Skocz do zawartości

Niedogrzanie silnika


graf

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie było dużo razy, ale postanowiłem się odezwać, bo czasem czytam:

- Wskazówka temperatury płynu chłodzącego wskazuje za nisko. Nie dawno wymieniłem termostat...

To nic nie znaczy.

Ok miesiąc temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. W związku z tym, że przy ostatniej wymianie rozrządu mechanik po prostu zapomniał wymienić termostat (profilaktycznie), to nadarzyła się okazja. I co?

Ano to, że wskazówka podnosi sie nieco ponad niebieskie pole i nic ponadto. Ogrzewanie oczywiście też stało się takie letnie. Najważniejsze dla mnie jest jednak to, że zużycie paliwa wzrosło w mieście z 9-9.5 l/100km do 11 i nieco więcej.

W wakacje, przy braku korków oscylowało w granicach 8 litrów przy dynamicznej jeździe.

No i czeka mnie kolejna wymiana termostatu, bo i szkoda silnika, no i kaski puszczanej niepotrzebnie w rurę wydechową.

pozdrawiam wszystkich niedogrzanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i czeka mnie kolejna wymiana termostatu, bo i szkoda silnika, no i

> kaski puszczanej niepotrzebnie w rurę wydechową.

> pozdrawiam wszystkich niedogrzanych

jaki termostat zakładałeś poprzednio?

skalek niedawno pisał na kąciku opla, że Wahler krótko u niego popracował... nie on jeden zresztą ostatnio

sam w astrze wymieniałem w ub. roku po ponad 3 latach i 100kkm, widać miałem szczęście ;-)

sprawdź, czy dla Twojego silnika występuje wkład tutaj: http://www.termot.com.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skalek niedawno pisał na kąciku opla, że Wahler krótko u niego

> popracował...

dokładnie niewiele ponad rok. Reklamacja zresztą została odrzucona sick.gif Po wymontowaniu z nagrzanego silnika (ok 80 C) talerz termostatu nie dolegał do obudowy jakieś 2 mm oslabiony.gif

> http://www.termot.com.pl/

Zastosowałem sam wkład do obudowy GM i teraz mam wskazówkę w okolicy 90 C czego nie dało się zaobserwować nawet na nowym Wahlerze (temp była w okolicy 85 C) Wahlera chyba w chinach też już zaczęli robić albo ja miałem pecha crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak żeby nie zakładać nowego wątku.

Chciałbym tylko wiedzieć czy w moim przypadku gdy skręcam pokrętło ogrzewania na zimno to przepływ wody jest odcinany od nagrzewnicy? Czy tylko powietrze z nadmuchu jest kierowane poza nagrzewnice? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Odcinany - tam jest zawór.

No właśnie temat się przypomniał i nie widzę tego zaworu, jeśli powinien być komorze silnika na rurach przy nagrzewnicy to tam go nie widzę. Jak on wygląda i gdzie on się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja sie podepne tez ....

Autko to Astra G 1.6 8v (84KM) .... termostat wymieniany w Auto-Expercie. Niestety nie pamietam jaki model i jakiego producenta mi tam wlozyli (ale zakładam, ze Panowie wiedzą co robią...)

Pytanie:

Czy po nagrzaniu silnika wskazówka zatrzymująca się na ok 84stopniach (to jest temperatura stała podczas jazdy) jest OK dla mojego silnika ??? Dodam, że przy staniu w korku temperatura się podnosi do 90 stopni ...

hmm.gifhmm.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie:

> Czy po nagrzaniu silnika wskazówka zatrzymująca się na ok 84stopniach

> (to jest temperatura stała podczas jazdy) jest OK dla mojego

> silnika ??? Dodam, że przy staniu w korku temperatura się

> podnosi do 90 stopni ...

trochę mało, choć tragedii nie ma

można by sprawdzić, czy wskazania wskaźnika na desce pokrywają się z faktyczną temperaturą

przyznam, że nie wiem jak to w AII wygląda...

dla przykładu: w vectrze wskazówka pokazuje mi 2-3 stopnie mniej, niż odczyt z opel scannera

jak jest w astrach F - wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy po nagrzaniu silnika wskazówka zatrzymująca się na ok 84stopniach

> (to jest temperatura stała podczas jazdy) jest OK dla mojego

> silnika ???

U mnie dochodzi do 90. Gdy wskazówka minie tą wartość o swoją szerokość wtedy "puszcza" termostat

i temperaturka spada poniżej 80 po czym powolutku dochodzi do 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien lelek. Ja mam astrę z 98 i kurcze takiego zaworka nie

> widziałem. Chyba, że jest schowany za grodzią silnika, a nie w

> komorze.

Na 90% w Astrach F z klimą po 96 roku zaworek jest na wlocie nagrzewnicy. Kilka postów wyżej dałem link do fot nagrzewnic, które kiedyś zapodawał master22221.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.