięty do przodu lub tyłu to na drodze jest mniej światła. Już widziałem lampy typu Angel Eyes które świeciły jak pozycje. Na tej samej zasadzie Seaty oślepiają ponieważ chiński odpowiednik H7-xenon nie pasuje tak jak powinien.

Dorwałem właśnie lampę od Epici w celu wymiany soczewki na coś oryginalnego i po rozklejeniu jestem deko załamany. Myślałem, że wymiana soczewek będzie prostsza ale konstrukcja jest bardzo skomplikowana. Odlew ramki z magnezu do którego wszystkie elementy są przykręcone. Mam pewne wyobrażenie jak to powinno być zrobione ale nie wiem czy będzie mi się chciało z tym walczyć bokser.gif skoro niezłe światło uzyskuje się z oryginalnych soczewek.

Jeśli macie jakieś bardziej szczegółowe pytania o przeróbki świateł czy xenony to proszę o maile bo żadko zaglądam na forum.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.