poziomek Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 W tym wątku zapraszam wszytkich do wpisywania spalania swoich bolidów z silnikiem 1.6 105km. Proszę o podanie wyników w formie: Spalanie: XXX l/100km Wersja wyposażenia: Metoda pomiaru: [komputer pokładowy/metoda pełnego zbiornika] Krótki komentarz: np: 40% miasto, 60% trasa, opony letnie etc... Serdecznie zapraszam. PS: w celu ułatwienia życia wystarczy skopiować poniższy tekst i wkleić w swojego posta aby pojawiła się ładna lista (usuwając spację po każdym znaku [): [ LIST] [ *]Spalanie: [ *]Wersja wyposażenia: [ *]Metoda pomiaru: [komputer pokładowy/metoda pełnego zbiornika] [ *]Krótki komentarz: np: 40% miasto, 60% trasa, opony letnie etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 4 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 Spalanie: 5.8 L/100km Wersja wyposażenia: DYNAMIC Metoda pomiaru: metoda pełnego zbiornika Krótki komentarz: 50% miasto, 50% trasa, opony letnie , 1sze tankowanie auta po odbiorze z salonu. Jeździłem spokojnie najczęściej 1500 RPM w trasie. Pomiar na dystansie 450 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 Spalanie: 7,5 L/100 km Wersja wyposażenia: Dynamic Metoda pomiaru: metoda pełnego zbiornika Krótki komentarz: Jazda wyłącznie po mieście. Jazda w pobliżu 2000 RPM. Stan licznika auta 750 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arlew Napisano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 Spalanie: 5,5 l/100km Wersja wyposażenia: dynamic Metoda pomiaru: [komputer pokładowy] Krótki komentarz: np: 50% miasto, 50% trasa, stan licznika 1700km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 > Spalanie: 5,5 l/100km > Wersja wyposażenia: dynamic > Metoda pomiaru: [komputer pokładowy] > Krótki komentarz: np: 50% miasto, 50% trasa, stan licznika 1700km Arlew jak ty to robisz ze tak niskie spalanie w jeździe mieszanej masz Jakie korki jakie miasto i najważniejsze na jakich obrotach jeździsz? (po zmianie na wyższy, i normalnie jak się toczysz) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 > Spalanie: 5,5 l/100km > Wersja wyposażenia: dynamic > Metoda pomiaru: [komputer pokładowy] > Krótki komentarz: np: 50% miasto, 50% trasa, stan licznika 1700km Ty spokojnie zrób tym autem z 5-7kkm i wtedy będziesz miał właściwe spalanie narazie to się jeszcze wszystko dociera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arlew Napisano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 > Ty spokojnie zrób tym autem z 5-7kkm i wtedy będziesz miał właściwe > spalanie narazie to się jeszcze wszystko dociera No cóż - mieszkam kilkadziesiąt km od 3miasta - raczej staram się omijac korki - nie chodzi o zużycie ale o cierpliwość. Obroty - od 1.7 do 2.2k - zmiana biegu przy ok 2k, jeżdzę raczej łagodnie (bez zbednego przyspieszania - po co wciskac gaz jak za chwilę stoje w ognku na światłach), od czasu do czasu przelot autostradą (ok 140km/h). Nie wiem jak ma się to do realnego zużycie (mierzonego na stacji) - nie sprawdzałem tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 > Ty spokojnie zrób tym autem z 5-7kkm i wtedy będziesz miał właściwe > spalanie narazie to się jeszcze wszystko dociera Też mi się tak wydaje,ale i tak nei próbuję już (po 1szej euforii ) wyciskać minimalnego spalania kosztem jak najniższych obrotów. Teraz już lepiej czuję silnik i raczej jeżdżę na 2000RPM plus minus zależy od sytuacji na drodze oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 > Też mi się tak wydaje,ale i tak nei próbuję już (po 1szej euforii ) > wyciskać minimalnego spalania kosztem jak najniższych obrotów. > Teraz już lepiej czuję silnik i raczej jeżdżę na 2000RPM plus > minus zależy od sytuacji na drodze oczywiście. U mnie co prawda nie w bravo ale w podobnym dieslu po odbiorze auta z salonu było 8,6 l teraz po ok 12kkm spokojnie wychodzi 6,6 a jak kapelusz nie jeżdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 Spalanie: 6.5 Wersja wyposażenia: DYNAMIC Metoda pomiaru: metoda pełnego zbiornika Krótki komentarz: Stan licznika 1420km, 55% jazda po mieście . Komputer pokazał 6.1 L/100km - przekłamanie 0.4L/100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 > Spalanie: 6.5 > Wersja wyposażenia: DYNAMIC > Metoda pomiaru: metoda pełnego zbiornika > Krótki komentarz: Stan licznika 1420km, 55% jazda po mieście . > Komputer pokazał 6.1 L/100km - przekłamanie 0.4L/100 km Jeżeli nie tankowałeś V-POWERA to zatankuj bo mi też komputer przekłamuje o 0.3 ale po zatankowaniu V-POWERA obliczone prze zemnie spalanie wyszło takie samo co na komputerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 > Jeżeli nie tankowałeś V-POWERA to zatankuj bo mi też komputer > przekłamuje o 0.3 ale po zatankowaniu V-POWERA obliczone prze > zemnie spalanie wyszło takie samo co na komputerze. Tankuję na Neste i nie widzę na dłuższą metę powodów do przepłacania za VXcośtam , może kiedyś jedynie z ciekawości zatankuję... Ba powiem więcej robiłemsobie symulację kosztów i powiem wam jedno diesel tankowany VpowerXcośtam w życiu się nei zwróci w porównaniu do benzyniaka tankowanego na np AUchan gdzie palliwo miałem sprawdzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 Witam! CHociaz niezupelnie w temacie bo moj Bravolot to 1,6 120 ale tez odnosnie spalania. Dzisiaj zatankowalem V-Pover i tu mam pare pytan. Otoz na kompie kiedy podjezdzalem pod dystrybutor pokazywal mi zasieg 51 km, poziom paliwa na wskazniku jakis 1 mm nad zerem a chociaz zatankowalem pod sam korek (i troche nad ha ha ha) to weszlo 47,15 litra. Biorac pod uwage ze zbiornik ma deklarowana przez producenta pojemnosc 58 litrow to cos tu nie gra! Obecnie po zatankowaniu jest jakis 1 mm powyzej ostatniej kreski na paliwomierzu. Zuzycie wg kompa 4,9 l/100, liczone tankowanie przez kilometry wyszlo 5,24 - jazda glownie trasy do 15 km, jakies 40 - 50% miasto i kilka przejazdow autostrada (lacznie jakies 90 km). Przy poprzednim tankowaniu roznica wynosila 0,7 litra, ale to pewnie dlatego ze 1 tankowanie po wyjezdzie z salonu nie bylo pod korek. Ale co z tym zbiornikiem??!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Spalanie: 6,9 l/100km Wersja wyposażenia: Dynamic Metoda pomiaru: metoda pełnego zbiornika Krótki komentarz: np: 100%miasto ale o różnych porach. Od korków po luźne ulice.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 > Metoda pomiaru: metoda pełnego zbiornika Metoda tankowania do pełna też nie daje w pełni dokładnych wyników, bo dystrybutory różnie odbijają a samo odbijanie też jest uzależnione od kąta ustawienia pistoletu, od głębokości na jaką go włożymy do wlewu. Ja zawsze staram się tankować do pełna i na 40 tys. km chyba tylko raz czy dwa zrobiłem mniejsze tankowania. Zauważyłem, że różnice pomiędzy spalaniem podawanym przez komputer a spalanie wyliczonym własnoręcznie wynikają głównie z różnych momentów zakończenia tankowania. Różnice te wynoszą u mnie do 0,86 litra więcej i 0,41 litra mniej w stosunku do komputera (najczęściej około 0,20 litra więcej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Ruszając z pracy w rejonie Galerii Mokotów zresetowałem komputer. Na ulicy Banacha przy szpitalu maiłem średnie 7,1. A na Rondzie Zesłańców na komputerze mojego diesla kolejny rekord ..12,5l/100..... w rezultacie do domu na Bemowie dotarłem ze średnim spalaniem diesla 10,0 ... A więc kolejny rekord jazdy w warszawskich korkach.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Akurat tak się złożyło że 2 czy 3 razy pod rząd tankowałem na tym samym dystrybutorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 > Ruszając z pracy w rejonie Galerii Mokotów zresetowałem komputer. Na > ulicy Banacha przy szpitalu maiłem średnie 7,1. A na Rondzie > Zesłańców na komputerze mojego diesla kolejny rekord > ..12,5l/100..... w rezultacie do domu na Bemowie dotarłem ze > średnim spalaniem diesla 10,0 ... > A więc kolejny rekord jazdy w warszawskich korkach.... > Pozdrawiam Zgadza się jak stoję w korku okopowa -> rondo babka -> rondo starzyńskiego to 9l/100 to standard. Później nadrabiam bo mam luxniej i wychodzi mi 7,8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 > Zgadza się jak stoję w korku okopowa -> rondo babka -> rondo > starzyńskiego to 9l/100 to standard. Później nadrabiam bo mam > luxniej i wychodzi mi 7,8 Ale widziałeś moje liczby...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 > Metoda tankowania do pełna też nie daje w pełni dokładnych wyników, > bo dystrybutory różnie odbijają a samo odbijanie też jest > uzależnione od kąta ustawienia pistoletu, od głębokości na jaką > go włożymy do wlewu. Do pełna to aż się wylewa, pod korek. Odbijanie pistoletu o kant tyłka mozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 > Do pełna to aż się wylewa, pod korek. Odbijanie pistoletu o kant > tyłka mozna Właśnie o tym napisałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 > Ale widziałeś moje liczby...? Tak i uważam że są to możliwe do osiągnięcia wartości jak się stoi w mega korku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 > Właśnie o tym napisałem... Chłopaki nie przesadzajcie, jak tankujecie pół zbiornika lub więcej to jakiż ma to wpływ na średnie spalanie? 0.2L? Musze policzyć to wam dam znać Oki sprawdziłem: Dystans: 490 km, zatankowane Litry: 33,77L. Jak zmienie na 35L ON to wyjdzie mi spalanie wyższe o 0,2 L/100km. Srednie spalanie na dystansie 1910kmów mojego bravolota to: 6,6L/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 > Tak i uważam że są to możliwe do osiągnięcia wartości jak się stoi w > mega korku. Tu niestety takie właśnie są.... stąd trzęsie mną jak ktoś pisze, ze w mieście Multijet pali 6,4 w mieście (o 0,5 mniej niż podaje fabryka - a widziałem takie opinie). Dzisiaj gdy nie było korków i na tej samej trasie spalił mi ok. 7,2/100... ale tak naprawdę na dłuższym odcinku eksploatacji w Warszawie średnie spalanie kształtuje na poziomie ok. 8,5-8,9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 > Tu niestety takie właśnie są.... stąd trzęsie mną jak ktoś pisze, ze > w mieście Multijet pali 6,4 w mieście (o 0,5 mniej niż podaje > fabryka - a widziałem takie opinie). > Dzisiaj gdy nie było korków i na tej samej trasie spalił mi ok. > 7,2/100... ale tak naprawdę na dłuższym odcinku eksploatacji w > Warszawie średnie spalanie kształtuje na poziomie ok. 8,5-8,9 Lutek po prostu mieszkasz w centrum miałbym spokojnie spalanie powyżej 8 gdybym nie "nadrabiał" na modlińskiej (przy powrotach) gdzie już zaczyna sie trocę lepiej jeździć. Co z tego ze mam mniejsze spalanie od ciebie jak do chałupy dłuzszy dystans pewnie Kosztowo podobnie wyjdzie... Co do tego spalania 6,4 w mieście. Też nie wierzę ze w warszawskich korkach da rade. Dzisiaj jechalem z ranca do pracy smignalem migusiem po niezatloczontych ulicach, komp pokazal 6,2L.. TYylko ze jak bede wracal to "nadrobie' do 7,5-7,8 Miasto miastu nierowne, ba nawet w tym samym miescie zalezy gdzei i keidy sie jezdzi to roznie moze wyjsci o 2L/100km. Ja sie nei łudzę ze brawo w korku po horyzont typu 1nka-hamulec-czekanie i tak w kółko spali 6,5L/100km/. To se ne da. Mi te 6,9 wyszło jak nadrobiłem jeżdząc po castoramach w weekend po pustej w-wie. Też po mieście jeździłem Zauważyłem (nie bijecie mój 1szy diesel więc ameryki nei odkryłem) że jak tylko dieslem się zaczyna jechać a nie stać to średnie spalanie szybko spada. W benzynowym tak pięknei nei ma. Pocieszam się faktem że w tych samych warunkach 120km TJet spaliłby 2L więcej..A może się mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 > Chłopaki nie przesadzajcie, jak tankujecie pół zbiornika lub więcej > to jakiż ma to wpływ na średnie spalanie? 0.2L? To nie chodzi o wpływ na średnie spalanie przy różnym zatankowaniu, to chodzi o sposób obliczenia średniego spalania i dokładność tych wyliczeń... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Ja jechałem przez Śródmieście (które wbrew oczekiwaniom jest luźne) z Żoliborza na Służewiec i wyszło bez korków 7,2 a z korkami (w inne dni) to osiągnięcie 10 nawet na dieslu jest bardzo prawdopodobne... wolę nie mysleć ile wyszłoby mi na "silnej" benzynie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 > Dzisiaj gdy nie było korków... No właśnie, jest jazda miejska, jazda w korkach i stanie w korkach... Wczoraj zresetowałem licznik przy Grójeckiej i koło Pomnika Lotnika miałem spalanie 25L/100km... a średnia prędkość wyszła około 1,5km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 > No właśnie, jest jazda miejska, jazda w korkach i stanie w korkach... > Wczoraj zresetowałem licznik przy Grójeckiej i koło Pomnika Lotnika > miałem spalanie 25L/100km... a średnia prędkość wyszła około > 1,5km/h. Witaj w klubie: "Real burning" .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 > Witaj w klubie: "Real burning" .... Lutek a jakie masz opony? Kiedy ciśnienie sprawdzałeś ostatnio ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radziu_L Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 W dniu 29 kwietnia, trasa Poznań-Międzychód godziny przedpołudniowe, b. duży ruch, wleczenie się za tirami, tylko chwilami do 120 paliwo - ON verva spalanie wg. kompa 4,3 Wczoraj t.j. 3 maja rano Międzychód-Poznań pusta szosa 120-140, spalanie wg. kompa 4,8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 > Lutek a jakie masz opony? Kiedy ciśnienie sprawdzałeś ostatnio ? 205/55/16 Bridgestone a ciśnienie to standardowe z instrukcji 2.3 Ciśnienie sprawdzam minimum raz w tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > 205/55/16 Bridgestone a ciśnienie to standardowe z instrukcji 2.3 > Ciśnienie sprawdzam minimum raz w tygodniu. raz w tygodniu? Wybacz, ale chyba trochę przesadzasz. Ja w całym poprzednim sezonie w letnich sprawdzałem ze 2 razy i nawet nie trzeba było pompować, bo trzymały dobrze ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > raz w tygodniu? > Wybacz, ale chyba trochę przesadzasz. Ja w całym poprzednim sezonie w > letnich sprawdzałem ze 2 razy i nawet nie trzeba było pompować, > bo trzymały dobrze ciśnienie. Nie o to chodzi... opony pompowane ciśnieniem atmosferycznym dość znacznie zmieniają ciśnienie w zależności od temperatury. Ciśnienie jest inne gdy jest za oknem 8 stopni a zupełnie inne gdy są 23 stopnie. Rozwiązaniem na to może być pompowanie azotem. Kosztuje to w serwisach oponiarskich ok 5PLN/koło ale nie miałem jeszcze czasu się tym zając.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > Nie o to chodzi... opony pompowane ciśnieniem atmosferycznym dość > znacznie zmieniają ciśnienie w zależności od temperatury. > Ciśnienie jest inne gdy jest za oknem 8 stopni a zupełnie inne > gdy są 23 stopnie. Rozwiązaniem na to może być pompowanie > azotem. Kosztuje to w serwisach oponiarskich ok 5PLN/koło ale > nie miałem jeszcze czasu się tym zając.... > Pozdrawiam to moze powinienes sprawdzac 2-3x dziennie, skoro z rana temperatura oscyluje w granicach 5 stopni, a popoludniu jest juz 23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > Nie o to chodzi... opony pompowane ciśnieniem atmosferycznym dość > znacznie zmieniają ciśnienie w zależności od temperatury. > Ciśnienie jest inne gdy jest za oknem 8 stopni a zupełnie inne > gdy są 23 stopnie. Rozwiązaniem na to może być pompowanie > azotem. Kosztuje to w serwisach oponiarskich ok 5PLN/koło ale > nie miałem jeszcze czasu się tym zając.... > Pozdrawiam masz rację, ale imho mniejsze znaczenie ma temp. zewnętrzna a większe temperatura wynikająca z nagrzania opon w czasie jazdy. Pewnie po dłuższej szybkiej jeździe będzie inne ciśnienie niż po rano po tym jak auto stało przez noc. Idąc Twoim tokiem myślenia trzeba by jak w F1 dopasować ciśnienie do aktualnych warunków przed każdą jazdą. Ale to i tak mało co da, bo przecież nie zmieniamy opon ze slicków na deszczowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Lutek,a moze po prostu warto zainwestowac w czujniki cisnenia? fkat,ze nie mozna im bezgranicznie ufac,ale ograniczysz sprawdzanie cisnienia do 1 razu na dwa lub trzy dni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > Idąc Twoim tokiem myślenia trzeba by jak w F1 dopasować ciśnienie do > aktualnych warunków przed każdą jazdą. A myślisz, że skąd przyszedł pomysł pompowania azotem....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > A myślisz, że skąd przyszedł pomysł pompowania azotem....? i ciekawe czym dopompujesz po drodze jak zajdzie taka potrzeba ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 >... opony pompowane ciśnieniem atmosferycznym dość znacznie zmieniają ciśnienie w zależności od temperatury. przybliż w jaki sposób pompuje się opony ciśnieniem atmosferycznym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karollNB Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > przybliż w jaki sposób pompuje się opony ciśnieniem atmosferycznym ? ładnie kolega to ujął, ale myślę że się trochę czepiasz wiadomo przecież o co chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > ładnie kolega to ujął, ale myślę że się trochę czepiasz wiadomo > przecież o co chodzi... no nie wiem bo widzę, że dysputa porusza nowe metody napełniania opon np. azotem więc sadziłem, że to kolejna... w końcu to techniczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > i ciekawe czym dopompujesz po drodze jak zajdzie taka potrzeba ? Jeśli jest sytuacja awaryjna to dopompowuje się czym się da. Mi takowa nie wydarzyła sie od 10 lat... dzięki Bogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > przybliż w jaki sposób pompuje się opony ciśnieniem atmosferycznym ? Mma w głowie prezentację nad która pracuję i jakoś głupio wyszło... chodziło o pompowanie powietrzem atmosferycznym.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > Jeśli jest sytuacja awaryjna to dopompowuje się czym się da. Mi > takowa nie wydarzyła sie od 10 lat... dzięki Bogu. z tego co wiem to nie jest to prawidłowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > z tego co wiem to nie jest to prawidłowe Ale co.... że ostatnio gumę złapałem 10 lat temu? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > Ale co.... że ostatnio gumę złapałem 10 lat temu? > Pozdrawiam uzupełnianie powietrzem atm. opon napełnionych azotem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > uzupełnianie powietrzem atm. opon napełnionych azotem... Nie.. nie zrozumiałeś mnie... z azotem jest tak, że jeśli wentyl jest dobry i nie ma dziury to azotu nie ubywa tak jak to bywa z powietrzem (jest bardziej stabilne ciśnienie) więc jesli w serwisie oponiarskim napompują raz to w zwykle wystarcza na cały sezon - znam to z autopsji. Oczywiście, jak wybiera się człowiek w długa trasę na autostrady to można dopompować u oponiarzy... ale samego gazu tak nie ubywa jak to jest z powietrzem. Podejrzewam, że jeśli nawet uzupełnisz ciśnienie powietrzem o 0,1 czy 0,2 to nie "skasuje" to pozytywów jakie daje azot i jego właściwości bo powietrze atmosferyczne będzie tylko jakimś tam % objętości. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Wybacz nie chce mi się czytać całego wątku ale jaki jest sens pompowania samym azotem ?? Skoro skład tego czym oddychamy jest taki: 78,09% azot 20,91% tlen 1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne Rozszerzalność cieplna tlenu w proporcji 1/5 jest dosyć mała po za tym nie mogę namierzyć rozszerzalności azotu ale na pewno też jest . Głównie chodzi mi o to że powietrze to w większości azot i chyba nie ma sensu kombinować. Chyba że jesteś w stanie mi pokazać że jest inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > Wybacz nie chce mi się czytać całego wątku ale jaki jest sens > pompowania samym azotem ?? > Skoro skład tego czym oddychamy jest taki: > 78,09% azot > 20,91% tlen > 1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne > Rozszerzalność cieplna tlenu w proporcji 1/5 jest dosyć mała po za > tym nie mogę namierzyć rozszerzalności azotu ale na pewno też > jest . > Głównie chodzi mi o to że powietrze to w większości azot i chyba nie > ma sensu kombinować. > Chyba że jesteś w stanie mi pokazać że jest inaczej Ojej... filozofujesz.. pojedź do dobrego serwisu oponiarskiego to Ci to wyjaśnią i wyłuszczą korzyści bo w każdym porządnym nowoczesnym serwisie oponiarskim to mają.... Ja póki co muszę wrócić teraz do pracy bo jak robię i jedno i drugie to wychodzi tak, że jak napisałem wcześniej..., że "pompuje opony ciśnieniem atmosferycznym" ... musze dalej przygotowywac ta prezentacje na czwartek... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.