Skocz do zawartości

scenic -jaki silnik


bynio

Rekomendowane odpowiedzi

> który z silników w Renault Scenic polecacie ??? wybrac diesla czy

> zagazowaną benzyne???

> Jak zuzycie paliwa oraz awaryjność.

> Pytam o pierwszą generacje Scenica lata 96-99

1.9 dTi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1,6 8v 90 kM latam nim od 8 miesiecy fajny prosty silnik ( wymiana paska to 30 min grinser006.gif ) jedyny minus to moc mogło by byc lepiej, spalanie to chyba zalezy jak ile i gdzie iezdzisz mi pali ok 8 L miasto w trasie specjalnie go nie sprawdzałem ale mniej niz 7 L gazu nie zakąłdałem stwierdziłęm ze mi sie nie opłaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> który z silników w Renault Scenic polecacie ??? wybrac diesla czy

> zagazowaną benzyne???

> Jak zuzycie paliwa oraz awaryjność.

> Pytam o pierwszą generacje Scenica lata 96-99

Zależy co lubisz. Ja np. nie lubię diesli - bo tak. Nie wiem dlaczego.

No więc mam benzynę 2.0 136KM. Myślę, że to jest minimum żeb się poruszać "bez kompleksów" zlosnik.gif trochę cieżkim i wysokim samochodem. Na początku po zakupie trudno mi było zejść poniżej 12l/100km. Potem trochę zmieniłem technikę jazdy, szybsze zmiany biegów (w końcu to 6 biegów) i teraz mam z prawie 1500km średnią 11.4.

I w tym silniku nie ma chyba choroby silnika 1.6 - padające koło zmiennych faz rozrządów. Silniki 1.6 dziela się na te co już koło zmiennych faz rozrządu padło i na te którym padnie lada dzień. A renault jak ich przycisnąc to dopłacą przeważnie góra 50% kosztu naprawy.

Co do silnika 1.6 - takie wniosku po śledzeniu forum www.megane.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

jezeli chciałbys sie dowiedzieć na temat scenica po liftingu 2001 z silnikiem 1,8 16 v to kilka słów odemnie

Jazda na LPG {sekwencja}

miasto 10,5l

poza miastem 8,5-11l

11l wyszło mi na autostradzie z prędkością 110-140 km/h

jazda emerycia ostatnio mnie coś wzieło 485 km na 39 litrach LPG { jazda do 2800 obr/m} nie przekraczając 95 km/h

ogólnie przez 1,5 roku użytkowania jestem zadowolony jak narazie tylko przeglądy okresowe, i jazda.ogólnie polecam autko

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda Megane, ale silnik taki sam 1,9 dTi 95 KM.

Miejskie spalanie od 6 old.gif do 9 but.gif klima.

W trasie spalanie od 4 z kawałkiem przy spokojnej jeździe do 6-7 120-140 od czasu do czasu 160.

Przyspieszenie całkiem dobrze.

Awaryjność nie występuje. Jeden problem jaki mam w samochodzie to drugi raz padły rezystory dmuchawy, koszt obu około 20-30 zł i 30 minut pracy. Dmuchawa działa na wszystkich biegach (1-6) z max prędkością lub druga opcja popsucia się też rezystorów, działa tylko na 6 biegu z klimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy co lubisz. Ja np. nie lubię diesli - bo tak. Nie wiem

> dlaczego.

> No więc mam benzynę 2.0 136KM. Myślę, że to jest minimum żeb się

> poruszać "bez kompleksów" trochę cieżkim i wysokim samochodem.

> Na początku po zakupie trudno mi było zejść poniżej 12l/100km.

> Potem trochę zmieniłem technikę jazdy, szybsze zmiany biegów (w

> końcu to 6 biegów) i teraz mam z prawie 1500km średnią 11.4.

> I w tym silniku nie ma chyba choroby silnika 1.6 - padające koło

> zmiennych faz rozrządów. Silniki 1.6 dziela się na te co już

> koło zmiennych faz rozrządu padło i na te którym padnie lada

> dzień. A renault jak ich przycisnąc to dopłacą przeważnie góra

> 50% kosztu naprawy.

> Co do silnika 1.6 - takie wniosku po śledzeniu forum

> www.megane.com.pl

i sa jeszcze takie ktore nie maja zmiennych faz - o ile wiem w pierwszej generacji, czyli rocznikach o ktore padlo pytanie, zmiennych faz niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem LPG i już nie włoże do auta LPG za nic. Założyłem w skodzie (silnik VW a więc jednostka sprawdzona i raczej żywotna) i po 1.5 roku wydmuchało mi uszczelkę, zaczął brać olej i płyn chłodzący. Po prostu wchodzisz w koszty. Do tego przegląd o 60zl wiecej niż normalnie. Jak masz nową instalację to musisz wymieniać filterki tam gdzie ją kupiłeś co w moim przypadku kosztowało 140zl (złodzieje!!) bo inaczej stracisz gwarancje. To już masz 200zl więc jak sobie policzysz koszt samej instalacji to może się okazać że oszczędności będą wirtualne. A ewentualne przyszłe problemy (mechanik kontra gaziarz) mogą cię przerosnąć.

Dlatego lepiej wybrać diesla jak jeździsz dużo, jak nie to benzyne i masz problem z głowy. Koszty wyjdą cię troszkę wiecej ale koszty naopraw są niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem LPG i już nie włoże do auta LPG za nic. Założyłem w skodzie

> (silnik VW a więc jednostka sprawdzona i raczej żywotna) i po

> 1.5 roku wydmuchało mi uszczelkę, zaczął brać olej i płyn

> chłodzący. Po prostu wchodzisz w koszty. Do tego przegląd o 60zl

> wiecej niż normalnie. Jak masz nową instalację to musisz

> wymieniać filterki tam gdzie ją kupiłeś co w moim przypadku

> kosztowało 140zl (złodzieje!!) bo inaczej stracisz gwarancje. To

> już masz 200zl więc jak sobie policzysz koszt samej instalacji

> to może się okazać że oszczędności będą wirtualne. A ewentualne

> przyszłe problemy (mechanik kontra gaziarz) mogą cię przerosnąć.

> Dlatego lepiej wybrać diesla jak jeździsz dużo, jak nie to benzyne i

> masz problem z głowy. Koszty wyjdą cię troszkę wiecej ale koszty

> naopraw są niższe.

witam ja sie z toba kolego niezgodze w żadnym wypadku

przegląd jedynie faktycznie drozszy

wymiana filterka gazu gdzie zakładałem gaz we wrocławiu 40 zł

instalacja sekwencyjna w 3 moim aucie i teraz żonka ma to w sumie 4 auto na gazie,

poczynając od fiata przez poloneza, daewo nubire ,reno megane i reno scenic w żadnym z tych aut nie wymieniałem uszczelki pod głowicą.

Najdłużej jeżdziłem nubira na gazie około 120kkm i żadnych złych objawów nie stwierdziłem, także ja nie mam przekonania do diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem LPG i już nie włoże do auta LPG za nic. Założyłem w skodzie

> (silnik VW a więc jednostka sprawdzona i raczej żywotna)

Niekoniecznie do gazu...

Do tego przegląd o 60zl

> wiecej niż normalnie.

To jest faktycznie koszt jak nie wiem co! Cala rodzina miesiac jadla brukiew po takim wydatku cfaniaczek.gif

Jak masz nową instalację to musisz

> wymieniać filterki tam gdzie ją kupiłeś co w moim przypadku

> kosztowało 140zl (złodzieje!!) bo inaczej stracisz gwarancje.

To sie trzeba zorientowac gdzie sie gaz montuje...

A ewentualne

> przyszłe problemy (mechanik kontra gaziarz) mogą cię przerosnąć.

Jakie problemy ?

Opisz bo ciekawy jestem jakie to moga byc problemy ?

> Dlatego lepiej wybrać diesla jak jeździsz dużo, jak nie to benzyne i

> masz problem z głowy. Koszty wyjdą cię troszkę wiecej ale koszty

> naopraw są niższe.

No szczegolnie dwumasa,wtryski czy tez turbo w dieslu o cenie zakupu i kulturze pracy nie wspomne. No i jeszcze w dieslu ponizej 2004 nalezy pamietac ,ze o centrach niemieckich miasta za rok nalezy zapomniec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie problemy ?

> Opisz bo ciekawy jestem jakie to moga byc problemy ?

problemy a np falujace obroty , zatarta pompa paliwa, jak zgasnie zimny na LPG problem z ponownym odpaleniem , znaczne zmniejszenie bagaznika, to tak na szybko mi do głowy wpadło z praktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problemy a np falujace obroty

=gazownik partacz...

, zatarta pompa paliwa

= jak sie w baku trzyma fusy to nic dziwnego ale to samo moze sie stac jak sie na noPB smiga i dolewa za 20pln

jak zgasnie

> zimny na LPG problem z ponownym odpaleniem

icon_eek.gificon_eek.gif a Ty odpalasz na LPG ? Gratuluje waytogo.gif

, znaczne

> zmniejszenie bagaznika,

Butla w kolo i dojazdowka (albo nawet tirefit ,ostatnio bardzo popularny w nowych autac) bardzo zmniejszaja bagaznik,szczegolnie we francach w ktorych wiekszosc kolo ma w koszu pod autem

to tak na szybko mi do głowy wpadło z

> praktyki.

To tak na szybko zmien gazownika smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> , zatarta pompa paliwa

> = jak sie w baku trzyma fusy to nic dziwnego ale to samo moze sie

nie tak do konca tesc juz wymienił 3 szt w oplu astrze zawsze ma 1/2 zbiornika ( moze jakas inna usterka niewiem do konca) wiele osobników znam co im sie pompa zatarła

> a Ty odpalasz na LPG ? Gratuluje

nie odpalamm bo juz niemam auta z LPG , wczesniej miałem ibize jeden punkt LPG włącza sie od obrotów jak zgasł na LPG to nie chciał odpalic zreszta jak chyba wszystkie auta

> Butla w kolo i dojazdowka (albo nawet tirefit ,ostatnio bardzo

> popularny w nowych autac) bardzo zmniejszaja

> bagaznik,szczegolnie we francach w ktorych wiekszosc kolo ma w

> koszu pod autem

scenic ma w bagazniku grinser006.gif

LPG przerabiałem w polonezie i ibizie teraz stwierdziłęm ze nie ma sensu paprac auta.

a tak na szybko to odchodzimy od tematu a LPG ma swoich zwolenników i pezciwników piaskownica.gif i mozemy tutaj dyskutowac w nieskonczonosc na ten temat ja jestem na NIE 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie tak do konca tesc juz wymienił 3 szt w oplu astrze zawsze ma 1/2

> zbiornika ( moze jakas inna usterka niewiem do konca) wiele

> osobników znam co im sie pompa zatarła

Wydaje mi sie ,ze to przypadlosc pompy. Mi w nexii padla mimo braku lpg zmienilem na zamiennik od poloneza i bylo ok. Podejrzewam ,ze do astry tez bedzie pasowal.

> nie odpalamm bo juz niemam auta z LPG , wczesniej miałem ibize jeden

> punkt LPG włącza sie od obrotów jak zgasł na LPG to nie chciał

> odpalic zreszta jak chyba wszystkie auta

Ibiza + LPG (szczegolnie 1.4) to nie jest dobre rozwiazanie (tam jest ztcp plastikowy kolektor i wielu gazownikow wciska tam IIgen...

> scenic ma w bagazniku

fakt

> LPG przerabiałem w polonezie i ibizie teraz stwierdziłęm ze nie ma

> sensu paprac auta.

W polonezie pewnie miales papracka a ibiza nie lubi lpg.

> a tak na szybko to odchodzimy od tematu a LPG ma swoich zwolenników i

> pezciwników i mozemy tutaj dyskutowac w nieskonczonosc na ten

> temat ja jestem na NIE

Fakt smile.gif

Ja bym powiedzial,ze mozna podzielic na tych co maja dobrze zalozone i porzadne inst. i tych ,ktorym zakladali papraki.

Ja przerabialem uno 1.0 na lpg i smigal az milo a teraz latam lacettim z lpg (sekwencja) i nawet nie wiem ,ze mam gaz poza tym ,ze czasem musze jechac go zatankowac jak pika smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem LPG i już nie włoże do auta LPG za nic. Założyłem w skodzie

> (silnik VW a więc jednostka sprawdzona i raczej żywotna) i po

> 1.5 roku wydmuchało mi uszczelkę, zaczął brać olej i płyn

> chłodzący. Po prostu wchodzisz w koszty. Do tego przegląd o 60zl

A ja powiem tak. Miałem Seicento z LPG , miałem Nubirę z LPG i teraz od miesiąca mam Xsarę Picasso 1.6 95KM 8V z LPG ...

I tak:

W Nubirze II 2.0 133KM gaz był od 7lat i wszystko było ok.

W Picasso I-właściciel zakładał LPG w 2003r (sekwencja Elpigaz Elissa za 5500zł wink.gif. Przejechał na sekwencji 150tys km i ...

I nic.

Jako że samochód był serwisowany w ASO niemalże do końca wiem że pompa nigdy nie była wymieniana , uszczelki też i itd ...

Działa znakomicie. Nic nie faluje , nie gaśnie i itd ...

Filterki są u mnie 2 - fazy lotnej i ciekłej.

Koszt obu filterków to około 30zł. Ja jako laik sam sobie poradziłem z wymianą ...

Trzeba zamontować dobrą (a nie tanią) instalkę u dobrego gazownika. Wtedy będzie ok ...

problemy z gazem są wynikiem w większości montażu nieodpowiedniej instalki do danego silnika i złej jego regulacji.

Wielokrotnie spotkałem się że gazownicy ustawiali instalacje I i II-generacji na "ekonomię" bo klient chce aby mało "paliło".

Wtedy była bardzo uboga mieszkanka i zamiast paliwa spalały się zawory i niszczył silnik ...

Dobrej jakości instalacja , dobry montaż i ustawienie jest 100% bezpieczne dla silnika ...

Ja mam Xsarę Picasso 1.6 95KM 8V (2002r) od ponad miesiąca i spalanie to poniżej 10L LPG (jazda miejska) ..

> wiecej niż normalnie. Jak masz nową instalację to musisz

> wymieniać filterki tam gdzie ją kupiłeś co w moim przypadku

> kosztowało 140zl (złodzieje!!) bo inaczej stracisz gwarancje.

Gwarancje masz na rok.

Filterki można samemu wymienić lub najpierw zapytać się ile to będzie kosztowało.

W Nubirze filterek i wymiana (instalcja II-generacji) kosztował mnie z usługą 20zł.

> już masz 200zl więc jak sobie policzysz koszt samej instalacji

jw.

Wymiana filtrów to sprawa eksploatacyjna. Niech gazowanik poda Ci paragraf że nie możesz sam wymienić.

Filtr powietrza sam chyba wymieniasz , czy też jeździsz do ASO ?

Ja nie rozumiem co ma gwarancja do filterków ?

> przyszłe problemy (mechanik kontra gaziarz) mogą cię przerosnąć.

jw. Dobra instalcja = 0 problemów ...

problemem sa samu użytkownicy którzy "żyłują" kasę.

Zamist sekwnencji montują II-generację , zamist dobrego gazownika wybierają najtańszego i itd ...

> Dlatego lepiej wybrać diesla jak jeździsz dużo, jak nie to benzyne i

Zobaczymy co powiesz jak Ci padną wtryski , turbo , koło dwumasowe i itd ...

przy cenach tych napraw ceny napraw w przypadku LPG to grosze ...

> masz problem z głowy. Koszty wyjdą cię troszkę wiecej ale

Do pierwszej naprawy układu wtryskowego.

Mam mechnika (wujas) który serwisuje samochodu od wielu lat.

Sam powiedział mi że od pewnego czasu jest "moda na diesle" i ludzie często do niego przyjeżdzają bo ich samochód "ekonomiczny' się popsuł. Jak dowiadują się jakie sa koszty naprawy (w/w) to im uśmiech opada ;-)

> naopraw są niższe.

Są duuuuuużo wyższe.

A awarie (koło dwumasowe , koło pasowe , wtryski , turbo , pompa paliwa) są naprawdę drooogie ...

Ja już mam 3 samochód na LPG.

Chciałem diesla ale mnie mój mechanik mocno zniechęcił ...

Ja z LPG jestem bardzo zadowolony smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam 1,6 8v na liczniku 206000 km z czego 60000 km na LPG II i zero

> problemów . Bardzo prosta i tania obsługa silnika , choć

> troszeczkę za słaby .

Na sekwencji nie ma żadnej straty mocy. Przy obecnych cenach sekwencji nie wart bawić się w II-generację ...

jedzie się tak samo jak na benzynie ...

Ja nie narzekam mimo że nie tak dawno jeździłem samochodem z silnikiem 2.0 (133KM).

u mnie silnik 1.6 95KM na sekwencji daje radę smile.gif

Szału nie ma. Ale Scenik/Picasso to nie wyścigówka a samochód rodzinny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> który z silników w Renault Scenic polecacie ??? wybrac diesla czy

> zagazowaną benzyne???

> Jak zuzycie paliwa oraz awaryjność.

> Pytam o pierwszą generacje Scenica lata 96-99

Zdecydowanie polecam silnik 1.9 dTi. Spalanie w mieście ok. 6,5l, w trasie ok. 5,5l. Przy prawidłowej eksploatacji silnik praktycznie bezawaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ci tu z tymi kuchankami gazowymi wyjeżdżają hahaha.gif

Faktycznie - dodatkowa, nie przewidziana przez fabrykę i konstruktra silnika instalacja ingerująca we wszystk co jest w silniku to 100% i pewna sprawa na długie lata i tysiące kilometrów ... w dodatku sosiągi takie same jak na benzynie, co nie (już nie lepsze - bo kiedyś jeszcze taki bajki opwiadaliście) ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Ci tu z tymi kuchankami gazowymi wyjeżdżają

A ty z traktorami i klekotami wink.gif

> Faktycznie - dodatkowa, nie przewidziana przez fabrykę i konstruktra

> dodatku sosiągi takie same jak na benzynie, co nie (już nie

> lepsze - bo kiedyś jeszcze taki bajki opwiadaliście) ?

Bo gaz ma ponad 100 oktanów. Wystarczy zamontować wariator i np. Blosa i na LPG będą lepsze "osiągi" niż na benzynie.

Jedyny minus że będzie problem z jazda na benzynie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Ci tu z tymi kuchankami gazowymi wyjeżdżają

Ja preferuje plyty ceramiczne albo indukcyjne jak w kuchennym temacie jestesmy zlosnik.gif

> Faktycznie - dodatkowa, nie przewidziana przez fabrykę i konstruktra

> silnika instalacja ingerująca we wszystk co jest w silniku to

> 100% i pewna sprawa na długie lata i tysiące kilometrów ... w

> dodatku sosiągi takie same jak na benzynie, co nie (już nie

> lepsze - bo kiedyś jeszcze taki bajki opwiadaliście) ?

Jakby byla nieprzewidziana to nie dostalbym gwarancji producenta na auto 033102bebe_1_prv.gif

Przejedz sie autem z sekwentem a potem mi mow,ze kopciuch lepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kaszpir007:

- miałem zainstalowaną instalacje sekwencyjną na STAG300 i nie narzekalem na nią, starszej nie moglem bo plastikowy kolektor

- gwarancja była 2 letnia (!!) a nie roczna - nie wiem skąd to domeniemanie

-w książce gwarancyjnej były przeglądy który kiedy należy robić aby zachować gwarancję. Było tam wyszczególnione że co 10 000km i oprócz pieczątki dodatkowo był paragon podpinany przez nich. Jeśli ktoś robi rocznie 10 000 to przez pierwsze 2 lata należało dodać do amortyzacji LPG roczny dodatkowy koszt związany z nią 200zl ale jeśli ktoś robi 20000 (to nie jest nic wielkiego) to już koszty rosną 140x2=280+60(przeglad)=340zl - teraz zbinalsuj sobie koszta że w trakcie 2 letniej gwarancji extra do LPG dopłacisz 680zl + koszt instalacji 2500zl = 3180zl. Niech każdy sam policzy sobie czy sie mu oplaci

- co do problemow mechanik-gaziarz mam na mysli nietypowe usterki ktore nie sa latwe do usunięcia a takową miałem. Chodzilo dokladnie o problemy z gaśnięciem auta, przy hamowaniu (podczas dojazdu do czerwonych swiatel) albo rano po uruchomieniu auta (jeszcze na benie). Mechanicy, diagności i forum co podsuwało zawiodło. Byłem w ASO w czechach gdzie sprawdzono ciśnienie paliwa czy aby nie pompa, wymieniono fitr paliwa (mimo że rok wczesniej sam wymienialem), świece nowe, czyszczenie przepustnicy. Kolejny krok to pompa paliwa do wymiany. Gazownik że wszystko w porzadku i chcial wymieniac to co mechanik bo on ufa tylko sobie ze to co zrobi jest pewien wiec placisz niejako podwojnie. Diagnostyke problemu pogarsza fakt że na codzien autem jezdzi moja żona, dla której obojetne jest czy jechala w danej chwili na LPG czy na benie. I jest problem - oczywiście można wymienić cały silnik który w Feli kosztuje 1000zl i powinno pomóc smile.gif

Wymiana filterków wiem że jest tania i prosta ale gwarancja to gwarancja i jak cos padnie to sie gaziarz wypnie ze trzeba bylo robic przegląd co 10 000 bo to nie tylko wymiana filtrów (choc tylko one są na paragonie) to się nazywa szumnie PRZEGLĄD INSTALACJI i zachowywanie tych przeglądów gwarantuje że jeśli coś padnie w instalacji droższego nie popłyniesz. Dystusja jak sugerujesz zeby ci cos udowodnił jest bez sensu. Bo kłócić się można szkoda że auto unieruchomione jest.

Tobie (i innym) udało się nie mieć problemów. Mój teść też kupował auta bez sprawdzania i zawsze miał szczęście - szkoda że te co ja sprawdzałem były trefne.

Wystarczy pogooglac i poszukac ilu osobom wypadła uszczelka od czasu LPG - zdarza sie to i to na tyle często że trzeba wziąść to pod uwagę. Ja jestem na NIE. Wątek dotyczy pomocy w wyborze silnika to sie wypowiedziałem, nie zamierzam w tej sprawie polemizować z nikim bo to bez sensu jest. Niech każdy sam decyduje a twoje udowadnianie mi braku kompetencji jest niepoważne bo nie wiesz co robiłem i u kogo. Pisz o sobie ja o sobie i będzie OK. Autor wątku jest kumaty wyciągnie wnioski sam.

Dodatkowym problemem jest jeszcze bagażnik w którym mam już dość wożenia koła zapasowego, a tym bardziej preparatów do kół bo nic nie dadzą jak złapiesz gume we włoszech, austrii czechach. Umożliwiają podjechanie do najbliższego gumolepa ale poszukaj go - przecież to nie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą w zupełności. Sam miałem dwa samochody z LPG i powiedziałem sobie, że nigdy więcej. Jeżeli w gamie danego modelu będą i diesle i benzyny zawsze wybiorę diesla. Osobiście pasuje mi charakterystyka tych silników i poprostu jeździ mi się dieslami bardzo przyjemnie. A z LPG to jest tak, że zależy na jaką instalację trafisz. Jak dobrze założona to będzie służyć bezproblemowo, jak źle założona będą problemy. Ale faktem jest, że instalacja LPG to poważna ingerencja w silnik i elektronikę i jej skutki mogą być różne.

Jeżeli chodzi o koszty paliwa to też nie ma wielkich różnic. Mój diesel pali w mieście 6.5 - 7, zagazowana benzyna o podobnej mocy będzie paliła 10 - 11 więc wielkich oszczędności ja tutaj nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojej wypowiedzi wynika ,ze zalozyles instalke u partacza ,ktory dodatkowo kosil frajerow na przegladach...

Wydmuchana uszczelka to takze objaw spartolonej roboty...

Mimo wszystko wymiana uszczelki pod glowica jest tansza niz np. wymiana 4 wtryskiwaczy czy regeneracja pompy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o koszty paliwa to też nie ma wielkich różnic. Mój

> diesel pali w mieście 6.5 - 7, zagazowana benzyna o podobnej

> mocy będzie paliła 10 - 11 więc wielkich oszczędności ja tutaj

> nie widzę.

7L ON = 3,5 x 7 = 24,5 zł za 100km.

11L LPG = 11 x 1,6 = 17,6 zł za 100km

Nie widac różnicy w cenie ???

jazda na LPG jest TAŃSZA niż na ON smile.gif Do tego ceny napraw w przypadku LPG są śmiesznie tanie w porównaniu do napraw diesli ..

No cóż mi mechanik powwiedział jakie są to ceny napraw w przypadku diesli i nie są to sporadyczne naprawy ...

Wtryski , turbo , koło dwumasowe mają swoją żywotność i niestety nie jest to bardzo długa żywotność ..

Producenci samochód traktują e "elementy" jako "normalną" eksploatację , tyle że sa to naprawdę drogie naprawy w tysiącach złotych ...

PS. Ostatnio mój znajomym wymieniał wtryski i turbosprężarkę (Mondeo TDCI) . Zapłacił za naprawę wraz częściami 8tys zł ...

LPG to alternatywne paliwo. Zawsze może oznaczać pewne problemy i niedogodności. Człowiek kory instaluje LPG wie o tym.

Jednakże obecne instalcje sekwencyjne są o wiele lepsze od instalcji I i II-generacji ...

Dla mnie "bezawaryjne" diesle były kiedyś. Gdy nie miały awaryjnych turbosprężarek , wyżyłowanych silników , delikatnych układów wtryskowych i itd ...

Nie miały drogich i awaryjnych filtrów cząsteczek stałych i itd ...

Były to proste ,małej mocy silniki niemalże bezawaryjne.

Jeździć się dało na nawet fatalej jakości ON ...

te "nowoczesne" są wyżyłowane i niestety bardzo awaryjne.

Wszystko jest cudownie to momentu pierwszej awarii. Wtedy okazuje się że za naprawdę musimy zapłacic po kilka tysięcy złotych ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 7L ON = 3,5 x 7 = 24,5 zł za 100km.

> 11L LPG = 11 x 1,6 = 17,6 zł za 100km

> Nie widac różnicy w cenie ???

Nie wiem skąd wziąłeś ceny LPG ale u mnie nie znalazłem stacji gdzie LPG byłby poniżej 2 zł.

Zresztą widzę, że zwolennicy LPG trochę rozmyli temat. Przypomnę, że autor pytał o Scenica I z lat 96-99. Tam najnowocześniejszym dieslem był wspomniany przeze mnie 1.9 dTi z wtryskiem bezpośrednim. Nie ma w nim dwumasówki, nie ma CR. Regeneracja turbo to 1000zł, wymiana wtrysków to kilkaset zł i to są wszystkie ewentualne poważniejsze koszty. Zresztą i turbo i wtryski bez problemu wytrzymują 200-300kkm więc o czym my tu mówimy?

W przypadku takiego Scenica w benzynie masz 2 opcje. Albo kupisz juz zagazowanego i ponosisz ryzyko, że instalacja jest źle założona i będziesz miał same problemy. Albo kupisz w benzynie i będziesz musiał zapłacić za montaż instalacji.

W przypadku diesla dostajesz niezawodny i ekonomiczny silnik, którego ewentualne naprawy nie są aż tak kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem skąd wziąłeś ceny LPG ale u mnie nie znalazłem stacji gdzie

> LPG byłby poniżej 2 zł.

U mnie ceny są od 1,69zł , a obok kilka km dalej około 1,5zł ...

ON drożeje i był ostatnio (w piątek) najtaniej po 3,49zł.

> W przypadku diesla dostajesz niezawodny i ekonomiczny silnik, którego

> ewentualne naprawy nie są aż tak kosztowne.

Z fatalną kulturą pracy , bardzo głośny i taki którym nie wjedzie się do wielu miast w Niemczech (niezbyt ekologiczny wink.gif

Silnik 1.6 w Sceniku ma o wiele większą kulturę pracy , o wiele niższy poziom hałasu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie ceny są od 1,69zł , a obok kilka km dalej około 1,5zł ...

> ON drożeje i był ostatnio (w piątek) najtaniej po 3,49zł.

u mnie najtaniej po 1.65 najdrozej 1.79 . ON 3.54

> Z fatalną kulturą pracy , bardzo głośny i taki którym nie wjedzie się

> do wielu miast w Niemczech (niezbyt ekologiczny )

No wlasnie czyli raczej problem w przypadku rodzinnego auta bo chcialoby sie dzieci zabrac na wycieczke np. do Berlina.

> Silnik 1.6 w Sceniku ma o wiele większą kulturę pracy , o wiele

> niższy poziom hałasu ...

Diesle byly tanie i bezawaryjne za czasow mercedesa W123...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale faktem jest,

> że instalacja LPG to poważna ingerencja w silnik i elektronikę i

> jej skutki mogą być różne.

gdzie masz poważną ingerencję w silnik? cztery otwory w kolektorze na wtryskiwacze czy mikser na przepustnicy?

elektronika? kilka kabli dolutowanych do wiązki silnika? Te układy są kompletnie niezależne od siebie...

> Jeżeli chodzi o koszty paliwa to też nie ma wielkich różnic. Mój

> diesel pali w mieście 6.5 - 7, zagazowana benzyna o podobnej

> mocy będzie paliła 10 - 11 więc wielkich oszczędności ja tutaj

> nie widzę.

jak by nie liczyć to gaz zawsze będzie tańszy w mieście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Ostatnio mój znajomym wymieniał wtryski i turbosprężarkę (Mondeo

> TDCI) . Zapłacił za naprawę wraz częściami 8tys zł ...

Ojciec buja się z nowym transitem, bo stopień złożoności systemu zasilającego w paliwo (TDCI) jest tak zaawansowany, że osiem napraw i 4 serwisy nie potrafiły usunąć usterki przez pół roku... Wóz się obrażał i po wyłączeniu silnika już nie odpalał... Na lpg pstrykam i jadę dalej zlosnik.gif

Ale to świadczy tylko o tym, że diesel jest o wiele trudniejszy w naprawie od benzyny z lpg... Wystarczy tylko spojrzeć ile i jakie warsztaty specjalizują się w naprawach wtryskiwaczy, pomp wtryskowych czy elektroniki w tych silnikach... A benzynę zrobi każdy...

> Dla mnie "bezawaryjne" diesle były kiedyś. Gdy nie miały awaryjnych

> turbosprężarek , wyżyłowanych silników , delikatnych układów

> wtryskowych i itd ...

niestety.... citroena c15 1.9d już nie produkują zlosnik.gif

> Wszystko jest cudownie to momentu pierwszej awarii. Wtedy okazuje się

> że za naprawdę musimy zapłacic po kilka tysięcy złotych ...

ważne, że mało pali zlosnik.gif

cena paliwa to inna sprawa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zresztą widzę, że zwolennicy LPG trochę rozmyli temat. Przypomnę, że

> autor pytał o Scenica I z lat 96-99. oblemu wytrzymują 200-300kkm więc o czym my tu

> mówimy?

> W przypadku takiego Scenica w benzynie masz 2 opcje. Albo kupisz juz

> zagazowanego i ponosisz ryzyko, że instalacja jest źle założona

> i będziesz miał same problemy. Albo kupisz w benzynie i będziesz

> musiał zapłacić za montaż instalacji.

> W przypadku diesla dostajesz niezawodny i ekonomiczny silnik, którego

> ewentualne naprawy nie są aż tak kosztowne.

jest też opcja, że kupi diesla ze źle przeprowadzona naprawą lub wadą ukrytą i będzie miał same problemy, a ten co kupi 8v w gazie " dostanie niezawodny i ekonomiczny silnik, którego ewentualne naprawy nie są aż tak kosztowne. " zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z fatalną kulturą pracy , bardzo głośny i taki którym nie wjedzie się

> do wielu miast w Niemczech (niezbyt ekologiczny

> Silnik 1.6 w Sceniku ma o wiele większą kulturę pracy , o wiele

> niższy poziom hałasu ...

No i powiedz co z tego wszystkiego wynika? Dla Ciebie kultura pracy diesla jest nie do przyjęcia, mi ona zupełnie nie przeszkadza. Dla Ciebie diesel jest głośny, a ja poprostu lubię ten dźwięk, i tak można by wymieniać dalej. Ty jesteś zwolennikiem LPG, ja po doświadczeniach z tym paliwem wybrałem diesla i nie żałuje decyzji. Myślę, że na tym powinniśmy zakończyć dyskusję. A autor sam podejmie decyję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie masz poważną ingerencję w silnik? cztery otwory w kolektorze na

> wtryskiwacze czy mikser na przepustnicy?

> elektronika? kilka kabli dolutowanych do wiązki silnika? Te układy są

> kompletnie niezależne od siebie...

Dla Ciebie nie jest to poważna ingerencja, a dla mnie jest. Ale szanuje Twoje zdanie zlosnik.gif

> jak by nie liczyć to gaz zawsze będzie tańszy w mieście...

Swojego czasu prowadziłem szczegółowe statystyki kosztów utrzymania Lanosa z LPG i później Scenica w dieslu i jasno z nich wychodziło, że tańsza jest eksploatacja tego drugiego. Oczywiście Ty możesz mieć inne doświadczenia. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest też opcja, że kupi diesla ze źle przeprowadzona naprawą lub wadą

> ukrytą i będzie miał same problemy, a ten co kupi 8v w gazie "

> dostanie niezawodny i ekonomiczny silnik, którego ewentualne

> naprawy nie są aż tak kosztowne. "

A co będzie jak kupi zagazowaną benzynę ze źle założoną instalacją i do tego jeszcze ze źle przeprowadzoną naprawą lub wadą ukrytą? Wtedy to już kaplica. hehe.gif

Generalnie na wszystkie problemy użytkowników LPG (a tych problemów jest całkiem sporo) zwolennicy tego paliwa mają jedną odpowiedź: źle założona instalacja. Więc jaką mam szansę, że przy kupnie nie trafię na taką instalację? 50% czy więcj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co będzie jak kupi zagazowaną benzynę ze źle założoną instalacją i

> do tego jeszcze ze źle przeprowadzoną naprawą lub wadą ukrytą?

> Wtedy to już kaplica.

Czy ja wiem... Napewno taniej kupisz uzywany caly silnik 1.6 do scenica niz 1.9dti...

> Generalnie na wszystkie problemy użytkowników LPG (a tych problemów

> jest całkiem sporo) zwolennicy tego paliwa mają jedną odpowiedź:

> źle założona instalacja. Więc jaką mam szansę, że przy kupnie

> nie trafię na taką instalację? 50% czy więcj?

Niestety partaczy nie brakuje w tym kraju a do tego oszczednisiow ,ktorzy skrecaja gaz na najubozsza mieszanke ,zeby bylo supertaniusko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie masz poważną ingerencję w silnik? cztery otwory w kolektorze na

> wtryskiwacze czy mikser na przepustnicy?

TAK TO JEST POWAŻNA INGERENCJA W SILNIK.

Widzę że nie zadałeś sobie trudu aby poszukać w sieci jakie ludziska mogą mieć problemy i że każdy pisze że NAJWAŻNIEJSZY W INSTALACJI JEST GAZOWNIK - jak myślisz dlaczego ?

Ważne jest gdzie i jak sa rozmieszczone wtryski gazu.

Ważne jest jak jest parownik wpięty w obieg chłodzenia.

Ważne jest jakie są dobrane wtryski LPG oraz parownik i cała instalacja.

To tylko tak na szybko co mi przychodzi do głowy - proponuję dogłęgną lekturę forów LPG.

> jak by nie liczyć to gaz zawsze będzie tańszy w mieście...

Bzdura!

Jeśli masz do pracy odcinek rzędu 5 km to w zimie praktycznie połowę jedziesz na benzynie a pozostała część na LPG. Więc do oszczędności należy dodać koszt paliwa a nie samo LPG - przy zimnym silniku spalanie należy liczyć 10l...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ja wiem... Napewno taniej kupisz uzywany caly silnik 1.6 do

> scenica niz 1.9dti...

> Niestety partaczy nie brakuje w tym kraju a do tego oszczednisiow

> ,ktorzy skrecaja gaz na najubozsza mieszanke ,zeby bylo

> supertaniusko...

dokladnie ja do żony meganki ,chociaż ma aluminiowy kolektor załozyłem sekwencje ,i nie żałuje przy jej jeżdzie wychodzi 8 litrów na 100 km , tesc ma peugota i regularne przeglady w Aso fakturki na ponad 1200 zł a ostatnio padł pilot i niestety w nim imo ,zakup nowego ,bo niedało sie w serwisie usuną koszt 600 zł także zostawił 1800 zł ,średnio wychodzi 1500 zł w aso roczne wydatki.

każdy chwali swoje , mnie osobiście tez podoba sie praca diesla ,ale niesty szukam oszczędności ,dlatego wybrałem benz + LPG ,do dnia dzisiejszego nie żałuje swojej dycyzji.

Ostatecznie złozyciel sam podejmie dycyzje ,a my mu mozemy jedynie pomóc ,pozdrawiam i życze udanego zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz do pracy odcinek rzędu 5 km to w zimie praktycznie połowę

> jedziesz na benzynie a pozostała część na LPG. Więc do

> oszczędności należy dodać koszt paliwa a nie samo LPG - przy

> zimnym silniku spalanie należy liczyć 10l...

Nie wszyscy maja samochód pod chmurką, mój stoi w garażu ,po około 2-3 min przełącza sie na gaz ,mam ustawiony na 40 oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 7L ON = 3,5 x 7 = 24,5 zł za 100km.

> 11L LPG = 11 x 1,6 = 17,6 zł za 100km

> Nie widac różnicy w cenie ???

Rozumiem że kolega nie odpala samochodu na paliwie.

Dlaczego nikt nie wspomina o częstrzych wymianach świec. Może drobiazg ale każdy LPGowiec u którego zaczynają sie problemy z autem to każdy pisze o świecach. Ważne jest nawet szczelina w świecy. Może to drobiazg - ale jednak istotny i należy go zbilansować. Nie jestem zwolennikiem diesla. Ale chce tylko pokazać że majac LPG koszty eklploatacji i kończą sie na koszcie gazu. Często okazuje się że majac benzyne koszty ekspoatacji (a wiec i paliwa choć nie jedynego składnika) są ciut większe a często ten ciut powoduje że człowiek śpi spokojniej.

Znam wielu ludzi którzy jak cos sie zaczyna pieprzyc z autem po prostu go sprzedają. Taki jest powszechny trend, nie żeby utrzymać auto w należytym stanie technicznym (a to kosztuje) ale żeby wyjeździć jaknajwiecej autem dopóki sie nie psuje a potem sprzedać. Taka jest rzeczywistość, nie czarujmy się bo gdyby było inaczej to fora internetowe (pełne różnych problemów ludzi) byłyby puste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wszyscy maja samochód pod chmurką, mój stoi w garażu ,po około

> 2-3 min przełącza sie na gaz ,mam ustawiony na 40 oC

Zgadzam się ale tam gdzie się wybierasz twój samochód też bedziesz trzymał w garażu (forma, sklep) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TAK TO JEST POWAŻNA INGERENCJA W SILNIK.

czyli montaż stożka to też jest poważna ingerencja w silnik? icon_eek.gif

> Widzę że nie zadałeś sobie trudu aby poszukać w sieci jakie ludziska

> mogą mieć problemy i że każdy pisze że NAJWAŻNIEJSZY W

> INSTALACJI JEST GAZOWNIK - jak myślisz dlaczego ?

nie wiem czy jest najważniejszy... ostatni raz go widziałem osiem lat temu... wymienić filtr czy ustawić mieszankę to nie potrzeba profesora do tego...

wszystko zalezy od tego czy chce się mieć instalację z drutu i gałęzi czy za realne pieniądze...

> Ważne jest gdzie i jak sa rozmieszczone wtryski gazu.

> Ważne jest jak jest parownik wpięty w obieg chłodzenia.

> Ważne jest jakie są dobrane wtryski LPG oraz parownik i cała

> instalacja.

mówimy o samodzielnym montażu czy PRAWDZIWYM zakładzie nie mieszczącym się w szopie czy blaszanym garażu?

do montażu trzeba mieć narzędzia, wiedzę i dostęp do informacji... jeśli chce się oszczędzać to możliwe, że któryś z tych elementów odpadnie na początku...

> Bzdura!

> Jeśli masz do pracy odcinek rzędu 5 km to w zimie praktycznie połowę

> jedziesz na benzynie a pozostała część na LPG. Więc do

> oszczędności należy dodać koszt paliwa a nie samo LPG - przy

> zimnym silniku spalanie należy liczyć 10l...

a kto kupuje diesla czy wstawia gaz żeby robić nim 5 kilometrów w jedną stronę? icon_eek.gifhehe.gif

no weź się chociaż odrobinę zastanów po co ludzie montują lpg... bynajmniej nie po to, że jest modny hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety partaczy nie brakuje w tym kraju a do tego oszczednisiow

> ,ktorzy skrecaja gaz na najubozsza mieszanke ,zeby bylo

> supertaniusko...

to się tyczy dziesięcioletnich złomów...

od 2001 jest euro3 i dwie sondy... tutaj juz nie fikniesz... ma być tak jak na benzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli montaż stożka to też jest poważna ingerencja w silnik?

Nie tego dotyczy ten wątek bo może porozmawiamy od razu o kompilacji jądra linuxowego wiec nie ironizuj.

> nie wiem czy jest najważniejszy... ostatni raz go widziałem osiem lat

> temu... wymienić filtr czy ustawić mieszankę to nie potrzeba

> profesora do tego...

Pod warunkiem że instalacja jest dobrze zainstalowana i wiesz dobrze że nie chodzi mi o filterki, sterownik czy parownik. Dziwnym trafem są instalacje które dłużej osiągają zadaną temperature - ciekawe dlaczego skoro to takie proste.

> wszystko zalezy od tego czy chce się mieć instalację z drutu i gałęzi

> czy za realne pieniądze...

Co to są realne pieniądze ? Czy 2500zl za sekwencje to realne pieniądze, zdzierstwo czy okazja ?

> mówimy o samodzielnym montażu czy PRAWDZIWYM zakładzie nie

Ja też, skad zatem sa te posty o problemach od początku zainstalowania instalacji LPG ? Z czego one wynikają ?

> mieszczącym się w szopie czy blaszanym garażu?

> do montażu trzeba mieć narzędzia, wiedzę i dostęp do informacji...

Oczywiście a to kosztuje zatem zastanawiającym jest fakt opłacalności montażu do auta instalacji LPG kontra noPB.

> jeśli chce się oszczędzać to możliwe, że któryś z tych elementów

> odpadnie na początku...

Ale czy o tym decyduje klient ? O tym jakie będą wtryski gazu, jaki parownik oraz dostawca tychże elementów oraz ich wzajemne dopasowanie decyduje gaziarz, a nie klient. Nie wyobrażam sobie aby piekarz czy lekarz decydował o uzytych podzespołach smile.gif

> a kto kupuje diesla czy wstawia gaz żeby robić nim 5 kilometrów w

> jedną stronę?

Ja kupuje i nie jest to dobra rzecz i jestem tego świadom ale nie udało mi sie kupić NIESTETY benzyny w takim stanie jak diesla ktorego kupilem.

Bilans jest taki że pomimo tego ceny paliwa jakie musze kupic sa DOKLADNIE takie same dla diesla co dla LPG+noPB.

To ostatni post moj w tym wątku, jeszcze raz podkreslam - googlowanie nie boli a można sie czegoś dowiedzieć. Myślę że autor wątku już wie co ma kupić zatem dalsza dysputa jest bezcelowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tego dotyczy ten wątek bo może porozmawiamy od razu o kompilacji

> jądra linuxowego wiec nie ironizuj.

skoro twierdzisz, że montaż miksera jest poważną ingerencją w silnik to montaż stożka jest taką samą modyfikacją...

> Ale czy o tym decyduje klient ?

a kto płaci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i powiedz co z tego wszystkiego wynika? Dla Ciebie kultura pracy

> diesla jest nie do przyjęcia, mi ona zupełnie nie przeszkadza.

Nie jestem zwolennikiem LPG.

Jestem zwolennikiem silnika benzynowego , bo po prostu są niemalże bezawaryjne , o wiele cichsze i o wiele mają wyższą kulturę pracy ...

A LPG to po prostu alternatywne zasilanie silnika benzynowego.

Ma swoje wady ale ma tez swoje zalety (niskie koszty utrzymania i mały koszt przejechania 100km na LPG).

Do tego silniki benzynowe nawet te starsze są w większosci zgodne z Euro2 lub Euro3 i bez problemu można nimi wjechać do Niemiec do niekórych miast , a starym dieslem wjazd do wielu Niemieckich miast będzie zakazany smile.gif

To też ważne wink.gif

Sam chciałem diesla kupić bo podobają mi się jego zalety (tańszy przegląd , brak problemów z instalacją LPG , brak koła w bagażniku , większy zasięg w trasie na ON , wyświetlane idealne poziomu paliwa) ale niestety awaryjność diesli i ceny napraw mocno mnie zniechęciły ...

A wujas kory naprawia od wielu lat głównie francuzy wybił mi z głowy zakup diesla (co ciekawe w jego rodzinie większość ma Sceniki ale ... benzynowe ...) smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz do pracy odcinek rzędu 5 km to w zimie praktycznie połowę

Nie wiem na ile mam nastawioną temperaturę przełączania , ale przełącza mi się przy obecnym temperaturach po przjechaniu około 1km.

Jak silnik rozgrzany to od razu na LPG się przełączy.

> jedziesz na benzynie a pozostała część na LPG. Więc do

W lato/wiosna zużycie benzyny będzie minimalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem że kolega nie odpala samochodu na paliwie.

Odpalam. To niech to będzie w zimie 1L benzyny na 100km.

> Dlaczego nikt nie wspomina o częstrzych wymianach świec.

Bo to dotyczyło głównie instalcji I i II-generacji gdzie była szansa

W sekwencji nie ma potrzeby częstszej wymiany świec ...

> autem to każdy pisze o świecach. Ważne jest nawet szczelina w

> świecy. Może to drobiazg - ale jednak istotny i należy go

W starych instalacjach. Tam chodziło o to aby nie jeździć na ubogiej mieszance bo groziło to w przypadku złej jakości układu zapłonowego wybuchem (rozwalone puszki z filtrem powietrza i itd ..)

> pokazać że majac LPG koszty eklploatacji i kończą sie na koszcie

W przypadku sekwencji wymiany świec / przewodów są takie same jak na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.