Skocz do zawartości

Elektrownia. Schemat. W czym problem?


bigban

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Jako ze niedlugo rajd w ciemnosciach postanowilem zalozyc elektrownie. Kupilem 4 Halogeny z zarówkami 55W. Zrobilem taką instalacje jak w załączniku ale sie zjaral kabel ten na czerwono. Czy problem tkwi w małej średnicy kabla czy moze trzeba tą instalacje zrobic na dwóch przekażnikach. Moze macie inne propozycje instalacji?

post-29934-1435249941248_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam. Jako ze niedlugo rajd w ciemnosciach postanowilem zalozyc

> elektrownie. Kupilem 4 Halogeny z zarówkami 55W. Zrobilem taką

> instalacje jak w załączniku ale sie zjaral kabel ten na

> czerwono. Czy problem tkwi w małej średnicy kabla czy moze

> trzeba tą instalacje zrobic na dwóch przekażnikach. Moze macie

> inne propozycje instalacji?

zle podlaczyles przekaznik no.gif

z 30 zalaczasz napiecie na 87 ok.gif a z 85 i 86 zasilasz cewke ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam. Jako ze niedlugo rajd w ciemnosciach postanowilem zalozyc

> elektrownie. Kupilem 4 Halogeny z zarówkami 55W. Zrobilem taką

> instalacje jak w załączniku ale sie zjaral kabel ten na

> czerwono. Czy problem tkwi w małej średnicy kabla czy moze

> trzeba tą instalacje zrobic na dwóch przekażnikach. Moze macie

> inne propozycje instalacji?

zbyt duzy prad plynal przez ten kabel. Zwieksz srednice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdz jeszcze raz...

> 85 i 86 to cewka, a 30 i 87, to styki zwierne, czyli "normalne

> otwarte".

moze zle oceniam ten rysunek ze wzgledu na rozne grubosci kresek i bezpiecznik nie w tym miejscu zlosnik.gif

ja bym to zrobil tak

281826053-hal.jpg

pozdr.

post-24763-14352499413588_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. bezpiecnzik powinien byc na przewodzi idacym do styku "30".

2. w czerwonym kablu plynie w stanie ustalonym okolo 18 Amper, wiec bezpiecznik moze Ci czasem wyskoczyc.

3. przewod od + do "30", od 87 do kazdej zarowki z 1,5mm^2, a jak idzie razem, to daj 2,5mm^2 przekroju.

4. przewod od kazdej zarowki do masy rowniez powinen miec 1,5mm^2 przekroju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kumam. Mozesz to rozrysowac? A podlanczalem w/g instrukcji od

> halogenow

Najprościej to chyba tak:

+ zasilania (po stacyjce, albo nie, zalezy jak chcesz) -> wylącznik -> przekaźnik 85;

przekaźnik 86 -> masa

to będzie obwód sterowania cewką, niskoprądowy więc kable mogą być cienkie.

+zasilania --> bezpiecznik -> przekaźnik 87;

przekaźnik 30 -> halogeny -> masa;

i to już solidnym kablem.

to Twoje podłączenie, chociaż trochę pokrecone wink.gif, załącza przekaźnik, więc przyczyną problemu jest za cienki przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> Witam.

> Jakoś nie rozkminiam tego schematu który dał Żuraw.

> Czy jeśli tak jak w moim przypadku chcę podłączyć 4 halogeny dalekosiężne 55W na żarówki H3 to

> jakiś schemat inny jest na to?

> Pozdrawiam

> Daniel

Taki sam tylko przewody grubsze i bezpiecznik odpowiednio wiekszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kiedyś taki schemacik stworzyłem dla Puchatego ale może się jeszcze komus przydac więc wklejam

dzialac, to bedzie, ale:

- mozna dac max 4 zarowki po 30W dla takiego bezpiecznika 10A

- ponoc plus na "hebel" powinien byc ze swiatel mijania, jesli ma byc wszystko zgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzialac, to bedzie, ale:

> - mozna dac max 4 zarowki po 30W dla takiego bezpiecznika 10A

Ale wiadomo, że jak żarówki bedą mocniejsze to wystarczy założyć większy bezpiecznik.

> - ponoc plus na "hebel" powinien byc ze swiatel mijania, jesli ma byc wszystko zgodnie z

> przepisami.

Jeśli już to zrobił bym tak, że + na światła zostawił bym z aku a z wyłącznika podał bym tylko + na sterowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wiadomo, że jak żarówki bedą mocniejsze to wystarczy założyć większy bezpiecznik.

jesli schemat Zurawia jest dla Dandiego za trudny, to IMO nie bedzie "wiadomo". cfaniaczek.gif

> Jeśli już to zrobił bym tak, że + na światła zostawił bym z aku a z wyłącznika podał bym tylko + na

> sterowanie

wlasnie tak napisalem. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kiedyś taki schemacik stworzyłem dla Puchatego ale może się jeszcze komus przydac więc wklejam

Tyle ze to podlaczenie jest niezgodne z wymgami technciznymi pojazdow i na pierwszej kontroli policyjnej dowod rejestracyjny zostanie zatrzymany. Swiatla dalekosiezne moge sie wlaczac WYLACZNIE podczas wlaczonych swiatel drogowych i wylaczac sie razem z nimi. Inaczej mowiac sterowanie bierzemy z bezpiecznika swiatel drogowych i jest to jedynie prad sterujacy przekaznikiem. Z aku przez odpowedni bezpiecznik bierzemy prad na lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy jest taka możliwość narysowania takiego schematu przez Ciebie i wstawienie go tutaj?

> Bym był wdzięczny

> Pozdrawiam.

Poniewaz masz 4 lampy i byloby przykro jakby padly ci wszystkie na raz z powodu przepalenia sie bezpiecznika proponuje spiac je po 2 i podlaczyc jak na ponziszym schemacie:

284600249-schemat%5B1%5D.jpg

1 - plus z akumulatora

2, 3 - jedna para lamp na jednym przekazniku

3,4 - druga para lamp na drugim przekazniku

5 - wylacznik lamp

6, 7 - bezpieczniki policzone zgodnei z opisem na mojej stronie

8 - przewod idacy sprzed bezpiecznika swiatel drogowych, jesli dodatkowe lampy sa dalekosiezne lub sprzed bezpiecznika swiatel pozycyjnych, jesli to maja byc swiatla przeciwmgielne.

Rozdzielenie lamp na oddzielne przekazniki nie bedzie pwoodowalo przeplywu nadmiernego pradu przez jeden przekaznik, a zalozenie dwoch bezpiecznikow zpaobiegnie wylaczeniu wszystkich lamp w przypadku zwarcie w jednej z nich. Jesli nastapi zwarcie w ktorejkolwiek lampie przepali sie tylko jedna para, a druga bedzie sweicic dalej.

Tak bym to zrobil, bo:

primo - w przypadku awarii zawsze cos bedzie sie swiecilo

secundo - jest zgodne z przepisami.

post-11501-14352511202554_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kiedyś taki schemacik stworzyłem dla Puchatego ale może się jeszcze komus przydac więc wklejam

i sie przydal - tylko rozbilem to na dwa niezalezne obwody po 2 halogeny - dzialalo bez zarzutu, a z nocy robilem dzien zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle ze to podlaczenie jest niezgodne z wymgami technciznymi pojazdow i na pierwszej kontroli

> policyjnej dowod rejestracyjny zostanie zatrzymany. Swiatla dalekosiezne moge sie wlaczac

> WYLACZNIE podczas wlaczonych swiatel drogowych i wylaczac sie razem z nimi. Inaczej mowiac

> sterowanie bierzemy z bezpiecznika swiatel drogowych i jest to jedynie prad sterujacy

> przekaznikiem. Z aku przez odpowedni bezpiecznik bierzemy prad na lampy.

masz racje ale czy myslisz, ze policjant zatrzymujac moje auto zwrocilby uwage akurat na halogeny smile.gif wydaje mi sie, ze mialby duzo wiecej ciekawszych szczegolow do obejrzenia i przyczepki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poniewaz masz 4 lampy i byloby przykro jakby padly ci wszystkie na raz z powodu przepalenia sie

> bezpiecznika proponuje spiac je po 2 i podlaczyc jak na ponziszym schemacie:

> 1 - plus z akumulatora

> 2, 3 - jedna para lamp na jednym przekazniku

> 3,4 - druga para lamp na drugim przekazniku

> 5 - wylacznik lamp

> 6, 7 - bezpieczniki policzone zgodnei z opisem na mojej stronie

> 8 - przewod idacy sprzed bezpiecznika swiatel drogowych, jesli dodatkowe lampy sa dalekosiezne lub

> sprzed bezpiecznika swiatel pozycyjnych, jesli to maja byc swiatla przeciwmgielne.

> Rozdzielenie lamp na oddzielne przekazniki nie bedzie pwoodowalo przeplywu nadmiernego pradu przez

> jeden przekaznik, a zalozenie dwoch bezpiecznikow zpaobiegnie wylaczeniu wszystkich lamp w

> przypadku zwarcie w jednej z nich. Jesli nastapi zwarcie w ktorejkolwiek lampie przepali sie

> tylko jedna para, a druga bedzie sweicic dalej.

> Tak bym to zrobil, bo:

> primo - w przypadku awarii zawsze cos bedzie sie swiecilo

> secundo - jest zgodne z przepisami.

na schemacie jest blad. wiekszosc bezpiecznikow ma piny 87 i 87a gdzie prad idzie przez jedna lub druga nozke. Zgodnie z tym schematem nalezy zastosowac przekaznik ze swiatel drogowych lub mijania z poloneza bo one maja dwie nozki 87

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pada Ci bezpiecznik od lewej strony i cala elektrownia gasnie.

> najlepiej jakby polowe elektrowni podlaczyc pod lewa lampe, a druga polowe pod prawa lampe.

> i lampy w elektrowni naprzemiennie.

Chyba nie przeczytales uwaznie schematu. Lewy bezpiecznik jest na drodze z aku i wylacza tylko dwie lampy. Jego przepalenie nie spowoduje wylaczenia wszystkich lamp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na schemacie jest blad. wiekszosc bezpiecznikow ma piny 87 i 87a gdzie prad idzie przez jedna lub

> druga nozke. Zgodnie z tym schematem nalezy zastosowac przekaznik ze swiatel drogowych lub

> mijania z poloneza bo one maja dwie nozki 87

Zaleznie czy to przekaznik zweirny, rozweirny czy zwierno-rozwierny. Ten o ktorym piszesz to zwierno-rozwierny. W schemacie jest / sa przekazniki zwierne, czyli podajace prad na lampy po otrzymaniu prady na wejsciu cewki przekaznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaleznie czy to przekaznik zweirny, rozweirny czy zwierno-rozwierny. Ten o ktorym piszesz to

> zwierno-rozwierny. W schemacie jest / sa przekazniki zwierne, czyli podajace prad na lampy po

> otrzymaniu prady na wejsciu cewki przekaznika.

a kolega moglby kupic uniwersalny a bylby zwierno-rozwieralne, bo takie najczesciej sie spotyka i by byla kicha i kolejne pytania czemu mu ciagle 2 swiatla swieca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poniewaz masz 4 lampy i byloby przykro jakby padly ci wszystkie na raz z powodu przepalenia sie

> bezpiecznika proponuje spiac je po 2 i podlaczyc jak na ponziszym schemacie:

> 1 - plus z akumulatora

> 2, 3 - jedna para lamp na jednym przekazniku

> 3,4 - druga para lamp na drugim przekazniku

> 5 - wylacznik lamp

> 6, 7 - bezpieczniki policzone zgodnei z opisem na mojej stronie

> 8 - przewod idacy sprzed bezpiecznika swiatel drogowych, jesli dodatkowe lampy sa dalekosiezne lub

> sprzed bezpiecznika swiatel pozycyjnych, jesli to maja byc swiatla przeciwmgielne.

> Rozdzielenie lamp na oddzielne przekazniki nie bedzie pwoodowalo przeplywu nadmiernego pradu przez

> jeden przekaznik, a zalozenie dwoch bezpiecznikow zpaobiegnie wylaczeniu wszystkich lamp w

> przypadku zwarcie w jednej z nich. Jesli nastapi zwarcie w ktorejkolwiek lampie przepali sie

> tylko jedna para, a druga bedzie sweicic dalej.

> Tak bym to zrobil, bo:

> primo - w przypadku awarii zawsze cos bedzie sie swiecilo

> secundo - jest zgodne z przepisami.

W schemacie jest błąd, podajesz dwa razy pozycję 1, 1 + z aku, i drugi raz 1 nie opisana w legendzie (wyjście na halogen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W schemacie jest błąd, podajesz dwa razy pozycję 1, 1 + z aku, i drugi raz 1 nie opisana w

> legendzie (wyjście na halogen)

Masz racje - robilem na szybko tuz przed wyjsciem do roboty. 1, 2, 3, 4 nagorze to lampy, 1 na dole zasilanie z aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.