Skocz do zawartości

Płyn daje dyla


Darczi

Rekomendowane odpowiedzi

> za cholere nie wiem któredy mi spier...a plyn chlodniczy wycieku

> pod samochodem nie ma, ogladalem kilka razy, a zawsze jak

> spojrze w zbiorniczek to jakby plyny ubylo, o so chosi

> pacjent to 1,6 16 V

szukaj dokładnie .. sprawdz czy oleju nie przybywa ... może nagrzewnicą gdzieś cieknie ... w ostateczności UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zbiorniczku nie przybywa oleju, nic sie nie tworzy, sam czysty

> plyn, posprawdzam

miałeś sprawdzić czy OLEJU nie przybywa. a olej sprawdza się w misce olejowej bagnetem hehe.gif

plam nie musisz mieć - wystarczą drobne nieszczelności na wężach, popękany od spodu zbiorniczek (bardzo częste) czy choćby przedostawanie się cieczy do komory spalania (UPG).

niestety, ale trzeba DOKŁADNIE dociągnąć/wymienić wszystkie złączki i opaski, a zbiorniczek dokładnie wymacać od spodu.

jeśli to wszystko dokładnie zrobisz i nic nie znajdziesz to jeszcze dokładnie warto spojrzeć na chłodnicę. później to już chyba UPG waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałeś sprawdzić czy OLEJU nie przybywa. a olej sprawdza się w misce

> olejowej bagnetem

toż to sprawdzilem hmm.gifhmm.gif

> plam nie musisz mieć - wystarczą drobne nieszczelności na wężach,

> popękany od spodu zbiorniczek (bardzo częste) czy choćby

> przedostawanie się cieczy do komory spalania (UPG).

> niestety, ale trzeba DOKŁADNIE dociągnąć/wymienić wszystkie złączki i

> opaski, a zbiorniczek dokładnie wymacać od spodu.

> jeśli to wszystko dokładnie zrobisz i nic nie znajdziesz to jeszcze

> dokładnie warto spojrzeć na chłodnicę. później to już chyba UPG

danke 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> danke

proponuję zacząć od zbiorniczka - niby nic, a pod spodem - jak wylot węża w dół jest - często zbiornik pęka. tylko wymiana na nowy pomaga. wtedy stary można oglądnąć i podziwiać, że jeszcze się od tych pęknięć nie rozsypał grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proponuję zacząć od zbiorniczka - niby nic, a pod spodem - jak wylot

> węża w dół jest - często zbiornik pęka. tylko wymiana na nowy

> pomaga. wtedy stary można oglądnąć i podziwiać, że jeszcze się

> od tych pęknięć nie rozsypał

teraz juz nie bede schodzil bo i tak guzik widac i domownikow bym pobudzil ale jutro sprawdze zbiorniczek, obmacam go zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem stary jak świat, najlepiej to sięchyba nie przejmować tylko co jakiś czas dolewać i patrzeć czy w oleju nie ma.

Ja sobie wożę buteleczke płynui tak co jakiś czas dolewam.

Do tego stopnie się przyzwyczaiłem, że ostatnio korka nie dokręciłem i pewnie dobre 500km bez niego zrobiłem (oczywiście się zgubił, a płyn wyparował), po dolaniu poza brzydkim kolorem jest ok zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie problem stary jak świat, najlepiej to sięchyba nie przejmować

> tylko co jakiś czas dolewać i patrzeć czy w oleju nie ma.

> Ja sobie wożę buteleczke płynui tak co jakiś czas dolewam.

> Do tego stopnie się przyzwyczaiłem, że ostatnio korka nie dokręciłem

> i pewnie dobre 500km bez niego zrobiłem (oczywiście się zgubił,

> a płyn wyparował), po dolaniu poza brzydkim kolorem jest ok

no to zarąbiście robisz hehe.gif

nie lepiej poszukać przyczyny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem. Nie mam pojęcie gdzie cieknie - podejrzewam małe rozszczelnienie na chłodnicy - nic innego aktualnie nie ma prawa być. Żadnego nalotu itp, ani śladu gdzie by wycieki mogły być, poddałem się wink.gif Taniej dolewać niż wymienić chłodnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukałem. Nie mam pojęcie gdzie cieknie - podejrzewam małe

> rozszczelnienie na chłodnicy - nic innego aktualnie nie ma prawa

> być. Żadnego nalotu itp, ani śladu gdzie by wycieki mogły być,

> poddałem się Taniej dolewać niż wymienić chłodnice.

a nie lepiej zaaplikowac jakiegos uszczelniacza? mi jak swego czsu miałem cc i mi po chłodnicy spierdzielało pomogło wsypałem takiego proszku za 10 zł chyba warto spróbowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej zaaplikowac jakiegos uszczelniacza? mi jak swego czsu

> miałem cc i mi po chłodnicy spierdzielało pomogło wsypałem

> takiego proszku za 10 zł chyba warto spróbowac

Robiłem tak w SC i w Palio jak ciekła mi chłodnica. Żadnych minusów nie stwierdziłem wbrew niektórym obiegowym opiniom o tych proszkach (a w Palio z chłodnicy lało mi się nieźle) zeby.GIF Przy drobnym niezlokalizowanym wycieku można by spróbować proszkiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłem tak w SC i w Palio jak ciekła mi chłodnica. Żadnych minusów

> nie stwierdziłem wbrew niektórym obiegowym opiniom o tych

> proszkach (a w Palio z chłodnicy lało mi się nieźle) Przy

> drobnym niezlokalizowanym wycieku można by spróbować proszkiem

jaki to proszek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie problem stary jak świat, najlepiej to sięchyba nie przejmować

> tylko co jakiś czas dolewać i patrzeć czy w oleju nie ma.

> Ja sobie wożę buteleczke płynui tak co jakiś czas dolewam.

> Do tego stopnie się przyzwyczaiłem, że ostatnio korka nie dokręciłem

> i pewnie dobre 500km bez niego zrobiłem (oczywiście się zgubił,

> a płyn wyparował), po dolaniu poza brzydkim kolorem jest ok

wcale nie musi być w oleju i tak może przez uszczelke uciekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wcale nie musi być w oleju i tak może przez uszczelke uciekać

Wiem ale nie dawno robiłem całą góre i wymieniałem uszczelke i z dołu miske i pierścienie smile.gif więc tu nie ma prawo spierniczać chyba że krzywo uszczelka siadła, ale w to trochę mi się nie chce wierzyć. W sumie nawet teraz nie wiem jakie są ubytki bo tylko mi wyparował z powodu braku korka, a po naprawie dopiero max 2k zrobiłem...

PS w serwisie co mi głowice naprawiali, powiedzieli żeby dokręcić ją właśnie po 1-2k km, macie z tym jakieś doświadczenia i opinien a ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem ale nie dawno robiłem całą góre i wymieniałem uszczelke i z dołu

> miske i pierścienie więc tu nie ma prawo spierniczać chyba że

> krzywo uszczelka siadła, ale w to trochę mi się nie chce

> wierzyć. W sumie nawet teraz nie wiem jakie są ubytki bo tylko

> mi wyparował z powodu braku korka, a po naprawie dopiero max 2k

> zrobiłem...

> PS w serwisie co mi głowice naprawiali, powiedzieli żeby dokręcić ją

> właśnie po 1-2k km, macie z tym jakieś doświadczenia i opinien a

> ten temat?

ja nigdy głowicy nie dokręcałem i nie słyszałem żeby ktoś głwoicę dokręcał palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak dokladnie chcesz ?? patrzac wedlug strzalek min - max jakis mm na

> kilka dni

Heh! To moż e być po prostu odparowywanie gorącego płynu przy niskich temperaturach. Ja dolewam płynu powiedzmy raz na kilka miesięcy (ubywa do 5 mm) a niemam żadnego wycieku (chyba). Ostatnio dolewałem ze dwa tygodnie temu - musiałbym sprawdzić jak teraz stan wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh! To moż e być po prostu odparowywanie gorącego płynu przy niskich

> temperaturach. Ja dolewam płynu powiedzmy raz na kilka miesięcy

> (ubywa do 5 mm) a niemam żadnego wycieku (chyba). Ostatnio

> dolewałem ze dwa tygodnie temu - musiałbym sprawdzić jak teraz

> stan wyglada.

tego nie bralem pod uwage, zobaczymy jak bedzie przy plusowych temperaturach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tego nie bralem pod uwage, zobaczymy jak bedzie przy plusowych

> temperaturach

pooglądaj dokłądnie silnik , nagrzewnice ... mi cieknie płyn chłodzący z zaślepki technologicznej w bloku za kolektorem wydechowym i znalazłem to dopiero jak płyn na ziemie zaczął kapać ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie paruje i nie ma wycieków to co się z nim dzieje ? Ponadto w każdej instrukcji obsługi pisze , żeby okresowo (powiedzmy co 1kkm ) sprawdzić poziom płynu chłodniczego, więc coś musi być z tym parowaniem, bo nie wierzę, że nowy silnik ma wycieki (no może są jakieś wyjątki).

To moje tłumaczenie:

Jeżeli masz ciężką nogę to taki płyn grzeje się w try miga i powoduje wzrost ciśnienia w układzie. Nadmiar ciśnienia - pary płynu - zostają wyrzucone przez zawór bezpieczeństwa (korek zbiorniczka). Też może być, że przy wzroście ciśnienia ten płyn wylatuje jakimiś szczelniami, których normalnie nie widać.

No ale może masz rację płyn to nie woda i może nie paruje tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli masz ciężką nogę to taki płyn grzeje się w try miga i powoduje

> wzrost ciśnienia w układzie. Nadmiar ciśnienia - pary płynu -

> zostają wyrzucone przez zawór bezpieczeństwa (korek

> zbiorniczka). Też może być, że przy wzroście ciśnienia ten płyn

> wylatuje jakimiś szczelniami, których normalnie nie widać.

> No ale może masz rację płyn to nie woda i może nie paruje tak szybko.

nogi ciężkiej nie trzeba mieć - w dobrym pojeździe warunki pracy płynu są mniej więcej te same - za temperaturę płynu odpowiada termostat + wiatrak, a za ciśnienie korek w zbiorniczku. korek reguluje NAD i PODciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.