Skocz do zawartości

Spalanie 1.6 MultiJet 105 km


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie o to chodzi że słyszałem opinie o tym że to jeden pies jak i o tym że trzeba stosować azot.

Jak dla mnie pompowanie azotem to trochę taki urban legend zeby.GIF

Dobra jedynym znanym mi plusem jest to że azot jest gazem obojętnym i nie wchodzi w reakcję z gumą zeby.GIF tylko czy przez czas około 5 lat będzie to miało znaczenie ?? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybacz nie chce mi się czytać całego wątku ale jaki jest sens

> pompowania samym azotem ??

> Skoro skład tego czym oddychamy jest taki:

> 78,09% azot

> 20,91% tlen

> 1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne

> Rozszerzalność cieplna tlenu w proporcji 1/5 jest dosyć mała po za

> tym nie mogę namierzyć rozszerzalności azotu ale na pewno też

> jest .

> Głównie chodzi mi o to że powietrze to w większości azot i chyba nie

> ma sensu kombinować.

> Chyba że jesteś w stanie mi pokazać że jest inaczej

generalnie ja się nie znam ale z tym postem/pytaniem ubiegłeś mnie o parę sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to trochę taki urbal legend

co niby ? zlosnik.gif

> Dobra jedynym znanym mi plusem jest to że azot jest gazem obojętnym i

> nie wchodzi w reakcję z gumą tylko czy przez czas około 5 lat

> będzie to miało znaczenie ??

a gumy ponoć robią coraz lepsze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj wszystko Tobie wytłumaczą klik

no ale Ty nie o tym pisałeś - spójrz uważnie zeby.GIF

> nie wiem jak inni ale u mnie opony nie wytrzymują więcej niż 4 sezony

rozumiem że cały czas rozmawiamy o oponach ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka faktów:

> http://www.netcar.pl/x_C_X__P_SAS__P2_4736.html

> http://www.motofakty.pl/artykul/azot_zamiast_powietrza.html

> http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080430/ZAKIEROWNICA/309603803

> Pozdrawiam

gazeta lubuska jest boska devil.gif

Quote:

Minusy azotu

1. Dodatkowy wydatek, zapłacimy 20-30 zł.

2. W razie ubytków azotu rzadko będziemy mogli dopompować koło tym gazem.

3. Przypadki wcześniejszego starzenia się wewnętrznej powierzchni opony od zewnętrznej są niezwykle rzadkie. Po prostu guma szybciej się zedrze i ją wyrzucimy, niż odczujemy pozytywne oddziaływanie azotu,

4. Felgi wprawdzie rdzewieją, ale głównym tego powodem są deszcz czy inna wilgoć a nie powietrze.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz coś poza wypocinami pismaków?, którzy akurat w tej materii powielają coś o czym nie mają pojęcia.

Jakoś nie przemawia do mnie czemu azot ma być cudownym środkiem poprawiającym prowadzenie.

Przy zbliżonej masie atomowej azot 14,0067 u, tlen 15,9994 u, różnice w masie będą nie zauważalne.

Poza tym zostaje problem powietrza które jest już w oponie, przecież nie jest ono wysysane tylko ten azot jest do niego dopompowywany. Więc i tak nie masz środowiska wypełnionego jednym gazem a mieszaniną o innym stopniu nasycenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 205/55/16 Bridgestone a ciśnienie to standardowe z instrukcji 2.3

> Ciśnienie sprawdzam minimum raz w tygodniu.

JA na statoliu na 2.5 zapodałem ze 2 tyg temu i na razie nie sprawdzam, jak sobie przypomnę to dobiję na 2,5. (maks 2.6 w instrukcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JA na statoliu na 2.5 zapodałem ze 2 tyg temu i na razie nie

> sprawdzam, jak sobie przypomnę to dobiję na 2,5. (maks 2.6 w

> instrukcji)

czemu takie duże ?

przy normalnej jeździe 2.3 podają

przy obciążonym 2.5 czy 2.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja na przod tez zapodaje 2.5

Nawet przy moim silniku (chyba jest najlżejszy) ciśnienie 2.3 jest chyba troszeczkę za małe, bo opona 205/55/R16 na boku jest wybrzuszona... Tym bardziej, że jak się zdarzy kogoś podwieźć, to wtedy nie trzeba dopompowywać

> a w delcie juz podaja 2.5 na przod i 2.3 na tyl

OT. Mój kolega miał kiedyś Deltę, ale chyba z tyłu pompował więcej niż z przodu...

282312915-delta.jpg

zlosnik.gif

post-37709-14352501797382_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu takie duże ?

> przy normalnej jeździe 2.3 podają

> przy obciążonym 2.5 czy 2.6

niewiem.gif bo tak... bo jak zejdzie ciśnienie z czasem to będę miał 2.3 zamiast 2.1 wink.gif. Generalnie zawsze kapke wiecej pompuje niz wynaszą dolne widełki dopuszczalne przez producenta. Poza tym diabli wiedzą jak z dokładnośćia na Statoil z tymi pomiarami wink.gif Reasumując kwestia przezwyczajenia trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja tam bije miedzy 2.6-2.8. Na poczatku mialem nawet 3.0 (fiata

> sprawka)

żartowniś wink.gif

aczkolwiek 2.8 jest normalne przy 18", tak podaje książka obsługi... z którą co poniektórzy serwisanci fiata w ogóle się nie zapoznali o czym zorientowałem się w momencie gdy panowie spuścili mi ciśnienie do 2.2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aczkolwiek 2.8 jest normalne przy 18", tak podaje książka obsługi...

> z którą co poniektórzy serwisanci fiata w ogóle się nie

> zapoznali o czym zorientowałem się w momencie gdy panowie

> spuścili mi ciśnienie do 2.2...

2.6 jest nominalnie przy 18 a 2.9 przy pelnym obciazeniu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A masz coś poza wypocinami pismaków?, którzy akurat w tej materii

> powielają coś o czym nie mają pojęcia.

To samo można by powiedzieć o przewodach doktorskich na tym Forum na temat "giftów od Fiata" mierzonych na niecertyfikowanych stanowiskach w warsztacie zamiast w warunkach laboratoryjnych...

Ale przy takim podejściu to widzę, że zmarnowałem kawałek wczorajszego wieczoru.. więc odpadam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JA na statoliu na 2.5 zapodałem ze 2 tyg temu i na razie nie

> sprawdzam, jak sobie przypomnę to dobiję na 2,5. (maks 2.6 w

> instrukcji)

Osobiście nie jestem zwolennikiem mocnego pompowania kół, ponieważ cierpi na tym komfort resorowania i zawieszenie. Ponadto np. w Stilo przy tych samych rozmiarach kół (205/55/16) oraz podobnej masie co w NB zalecane ciśnienie jest w przedziale od 2.1 do 2.3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo można by powiedzieć o przewodach doktorskich na tym Forum na

> temat "giftów od Fiata" mierzonych na niecertyfikowanych

> stanowiskach w warsztacie zamiast w warunkach laboratoryjnych...

Ja to pierdzielę Lutek sciana.gif widzę, że żal Ci d&pę ściska i spokoju nie daje mój wynik na hamowni. Słabe to no.gif daj se już tym spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to pierdzielę Lutek widzę, że żal Ci d&pę ściska i spokoju

> nie daje mój wynik na hamowni. Słabe to daj se już tym spokój.

szafran... spokojnie... gdybym Cie nie znał i nie wiedział, że jesteś miłym i kulturalnym człowiekiem to pomyslałbym sobie Bóg wie co...

Po co te emocje.. nie o Tobie myślałem i i nie o Ciebie chodziło ale o niektórych co wysmiwają różne teorie a z innymi nie umieją dyskutować i przyjmować argumentów innych...

Pozdrawiam Cię smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli bez żadnego argumentu kończysz dyskusję dobra niech i tak

> będzie

Moim argumentem jest to, że chiałem wzbogacić dyskusje argumentami i nawet poświęciłem trochę czasu by wyszukać trochę informacji ale napisałeś w taki sposób tak, że mi sie odechciało dyskutować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim argumentem jest to, że chiałem wzbogacić dyskusje argumentami

> ale napisałes w taki sposób tak, że mi sie odechaiło

> dyskutować..

W jaki /? spokojny rzeczowy, to akurat tutaj rzadko się zdarza zeby.GIF jak dla mnie to możesz sobie ołowiu nalać do kół jak będziesz miał taką potrzebę smile.gifok.gif

Relax smile.gifok.gifpiwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo napisałeś tak jakbyś miał mnie w nosie.. tak się poczułem...

Piotrze twój los jak i wszystkich na tym kąciku nie jest mi obojętny, bardzo bym nie chciał aby komuś coś się stało. A najlepiej aby wszyscy zawsze mieli słoneczne dni smile.gifok.gif

Prosiłem tylko o argumenty za pompowaniem azotu do opon, pisałeś że jesteś inżynierem i myślałem że merytoryczna dyskusja z suchymi danymi będzie dla ciebie ciekawa ok.gif

I jeszcze raz powtórzę to twój samochód jak zdecydujesz że chcesz narysować sobie na nim różowe serce to będzie tylko i wyłącznie twoja sprawa i nikomu nic do tego ok.gif będę ciekawy czemu to zrobiłeś ale jak napiszesz "bo tak" to będzie to wystarczający argument smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piotrze twój los jak i wszystkich na tym kąciku nie jest mi obojętny,

> bardzo bym nie chciał aby komuś coś się stało. A najlepiej aby

> wszyscy zawsze mieli słoneczne dni

> Prosiłem tylko o argumenty za pompowaniem azotu do opon, pisałeś że

> jesteś inżynierem i myślałem że merytoryczna dyskusja z suchymi

> danymi będzie dla ciebie ciekawa

> I jeszcze raz powtórzę to twój samochód jak zdecydujesz że chcesz

> narysować sobie na nim różowe serce to będzie tylko i wyłącznie

> twoja sprawa i nikomu nic do tego będę ciekawy czemu to

> zrobiłeś ale jak napiszesz "bo tak" to będzie to wystarczający

> argument

Dobrze Darku.. juz lepiej. Śpiesze wytłumaczyć...

używając Azotu zauważyłem, że ciśnienie nie zmienia sie wraz ze zmiana temperatur otoczenia. Można sprawdzać ciśnienie w cieniu i w oponach na które świeci słońce i jest to samo. Co więcej... w toku eksploatacji nie ubywa jego tak jak zwykłego powietrza. To najważniejsze dla mnie przesłanki.

Póki pozwól, że skończę na dzisiaj i ide spać bo padam a jutro mam mieć ciężki dzień.

Pozdrawiam i życze dobrej nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jak odebrałem autko z salonu to jakoś tak dziwnie sie jeżdziło po

> 3 dniach sprawdziłem opony a w każdym 3.2 atmosfery tak mnie z

> salonu wypuscili

mialem identycznie - cisnienie ponad 3 atmosfery we wszystkich kolach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> używając Azotu zauważyłem, że ciśnienie nie zmienia sie wraz ze

> zmiana temperatur otoczenia.

Quote:

Azot, w przeciwieństwie do powietrza, nie zwiększa swojego ciśnienia lub objętości pod wpływem temperatury.

Tradycyjne hasło stosowane przez naciągaczy próbujących skłonić kierowców do pompowania opon azotem. Co ciekawsze, ostatnio Nissan próbuje wmówić nam, że opony GT-R-a zachowują się lepiej, bo są napompowane azotem. Anglików udało mu się przekonać, ale my w Polsce uczymy się niestety termodynamiki. I wiemy, że zarówno azot jak i powietrze (składające się głownie z azotu) obowiązuje równanie mówiące, że stosunek ciśnień przy tej samej objętości, w dwóch różnych temperaturach jest równy stosunkowi tych temperatur wyrażonemu w Kelwinach. Czyli opona jest napompowana 2 barami, nagrzewa się z 20 stopni Celsjusza do 60 to ciśnienie po nagrzaniu wynosi 2*(273+60)/(273+20)=2,27 bara. Niezależnie, czym jest opona napompowana. Rachunek ten udowadnia także jakie ważne jest mierzenie ciśnienia na ZIMNYM ogumieniu.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.