graf Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Pewnie było dużo razy, ale postanowiłem się odezwać, bo czasem czytam: - Wskazówka temperatury płynu chłodzącego wskazuje za nisko. Nie dawno wymieniłem termostat... To nic nie znaczy. Ok miesiąc temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. W związku z tym, że przy ostatniej wymianie rozrządu mechanik po prostu zapomniał wymienić termostat (profilaktycznie), to nadarzyła się okazja. I co? Ano to, że wskazówka podnosi sie nieco ponad niebieskie pole i nic ponadto. Ogrzewanie oczywiście też stało się takie letnie. Najważniejsze dla mnie jest jednak to, że zużycie paliwa wzrosło w mieście z 9-9.5 l/100km do 11 i nieco więcej. W wakacje, przy braku korków oscylowało w granicach 8 litrów przy dynamicznej jeździe. No i czeka mnie kolejna wymiana termostatu, bo i szkoda silnika, no i kaski puszczanej niepotrzebnie w rurę wydechową. pozdrawiam wszystkich niedogrzanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 > No i czeka mnie kolejna wymiana termostatu, bo i szkoda silnika, no i > kaski puszczanej niepotrzebnie w rurę wydechową. > pozdrawiam wszystkich niedogrzanych jaki termostat zakładałeś poprzednio? skalek niedawno pisał na kąciku opla, że Wahler krótko u niego popracował... nie on jeden zresztą ostatnio sam w astrze wymieniałem w ub. roku po ponad 3 latach i 100kkm, widać miałem szczęście ;-) sprawdź, czy dla Twojego silnika występuje wkład tutaj: http://www.termot.com.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 > jaki termostat zakładałeś poprzednio? Wstyd, ale nie wiem. Jakiś z IC. Teraz mam markowy, od ZIELIK S.A. > sprawdź, czy dla Twojego silnika występuje wkład tutaj: > http://www.termot.com.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
usurus Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 > http://www.termot.com.pl/ Tylko gdzie to kupić ??? Mój niedawno założony Motorad zaczyna mi niedogrzewać - szajs ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 > Tylko gdzie to kupić ??? Zadzwoń do nich. Wszystkiego się dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 > skalek niedawno pisał na kąciku opla, że Wahler krótko u niego > popracował... dokładnie niewiele ponad rok. Reklamacja zresztą została odrzucona Po wymontowaniu z nagrzanego silnika (ok 80 C) talerz termostatu nie dolegał do obudowy jakieś 2 mm > http://www.termot.com.pl/ Zastosowałem sam wkład do obudowy GM i teraz mam wskazówkę w okolicy 90 C czego nie dało się zaobserwować nawet na nowym Wahlerze (temp była w okolicy 85 C) Wahlera chyba w chinach też już zaczęli robić albo ja miałem pecha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefekp80 Napisano 29 Marca 2009 Udostępnij Napisano 29 Marca 2009 A ja tak żeby nie zakładać nowego wątku. Chciałbym tylko wiedzieć czy w moim przypadku gdy skręcam pokrętło ogrzewania na zimno to przepływ wody jest odcinany od nagrzewnicy? Czy tylko powietrze z nadmuchu jest kierowane poza nagrzewnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wacopel Napisano 29 Marca 2009 Udostępnij Napisano 29 Marca 2009 Odcinany - tam jest zawór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 > Odcinany - tam jest zawór. A dokładnie gdzie ten zawór jest i czy w Astrze F też był zakładany? Bo u mnie mimo, ze mam pokrętło na zimno to nagrzewnica jest ciepła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefekp80 Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 > Odcinany - tam jest zawór. No właśnie temat się przypomniał i nie widzę tego zaworu, jeśli powinien być komorze silnika na rurach przy nagrzewnicy to tam go nie widzę. Jak on wygląda i gdzie on się znajduje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 Zawór (o ile jest) znajduje się na wlocie do nagrzewnicy. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 > Zawór (o ile jest) znajduje się na wlocie do nagrzewnicy. > Pozdroofka Takiego czegos nie widzialem, tylko zawory w komorze silnika, oczywiscie w wersji z klimatyzacja. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 > Takiego czegos nie widzialem, tylko zawory w komorze silnika, > oczywiscie w wersji z klimatyzacja. Czekaj, niech no odpalę szukajkę Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 > Czekaj, niech no odpalę szukajkę > Pozdroofka Heheh, pewnie cos zaraz wynajdziesz, ale chetnie poglebie swoja wiedze, inni tez... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 > Heheh, pewnie cos zaraz wynajdziesz, ale chetnie poglebie swoja > wiedze, inni tez... Kto szuka ten... nie spi w nocy Najważniejsze są foty i ich opis: KLIK Szukać dalej, czy to wystarczy? Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 Dla mnie wystarczy ze w AII porobili takie wynalazki....Wiedzy mi przybylo Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 > Dla mnie wystarczy ze w AII porobili takie wynalazki.... I w eFkach z klima po 96 roku. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 > Wiedzy mi przybylo Żeby nie było, ze nie masz zupełnie racji Są też wersje zaworków montowanych w komorze silnika (to fota z Astry G): Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > I w eFkach z klima po 96 roku. > Pozdroofka Jesteś pewien lelek. Ja mam astrę z 98 i kurcze takiego zaworka nie widziałem. Chyba, że jest schowany za grodzią silnika, a nie w komorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exatel1 Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 to ja sie podepne tez .... Autko to Astra G 1.6 8v (84KM) .... termostat wymieniany w Auto-Expercie. Niestety nie pamietam jaki model i jakiego producenta mi tam wlozyli (ale zakładam, ze Panowie wiedzą co robią...) Pytanie: Czy po nagrzaniu silnika wskazówka zatrzymująca się na ok 84stopniach (to jest temperatura stała podczas jazdy) jest OK dla mojego silnika ??? Dodam, że przy staniu w korku temperatura się podnosi do 90 stopni ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Pytanie: > Czy po nagrzaniu silnika wskazówka zatrzymująca się na ok 84stopniach > (to jest temperatura stała podczas jazdy) jest OK dla mojego > silnika ??? Dodam, że przy staniu w korku temperatura się > podnosi do 90 stopni ... trochę mało, choć tragedii nie ma można by sprawdzić, czy wskazania wskaźnika na desce pokrywają się z faktyczną temperaturą przyznam, że nie wiem jak to w AII wygląda... dla przykładu: w vectrze wskazówka pokazuje mi 2-3 stopnie mniej, niż odczyt z opel scannera jak jest w astrach F - wiadomo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Czy po nagrzaniu silnika wskazówka zatrzymująca się na ok 84stopniach > (to jest temperatura stała podczas jazdy) jest OK dla mojego > silnika ??? U mnie dochodzi do 90. Gdy wskazówka minie tą wartość o swoją szerokość wtedy "puszcza" termostat i temperaturka spada poniżej 80 po czym powolutku dochodzi do 90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Jesteś pewien lelek. Ja mam astrę z 98 i kurcze takiego zaworka nie > widziałem. Chyba, że jest schowany za grodzią silnika, a nie w > komorze. Na 90% w Astrach F z klimą po 96 roku zaworek jest na wlocie nagrzewnicy. Kilka postów wyżej dałem link do fot nagrzewnic, które kiedyś zapodawał master22221. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Zawor zewnetrzny (od strony komory silnika) do nagrzewnicy z klima bedzie w moim wozie (sterowany pneumatycznie), lezy w garazu juz od roku.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.